quote:Op vrijdag 23 juli 2010 14:15 schreef Merkie het volgende:
Waarom koopt Ajax zo vaak spelers terug die ze ooit zelf verkocht hebben? Nu weer De Ridder en De Mul.
Ik vind 6 goals uit 89 wedstrijden wat weinig voor een aanvaller.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 14:17 schreef IceCreamm het volgende:
Volgens Telesport journalist Mike Verweij is Daniel de Ridder gister in Amsterdam gespot.
Zelfde als tegen Portoquote:Op vrijdag 23 juli 2010 15:37 schreef Reddiablo het volgende:
iemand een idee van de opstelling tegen Chelsea 2 ?
Bij Feyenoord zeggen ze daarom ook: "Beter geen beleid dan wanbeleid"quote:Op vrijdag 23 juli 2010 14:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wanbeleid staat hoog in het vaandel.
Echt, flikkerde de bus met het bestuur maar eens in een ravijn ofzo...
Volgens Twitter-Mikequote:Op vrijdag 23 juli 2010 16:35 schreef Yi-Long het volgende:
Is de opstelling voor zometeen (18.00) tegen Chelsea al bekend?
The fuckquote:Op vrijdag 23 juli 2010 17:03 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Volgens Twitter-Mikehebben we een voorhoede van Zeegelaar - De Jong - Sarpong
Oei... dan zal Chelsea wel met knikkende knieen aan de wedstrijd beginnen....quote:Op vrijdag 23 juli 2010 17:03 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Zelfs tegen een Chelsea 2 gaan we met dit team af als een gieter..quote:Op vrijdag 23 juli 2010 17:03 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Slecht vind ik het sowieso niet, ze speelden de bal lekker rond en de doelpunten komen, uiteindelijk, van zelf wel. Ik vind alleen die Jeffrey gewoon niks. Zegelaar mist dan ook wel een 100% kans maar die jongen straalt tenminste iets uit.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 20:11 schreef Catch22- het volgende:
geen alternatief sowieso.
Maargoed; laten we niet op de zaken vooruit lopen, dit is een gemankeerd ajax tegen een jeugdig sjelsie.
Ik denk dat je na een wedstrijd of 4-5 in de competitie kan gaan kijken hoe slecht het allemaal is. Ik denk dat het wel meevalt
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:20 schreef stevenmac26 het volgende:
Net terug maar het afscheid van Gabri was een aanfluiting, die man verdient veel beter en groter!
Gek he, met die prijs...quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:22 schreef JuiceJuice het volgende:
[..]
Klopt, stadion was niet eens voor de helft vol
In eerste instantie 30, als je vandaag je kaartjes kocht 25quote:
Hmz ik zat er gratisquote:Op vrijdag 23 juli 2010 22:10 schreef IceCreamm het volgende:
[..]
In eerste instantie 30, als je vandaag je kaartjes kocht 25
Ter vergelijking: Ik ga volgende week naar PAOK voor 18,50 en dan heb ik niet eens de goedkoopste kaartjes.
Zegelaar deed het leuk vond ik!quote:Op vrijdag 23 juli 2010 22:06 schreef IceCreamm het volgende:
Dat er een spits moet komen lijkt me duidelijk. IJzersterke verdediging (Oleguer viel me positief op), prima middenveld, maar een waardeloze aanval. Suk en Zegelaar mogen wat mij betreft tweede keuze blijven, Sarpong meteen wegdoen. Voorin Sulejmani/Urby, Suarez en zo snel mogelijk een echte spits!
quote:
quote:Ajax hoopt op korte termijn Mounir El Hamdaoui te presenteren als nieuwe spits. Volgens De Telegraaf is de club akkoord met AZ over een transfersom die vijf miljoen euro bedraagt. Martin Jol kreeg recentelijk te horen dat hij naar goedkope alternatieven voor de vertrokken Marko Pantelic mocht speuren, maar zou nu dus alsnog zijn zin krijgen met een duurdere aankoop.
/
De kosten mag Ajax uitsmeren over meerdere termijnen, waardoor het complete transferbedrag niet in één keer hoeft te worden betaald. Volgens de ochtendkrant zal Jol na afloop van het oefenduel tussen Ajax en Chelsea van vrijdagavond (3-1) al met El Hamdaoui zelf om de tafel. De salarisindicatie van de spits was te gortig, maar Jol probeerde de Marokkaan ervan te overtuigen dat Ajax de ideale springplank naar de Europese top is.
Als de 26-jarige El Hamdaoui, die er drie seizoenen in het shirt van AZ op heeft zitten, bereid is zijn eisen wat te verlagen, kan hij mogelijk woensdag tegen PAOK Saloniki al in actie komen. Daarnaast heeft Jol Emile Mpenza (32) van FC Sion op het hoog en zal voor de rechtsbuitenpositie een keuze worden gemaakt uit Daniël de Ridder, Tom de Mul, Leonardo en David Odonkor.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 07:45 schreef Majkool het volgende:
[..]
Zou zeer nice zijn, maar ik vertrouw de Telegraaf nooit.![]()
Wel van De Ridder/ De Mul/ Leonardo en andere tweede rangs spelers afblijven
quote:
‘Ajax sprak af dat Chelsea met minimaal acht grote namen zou beginnen’
Zaterdag, 24 juli 2010 om 08:30
Ajax kwam vrijdagavond voor een onverwachte verrassing te staan in het oefenduel met Chelsea. De Telegraaf brengt zaterdag naar buiten dat de Amsterdammers contractueel hadden vastgelegd dat de Londenaren met meer bekende namen in de basisopstelling zouden beginnen; acht in totaal. Die afspraak kwam Chelsea echter niet na.
Chelsea kampte met blessures voor spelers als Petr Cech en Alex, maar liet verder vooral een reserve-elftal aandraven voor de oefenontmoeting in Amsterdam. Met jonge spelers al Daniel Sturridge, Franco Di Santo, Nemanja Matic en Jeffrey Bruma in de gelederen ging de ploeg van Carlo Ancelotti met 3-1 ten onder. Ajax had contractueel vast laten leggen dat de Londenaren met minimaal acht spelers van de normale basisformatie zouden aantreden.
Alleen Michael Essien en John Obi Mikel, die na een gemist WK terugkeerden van een blessure, maakten in de ArenA echter hun opwachting. Dat was een teleurstelling voor zowel Ajax als het aanwezige publiek, dat had gerekend op grotere namen. Volgens de ochtendkrant bekijkt de Amsterdamse club wat voor stappen zij kunnen ondernemen.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 07:45 schreef Majkool het volgende:
[..]
Zou zeer nice zijn, maar ik vertrouw de Telegraaf nooit.![]()
Wel van De Ridder/ De Mul/ Leonardo en andere tweede rangs spelers afblijven
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 02:16 schreef msnk het volgende:
Urby is echt waardeloos geworden, gezien zijn ervaring zou hij, en kan hij, veel beter.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 09:31 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Urby is gewoon het eeuwige talentje en heel erg wisselvallig. Dan speelt hij briljant, dan weer als een krant.
quote:
Ajax akkoord met AZ over El Hamdaoui
ALKMAAR – Ajax-trainer Martin Jol heeft de door algemeen directeur Rik van den Boog geboden kans met beide handen aangegrepen. Twee dagen nadat Telesport meldde dat de Scheveninger het Engelse Fulham had afgezegd, in Amsterdam zou blijven en de smalle beurs kon worden getrokken voor aankopen, bereikte Ajax een akkoord met AZ over de transfersom van de 26-jarige Mounir El Hamdaoui (pakweg vijf miljoen euro, gespreid te betalen). Na het oefenduel AjaxChelsea (3-1) schoof Jol zelf aan bij de spits.
In een persoonlijk onderhoud – dat bij het ter perse gaan van deze krant nog steeds bezig was – probeerde de trainer de speler ervan te overtuigen dat Ajax de ideale springplank is naar de Europese top, waardoor El Hamdaoui genoegen zou moeten nemen met een lager loon. De eerste salarisindicatie van de topschutter en Voetballer van het Jaar van het seizoen 2008/’09 was Ajax veel te gortig.
De Rotterdammer werkte in een eerder stadium al samen met Jol bij Tottenham Hotspur, maar kwam in Londen niet aan spelen toe en werd verhuurd aan Derby County. Daarnaast kwam de Marokkaanse aanvaller uit voor Excelsior, Willem II en AZ dus. In 171 competitiewedstrijden in het betaalde voetbal scoorde hij 86 keer.
Mochten de persoonlijke eisen van El Hamdaoui toch een breekpunt vormen, dan schakelen de Amsterdammers direct over op Emile Mpenza (32). De Belgische aanvaller kende zijn beste periode als spits van Schalke 04, Standard Luik en Hamburger SV en verdiende in 2006 een transfer naar Manchester City, waar hij zijn belofte eigenlijk nooit wist waar te maken. Bij FC Sion – in de Zwitserse competitie – pakte de Belgische international de draad van het scoren weer op en trof hij in 32 duels 21 keer doel. Ook als de deal met El Hamdaoui wel doorgaat, overweegt Ajax de speler van Congolese afkomst – gezien de lage transfersom en alleszins redelijke salaris – aan zich te binden.
Ook wat betreft de invulling van de rechtsbuitenpositie zitten Jol en Van den Boog niet stil. NAC-speler Leonardo (27) – tussen 2007 en 2009 al onder contract bij Ajax – lijkt op dit moment de beste papieren te hebben. Jol wil snelheid op de vleugels en ziet in de kleine Braziliaan (gezien de beperkte financiële mogelijkheden in de ArenA) de uitgelezen standin achter de onomstreden Luis Suarez. Ajax is echter niet van plan om een transfersom te betalen aan het armlastige NAC, dat het inkomen van Leonardo (te) zwaar op de begroting vindt drukken. In ruil voor de buitenspeler zou NAC op huurbasis een aantal jonge Ajacieden mogen over nemen. Daniël de Ridder en Tom de Mul staan ook op het verlanglijstje van Ajax.
Opvallender is de naam van David Odonkor (26). De éénmalig Duitse international kan op meerdere posities in de aanval uit de voeten en maakte als speler van Borussia Dortmund grote indruk. Na het WK van 2006 werd hij voor 6,5 miljoen euro naar Betis Sevilla getransfereerd, waar hij een zware knieblessure opliep. Nadat hij daarvan was hersteld, lukte het hem niet meer zijn basisplaats te heroveren. Odonkor, die de honderd meter in 10,9 seconden liep, is op zoek naar een nieuwe club en Hannover 96 en FC Köln toonden interesse. Met Borussia Dortmund werd Odonkor in 2002 als 18-jarige speler kampioen van de Bundesliga.
Bron: Telegraaf (papieren versie)
quote:
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 11:05 schreef Yankee het volgende:
El Hamdaoui voor 5 mln, dat lijkt me echt een koopje
quote:
AZ en Ajax akkoord over overgang El Hamdaoui
Zaterdag, 24 juli 2010 om 11:00
Als Mounir el Hamdaoui zelf tot een akkoord komt, voetbalt hij komend seizoen bij Ajax. AZ en de Amsterdamse club zijn het eens geworden over de overgang van de aanvaller naar Ajax. "Over de bedragen doen we verder geen mededelingen, maar Ajax en AZ zijn eruit'', bevestigde de woordvoerder van AZ zaterdag aan het ANP.
/
Met het oog op een mogelijke transfer besloot AZ El Hamdaoui al niet in te zetten in de voorronde van de Europa League. Ook ging hij niet mee met AZ naar een trainingskamp in Duitsland. El Hamdaoui had in Alkmaar nog een contract tot medio 2012. El Hamdaoui kwam in 2007 over van Willem II. Samen met Moussa Dembélé, die eveneens weg wil, speelde hij een belangrijke rol bij het kampioenschap van AZ in het seizoen 2008/09.
Voor de rechtsbuitenpositie zijn bij Ajax naast de eerder genoemde Tom de Mul en Daniël de Ridder ook oud-Ajacied Leonardo (NAC Breda) en David Odonkor in beeld. De naam van Leonardo is opvallend, omdat hij vorig jaar nog bij Ajax mocht vertrekken.
De 26-jarige Odonkor is eenmalig Duits international. Hij raakte na een sterke periode bij Borusia Dortmund op het tweede plan bij Betis Sevilla. Na zijn overgang naar de Spaanse club raakte de watervlugge buitenspeler, honderd meter in 10,9 seconden, zwaar geblesseerd.
als hij echt maar 5 heeft gekost is het lekker.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 11:09 schreef Kremers het volgende:
[..]
Wou net zeggenDe één zijn dood...
Schijnt alleen nog een probleempje te zijn met de salariseisen van Hamdoui..
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 11:31 schreef Burrito het volgende:
Ik probeer kaartjes voor Ajax - PAOK te bestellen maar krijg steeds een foutmelding bij het afrekenen? Iemand anders hier ook last van?
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 11:35 schreef Catch22- het volgende:
[..]
als hij echt maar 5 heeft gekost is het lekker.
Dan mag hij ook wel een mln per jaar erbij wmb.
En Leonardowat een wanbeleid, prima speler, maar Rommedahl laten gaan was al dom, Leonardo laten gaan was ook niet zo slim (naja, toen had je Leo, Rommedahl én Kennedy dus dat kon nog), maar als je hem weer haalt...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |