Mensen, ik knal de results er ook meteen in hoor!
SO YOU THINK YOU CAN DANCE - TOP 6 PERFORMDeze week:
quote:
Cat: "...Just to switch things up...I'm going to Adam first!"
Adam kijkt onschuldig en zegt "...Me?"
Waarop Cat zegt "...Don't look so shocked, I know you've been campaigning!"
Adam "whatever gave you that idea?"
I rest my case.
Dat was dan direct ook het enige (ONVERGETELIJKE!!!) hoogtepunt van een verder matige show. Een aantal choreografen die de plank mis sloegen, geen Billy

, overdreven praise bij zowat alle dansen en Cat in een walgelijk lelijke jurk. That sums it up.
Lauren & Twitch – hip hop - NappyTabsThere it is again, de koprol verkeerd, oftewel The Tumbleweed!

OMG, wat hou ik van Lauren. Ik zou haar in een doosje willen doen en bewaren, heel goed bewaren…

Dit was een hele degelijke, zelfs goede hip hop. Heel strak en sterk gedanst door Lauren, die een verrassend leuk setje vormt met Twitch. Hoewel ik wel het idee had dat Twitch zich een beetje inhield, was zij de ster op het podium. Niceeeee…
O ja 1: wassup met die kleurlenzen van Twitch

?
O ja 2: wat zat Kenny Ortega nou te lullen, hij zit toch altijd in Canada met zijn neus vooraan? En wat is Kenny Ortega nou voor een naam voor een volwassen vent?
En nee, ik denk niet aan de Snorkels want die zijn van na mijn tijd. Niet dat ik er niet naar keek
.Jose & Allison – contemporary – Sonya TayehIk vond dit oprecht een schitterende performance en een erg mooie, originele choreografie. Allison, oh Allison. Wow. Hoe heb ik zo langs jou heen kunnen kijken in seizoen 2? En Jose… zo veel beter en geloofwaardiger qua performance dan bij de vreselijke Broadway. Maar… dit is natuurlijke complete bullshit

, want dit vereiste nauwelijks tot geen contemporary skills, zodat Jose voor de zoveelste keer ontzettend goed weg kwam. Weer een choreo die 100% voor hem in elkaar gedraaid is en dat kán gewoon niet meer. Jose is een heerlijk ventje maar dit begint erg unfair te worden voor de andere kandidaten. Time to go sweetie.
Robert & Lauren G. – jazz – Tyce DiorioNou nou, je zult de double whammy van Lauren G en Tyce maar krijgen

… Dit was jazzzz. Jazzzz with a capital J. Pure Jazz. Het zal wel, mijn ding is het niet echt. Toch… alles was eigenlijk wel kloppend aan deze dans: de techniek, de kinky outfitjes

, de performance van RolleBol. Dan is het toch raar dat de som der delen compleet niet interessant was? Het enige dat ik ervan kan zeggen is dat Robert het goed gedaan heeft en wat mij betreft nog steeds een finalekandidaat is.
O ja 1: dat gekwijl over hoe sexy en goed Lauren is… please. Overrated muts

.
O ja 2: Robert: denying the gay again

.
solo AdéChiké: this is what he does best. I ♥ his mum.
Kent & Kathryn – jazz – Sonya TayehAccepting who you are… dat zou bloody tijd worden ja

! Toffe muziek, high energy, maar wat een gooi- en smijtwerk toch weer. Nog meer blessures, anyone? Goed, niet bijzonder, genoeg voor Kent om door te gaan naar de volgende ronde. Al zou in een harnas op een sokkel staan al genoeg zijn voor Kent om door te gaan naar de volgende ronde. Meine Güte, dat gekrijs voor hem uit het publiek

! Ik denk dat we de trofee nu al wel naar Wapakoneta kunnen FedExen.
solo Robert: happy birthday, 20 al weer, tjongejonge, mooie tijd was dat. Hoewel zijn solo’s langzamerhand één grote brei worden in mijn hoofd, blijf ik gefascineerd naar hem kijken. Vooral dóórgaan gorgeous

.
solo Lauren: I love Miss Lauren too

. En als je ouders Troy en Becky heten, dan heb je sowieso mijn stem. Prima doorsnee contemporarymeisjessolo.
AdéChiké & Comfort – hip hip – NappyTabsDit was dan dé dans van de avond en dat is eigenlijk wel een beetje dramatisch, want zo enorm supergeweldig was dit toch niet? Fijn voor AdéChiké dat hij er emotioneel zo in zat, maar op mij bracht hij dat niet zo over. De kern van zijn probleem, hij is een in zichzelf gekeerde danser. Maar goed, ik wil niet te negatief miepen want all in all was dit erg sterk, mooie storyline en Comfort was beter en mooier dan ooit. Jeminee, ik begin haar geloof ik nog leuk te vinden

! Ik heb geboeid zitten kijken en zag dat het mooi en goed was… maar zeker geen hallelujah.
solo Jose: oooh, hij heeft de lach van zijn mami. Wat een lieve vrouw. Zijn solo was wat meer tongue-in-cheek en dat lijkt me een goede keuze.
solo Kent: kan me er niks meer van herinneren alleen dat hij de perfecte kruising is tussen zijn vader en moeder

.
Robert & Lauren – samba – Dmitry ChaplinEr viel me zo’n prachtig Engels woord in toen ik dit zat te kijken: lackluster
(Oxford English Dictionary: lacking in vitaly, force, or conviction). Kom op zeg, zaten die judges met hun ogen dicht te kijken of zo

? Dit was niét goed. De lifts waren zwaar, het heupwerk was zwak en bij Robert bijna volledig afwezig, behalve bij die sambawalks achteruit, maar dan kan je niet anders dan met je heupen schudden. Het was niet sexy, niet cheeky, en – Mia, please

! – Robert leek in de verste verte niet op een latindanser (al was 'ie niet te versmaden in z'n witte hempie

). Wil ook hier niet té negatief zijn, want een trainwreck was het nou ook weer niet, maar ik ben het zelden zó oneens geweest met Nigel en zijn handlangers.
O ja 1: Dmitry’s three-day-beard. Yum yum pig's bum.
O ja 2: BobsFro!!!

Whut? De fro van Bob Ross?
AdéChiké & Jose – paso doble – Dmitry ChaplinAi… dit had zo mooi kunnen worden. Het mislukken van deze dans lag wat mij betreft niet eens zozeer in het dansen van de boys, maar meer in de choreo. Die miste elke vorm van subtiliteit, van ´light and shade´. Het was één testosteronbom en wedstrijdje wie het verst kon pissen. Het was een b-boy paso, en ja, daar gaan we weer, daar kwam Jose voor de drieduuzendste keer weer goed weg

. Dmitry hoeven ze wat mij betreft voorlopig even niet terug te vragen. Louis van Amstel en/of Jason Gilkison, kom er maar in!
O ja 1: Saer, dat zijn stierenvechtersbroeken, dat hoooooort zo!!!
O ja 2: East Coast Overdose & Legacy!!!
Kent & Twitch-a-Billy – stepping – Chuck MaldonadoIk kan niet ontkennen dat Kent het gewoon goed deed, maar dit zei me verdomd weinig. Twitch is een held, maar het was zo veel leuker geweest om die twee white ass boys dit samen te zien doen. Ik werd er niet warm of koud van en heb er verder ook niet echt iets aan toe te voegen.
O ja 1: Kent, shut the fly trap. Jonge jonge, net een openstaande garagedeur

.
Results:
Hi Kelly Abbey from Australia
Robert: I had a good time with her booty
Wie o wie o wie stemt er toch op die hardnekkige theevlek AdéChiké?
Enrique Iglesias
Damn, is dit de Lauren Gottlieb Show

?
Hoe cute waren die zes hertjes samen in hun kringetje dansend? Maar waar zijn toch de echte venten dit seizoen?
De uitslag: mmm. Toch wel een nette oplossing denk ik. Zo wordt er niemand echt benadeeld. Het is natuurlijk wel onzin om aan te voeren dat Billy dan een week op zijn krent heeft kunnen zitten. Ja, hallo, hij zit niet voor niets op zijn tushy. Maar goed, vind het wel prima, alleen die Jose hè, daar gaat ‘ie weer… Volgende week dan maar bye bye Jose en bye bye Chiké? En dan Billy eruit in de halve finale (
* Malahide rent weg).
Edit: sorry voor de overdosis aan smileys, ben nog een beetje hyper van gisteren. Wat een dag

.
[ Bericht 0% gewijzigd door Malahide op 23-07-2010 08:46:15 ]