Het is niet echt een verhaal wat ik heb meegemaakt, maar het Lowlands avontuur van een kennis van me vorig jaar.
Hij besloot vorig jaar samen met een vriend op donderdagavond gratis naar Lowlands te gaan, ze hadden niks bij zich behalve truffels.
Na een reis van 18 uur zijn ze, al liftend, bij het terrein aangekomen waar ze een gat hebben gegraven onder het hek. Eerst hebben ze nog een uur moeten rennen voor bewakers met honden, maar uiteindelijk zijn ze binnen gekomen waarna ze na het optreden van The Prodigy met kaartjes van iemand anders een nieuw bandje hebben gehaald, want die was er natuurlijk afgegaan door de pit.
De volgende dag heeft die ene kennis eerst een portie truffels gegeten, en toen vertelde hij dat hij op avontuur ging. Ik weet niet precies wat hij allemaal mee heeft gemaakt, maar hij heeft tijdens Snoop Dogg op de nek van een dikke negerin gezeten, had een geschilderde draak op zijn buik en zijn haar was helemaal verneukt door de Coca Cola meisjes (een kant helemaal weggeschoren en de andere kant vol vlechtjes). Tevens kreeg hij overal gratis eten en leerde hij iemand van de backstage kennen waardoor hij allemaal gratis cocktails heeft gekregen.
Zondagnacht kwam ik hem nog tegen, droogneukend, voor de ingang van camping 3.
Op de laatste ochtend gaf ik hem 2 muntjes om eten te halen, maar die heeft hij zelf weer gegeven aan iemand die honger had en geen geld meer tot zijn beschikking had.
The Most Incredible, Baby