Had ik wel gedacht, Weert, Nederweert, Helden en Meijel zullen ook wel wat merken van de as(wolk) als ik zo even naar de windrichting kijk..quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:33 schreef Roel_Jewel het volgende:
Limburgse brandweer helpt in Valkenswaard http://bit.ly/bD0iX9
Het is niet "een kluis in een fikkie" maar een beveiligde ruimte die zelf niet in brand staat. Daarnaast gevuld met maar een paar honderd kilo consumentenvuurwerk. Geen mortieren etc. Zal allemaal wel loslopen.quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:36 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Een kluis die een paar uurtjes in een fikkie ligt gaat er toch echt aan.
Ach dat in de handel verkrijgbare consumenten vuurwerk staat natuurlijk niet in verhouding tot de rotzooi die in enschede lag opgeslagen.quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:36 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Een kluis die een paar uurtjes in een fikkie ligt gaat er toch echt aan.
Zoals je misschien wel weet lopen er nog volop onderzoeken naar hoe dat heeft kunnen gebeuren en worden er flinke vraagtekens gezet bij de opslag van het zware vuurwerk toen.quote:
Nee oke, dat vind ik ook logischquote:Op woensdag 21 juli 2010 12:36 schreef Drassss het volgende:
[..]
Kijken mag, maar niet zodat je de brandweer/politie tot last bent
Idd, tante in Waalre maar ff gebeld, daar geen zicht op de rookwolk van binnenshuis. Ze had al wel OmroepBrabant aan staan. Daar is niets te zien/ruiken. Maar goed, als de wind draait dan wel natuurlijk.quote:
En gaan er zelf geruchten dat er in enschede niet alleen vuurwerk lag maar ook explosieve zooi van defensie. Dat zou ook de reden kunnen zijn waarom het onderzoek zolang duurt, en gefrustreerd wordt.quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:40 schreef GateWayX het volgende:
[..]
Zoals je misschien wel weet lopen er nog volop onderzoeken naar hoe dat heeft kunnen gebeuren en worden er flinke vraagtekens gezet bij de opslag van het zware vuurwerk toen.
quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:48 schreef Kwaliteit het volgende:
WOW dit is niet normaal, las ik nou dat er daar een vuurwerkopslag in de buurt zit???
Als ze daarbij hulpverleners in de weg lopen, wat bijna altijd gebeurt, niet nee.quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:34 schreef kwiwi het volgende:
[..]Mogen mensen zoiets niet spannend vinden om te zien dan? Het is nou niet alsof er dagelijks zo'n brand is in Nederland.
Vast niet, maar wie verwacht er nou brandquote:
Mijn reactie was eigenlijk op het twitterbericht van Roel_Jewel bedoeldquote:Op woensdag 21 juli 2010 12:41 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee oke, dat vind ik ook logischMaar lopen mensen de hulpdiensten hier in de weg dan? Anders snap ik de reactie van knep alsnog niet goed.
quote:
Jaquote:Op woensdag 21 juli 2010 11:18 schreef Pino112 het volgende:
Ben benieuwd of je de wolk op de buienradar kan zien
Ehm dus wel:quote:
Goed er zit niet veel in, maar goed!quote:De brand is inmiddels overgeslagen naar drie omringende panden. Daaronder zijn bouwmarkt Fixet en het bedrijf Kobe, dat gordijnstoffen en wandbekleding verkoopt. Al het personeel van de naastliggende bedrijven kon op tijd worden geėvacueerd.
In de Fixet zit een vuurwerkopslag, meldt de eigenaar van een vestiging van de bouwmarkt in Geldrop. Volgens hem is er echter weinig gevaar omdat de opslag zo goed als leeg is. "Aan het eind van het seizoen gaat het vuurwerk terug naar de leverancier. Daarbij is de opslag goed beveiligd met onder meer sprinklers."
, aldus OBR.quote:De eerste onderzoeken hebben nog geen schadelijk stoffen in de rookwolk aangetoond. Er wordt nog verder onderzocht
quote:Eerste bericht
In Valkenswaard is vanmorgen een brand uitgebroken bij Timco. Er is een dikke rookontwikkeling. De rook gaat richting Leende. De mensen in de omgeving van de brand wordt geadviseerd de ramen en deuren te sluiten en Omroep Brabant aan te zetten. Deze zender is nu actief als rampenzender.
Het is nog onbekend of er slachtoffers zijn.
Het verzoek is aan mensen om niet naar het crisisgebied te gaan, zodat de routes voor de hulpverleners vrij blijven.
Op dit moment zijn de hulpsdiensten opgeschaald en alle benodigde actiecentra zijn operationeel.
Het informatienummer voor het publiek is 040-2083431.
De stoffen zijn niet schadelijk maar het is wel een nationale ramp..?quote:Op woensdag 21 juli 2010 13:00 schreef Adolecens het volgende:
http://www.crisis.nl/ is in de lucht!
Nationale rampensite!
Hier komt regelmatig iets voorbij: http://www.omroepbrabant.nl/Live.aspx?mode=radioquote:Op woensdag 21 juli 2010 12:57 schreef Kwaliteit het volgende:
Word er ergens momenteel live uitgezonden over dit?
Het is de nationale rampensite van de overheid, die ingezet kan worden bij overbelasting van eigen of regionale sites en/of nationale rampenquote:Op woensdag 21 juli 2010 13:01 schreef kwiwi het volgende:
[..]
De stoffen zijn niet schadelijk maar het is wel een nationale ramp..?
is de zender op FM (91.0 FM) uit west-brabant ook hetzelfde signaal als de editie uit omgeving Eindhoven van Radio Brabant?quote:Op woensdag 21 juli 2010 13:01 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hier komt regelmatig iets voorbij: http://www.omroepbrabant.nl/Live.aspx?mode=radio
quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:29 schreef Qwea het volgende:
[..]
zei iemand op de pf ook al.
Maar wat moet fixet met vuurwerk?
Niks vreemds aan, De Boerenbond bijv. heeft ook nog genoeg liggen. En het ligt veilig hoor.quote:Kan voor bedrijven feesten zijn of pretparken etc. Zijn genoeg evenementen waarbij vuurwerk wordt gebruikt.
Ehm..? Dat vraag je aan een Groningse?quote:Op woensdag 21 juli 2010 13:02 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
is de zender op FM (91.0 FM) uit west-brabant ook hetzelfde signaal als de editie uit omgeving Eindhoven van Radio Brabant?
de west editie kan ik gewoon ontvangen hier
wist ik veelquote:Op woensdag 21 juli 2010 13:07 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ehm..? Dat vraag je aan een Groningse?Ik heb familie in Waalre, die vertelden dat dit station updates tussendoor doet als er nieuws is.
Allemaal hetzelfde.quote:Op woensdag 21 juli 2010 13:02 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
is de zender op FM (91.0 FM) uit west-brabant ook hetzelfde signaal als de editie uit omgeving Eindhoven van Radio Brabant?
de west editie kan ik gewoon ontvangen hier
Lol, dat kon je ook niet weten, ik moest lachen.quote:Op woensdag 21 juli 2010 13:09 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
wist ik veel
maar goed, zo te horen wel.
Zo hadden ze "well done" vast niet bedoeld...quote:Op woensdag 21 juli 2010 13:13 schreef Drassss het volgende:
Ik mag toch hopen dat de mensen na 4 uur toch wel uit het pand zijn? Zo niet ben je dan toch echt helemaal weggefikt lijkt me zo
Tja, als ze niet op tijd weg zijn gekomen en het is nog niet veilig genoeg voor brandweermannen om daar naar binnen te gaan......quote:Op woensdag 21 juli 2010 13:13 schreef Drassss het volgende:
Ik mag toch hopen dat de mensen na 4 uur toch wel uit het pand zijn? Zo niet ben je dan toch echt helemaal weggefikt lijkt me zo
Klopt, het kruispunt voor de Gibo Groep is weer vrij gegeven voor het verkeer.quote:Op woensdag 21 juli 2010 13:23 schreef Fredo55 het volgende:
Ze zouden de brand onder controle hebben, volgens onbevestigde berichten zouden er nog mensen in het brandende gebouw van Timco Plastics in Valkenswaard zijn.
Bron:Omroep Brabant.
quote:Op woensdag 21 juli 2010 13:35 schreef Drassss het volgende:
Sta je dan in je tuin. Eens wat anders dan worsten op de BBQ gooien.......
Brabanders zijn niet zo slimquote:Op woensdag 21 juli 2010 13:38 schreef Gtaboy107 het volgende:
Ramen moeten dicht, filmt er een met raam open.
Ach ja, is meestal zo met waarschuwingen, sommigen denken dat het een uitnodiging is om te komen kijken.quote:Op woensdag 21 juli 2010 13:38 schreef Gtaboy107 het volgende:
Ramen moeten dicht, filmt er een met raam open.
Zo te horen geen Brabander.quote:Op woensdag 21 juli 2010 13:48 schreef StephanL het volgende:
Haha die man in zijn achtertuin. Midden in de rook
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |