abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84428437
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 07:39 schreef dylany het volgende:

[..]

Het gaat niet om mij, het gaat om de realiteit. ;)
[..]

Waarom speel je dan eerst op de man?

Nu geef je toe dat je idd. geen ervaring hebt, hoe kun je dan uitspraken doen over mijn ervaringen met de arbowet?

Dit vind ik dan wel weer een goeie:
'De heer Ulenbelt (SP): Voorzitter. Als je regels stelt, moet je handhaven.
Dat moet rechtvaardig gebeuren. Bij de bijstand en de AOW wordt heel
veel gesproken over de naleving. De regels worden door meer dan 90%
nageleefd. Dit staat in schrille tegenstelling tot de naleving van de
Arbeidsomstandighedenwet; slechts 55%'

Alleen de naleving van de arbowet hoeft natuurlijk niet per sé te maken te hebben met de behandeling van werknemers met een ziekte. Verre van dat.
pi_84428705
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 09:24 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Waarom speel je dan eerst op de man?

quote:
Ik heb vaak genoeg een controleur van de arbodienst in de deuropening te woord gestaan.. Geen probleem hoor.
Dus dat denk ik niet, dat weet ik zeker.

Omdat je dit schreef. Het lijkt me niet realistisch dat controleurs van werkgevers en arbodiensten zich bij de voordeur laten afschepen.

Mijn excuses trouwens voor het op de man spelen. :@
pi_84428781
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 09:24 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Dit vind ik dan wel weer een goeie:
'De heer Ulenbelt (SP): Voorzitter. Als je regels stelt, moet je handhaven.
Dat moet rechtvaardig gebeuren. Bij de bijstand en de AOW wordt heel
veel gesproken over de naleving. De regels worden door meer dan 90%
nageleefd. Dit staat in schrille tegenstelling tot de naleving van de
Arbeidsomstandighedenwet; slechts 55%'

Ja, dat vind ik ook een goeie. ^O^

quote:
Alleen de naleving van de arbowet hoeft natuurlijk niet per sé te maken te hebben met de behandeling van werknemers met een ziekte. Verre van dat.

Er zijn meer terreinen waar fraude wordt gepleegd; de handhaving en de controle gaan dan ook over en/en in plaats van over of/of. 8-)
pi_84430761
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 22:26 schreef dylany het volgende:

[..]

Dat werkende mensen zich ook moeten verantwoorden zijn feiten. Kun jij wel de draaitol gaan uithangen, maar daarmee verander jij die feiten niet.
...

Die worden bij uitzondering gecontroleerd (als ze langdurig ziek zijn of wat dan ook). Dit stelt voor om continu te kunnen controleren. Het is niet te vergelijken. Het slaat ook nergens op continu te willen controleren. Je wilt controleren wanneer je een uitkeringstrekker in een BMW zit wegrijden. Dat kan nu niet.
Maak dan een wet waardoor je bij redelijke verdenking, bepaald via een rechter of officier van justitie, mag gaan controleren. Niet een gedrocht als dit welk zijn doel echt meters over schiet.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_84430807
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 07:39 schreef dylany het volgende:

http://www.geencommentaar(...)lename=KST139716.pdf

De mensen die gecontroleerd worden horen met respect te worden behandeld maar ze mogen best, net als de werkende Nederlanders, een positieve bijdrage leveren aan een financieel gezond Nederland door mee te werken aan fatsoenlijke controles. O-)

Ik vraag me trouwens wel af of die mensen de mensen die bang zijn voor wasmanden en vuile onderbroeken de thuiszorg ook afwijzen. :+

Waarom highlight jij de laatste zin en die daarvoor niet ? Heb je die wel gelezen, of probeer je daarvan af te leiden .. genante controlesituaties .. en in al die mails komt het woord ondergoed voor? Mijn ervaring met een gast die net niet aan mijn vuile onderbroeken snuffelt (omdat ik hem erop betrapte!!) blijkt dus niet op zich te staan. En om deze inbreuk op je meest intieme levenssfeer dan te vergelijken met thuishulp waar de hulpbehoevende zelf om heeft gevraagd, hoe kom je erbij. Overigens zag ik laatst nog een docu waarin een oudere mevrouw het daarover had, over de vele wisselingen in de thuiszorg en dat het best moeilijk is, iedere keer weer een vreemde, dus zelfs als je zelf om gevraagd hebt omdat je het niet meer alleen kan wordt het nog ervaren als een indringen in je persoonlijke sfeer.
pleased to meet you
pi_84437061
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 09:57 schreef dylany het volgende:

Er zijn meer terreinen waar fraude wordt gepleegd; de handhaving en de controle gaan dan ook over en/en in plaats van over of/of. 8-)

Als je bedoelt dat werkgevers ook gecontroleerd moeten worden op ongezonde arbeidsomstandigheden voor hun werknemers, ben ik het helemaal met je eens.
pi_84448701
Dus dan zou er heel veel geld en waardevolle spullen in beslag genomen worden.. Wat schiet de burger met midden-inkomen daarmee op?

Moeten we allemaal een hond nemen? Eentje die dol is op gestapo-vlees?
pi_84453760
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 21:22 schreef romski het volgende:
Dus dan zou er heel veel geld en waardevolle spullen in beslag genomen worden.. Wat schiet de burger met midden-inkomen daarmee op?

Moeten we allemaal een hond nemen? Eentje die dol is op gestapo-vlees?
Waar gaat dit in hemelsnaam over? :?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_85294812
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 23:33 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Waar gaat dit in hemelsnaam over? :?
Ik bedoel,,, ze pakken de kleine fraudeur aan. De mannen met dikke sigaren lachen zich rot.

Ach het staat er een beetje raar. Maar ik bedoel, de techniek is voor de MIVD zo ver gevorderd, dat ze een gewoon alarmsysteem uit kunnen schakelen op afstand. Bij de gemiddelde burger. Een wifi-kaart is nog maar 1,5x1,5cm, dus die kan overal in geplant worden zodat alles radiografisch bestuurbaar is. Ze hebben toegang tot alle rf, dus het enige wat nog helpt is een duur encrypted alarm of.. iets levends, zoals een python of een hond. Tenminste, als je steeds die lui s'nachts over de vloer hebt, zodat je zelf wakker van het geblaf word.
Of je python die iemand wurgt.

[ Bericht 12% gewijzigd door romski op 15-08-2010 00:44:46 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')