quote:Op woensdag 18 augustus 2010 22:00 schreef Den_Haag het volgende:
2 dagen, en dan nog een dag belgie. deel van het weekend ben ik weer thuis
Over een maand al. Ik moet nog een kleine drie maanden wachten en dan mag ik ookquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 09:09 schreef SlamD het volgende:
Over een maand ga ik een week naar Vietnam (waarschijnlijk alleen Hanoi en directe omgeving), hoe noodzakelijk is het om me te laten inenten? Ongeveer anderhalf jaar geleden wel een paar inentingen gehad, maar geen idee hoe lang die werken.
Als snake win net zo geweldig smaakt als bear bile wine (rijstwijn met berengal), dan bedank ik ervoor. Niet dat ze ernaar zullen luisteren, maar ik kan het proberen.
Beter doe je 2 nachten, 3 dagen. Dan slaap je ook nog op Cat Ba en heb je echt een volledige dag in Halong Bay.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 07:01 schreef captaintokyo het volgende:
Halong Bay was ook erg indrukwekkend. Via ons hotel hadden we een tour geboekt voor 1 dag, inclusief lunch op de boot voor 35$ per persoon. Aangezien het vanaf Hanoi met een busje 3 uur heen en 3 uur terug is, kun je beter 1 nacht -- op de boot -- in Halong Bay overnachten. Jammer genoeg hadden wij hier geen tijd voor.
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 22:00 schreef Den_Haag het volgende:
2 dagen, en dan nog een dag belgie. deel van het weekend ben ik weer thuis
Probleem is dat ik maar 2 uur overstaptijd heb als ik in vietnam ben geland. Ik land in Ho Chi Minh en vlieg dan meteen door naar Hanoi om daar te beginnen aan 3 weken backpacken.quote:Op maandag 6 september 2010 16:14 schreef enilnomrow het volgende:
Doe gewoon Visa on Arrival joh, veel makkelijker.
www.vietnamvisum.nl, invullen, geld betalen en 25$ mee naar Vietnam. Klaar. Nog goedkoper ook!
Hmm. Tja, bij ons was het in 10 minuutjes gebeurd (3 mensen), dus dan zou het geen probleem zijn. Maar dat is niet zo'n fijne gok om te nemen, inderdaad.quote:Op maandag 6 september 2010 16:15 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Probleem is dat ik maar 2 uur overstaptijd heb als ik in vietnam ben geland. Ik land in Ho Chi Minh en vlieg dan meteen door naar Hanoi om daar te beginnen aan 3 weken backpacken.
was druk toen ik ging op een vrijdagmiddag, denk 40 minute wachten toen was het wel binnen 10 min. gepiept hoefde dus ook niet meer terug (2008)quote:Op maandag 6 september 2010 16:06 schreef Superher0 het volgende:
Weet iemand of je bij de ambassade meteen je visum meekrijgt of dat je deze moet afgeven en dan weer moet ophalen? Ik twijfel om gewoon naar Den Haag te gaan maar als ik dan weer later terug moet ben ik 2 middagen kwijt.
In vietnam is wel malaria, alleen niet in de meeste toeristische plaatsen; in Sapa worden muggeafwerende materialen aangeraden; in phu quoc anti-malariapillen.quote:Op donderdag 9 september 2010 09:43 schreef fishbeer het volgende:
Vietnam is geen malaria, in principe is deet niet voldoende, sterker nog bij mijn vriendin blijven de muggen zelfs met DEET steken.... en mij slaan ze sowieso over, ook zonder DEET :-)
informeer even bij je zorgverzekering of ze vergoed worden (dat maakt de drempel om ze in te nemen misschien wat lager), ik kreeg alles nml vergoed ook de duurdere malarone (á 1dd1 á ¤2/pil) en heb die ook gewoon ingenomen destijds, oa idd ivm sapa en easy rider tour door de binnenlandenquote:Op donderdag 9 september 2010 10:19 schreef zatoichi het volgende:
[..]
In vietnam is wel malaria, alleen niet in de meeste toeristische plaatsen; in Sapa worden muggeafwerende materialen aangeraden; in phu quoc anti-malariapillen.
Ik heb zelf even goed navraag gedaan (via arts bij de tropenarts bij het amc) en voor phu quoc en angkor wat is er een geringe kans op malariamuggen. Zelf ben ik er nog niet uit of het de moeite waard is om er pillen voor te slikken; de arts die ik sprak gaf aan dat ik dat zelf moet overwegen, wat voor mij een teken is dat de kans echt behoorlijk gering is anders zou zij anders adviseren...
Zelf wordt ik ook nooit gestoken :-)
Een miljard dong zekerquote:Op woensdag 6 oktober 2010 08:30 schreef SlamD het volgende:
Niemand in Hanoi voor het 10-daagse feest? Schijnt voor Vietnamese begrippen best groot te zijn, zo groot dat ze overwogen zouden hebben om een miljard uit te geven om regen te voorkomen op 10 oktober. Een miljard. In Vietnam.
Ik was een maandje te vroeg, maar ze waren er al druk mee. Niet alles even smaakvol, maar toch...
hangt van de weersomstandigheden af. Als het geregend heeft ga je een beetje huilen op sneakers. Als je echt gaat wandelen (paar dagen) dan zou ik ze zeker meenemen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:26 schreef zatoichi het volgende:
Over Sapa; is het nodig om wandelschoenen te hebben? Over het algemeen wandel k graag, maar ik doe dat altijd op normale sneakers eigenlijk. Vrij weinig problemen mee gehad, al vond ik het soms wat lastig in noorwegen.
Iemand hier een duidelijk idee over?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |