abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 20 oktober 2010 @ 10:34:23 #102
62913 Blik
The one and Only!
pi_87744214
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 09:42 schreef buzz1291 het volgende:
Homestay bij een Hmong volk. Oh oh wat klinkt het romantisch.... We horen het wel als je uiteindelijk toch maar een comfortabel hotel in Sapa gevonden hebt. En wat betreft die kadootjes, daar doe je niemand een plezier mee. DONGS DONGS en nog meer DONGS, dat is het enige wat gewaardeerd wordt en waarvoor die mensen vreemden in hun huis toelaten.
Onderaan in de vallei heb je niet veel keus, dan heb je alleen homestays (wat amper een homestay genoemd kan worden natuurlijk, maar dat is iets anders :))
pi_87745114
Ach of het nou kitsch is of niet; het is gewoon de cultuur daar. Net als in Nederland Kinderdijke, de keukenhof, en de efteling net zoveel cultuur is als dat het kitsch is.

Echt authentiek wordt het voor je als toerist toch niet; en dat is maar goed ook; ik ben toch op vakantie! :+
pi_87745732
Tenzij je 4 dagen gaat hiken ;)
pi_87831936
Na vorig jaar naar Thailand te zijn geweest, wil ik dit jaar waarschijnlijk met mijn vriendin richting Vietnam, Laos en Cambodja gaan. Hoe kan je daar echter het goedkoopste op vliegen? Via Bangkok? Is het een idee om eerst te vliegen naar Hanoi, vanuit daar een stuk Vietnam te doen, dan naar Laos en Cambodja te gaan en om dan in Ho Chi Minh te eindigen (en vanaf daar weer terug naar Nederland te vliegen)? Is dat een goedkope oplossing?
pi_87836914
Hehe volgens mij hangt dat er maar net vanaf wanneer je boekt enzo; en of via cambodja en laos reizen goedkopr is om in ho chi minh te eindigen snap ik niet helemaal; bedoel je ten opzichte van alleen door vietnam te reizen?

Ik vlieg via Malaysia, ongetwijfeld niet het goedkoopste, maar wel een van de gunstigste wat betreft tijd; 20 uur op de heenweg, 19 uur op de terugweg.

Morgen is het zover! *O*
pi_87837391
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 16:58 schreef zatoichi het volgende:
Hehe volgens mij hangt dat er maar net vanaf wanneer je boekt enzo; en of via cambodja en laos reizen goedkopr is om in ho chi minh te eindigen snap ik niet helemaal; bedoel je ten opzichte van alleen door vietnam te reizen?

Ik vlieg via Malaysia, ongetwijfeld niet het goedkoopste, maar wel een van de gunstigste wat betreft tijd; 20 uur op de heenweg, 19 uur op de terugweg.

Morgen is het zover! *O*
Morgen al! Wat cool! Mijn vertrek is 14 november en ik vlieg met Cathay Pacific via Hong Kong.

Veel plezier in Vietnam :).
pi_88054300
Weet iemand of het mogelijk is om bijvoorbeeld in HCMC een motor te huren en die in Hanoi weer in te leveren? En wat dat dan ongeveer kost?

Het lijkt me namelijk echt gaaf om op die manier zelf dingen te ontdekken, bijkomend dat ik liever niet per bus reis zou het wel een uitkomst zijn. :)
pi_88057257
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 02:32 schreef wil-bert het volgende:
Weet iemand of het mogelijk is om bijvoorbeeld in HCMC een motor te huren en die in Hanoi weer in te leveren? En wat dat dan ongeveer kost?

Het lijkt me namelijk echt gaaf om op die manier zelf dingen te ontdekken, bijkomend dat ik liever niet per bus reis zou het wel een uitkomst zijn. :)
Huren gaat niet lukken denk ik. Zou proberen een organisatie te vinden die dit regelt en gids is.
Hoe goed kun je motorrijden?
pi_88060522
Ja hoor geen probleem hebben het begin dit jaar zelf gedaan, geweldige reis!
Hier een mooi filmpje van onze reis:

http://www.lifeisjoy.nl/playmovie.php?v=giZFILeX0vc

of



quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 02:32 schreef wil-bert het volgende:
Weet iemand of het mogelijk is om bijvoorbeeld in HCMC een motor te huren en die in Hanoi weer in te leveren? En wat dat dan ongeveer kost?

Het lijkt me namelijk echt gaaf om op die manier zelf dingen te ontdekken, bijkomend dat ik liever niet per bus reis zou het wel een uitkomst zijn. :)
Filmpjes van onze reizen op www.LifeIsJoy.nl
pi_88076748
quote:
14s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 12:00 schreef jopos het volgende:

[Verhaal]

Kijk! Dat lijkt mij dus echt heel leuk. Maar jullie hebben dus twee motoren gehuurd in Hanoi en hebben deze weer in HCMC weer ingeleverd?

In hoeveel dagen hebben jullie dit dan gedaan? En mag ik vragen wat jullie per dag per motor aan huur kwijt waren? Ze zien er trouwens wel goed en betrouwbaar uit, jullie motoren.

Alvast bedankt :)

quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 10:03 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

Huren gaat niet lukken denk ik. Zou proberen een organisatie te vinden die dit regelt en gids is.
Hoe goed kun je motorrijden?
Ja, ik zat eerst aan een soort 'Easy Riders' tour te denken, maar zij vragen $ 60 tot 75 p.d. Dat vind ik nogal veel.

Tja hoe goed ik kan motor rijden? Ik heb wel mijn motor rijbewijs een jaar, daarvoor nog 3 jaar scooter gereden. Maar Vietnam is natuurlijk niet echt goed te vergelijken met Nederland...
pi_88077271
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 02:32 schreef wil-bert het volgende:
Weet iemand of het mogelijk is om bijvoorbeeld in HCMC een motor te huren en die in Hanoi weer in te leveren? En wat dat dan ongeveer kost?

Het lijkt me namelijk echt gaaf om op die manier zelf dingen te ontdekken, bijkomend dat ik liever niet per bus reis zou het wel een uitkomst zijn. :)
Ik wil dat ooit, net zoals Top Gear, op een brommer doen :)
pi_88102026
Ik zag vd week op de BBC een aflevering van het programma Top Gear in Vietnam, hilarisch, en ze hadden het over een plaats waar men hele mooie stoffen had en waar je hele kostuums en overhemden van zijde ed kon kopen voor max(kostuums) 100 euro. Weet iemand nog welke plaats dat was in Vietnam(was denk ik ergens in het noorden) :Y
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:54:26 #114
62913 Blik
The one and Only!
pi_88104193
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 12:53 schreef rubje het volgende:
Ik zag vd week op de BBC een aflevering van het programma Top Gear in Vietnam, hilarisch, en ze hadden het over een plaats waar men hele mooie stoffen had en waar je hele kostuums en overhemden van zijde ed kon kopen voor max(kostuums) 100 euro. Weet iemand nog welke plaats dat was in Vietnam(was denk ik ergens in het noorden) :Y
Ik denk dat dat Hoi An was. Sowieso een mooi plaatsje om wat langer te blijven. Dicht bij het strand, sfeervol centrum met heerlijk eten en leuke barretjes. Ook uitvalsbasis voor My Son (maar ik denk dat de meesten mijn mening over My Son wel weten)
pi_88105598
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 19:33 schreef wil-bert het volgende:
Kijk! Dat lijkt mij dus echt heel leuk. Maar jullie hebben dus twee motoren gehuurd in Hanoi en hebben deze weer in HCMC weer ingeleverd?

In hoeveel dagen hebben jullie dit dan gedaan? En mag ik vragen wat jullie per dag per motor aan huur kwijt waren? Ze zien er trouwens wel goed en betrouwbaar uit, jullie motoren.
We hebben de motoren in HCMC gehuurd. Deze verhuurder had ook de fietsen geleverd aan Top Gear voor hun reportage.
Moet nog even op zoek naar de prijs. (Wil ik meestal zo snel mogelijk vergeten. ;)

Wij hebben er trouwens voor gekozen om niet de oversteek naar Hanoi te maken maar zijn weer terug gekomen in HCMC en hebben totaal 2 weken rond gereden.
Filmpjes van onze reizen op www.LifeIsJoy.nl
pi_88159259
Groeten vanuit Hanoi; net terug uit Sapa. Ik had geluk; de homestay waar ik verbleef was behoorlijk authentiek; niet die nieuwe hutten hordevol met toeristen zoals je ze veel ziet, maar echt zo' n oude houten huis waar we (met onze gids) de enige gasten waren.

Stomdronken gevoerd door de bewoners van hun rijstwijn; volgens mij heb ik ook nog een toast uitgebracht die al helemaal nergens meer op sloeg, maar tegen die tijd waren we al aan het toasten op het feit dat ik, mijn vrouw en het stel dat daar woonde succesvol getrouwd waren en de gids en twee anderen uit het dorp die erbij waren hun " freedom" nog hadden. _O-

Echt verder trekken zat er niet meer bij de volgende dag vanwege de kater, maar ik vond het de moeite waard...
pi_88174682
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 14:33 schreef jopos het volgende:

[..]

We hebben de motoren in HCMC gehuurd. Deze verhuurder had ook de fietsen geleverd aan Top Gear voor hun reportage.
Moet nog even op zoek naar de prijs. (Wil ik meestal zo snel mogelijk vergeten. ;)

Wij hebben er trouwens voor gekozen om niet de oversteek naar Hanoi te maken maar zijn weer terug gekomen in HCMC en hebben totaal 2 weken rond gereden.
Ow echt, dan is het ook logisch dat je in hun reportage niet ziet dat ze ook echt die scooters kopen. Ja begrijp ik! Een indicatie is ook goed hoor O-)

Ja precies, dat is misschien wel een betere route zodat je via de kust heen kan en via de bergen terug of andersom natuurlijk :)
pi_88260298



Het was even zoeken maar volgens mij was het 125 USD (90¤) per week per motor.
Filmpjes van onze reizen op www.LifeIsJoy.nl
pi_88400326
Groeten :W

Ondertussen in Hoi An, waar het nu volgens mij al 72 uur aan een stuk heeft geregend (niet dat ik er al zo lang zit, maar dat schijnt het al te doen).

Vietnam bevalt goed, alheb ik Hanoi wel een voedselvergiftiging opgelopen waarvan ik wat vertraging heb opgelopen in mijn reisschema... gelukkig hebben we die niet echt. Bovendien is het de Vietnam experience all the way :7

Morgen naar My Son en daarna door naar Siem Reap; Nha Trang slaan we maar over, want daar regent het toch en schijnt toch vooral erg toeristisch te zijn (alsof Hoi An dat niet is, maar het is hier wel schattig) Ohja bovendien is morgen mijn meest stijlvolle pak ooit klaar, en dat voor 200 euro...

Ik heb nog twee weken hier en krijg nu al het gevoel niet alweer terug te willen 8-)
pi_88562893
Een ticket van Schiphol naar Hanoi met 1 overstap in Rusland voor ¤630 p.p. Volgens mij is dat een erg mooie prijs, ik ga nú boeken!
pi_88562987
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 17:30 schreef kthxbye het volgende:
Een ticket van Schiphol naar Hanoi met 1 overstap in Rusland voor ¤630 p.p. Volgens mij is dat een erg mooie prijs, ik ga nú boeken!
Wow echt cheap, ik vloog afgelopen december voor 1100 euro voor een verblijf van 4 maanden.
rice rice baby tututututedudududum
pi_88571973
Geboekt!! :D :D

We vliegen met Aeroflot (Rusland's grootste vliegmaatschappij). Overstaptijden zijn ook zeer netjes:

1
2
3
4
5
          di     15/02 13:00     Amsterdam                  di     15/02 18:10     Moskou,Sheremetyevo mo     SU 404     (3h15)      
          di     15/02 19:50     Moskou,Sheremetyevo mo     wo     16/02 08:55     Hanoi     SU 541     (9h05)      
           
          wo     16/03 10:25     Hanoi                      wo     16/03 17:10     Moskou,Sheremetyevo mo     SU 542     (10h45)      
          wo     16/03 20:55     Moskou,Sheremetyevo mo     wo     16/03 22:30     Amsterdam     SU 227     (3h35)      


[ Bericht 0% gewijzigd door kthxbye op 10-11-2010 21:50:17 (vluchttijden aangepast) ]
pi_89004730
Ha netjes; waren ook verdomd veel russen in met name Mui Ne....

Heb het echt uitstekend naar mijn zin gehad in Vietnam; jammer dat ik weer terug ben, alhoewel dit winterse landschap ook wel weer mooi is... :) (wel wennen van 30+ Celsius naar komend weekend alweer -1....)
pi_89006255
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 14:24 schreef zatoichi het volgende:
bovendien is morgen mijn meest stijlvolle pak ooit klaar, en dat voor 200 euro...

200 euro _O-

De aller-allerduurste zaken daar maken een pak voor 100$ _O-
pi_89006674
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 11:16 schreef WooZ het volgende:

[..]



200 euro _O-

De aller-allerduurste zaken daar maken een pak voor 100$ _O-
Niet dat ik uitgebreid alle zaken langs ben geweest;maar lijkt me sterk dat ik zonder uitgebreid zoeken drie winkels tegengekomen ben die wel duurder waren... overigens is de prijs inclusief overhemden, dus misschien dat dat scheelt...
pi_89016083
***

[ Bericht 100% gewijzigd door Maarten-Pieter op 22-11-2010 16:09:24 (het bericht was niet meer ter zake doende) ]
pi_89018584
Ik ging altijd kleren kopen bij PT2000 voor 5 of 10 euro een broek of t-shirt, trui :P
Eigenlijk zou ik wat op moeten laten sturen.
rice rice baby tututututedudududum
  maandag 22 november 2010 @ 22:33:18 #128
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_89033593
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 11:16 schreef WooZ het volgende:

[..]



200 euro _O-

De aller-allerduurste zaken daar maken een pak voor 100$ _O-
Dat dacht ik ook, maar dat is dus echt bullshit.
pi_89040468
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 22:33 schreef SlamD het volgende:

[..]


Dat dacht ik ook, maar dat is dus echt bullshit.
Het is idd niet meer zo goedkoop als vroeger..Maar voor $150 dollar heb je nog steeds een fantastisch handgemaakt pak...nog steeds maar $10 voor een prachtig paar handmade sneakers :)
pi_89040477
Ik heb nog in Vietnam gevochten!
pi_89040616
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 01:27 schreef wekky het volgende:
Ik heb nog in Vietnam gevochten!
Ik ben nog bijna gearresteerd toen ik in een dronken staat met m'n Minsk om 03:00 's ochtends probeerde te parkeren op de trappen bij Ho Chi Minh's mausoleum (op z'n 150ste verjaardag)..anything can happen in Vietnam *O*

(en daarbij neem ik aan dat je niet gevochten hebt in Vietnam in de jaren 60-70 ;) )
pi_89040799
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 01:35 schreef Pandamie het volgende:

[..]



Ik ben nog bijna gearresteerd toen ik in een dronken staat met m'n Minsk om 03:00 's ochtends probeerde te parkeren op de trappen bij Ho Chi Minh's mausoleum (op z'n 150ste verjaardag)..anything can happen in Vietnam *O*

(en daarbij neem ik aan dat je niet gevochten hebt in Vietnam in de jaren 60-70 ;) )
Hij is geboren in 1890. Check op z'n minst je feiten voodat je sterke verhalen op gaat hangen ;)
pi_89040809
Het waren zware tijden!
pi_89040818
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 01:54 schreef captaintokyo het volgende:

[..]



Hij is geboren in 1890 :?
You don't know man..you weren't there!! ;)
pi_89040824
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 01:56 schreef Pandamie het volgende:

[..]



You don't know man..you weren't there!! ;)
edit: misschien was 't z'n sterdag..as said..ik was niet geheel nuchter O-) afgelopen mei iig ;)
pi_89040854
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 01:57 schreef Pandamie het volgende:

[..]



edit: misschien was 't z'n sterdag..as said..ik was niet geheel nuchter O-) afgelopen mei iig ;)
Ik merk dat je niet nuchter bent... 150ste sterfdag, terwijl 'ie 120 jaar geleden geboren is?? In mei was zijn 120ste geboortedag.
  dinsdag 23 november 2010 @ 05:09:58 #137
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_89041343
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 01:26 schreef Pandamie het volgende:

[..]



Het is idd niet meer zo goedkoop als vroeger..Maar voor $150 dollar heb je nog steeds een fantastisch handgemaakt pak...nog steeds maar $10 voor een prachtig paar handmade sneakers :)
Ik zeg niet dat het niet kan, maar het kan ook gemakkelijk veel duurder dan $200. Zeker als je gaat waar de rijkere Vietnamees zijn pakken koopt. Daar kwamen wij achter toen we er een cadeau wilden geven...
pi_89054483
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 12:53 schreef rubje het volgende:
Ik zag vd week op de BBC een aflevering van het programma Top Gear in Vietnam, hilarisch, en ze hadden het over een plaats waar men hele mooie stoffen had en waar je hele kostuums en overhemden van zijde ed kon kopen voor max(kostuums) 100 euro. Weet iemand nog welke plaats dat was in Vietnam(was denk ik ergens in het noorden) :Y
Hoi An, geweldige plaats O+
pi_89054507
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 01:26 schreef Pandamie het volgende:

[..]



Het is idd niet meer zo goedkoop als vroeger..Maar voor $150 dollar heb je nog steeds een fantastisch handgemaakt pak...nog steeds maar $10 voor een prachtig paar handmade sneakers :)
110 dollar, 13 dollar per shirt en 60 dollar voor je winterjas op maat en eigen design.
pi_89054622
Wow dan kan het dus echt een stuk goedkoper; maar ach ik heb een mooi pak en ben gewoon naar de, volgens tripadvisor, beste pakkenwinkel gegaan en werd echt goed geholpen, dus ben tevreden :D

Toen ik mijn pak had zat ik ook echt te spelen met het idee om nog veel meer te laten maken... Maar dat was niet zo praktisch met het vervoer verder...
pi_89055018
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 00:26 schreef zatoichi het volgende:
Groeten vanuit Hanoi; net terug uit Sapa. Ik had geluk; de homestay waar ik verbleef was behoorlijk authentiek; niet die nieuwe hutten hordevol met toeristen zoals je ze veel ziet, maar echt zo' n oude houten huis waar we (met onze gids) de enige gasten waren.

Stomdronken gevoerd door de bewoners van hun rijstwijn; volgens mij heb ik ook nog een toast uitgebracht die al helemaal nergens meer op sloeg, maar tegen die tijd waren we al aan het toasten op het feit dat ik, mijn vrouw en het stel dat daar woonde succesvol getrouwd waren en de gids en twee anderen uit het dorp die erbij waren hun " freedom" nog hadden. _O-

Echt verder trekken zat er niet meer bij de volgende dag vanwege de kater, maar ik vond het de moeite waard...
Dronken van die rijstwijn worden er velen _O-
pi_89055082
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:40 schreef zatoichi het volgende:
Wow dan kan het dus echt een stuk goedkoper; maar ach ik heb een mooi pak en ben gewoon naar de, volgens tripadvisor, beste pakkenwinkel gegaan en werd echt goed geholpen, dus ben tevreden :D

Toen ik mijn pak had zat ik ook echt te spelen met het idee om nog veel meer te laten maken... Maar dat was niet zo praktisch met het vervoer verder...
Ik ben speciaal niet bij die geweest. Veel te druk.
Iets rustiger zaakje waar er ook meer te handelen was. in totaal voor 320 dollar gekocht, en maar 270 dollar hoeven te betalen :D
wij konden ook niet meer meenemen ivm het backpacken.
pi_89056443
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:51 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

Dronken van die rijstwijn worden er velen _O-
Waarschijnlijk, maar vast niet zodanig dat de gasten inclusief gids ( _O- ) moeten kotsen....
pi_89057205
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 16:28 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Waarschijnlijk, maar vast niet zodanig dat de gasten inclusief gids ( _O- ) moeten kotsen....
ik sliep heerlijk lui in een luxe hotelkamer :@
pi_89061847
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:51 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

Dronken van die rijstwijn worden er velen _O-
Goed spul, ik werd er goed aangeschoten van 8-)
Echt lam werd ik pas van de ranzige snake-wine in Laos :')
pi_89687063
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 17:30 schreef kthxbye het volgende:
Een ticket van Schiphol naar Hanoi met 1 overstap in Rusland voor ¤630 p.p. Volgens mij is dat een erg mooie prijs, ik ga nú boeken!
Meen je niet! Zo goedkoop? Ben zelf van plan om eind februari naar vn te gaan. Weet iemand trouwens of je ook een enkeltje naar vn kan boeken? Vorig keer dat ik ging was dat volgens een reisbureau waar ik boekte niet mogelijk.
pi_89726636
Zou iemand mij kunnen vertellen wat nou het beste is mbt. een visum? Wij gaan naar Vietnam en willen ook naar Laos, we vliegen op Hanoi en vanaf daar ook weer retour naar Amsterdam.

Kan je het visum het beste gewoon bij aankomst in de landen zelf regelen, of van te voren in Nederland al? (wat is dat duur zeg, van te voren!) En moet er dan een "1 x binnenkomst" of "Multiple" visum geregeld worden? Ik denk zelf het laatste omdat we van Vietnam > Laos > Vietnam plannen te gaan.

p.s. we reizen op eigen gelegenheid, dus níet via een reisorganisatie o.i.d.
pi_89726998
Ik heb Vietnam -> Cambodja -> Vietnam gedaan, en had ook een multiple entry. Ik heb het zelf van tevoren gedaan, om zodoende geen gedoe bij de douane te krijgen. Overigens werden we vervolgens apart genomen omdat de douanier ons visum niet direct herkende ofzo, maar nadat een andere douanier met net een sterretje meer op zijn schouder er een blik had opgeworpen was het alsnog goed :D

Hoe dan ook, ik vermoed dat multiple het beste is; bij mij wilde de douanier toen ik naar cambodja ging er een stempel op zetten, zich net op tijd realiserende dat ik een multiple entry met retourticket naar Cambodja had waarop hij een andere stempel pakte....

Overigens om de willekeur hiervan aan te geven; toen we, mijn vrouw en ik, weer terugkwamen in Vietnam kreeg ik met pen geschreven een verblijf tot aan het eind van mijn visum en mijn vrouw kreeg twee weken... (we zouden een week later weer terug naar Nederland gaan dus geen probleem). Het geeft de willekeur in het land een beetje aan :-)
pi_89927222
Heeft iemand ervaring met: http://www.myvietnamvisa.com/vietnam-visa-on-arrival.html

Vanwege de reisduur (4 weken) hebben we besloten om alleen Vietnam te gaan doen. Zo'n Visa on Arrival lijkt ons wel wat en dit ziet er goed, en niet duur uit. :)

-edit- www.visumvietnam.nl lijkt me iets prettiger, die is namelijk in het nederlands. We betalen dan 18 euro per persoon servicetarief en dan $25 op Hanoi vliegveld!

[ Bericht 21% gewijzigd door kthxbye op 14-12-2010 18:44:10 ]
pi_89931835
visumvietnam.nl hebben wij ook gebruikt. Werkt helemaal prima!
  dinsdag 14 december 2010 @ 22:36:27 #151
34586 kepler
No bounce, no play
pi_89939384
quote:
Vietnam zou wel eens het volgende land kunnen zijn dat aan de Formule 1-kalender wordt toegevoegd. Volgens Vietnamese media zijn er onlangs namelijk plannen voor de aanleg van een Formule 1-circuit bij de Vietnamese overheid ingediend.

Dit nieuwe circuit zou in de buurt van Nha Trang, een bekende badplaats in Vietnam, moeten verrijzen. Drijvende kracht achter dit nieuwe Formule 1-project is Hans Geist. Geist is momenteel nog werkzaam als directeur van de Moscow Raceway en was eerder manager van de A1-Ring in Oostenrijk en het Bahrain International Circuit. Met de bouw van dit circuit zou in totaal ruim 113 miljoen euro gemoeid zijn.
http://www.gpupdate.net/n(...)e-1-race-in-vietnam/

:D Dan ga ik wel weer terug :P
The line is a dot to you!
pi_89939747
Nha Trang my second hometown O+
rice rice baby tututututedudududum
pi_90789317
Eind februari vertrek ik voor 18 dagen naar Vietnam, ik vlieg op Hanoi en dan meteen door met binnenlandse vlucht naar HCM city.

Daar wil ik graag 1 nachtje bijkomen voordat de tocht naar het noorden begint...heeft iemand een suggestie/tip voor een motel/hotel in het centrum? Ik ben samen met mijn vriendin dus we zijn op zoek naar een kamer voor 2 personen..
prijs: studentenbudget

Heb uiteraard zelf al gezocht maar je krijgt zo enorm veel hits en verschillende locaties binnen HCM, wellicht dat een tip van jullie het wat makkelijker maakt :)
pi_90790206
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 13:26 schreef hoebahophop het volgende:
Eind februari vertrek ik voor 18 dagen naar Vietnam, ik vlieg op Hanoi en dan meteen door met binnenlandse vlucht naar HCM city.

Daar wil ik graag 1 nachtje bijkomen voordat de tocht naar het noorden begint...heeft iemand een suggestie/tip voor een motel/hotel in het centrum? Ik ben samen met mijn vriendin dus we zijn op zoek naar een kamer voor 2 personen..
prijs: studentenbudget

Heb uiteraard zelf al gezocht maar je krijgt zo enorm veel hits en verschillende locaties binnen HCM, wellicht dat een tip van jullie het wat makkelijker maakt :)
Ik heb met mijn vrouw in het Saigon mini hotel 5 gezeten; goedkoop, maar wel goed. Niet bijzonder, maar de mensen zijn vriendelijk en behulpzaam, bovendien zit je midden in het levendige backpackers district. Ja her en der een louche bar waar de schaars geklede vietnamese dames (als ze dat al waren) zitten, maar dat is ook wel interessant; ik heb me in ieder geval nooit onveilig gevoeld (maar dat zal je toch niet snel gebeuren in Vietnam).
pi_90797246
Ik ben de naam van het hotel kwijt maar als je bij Pham Ngu Lao loopt in district 1 en je loopt richting het park en je gaat de eerste zijstraat in helemaal op het eind. Daar is een nieuw gebouw met kamers voor ongeveer 150.000 dong 7,5 euro. per nacht. Ik heb daar de bovenste kamer gehad en dan heb je het dak erbij, ideaal om het uitzicht over de stad te checken en 's nachts om het matras op het dak te leggen met je meissie :P

Voor de rest heb ik nog wat kaartjes liggen van hotels maar die liggen in district 3 maar zijn ook zeer goed.
rice rice baby tututututedudududum
pi_90885440
Heb laatst een stukje in De Pers gelezen over vliegveld Sheremetyevo (Moskou) en Aeroflot (Russische maatschappij), dat was niet erg positief...

Helaas vliegen wij met Aeroflot van Amsterdam naar Vietnam met een tussenstop in Moskou, waar we moeten overstappen. Daar hebben we 1 uur en 40 minuten voor. Heb Aeroflot gemaild en die zeggen dat het wel goed moet komen, ook lees ik op internet dat er zojuist een nieuwe terminal is waardoor de doorstroom beter is. Ik hoop dat het goed komt, iemand ervaringen hiermee?
pi_90887588
quote:
15s.gif Op woensdag 5 januari 2011 16:13 schreef kthxbye het volgende:
Heb laatst een stukje in De Pers gelezen over vliegveld Sheremetyevo (Moskou) en Aeroflot (Russische maatschappij), dat was niet erg positief...

Helaas vliegen wij met Aeroflot van Amsterdam naar Vietnam met een tussenstop in Moskou, waar we moeten overstappen. Daar hebben we 1 uur en 40 minuten voor. Heb Aeroflot gemaild en die zeggen dat het wel goed moet komen, ook lees ik op internet dat er zojuist een nieuwe terminal is waardoor de doorstroom beter is. Ik hoop dat het goed komt, iemand ervaringen hiermee?
Ik ben ook met Aeroflot naar Hanoi gevlogen. Sheremetyevo is een heel mooi, duur, leeg vliegveld wat nog niet helemaal af was afgelopen zomer. Tenminste, de nieuwe terminal. De oude terminal is wat oude(re) meuk, maar ook niet heel verkeerd.

Wij waren wel ruim binnen 1.40u door de transfer heen, in ieder geval op de heenweg. Op de terugweg ging het bij-zon-der chaotisch, toen we met z'n allen door een zo klein mogelijke bottleneck werden gepropt. Maar dat moet vast ook wel goedkomen. Wij hadden zowel heen als terug 4 uur overstaptijd.

Al met al vond ik het niet zo heel rampzalig, vooral de heenweg was goed geregeld. Op de terugweg had ik het gevoel dat de Russen even hun spierballen wilden laten zien. Daar doe je dan dus ook niets tegen.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:29:18 #159
34586 kepler
No bounce, no play
pi_91181677
Kent iemand het drankje Twister? Volgens google komt het uit Vietnam, en daar heb ik het ook superveel gedronken :D Ik kan het sindsdien nergens meer vinden -O- Weet iemand of ik het hier kan bestellen/kopen?



Op de site van Tropicana kan ik er ook niks over vinden, of zou het hetzelfde zijn als de flesjes? Maar eens kijken of ik die flesjes kan vinden eerst :P
The line is a dot to you!
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:35:14 #160
62913 Blik
The one and Only!
pi_91182037
Idd ook veel gedronken in Vietnam, smaakte goed :)
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:41:49 #161
34586 kepler
No bounce, no play
pi_91182477
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:35 schreef Blik het volgende:
Idd ook veel gedronken in Vietnam, smaakte goed :)
Toepasselijke nickname ook :D

Twister was echt heerlijk dorstlessend!
The line is a dot to you!
pi_91186835
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:41 schreef kepler het volgende:

[..]

Toepasselijke nickname ook :D

Twister was echt heerlijk dorstlessend!
Ik vond de "cafe sua da" koffie met zoete melk en ijs wel lekker, ik heb nog 1 pak over en dan moet ik maar ff aan familie vragen of ze wat opsturen.
rice rice baby tututututedudududum
pi_91187160
Echt hè vier weken rondgewandeld en noooit tegengekomen... Ik moet nog eens terug!

Maar ja meestal zat ik eigenlijk of aan het bier, of aan een of andere verse fruitcocktail...
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:57:42 #164
62913 Blik
The one and Only!
pi_91187964
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:46 schreef zatoichi het volgende:
Echt hè vier weken rondgewandeld en noooit tegengekomen... Ik moet nog eens terug!

Maar ja meestal zat ik eigenlijk of aan het bier, of aan een of andere verse fruitcocktail...
Stond gewoon naast de cola hoor :)
pi_91189192
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:46 schreef zatoichi het volgende:
Echt hè vier weken rondgewandeld en noooit tegengekomen... Ik moet nog eens terug!

Maar ja meestal zat ik eigenlijk of aan het bier, of aan een of andere verse fruitcocktail...
Saigon beer :9~
pi_91199290
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:57 schreef Blik het volgende:

[..]

Stond gewoon naast de cola hoor :)
Ook niet gedronken :D

Nee serieus, ik ben één keertje in een supermarkt geweest, en dat was om chips en bier O+

Voor de rest dronk ik mijn drankjes voornameijk zo:


(Deze locatie is redelijk te pinpointen by the way!)

Zo:


of zo:

Ja dit ziet er niet uit, maar was echt de lekkerste fruitmix die ik heb gedronken (munt, appel, ananas en citroen).
pi_91212946
Die eerste foto is zeker te pinpointen :) ik heb nog vaak staan te poolen daar binnen.
rice rice baby tututututedudududum
  woensdag 12 januari 2011 @ 19:08:59 #168
34586 kepler
No bounce, no play
pi_91225062
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 08:45 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Ook niet gedronken :D

Nee serieus, ik ben één keertje in een supermarkt geweest, en dat was om chips en bier O+

Voor de rest dronk ik mijn drankjes voornameijk zo:

[ afbeelding ]
(Deze locatie is redelijk te pinpointen by the way!)

Zo:
[ afbeelding ]

of zo:
[ afbeelding ]
Ja dit ziet er niet uit, maar was echt de lekkerste fruitmix die ik heb gedronken (munt, appel, ananas en citroen).
Haha, de eerste is wel duidelijk ja :D

Maar je kon die Twister overal kopen, ook bij die kleine winkeltjes langs de weg :)
The line is a dot to you!
  donderdag 13 januari 2011 @ 05:09:17 #169
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_91250147
Ik ben NU ook in Vietnam, we komen net uit China. Vietnam is een stuk leuker dan China vind ik. En dan zijn we nu alleen nog maar in Hanoi geweest. Binnenkort naar Ha Long Bay. Nog tips voor goede trips? Eigenlijk willen we gewoon zelf gaan, met de bus...
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
pi_91251776
Geen idee, het kan vast; wij hadden het van tevoren geregeld, maar een vriend van me was er ook gewoon naar toe gegaan; je kunt ongetwijfeld ter plaatsen wel een boot regelen. Ohja wij waren in het noordelijke deel van Halong baai waar wat minder toeristen waren.

Een andere tip gezien je avatar is om de 23ste in ieder geval weer thuis te zijn ;-)
pi_91252182
Je kan het allemaal zelf regelen maar ben zon liever lui dan moe
  donderdag 13 januari 2011 @ 09:41:58 #172
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_91252846
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 08:55 schreef zatoichi het volgende:
Geen idee, het kan vast; wij hadden het van tevoren geregeld, maar een vriend van me was er ook gewoon naar toe gegaan; je kunt ongetwijfeld ter plaatsen wel een boot regelen. Ohja wij waren in het noordelijke deel van Halong baai waar wat minder toeristen waren.

Een andere tip gezien je avatar is om de 23ste in ieder geval weer thuis te zijn ;-)
Thnx man. We gaan dan gewoon met de bus erheen en we zien het wel :) De 23e moet ik helaas missen, maarja... daar krijg ik weer andere mooie momenten voor terug ;) Ajax thuis gaat vast lukken!!
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
pi_91256124
Misschien kun je een trip naar Sapa doen.
rice rice baby tututututedudududum
pi_91257130
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 09:41 schreef U.N.K.L.E. het volgende:

[..]

Thnx man. We gaan dan gewoon met de bus erheen en we zien het wel :) De 23e moet ik helaas missen, maarja... daar krijg ik weer andere mooie momenten voor terug ;) Ajax thuis gaat vast lukken!!
In dat geval een tip; neem op die dag een redelijk hotel met goede televisie kanalen; ik heb Utrecht - PSV gewoon kunnen kijken in Vietnam:





Supergrappig, maar ja die mensen zijn ook gek van europees voetbal...
  donderdag 13 januari 2011 @ 11:57:24 #175
62913 Blik
The one and Only!
pi_91257537
Ik heb gewoon de Tour de France kunnen kijken in Vietnam :)

En toen waren ook de Aziatische kampioenschappen, Vietnam ging door naar de achtste finales. één groot feest op de straten van HCMC, leek net of ze het WK gewonnen hadden
  donderdag 13 januari 2011 @ 12:57:41 #176
34586 kepler
No bounce, no play
pi_91259972
Ik heb ook alle F1 races kunnen kijken in Vietnam :D Volgens mij wel via een Australisch kanaal, maar toch :P
The line is a dot to you!
  donderdag 13 januari 2011 @ 14:55:49 #177
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_91264961
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 11:48 schreef zatoichi het volgende:

[..]

In dat geval een tip; neem op die dag een redelijk hotel met goede televisie kanalen; ik heb Utrecht - PSV gewoon kunnen kijken in Vietnam:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Supergrappig, maar ja die mensen zijn ook gek van europees voetbal...
haha nice! Maar goede tip idd, denk dat ik dat wel ga doen :) Er wordt hier inderdaad veel Europees voetbal uitgezonden, ook in de cafe's!
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
pi_91265803
Crap, had ik eerder moeten weten, heb alleen maar via de laptop langs de lijn geluisterd, wel veel engels voetbal gezien maar kon geen nederlandse wedstrijd vinden toen.
pi_91271436
Ze zenden vooral grote ploegen uit (of in dit geval eredivisie live kanaal 1). Ik had gewoon geluk dat Utrecht PSV op bezoek had :)
pi_91274747
Klopt het trouwens dat je in Vietnam geen rijbewijs nodig hebt voor een motor/scooter, zolang deze niet meer dan 150cc heeft én je niet langer dan een maand in het land bent?

Las dat ergens, maar misschien kan iemand dat bevestigen voordat ik al plannen maak. :P
pi_91274848
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 18:18 schreef wil-bert het volgende:
Klopt het trouwens dat je in Vietnam geen rijbewijs nodig hebt voor een motor/scooter, zolang deze niet meer dan 150cc heeft én je niet langer dan een maand in het land bent?

Las dat ergens, maar misschien kan iemand dat bevestigen voordat ik al plannen maak. :P
Ik had nog helemaal geen rijbewijs in de afgelopen 3 jaar dat ik daar was, ben er 6 keer aangehouden en soms een vijfje gegeven of gedaan net alsof ik geen Vietnamees kon. Ze lieten me altijd gaan :D
rice rice baby tututututedudududum
pi_91274955
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 18:21 schreef Rijstkoker het volgende:

[..]

Ik had nog helemaal geen rijbewijs in de afgelopen 3 jaar dat ik daar was, ben er 6 keer aangehouden en soms een vijfje gegeven of gedaan net alsof ik geen Vietnamees kon. Ze lieten me altijd gaan :D
Ah kijk, dat is wel een betere oplossing inderdaad. Nog een beetje spanning erin ook :P

Want eigenlijk vind ik 150cc wat te weinig als je flink wat kilometers wilt maken. Wel raar dat het ze niks uitmaakt dat je een Nederlands motorrijbewijs hebt, omdat hier wat strengere eisen worden gesteld dan daar.
pi_91275215
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 18:24 schreef wil-bert het volgende:

[..]

Ah kijk, dat is wel een betere oplossing inderdaad. Nog een beetje spanning erin ook :P

Want eigenlijk vind ik 150cc wat te weinig als je flink wat kilometers wilt maken. Wel raar dat het ze niks uitmaakt dat je een Nederlands motorrijbewijs hebt, omdat hier wat strengere eisen worden gesteld dan daar.
Ik heb wel gehoord dat je een tijdelijk rijbewijs kunt halen als je je NL rijbewijs laat zien daar. Volgens mij kan dat bij het politiebureau.
rice rice baby tututututedudududum
pi_91280204
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 18:31 schreef Rijstkoker het volgende:

[..]

Ik heb wel gehoord dat je een tijdelijk rijbewijs kunt halen als je je NL rijbewijs laat zien daar. Volgens mij kan dat bij het politiebureau.
Ah top, voor de zekerheid ga ik daar wel voor. Bedankt voor de info! ^O^
  dinsdag 18 januari 2011 @ 21:58:18 #185
34586 kepler
No bounce, no play
pi_91538128
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 18:18 schreef wil-bert het volgende:
Klopt het trouwens dat je in Vietnam geen rijbewijs nodig hebt voor een motor/scooter, zolang deze niet meer dan 150cc heeft én je niet langer dan een maand in het land bent?

Las dat ergens, maar misschien kan iemand dat bevestigen voordat ik al plannen maak. :P
Ik heb zeer regelmatig een scooter gehuurd (geen idee hoeveel CC), maar nog nooit een rijbewijs hoeven laten zien :D
The line is a dot to you!
pi_91538959
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 21:58 schreef kepler het volgende:

[..]

Ik heb zeer regelmatig een scooter gehuurd (geen idee hoeveel CC), maar nog nooit een rijbewijs hoeven laten zien :D
Ja dat ook nog eens, soms nemen ze ook alleen je id kaart aan als je zegt dat je paspoort bij je hotel word bijgehouden. Ze willen meestal wel een borg hebben of de naam van het hotel waar je blijft. Wat ook veel mensen doen is een goedkope brommer kopen in Hanoi of Saigon om door het land mee door te toeren en bij vertrek weer te verkopen.
rice rice baby tututututedudududum
pi_93008892
Ben nog steeds benieuwd welke bootmaatschappij het was, en wie de tourguide was...
  zaterdag 19 februari 2011 @ 14:24:21 #189
62913 Blik
The one and Only!
pi_93011689
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 12:56 schreef zatoichi het volgende:
Ben nog steeds benieuwd welke bootmaatschappij het was, en wie de tourguide was...
Ben ik ook benieuwd naar
pi_93012663
Ben echt meer dan 30 keer in Halong geweest toen ik nog in Vietnam werkte, meeste van die boten zijn ook verouderd.

edit: Heb even gegoogled naar het incident op Vietnamese nieuws sites hier is een namenlijst van de overledenen. Ik heb de Vietnamese letters vervangen door westerse letters omdat deze niet kunnen weergeven worden op fok. Nummer 11 is waarschijnlijk dan de gids. De boot was van TNHH Truong Hai.

1. MCCORMICK STUART (Man, geboren 1980 Engels)
2. PYLE HOLLY MICHELLE (Vrouw, geboren 1985 Amerikaans)
3. TAYLOR SAMANTHA KAY (Vrouw, geboren 1989 Amerikaans)
4. VOROPINOVA ELENA (Vrouw, geboren 1962 Russisch)
5. VOROPINOVA ANASTASIA (Vrouw, geboren 1987 Russisch)
6. NAKAHARA JUMPEI (Man, geboren 1990 Japans)
7. NOBLECOURT LAETITIA FRANCOISE MONIQUE (Vrouw, geboren 1983, Frans)
8. BANKESTAD VIOLA BIRGITTA (Vrouw, geboren 1991, Zweeds)
9. KROK ANNA ELLEN (Vrouw, geboren 1990, Zweeds)
10. GERBER BANIAMIN CHARLY (Man, geboren 1985, Zwitsers)
11. DINH VAN THANG (Man, geboren 1983, Vietnamees)
12. Lam Ngoc Chau (Man, geboren 1979, Australisch)

Link naar het Vietnamese artikel

[ Bericht 44% gewijzigd door Rijstkoker op 19-02-2011 15:14:25 ]
rice rice baby tututututedudududum
pi_93497785
Al een aantal jaren zit ik eraan te denken om te emigreren naar Vietnam, ik heb er al ongeveer 3 jaar gewoond en ook gewerkt als reisleider. Is er iemand hier die is gemigreerd naar Vietnam?
rice rice baby tututututedudududum
pi_93497846
Nee, maar ik zou het ook wel willen. Althans, in ieder geval voor een paar jaar.
pi_93497967
Ik was dus na mijn opleiding daar naartoe gegaan met een werkvisum alleen ik zit nu toch echt te denken hoe ik het wil aanpakken als ik daar wil gaan wonen en werken. De touroperator waarvoor ik werkte heeft geen vacatures en ik ken wel superveel mensen daar. Familie woont ook daar, alleen ik zou eigenlijk willen weten of het wel mogelijk is om zomaar daar te gaan wonen. Ik heb geen schulden, ben 21 maar heb niet veel geld gespaard.
rice rice baby tututututedudududum
pi_97502807
*Schopje*

Ik ga eind november voor 3,5 week naar Vietnam. Ben erg benieuwd naar het land.
Aangezien ik verder geen Vietnam topics kon vinden en dit het meest recente was besloot ik deze maar omhoog te schoppen.

Mijn route:

Hanoi - Sapa - Lai Chau - Dien Bien Phu - Son La - Hanoi - Halong Bay - Hanoi - Hoi An - HCMC - Cu Chi tunnels - Mekong Delta - HCMC.

Mooie route?
pi_97502883
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 17:28 schreef Vasco09 het volgende:
*Schopje*

Ik ga eind november voor 3,5 week naar Vietnam. Ben erg benieuwd naar het land.
Aangezien ik verder geen Vietnam topics kon vinden en dit het meest recente was besloot ik deze maar omhoog te schoppen.

Mijn route:

Hanoi - Sapa - Lai Chau - Dien Bien Phu - Son La - Hanoi - Halong Bay - Hanoi - Hoi An - HCMC - Cu Chi tunnels - Mekong Delta - HCMC.

Mooie route?
Meer topics zijn er ook niet. ;)

Cu Chi tunnels kan je gewoon met de bus vanuit saigon doen. Half dag tripje als je met een organisatie gaat. Ik ben gewoon met de openbare bus gegaan.
pi_97503320
Ik ga 7 juli naar vietnam voor 4 weken.
We vliegen op bangkok en blijven daar een nachtje, daarna door naar Hanoi.
We willen dan in ongeveer 3 week naar het zouden trekken en dan via Cambodja (ankor wat) weer terug naar bangkok. Vanaf daar vliegen we weer naar Dusseldorf.
Plaatsen die we iig willen doen: Hanoi, sapa, ahlong bay, HCMC, ankor wat, hoi an.

Verder staat een ritje met de easy rider op het verlanglijstje; op welk traject kunnen we dit het beste doen?

Kun je ook ergens een kook workshop/curcus doen?

Als je nog een visum nodig hebt is deze website trouwen een aanrader, gaat echt super snel.
http://www.myvietnamvisa.com
pi_97503431
De 'originele' Easy Riders zitten in Da Lat. Vandaar heb ik in 2010 de motorfiets 'gepakt' naar Sai Gon. Erg toffe ervaring! Kostte 4/5 dagen en 50 dollar p.p.p.d. (wat veel is in Vietnam), maar eigenlijk een must voor eenieder!
pi_97504565
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 17:45 schreef enilnomrow het volgende:
De 'originele' Easy Riders zitten in Da Lat. Vandaar heb ik in 2010 de motorfiets 'gepakt' naar Sai Gon. Erg toffe ervaring! Kostte 4/5 dagen en 50 dollar p.p.p.d. (wat veel is in Vietnam), maar eigenlijk een must voor eenieder!
Je kan ook vanuit Na thrang vrij gemakkelijk vertrekken en het kan zo lang of kort als jezelf wil.
Je hoeft dus niet 4/5 dagen te doen.

Even als aanvulling.
pi_97504638
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 17:42 schreef e.steenhuis het volgende:
Ik ga 7 juli naar vietnam voor 4 weken.
We vliegen op bangkok en blijven daar een nachtje, daarna door naar Hanoi.
We willen dan in ongeveer 3 week naar het zouden trekken en dan via Cambodja (ankor wat) weer terug naar bangkok. Vanaf daar vliegen we weer naar Dusseldorf.
Plaatsen die we iig willen doen: Hanoi, sapa, ahlong bay, HCMC, ankor wat, hoi an.

Verder staat een ritje met de easy rider op het verlanglijstje; op welk traject kunnen we dit het beste doen?

Kun je ook ergens een kook workshop/curcus doen?

Als je nog een visum nodig hebt is deze website trouwen een aanrader, gaat echt super snel.
http://www.myvietnamvisa.com
Koken zou ik persoonlijk in Hoi an doen dan.
Maar je kan ze echt overal doen. Het aanbod is overal.
pi_97507652
Is het Noorden een must voor de Vietnam ervaring?

Ik twijfel enorm of ik vanuit Hanoi Halong Bay aandoe en dan richting Hoi An, HCMC, Cu Chi tunnels, Mekong Delta en dan nog een weekje Cambodja aan doe OF in plaats van Cambodja langer in het Noorden van Vietnam blijf en Cambodja dus skip.

Advies?
pi_97518541
Moeilijke keus, ik heb Sapa gedaan, en vond het echt een must see; min vrouw vond het echt het minste van de vakantie (maar die laat zich dan ook echt opjutten door Hmong dametjes). Maar Sapa kun je in principe doen door de nachttrein te pakken, een dag rond te lopen, daar overnachten en de dag daarna terug lopen om vervolgens weer de nachttrein naar Hanoi te pakken; kost je maar twee dagen.

Cambodja was voor ook een must see; maar ik droomde al jaren van Angkor Wat, dus dat was geen mogelijkheid om te skippen voor ons.

Ik zie trouwens dat je vier weken gaat, en ik ben ook vier weken geweest; eerste week Hanoi -> Halong bay (twee nachten) -> Hanoi en direct door naar Sapa -> Hanoi -> Hue -> Hoi An -> Siem Reap (via HCMC gevlogen) -> Mui Né -> HCMC (met dagtochtjes naar Cu Chi en My Tho).

Dat was wat aan de krappe kant, maar ik had dan ook voedselvergiftiging opgelopen in Hanoi waardoor ik aan het eind daar wat langer zat en we een dag langer in Hué zaten. Aangezien je dat skipt (en dat kan zeker; het is wel mooi, maar je hebt het wel in een halve dag gezien) zou je tijd genoeg moeten hebben voor beide.
pi_97518783
Hue zou ik inderdaad in dat schema zeker skippen.
Ha long is 1 nacht ook prima te doen. Het is prachtig maar het beeld veranderd niet met een extra dag.
Ik vond Sapa een hoogtepunut van Vietnam! O+

Ik vond Hanoi ook veel leuker vergeleken met Saigon.
De meeste mensen die ik heb gesproken trouwens maar is een kwestie van smaak.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')