abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84258312
Aloha,

Op internet is hier erg weinig informatie over te vinden, maar toch ben ik nieuwsgierig naar mensen met dezelfde ervaringen.

Mijn ouders zijn al overleden toen ik jong was en ik heb geen broers of zussen. In het dagelijks leven kan ik hier goed mee omgaan, toch ondervind ik er wel hinder van met name bij relaties.

Ik hou afstand omdat ik het moeilijk vind om me te hechten, echter indien ik me eenmaal aan iemand gehecht heb, kan ik moeilijk loslaten ook al weet ik dat dat beter is.

Moeite met verjaardagen, feestdagen. Je voelt je altijd het buitenbeentje, want iedereen is met familie, ook al ben je van harte welkom, het is niet JOUW familie.
Je staat overal alleen voor, en geen basis om op terug te vallen. Geen herinneringen ophalen over vroeger. Geen dingen weten over jezelf als kind. Enz.

Ik ben benieuwd hoe anderen hier mee omgaan.
"Well, he's kind of had it in for me ever since I accidentally ran over his dog. Actually, replace "accidentally" with "repeatedly," and replace "dog" with "son."
pi_84258345
Heb je ook geen (contact met je) grootouders of ooms en tantes?
  dinsdag 20 juli 2010 @ 00:11:15 #3
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_84258360
Oef complex. Geen ervaring mee (gelukkig...)
pi_84258417
Hoe jong was je dan?
pi_84258474
Grooutouders zijn allemaal al overleden. Familie van mijn vaderskant heb ik al niet meer gezien vanaf mijn 6e. Familie van mijn moederskant geen contact mee.
"Well, he's kind of had it in for me ever since I accidentally ran over his dog. Actually, replace "accidentally" with "repeatedly," and replace "dog" with "son."
  dinsdag 20 juli 2010 @ 00:14:46 #6
97111 ukga
Siewosie baas
pi_84258502
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 00:09 schreef Naive het volgende:
Moeite met verjaardagen, feestdagen. Je voelt je altijd het buitenbeentje, want iedereen is met familie, ook al ben je van harte welkom, het is niet JOUW familie.
Ik heb dat ook (heb dan wel ouders), maar echt geen familie voor de rest. Aan de ene kant vind ik het kut, maarja gelukkig heb ik hele goede vrienden. Meer valt er toch niet van te maken. Ik kan geen ooms en tantes neven en nichten erbij toveren
Ik hoor ook vaak van; ja ik ga naar me neef dit en dat doen, of bbq bij oom huppeldepup. Die shit heb ik allemaal niet. Of familie-weekenden ofzo:P Mensen die met de hele familie weggaan. dat soort dingen. Mmaarja veel meer dan te accepteren valt er niet.
pi_84258506
Mijn vader is overleden toen ik 4 was. Mijn moeder toen ik 20 was.
pi_84258655
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 00:14 schreef ukga het volgende:

[..]

Ik heb dat ook (heb dan wel ouders), maar echt geen familie voor de rest. Aan de ene kant vind ik het kut, maarja gelukkig heb ik hele goede vrienden. Meer valt er toch niet van te maken. Ik kan geen ooms en tantes neven en nichten erbij toveren
Ik hoor ook vaak van; ja ik ga naar me neef dit en dat doen, of bbq bij oom huppeldepup. Die shit heb ik allemaal niet. Of familie-weekenden ofzo:P Mensen die met de hele familie weggaan. dat soort dingen. Mmaarja veel meer dan te accepteren valt er niet.
Nee, dat klopt. Maar toch blijft het jammer. Eigenlijk weet je niet wat je mist, maar het voelt wel als een gemis. (Voor mij in ieder geval.)
  dinsdag 20 juli 2010 @ 00:21:20 #9
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_84258685
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 00:11 schreef PiRANiA het volgende:
Oef complex. Geen ervaring mee (gelukkig...)
Waarom meteen gooien met termen> Hallo?

Als het jou overkomt heb je ook meteen een complex?

Ts zorgen dat je veel vrienden krijgt en aangetrouwde familieleden!
Snollebolt
  dinsdag 20 juli 2010 @ 00:23:25 #10
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_84258743
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 00:21 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

[..]

Complex is gewoon een woord hoor
pi_84258789
quote:

[..]

Eh.. Hoe krijg ik aangetrouwde familieleden?

Ik heb een grote vriendengroep, en daar ben ik ook ontzettend blij mee. (y)
pi_84258843
quote:

[..]

Ik zou het nog eens lezen

@TS: heb je een vriendin?
Ik heb er geen ervaring mee, maar als je samen met iemand bent (lees: vriendin) dan zal de situatie enigszins gebalanceerd zijn. In je eentje is idd een gevoel van "alleen". Genoeg vrienden en mensen om je heen?
Ik zou de wereld die jij schets niet voor kunnen stellen, maar met een goed stel vrienden + leuke vriendin kan je ook een mooi leven hebben
  dinsdag 20 juli 2010 @ 00:32:57 #13
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_84259007
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 00:25 schreef Naive het volgende:

[..]

Eh.. Hoe krijg ik aangetrouwde familieleden?

Ik heb een grote vriendengroep, en daar ben ik ook ontzettend blij mee. (y)
moet ik alles uitleggen? Zucht
ga trouwen!!!!!!!!!!
Snollebolt
pi_84259023
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 00:27 schreef mafkees01 het volgende:

[..]

Ik zou het nog eens lezen

@TS: heb je een vriendin?
Ik heb er geen ervaring mee, maar als je samen met iemand bent (lees: vriendin) dan zal de situatie enigszins gebalanceerd zijn. In je eentje is idd een gevoel van "alleen". Genoeg vrienden en mensen om je heen?
Ik zou de wereld die jij schets niet voor kunnen stellen, maar met een goed stel vrienden + leuke vriendin kan je ook een mooi leven hebben
Ik heb geen vriendin. Ik ben zelf een vrouw en val op mannen.

Ik heb een lange relatie gehad, en ben nu enige maanden weer vrijgezel. Je hebt gelijk dat wanneer je in een relatie zit het inderdaad wat gebalanceerder is. Ook heb ik veel mensen om me heen, en een druk sociaal leven. Dat zit allemaal goed.

Maar je mist een stukje basis, die voor de meeste mensen van mijn leetijd redelijk vanzelfsprekend is. En dat is niet vervangbaar door vrienden of een relatie. Ik vraag me soms af hoe dat bij anderen zit die in een soortgelijke situatie zitten.
pi_84259110
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 00:32 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

[..]

moet ik alles uitleggen? Zucht
ga trouwen!!!!!!!!!!
Ik kan ook een hamster kopen. Misschien helpt dat wat.

Maar ff ontopic, dit gaat er niet om of ik issues heb met hoe of wat. Ik ben juist benieuwd naar anderen.
Ik voel me prima, en goedbedoelde adviezen zijn lief hoor, maar dat was niet de intentie van dit topic.
pi_84259194
Dat lijkt me echt moeilijk zou niet weten waar ik zou zijn zonder mn moeder vooral..
  dinsdag 20 juli 2010 @ 01:29:12 #17
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_84260048
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 00:09 schreef Naive het volgende:
Aloha,

Op internet is hier erg weinig informatie over te vinden, maar toch ben ik nieuwsgierig naar mensen met dezelfde ervaringen.

Mijn ouders zijn al overleden toen ik jong was en ik heb geen broers of zussen. In het dagelijks leven kan ik hier goed mee omgaan, toch ondervind ik er wel hinder van met name bij relaties.

Ik hou afstand omdat ik het moeilijk vind om me te hechten, echter indien ik me eenmaal aan iemand gehecht heb, kan ik moeilijk loslaten ook al weet ik dat dat beter is.

Je staat overal alleen voor, en geen basis om op terug te vallen. Geen herinneringen ophalen over vroeger. Geen dingen weten over jezelf als kind. Enz.

Ik ben benieuwd hoe anderen hier mee omgaan.
Ik zit redelijk in hetzelfde schuitje denk ik. Er mee omgaan... tja ik doe niks speciaals en heb het soms idd nogal kut :/ Vooral omdat je op dat soort momenten anderen er niet mee lastig wilt vallen o.i.d.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  dinsdag 20 juli 2010 @ 08:05:03 #18
30252 Soempie
Procreating
pi_84262415
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 00:33 schreef Naive het volgende:

Maar je mist een stukje basis, die voor de meeste mensen van mijn leetijd redelijk vanzelfsprekend is. En dat is niet vervangbaar door vrienden of een relatie. Ik vraag me soms af hoe dat bij anderen zit die in een soortgelijke situatie zitten.
Ik herken het wel wat je beschrijft. Ouders houden bijna altijd onvoorwaardelijk van hun kind. Dat heb ik wel gemist, dat je terug kunt vallen op mensen die gewoon sowieso van je houden. Ik heb wel mensen om me heen, maar daarbij is dat toch anders. En ik ben zelf niet zo'n familie- of hechte- vrienden- mens. Vind het leuk om met mensen te spreken, maar heb geen behoefte om elke dag dezelfde mensen te spreken. Sommige vriendinnen vinden dat dan weer lastig.

Aan de andere kant denk ik ook dat het positieve gevolgen heeft voor mij. Zo heb ik er heel veel vertrouwen in dat ik mezelf wel kan redden, ten alle tijden. Iemand zei laatst ook tegen me dat ik heel erg nuchter ben en zelfstandig.

Dus, aan de ene kant heb ik wel dingen gemist, maar aan de andere kant vind ik het ook wel prima hoe het nu is.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_84265998
quote:
Geen herinneringen ophalen over vroeger. Geen dingen weten over jezelf als kind. Enz.
Wat ik dan niet begrijp: TS verloor haar vader toen ze vier was, en haar moeder op haar twintigste? Dan heb je toch een jeugd gehad met je moeder? En derhalve herinneringen?

Hoe dan ook: Tel je zegeningen TS. Als je niet een basis hebt in de vorm van ouders, waarom dan niet een basis in de vorm van goede vrienden?
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_84266182
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 11:13 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

Wat ik dan niet begrijp: TS verloor haar vader toen ze vier was, en haar moeder op haar twintigste? Dan heb je toch een jeugd gehad met je moeder? En derhalve herinneringen?
Maar niemand om die herinneringen mee op te halen. Niemand om ze mee te delen.
Ja, die met de ballen in de bek.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 11:49:06 #21
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_84267475
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 11:13 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

Hoe dan ook: Tel je zegeningen TS. Als je niet een basis hebt in de vorm van ouders, waarom dan niet een basis in de vorm van goede vrienden?
beeeuh van dat soort opmerkingen kan ik altijd en beetje boos worden ;/
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_84267928
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 11:19 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Maar niemand om die herinneringen mee op te halen. Niemand om ze mee te delen.
Ja ok, op die manier. lezen valt af en toe niet mee
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 11:49 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

beeeuh van dat soort opmerkingen kan ik altijd en beetje boos worden ;/
Het was maar een vraag... Ying yang...
burgerweeshuis
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 12:03:19 #23
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_84268159
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 11:58 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

Ja ok, op die manier. lezen valt af en toe niet mee
[..]

Het was maar een vraag... Ying yang...
"ow je ouders zijn dood? Nou ja meid heh, het zonnetje schijnt, je hebt vrienden, tel je zegeningen!"

verschrikkelijk. Gelukkig nooit live tegen me gezegd
pi_84268597
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 12:03 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

"ow je ouders zijn dood? Nou ja meid heh, het zonnetje schijnt, je hebt vrienden, tel je zegeningen!"

verschrikkelijk. Gelukkig nooit live tegen me gezegd
Zo bedoelde ik dat niet. Ik merk aan haar posts dat ze zichzelf nogal aan het kwellen is door het ontberen van ouders. Misschien is het een dipje, misschien is het de kijk op het leven. Ik probeer alleen maar wat positiviteit in te brengen.

leg ik het in godsnaam uit..
burgerweeshuis
  dinsdag 20 juli 2010 @ 12:36:25 #25
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_84269662
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 12:13 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

Zo bedoelde ik dat niet. Ik merk aan haar posts dat ze zichzelf nogal aan het kwellen is door het ontberen van ouders. Misschien is het een dipje, misschien is het de kijk op het leven. Ik probeer alleen maar wat positiviteit in te brengen.

leg ik het in godsnaam uit..
Ik begrijp dat het goed bedoeld is, maar ik vermeld ook even dat dat soort goedbedoelde relativerende opmerkingen niet altijd even goed aankomen. Sommige dingen wil je namelijk niet relativeren.

ik ken (gelukkig) weinig lotgenoten, maar de mensen die ik ken in vergelijkbare situaties worden alles behalve vrolijker van dat soort opmerkingen, ook al zijn de intenties van de spreker goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')