Ik ben een nieuwe racefiets aan het zoeken en kwam ook hier op uit. Onder andere door de goede tests van Fiets. Ik heb eerder een 2ehandsfiets op MP gekocht. UItiendelijk iets te klein framemaat, maar heb er 5 jaar prima op gefietst. Specialized met shimano 105 groep. Man had hem pas 1 jaar en kreeg chronische rugklachten en moest hem weg doen. Voor minder dan 200e toen. Goedkoop volgens mensen die er meer verstand van hebben.quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:24 schreef Oksel het volgende:
[..]
http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=8035&catid=2909
![]()
* Oksel is Bianchi fan.
Als je nu 105 als groep hebt, en je wilt verbeteren, dan zou ik inderdaad nu voor een Ultegra gaan. En dat moet zeker lukken met jouw budget.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 21:17 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ik ben een nieuwe racefiets aan het zoeken en kwam ook hier op uit. Onder andere door de goede tests van Fiets. Ik heb eerder een 2ehandsfiets op MP gekocht. UItiendelijk iets te klein framemaat, maar heb er 5 jaar prima op gefietst. Specialized met shimano 105 groep. Man had hem pas 1 jaar en kreeg chronische rugklachten en moest hem weg doen. Voor minder dan 200e toen. Goedkoop volgens mensen die er meer verstand van hebben.
Ik wil nu eigenlijk een fiets bij de FM kopen aangezien ik nooit alles heb opgemeten en afgesteld heb gehad. De 1e keer wil ik dat toch door een FM laten doen om alleen al het gevoel weg te nemen dat het misschien toch niet goed is. Deze bianchi sprak me erg aan. Dit is ongeveer mijn budget. Heb hem echter al gevonden met volledig shimano ultregra 6700 voor zelfde prijs. Een triple. Echter wel de mindere shimano wielen. Nu heb ik erg fijne en volgens anderen goede wielen.
Voor 1300 nog wat heb ik dezefde fietsgevonden met betere wielen echter de kleur is foeilelijk. Zwart/wit.
De bovenstaande kleuren vind ik erg vet. Normaal boeien me kleuren niet zo, maar die zwart/wit versie met een beetje rood is gewoon lelijk.
Zetten FM's makkelijk andere wielen onder de versie die mijn voorkeur heeft of moet je er een setje wielen extra bij kopen?
Verder ben ik benieuwd of de prijs/kwaliteit een beetje redelijk is. Ik begrijp dat de FM iets duurder is en een RedBull een betere verhouding heeft, maar een FM heeft mijn voorkeur.
De Cannondale CAAD9 heb ik ook op het oog. Toch een paar honderd euro duurder, zeker als ik er shimano ultegra 6700 op wil hebben. Minimaal. Ik heb nu al 105 en een nieuwe met dezelfde groep vind ik niet zinvol. Is het frame die paar honderd euro extra waard? Italiaanse frames van Bianchi zijn ook altijd erg goed, waar zit het verschil, want de CAAD 9 schijnt erg goed te zijn?
Zijn er vergelijkbare fietsen met de bianchi als je die bij een FM kan kopen voor dezelfde prijs/kwaliteit?
Gebruik eens wat enters, dat leest een stuk prettiger.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 21:17 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ik wil nu eigenlijk een fiets bij de FM kopen aangezien ik nooit alles heb opgemeten en afgesteld heb gehad. De 1e keer wil ik dat toch door een FM laten doen om alleen al het gevoel weg te nemen dat het misschien toch niet goed is. Deze bianchi sprak me erg aan. Dit is ongeveer mijn budget. Heb hem echter al gevonden met volledig shimano ultregra 6700 voor zelfde prijs. Een triple. Echter wel de mindere shimano wielen. Nu heb ik erg fijne en volgens anderen goede wielen.
Voor 1300 nog wat heb ik dezefde fietsgevonden met betere wielen echter de kleur is foeilelijk. Zwart/wit.
De bovenstaande kleuren vind ik erg vet. Normaal boeien me kleuren niet zo, maar die zwart/wit versie met een beetje rood is gewoon lelijk.
Zetten FM's makkelijk andere wielen onder de versie die mijn voorkeur heeft of moet je er een setje wielen extra bij kopen?
Verder ben ik benieuwd of de prijs/kwaliteit een beetje redelijk is. Ik begrijp dat de FM iets duurder is en een RedBull een betere verhouding heeft, maar een FM heeft mijn voorkeur.
De Cannondale CAAD9 heb ik ook op het oog. Toch een paar honderd euro duurder, zeker als ik er shimano ultegra 6700 op wil hebben. Minimaal. Ik heb nu al 105 en een nieuwe met dezelfde groep vind ik niet zinvol. Is het frame die paar honderd euro extra waard? Italiaanse frames van Bianchi zijn ook altijd erg goed, waar zit het verschil, want de CAAD 9 schijnt erg goed te zijn?
Zijn er vergelijkbare fietsen met de bianchi als je die bij een FM kan kopen voor dezelfde prijs/kwaliteit?
Wat is voor jou vergelijkbaar? dit is die lijst met fietsen onder de 1500 euro:quote:Op zaterdag 24 juli 2010 21:17 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Goed punt, zie nu hoe onleesbaar het eigenlijk is.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 21:27 schreef Yankee het volgende:
[..]
Gebruik eens wat enters, dat leest een stuk prettiger.
Klopt. De Bianchi in de 'traditionele' kleuren vind ik geniaal. Dat verhoogd zeker het plezier, al had ik dat voor het uitzoeken nooit kunnen denken. De vraag was er ook op gericht om uit te zoeken of ik er geen miskoop mee zou doen.quote:
Wat betreft een Caad 9 frame, dat is gewoon zo ongeveer het beste aluminiumframe dat er te vinden is. Maar zoals je zelf al zegt bepaalde frames van bianchi komen ook prima uit testen. De Via Nirone staat bijvoorbeeld in de lijst van de 10 beste fietsen onder de 1500 euro. Maar als je alleen kijkt naar prijs / kwaliteit dan word een RedBull wat hoger ingeschat.
Als jij die looks van de Bianchi helemaal geweldig vindt dan moet je daar gewoon voor gaan. Je kunt wel blijven zoeken naar de beste prijs / kwaliteit verhouding maar je moet vooral ook een beetje verliefd op de fiets zijn.
Een wielset wil ik ook wel via internet kopen.quote:
Een FM zal de wielen wel willen wisselen, je hoeft dan niet nog een extra set aan te schaffen. Sommige FM vragen alleen wel belachelijke prijzen voor wielsets.
Eigenlijk zoek ik een FM in de buurt die deze levert. Op de dealerlijst van Bianchi stond een naam, maar die levert hem niet. Regio Zwolle trouwens.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 22:07 schreef Yankee het volgende:
Aan die Bianchi doe je geen miskoop. Ben je van plan deze bij Salden te kopen? De meningen wat betreft opmeten / afstellen zijn over die winkel nogal verdeeld. Qua prijs zijn ze extreem aantrekkelijk, maar lees misschien toch nog even dit topic:
http://forum.fiets.nl/topic.asp?sort=&page=38&TID=10754
Het gewicht speelt mee inderdaad. Daarnaast voelen veel wielrenners zich "te goed" voor een triple (image-kwestie). "Ik heb toch zeker genoeg spierkracht om die helling op te komen?"quote:Op zondag 25 juli 2010 20:38 schreef whiplash1990 het volgende:
Ik ben in de markt voor een nieuwe wielrenfiets. Wat is het nadeel van een triplle (drie bladen voor) dat er steeds meer voor compact gekozen wordt. Is dit alleen het gewicht?
1. Imago en looksquote:Op zondag 25 juli 2010 20:38 schreef whiplash1990 het volgende:
Ik ben in de markt voor een nieuwe wielrenfiets. Wat is het nadeel van een triplle (drie bladen voor) dat er steeds meer voor compact gekozen wordt. Is dit alleen het gewicht?
Mooie fiets hoor, zeker weten, maar let wel op de dingen die bij het kopen van een tweedehands fiets komen kijken.quote:Op maandag 26 juli 2010 17:24 schreef cyclechick het volgende:
ik ben er vrijwel zeker uit!
Mijn nieuwe fiets wordt:
[ afbeelding ]
afgemonteerd met ultegra, fulcrum wielen, een volledige carbonfiets
hij is wel tweedehands, maar erg netjes onderhouden, nooit mee gevallen/beschadigd en anderhalf seizoen mee gereden. Eind van deze week hopelijk testrijden en tenzij ik een duidelijke reden heb om het níet te doen, is ie all mine
Nieuwere Izoards hebben dat verkleuringsprobleem niet meer. Ik heb die van mij sinds september geloof ik en die is nog gewoon wit waar hij wit moet zijn.quote:Op maandag 26 juli 2010 17:54 schreef eentwee het volgende:
Hopelijk weet je wat je doet. De Izoard heeft veel problemen met de lak, verkleuringen (wit>geel) en scheurtjes in de lak (vooral bij wit). Wordt i.h.a. prima opgelost onder garantie maar daarvoor 'moet' je eigenlijk wel eerste eigenaar zijn. Waar heb je 'm gevonden? Particulier/handelaar? Staat-ie ergens op internet? Mag ook via PM
Maar die van cyclechick is dus 1,5 jaar oud.quote:Op maandag 26 juli 2010 20:13 schreef Yankee het volgende:
[..]
Nieuwere Izoards hebben dat verkleuringsprobleem niet meer. Ik heb die van mij sinds september geloof ik en die is nog gewoon wit waar hij wit moet zijn.
Ah daar heb ik overheen gelezenquote:Op maandag 26 juli 2010 20:17 schreef eentwee het volgende:
[..]
Maar die van cyclechick is dus 1,5 jaar oud.
om mee te beginnen lijkt het me wel een aardig fietsjequote:Op dinsdag 27 juli 2010 19:50 schreef robson88 het volgende:
Ik wil beginnen met recreatief wielrennen, echt voor mijn plezier wat fietsen.
Nu heb ik een fiets gevonden via internet, kan er iemand mij informatie geven of dit een leuke fiets is om te beginnen? en of de afmetingen van de fiets kloppen met mijn lichaamslengte.
[link]http://www.wehkamp.nl/spel-vrije-tijd/fiets/sportieve-fiets/hollandia-aero-race-racefiets/C08_O03_OC3_763355/[/link]
Mijn lengte 1,88 m
Binnenbeenlengte 88 cm
BVD
Voor 1500 euro zou ik voor een nieuwe fiets gaan. 1500 euro was ook mijn budget, en daarmee moet je toch wel een volledig Ultegra-afgemonteerde fiets van een bekend/goed merk kunnen vinden.quote:Op woensdag 28 juli 2010 00:16 schreef BjornSon het volgende:
Ik heb 4 weken een nieuwe Giant Roam XR2 (X-Road) gekocht, dit bevalt me zo goed dat ik ook wil overstappen naar een racefiets. Ik rij op de Giant om de dag een rondje van 36 km en doe daar ca. 75 min. over. Wil nu dus wat verdere afstanden gaan doen.
Deze hou ik dan voor het gewone stadsverkeer.
Ben nu een beetje aan het kijken op marktplaatst en bij me eigen FM.
nu had ik deze gezien op MP:
Bianchi
http://link.marktplaats.nl/363263432
Giant
http://link.marktplaats.nl/363247595
Hoe is de prijsstelling van deze fietsen?
Mijn maximale prijs is ca 1500,00
Mag zowel nieuw als 2e hands(izgs) zijn.
Deze fietsen zijn beide 50cm, is dit te klein?
Mijn maten zijn: lengte 1.76; inseam 77; gewicht 95
Schoenen heb ik net van de week gekocht (Sidi Dominator MTB), kan ik deze ook op de racefiets gebruiken?
Voor minder dan 2500 euro krijg je 'm zeker niet mee denk ik. En dan komen de pedalen, fietscomputer, bidon+houder, kleding, helm, etc. er nog bovenop. Dus het wordt dan sowieso om en nabij de 3000 euro.quote:Op woensdag 28 juli 2010 00:27 schreef BjornSon het volgende:
Die Giant uit mijn vorige post is nieuw alleen niet bij me FM, mijn FM vraagt er 2999,00 voor.
Misschien dat er 15% nog af kan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |