Als ik een portomonnee met 1000 euro vind ga ik dat inderdaad naar de politie brengen ja. Als je dat niet doet ben je gewoon uitschot, klaar.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 22:40 schreef Nemo86 het volgende:
wat een stelletje moraalridders hier zeg...als je een portomonnee met 1000 euro op straat vind gaan jullie ook allemaal netjes de eigenaar opzoeken en alles teruggeven
Deurwaarderskosten e.d. zijn gewoon voor de wanbetaler hoor. Misschien dat de eiser wat administratiekosten zou moeten betalen, maar voor 1000E is het dat al waard. Heck, waarom denk je dat er als je je krantabbo niet betaald er uiteindelijk ook een deurwaarder op de stoep komt te staan?quote:
Zeker weten. Jij in het gevang.quote:Op donderdag 22 juli 2010 17:35 schreef aychelle het volgende:
als et terugwilt, valt er wel iets te regelen
Opvallend. In het bedrijf waar mijn vader werkt hebben ze ook weleens dergelijke zaken. In die gevallen zijn er personen met 2k-3k weggekomen. Begrijp me goed, ik hoop dat nemo86 achterna wordt gezeten, en dat hij uiteindelijk gewoon moet betalen. Maar ik wist niet dat de kosten op hem verhaald kunnen gaan worden. Belangrijk is hoe het zit met de manuren bij dat bedrijf. Die kosten ook vast wel 30 euro/uur. Als er dan dagenlang bewijslasten gekopieerd en opgestuurd, gedocumenteerd en verwerkt moeten worden, is het ook nog de vraag of het nog iets oplevert.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 13:03 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Nee hoor, dat hoeft geen 1000 euro te kosten. Advocaat is niet verplicht, griffiekosten zijn ook niet extreem hoog en bovendien is er mogelijkheid deze kosten te verhalen.
Deurwaarder werkt soms op contactbasis, die maakt het niet uit wanneer er betaald word. Is er wat te verhalen, dan zal hij eerst betaald worden. Is er niets te verhalen, dan blijft die rekening gewoon staan en komt die gewoon wat later weer langs. Ze hebben 20 jaar de tijd ervoor
De vraag is: doet het bedrijf moeilijk of niet? Een beetje bedrijf heeft een jurist in dienst of onderhoud nauwe contacten met juristen. Deze zaak is kansrijk, dus m.i. zullen ze er wel wat aan doen.
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 22:43 schreef Poepoog het volgende:
Nee lul, dit verschilt wel redelijk van iets op straat vinden, immers ze kunnen altijd terug kijken en terug vinden waar het bedrag naar toe is gegaan.
Maar mijn god, je kan het nu niet terug geven.
P-a-u-p-e-r.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 20:26 schreef fonsoy het volgende:
[..]
Opvallend. In het bedrijf waar mijn vader werkt hebben ze ook weleens dergelijke zaken. In die gevallen zijn er personen met 2k-3k weggekomen. Begrijp me goed, ik hoop dat nemo86 achterna wordt gezeten, en dat hij uiteindelijk gewoon moet betalen. Maar ik wist niet dat de kosten op hem verhaald kunnen gaan worden. Belangrijk is hoe het zit met de manuren bij dat bedrijf. Die kosten ook vast wel 30 euro/uur. Als er dan dagenlang bewijslasten gekopieerd en opgestuurd, gedocumenteerd en verwerkt moeten worden, is het ook nog de vraag of het nog iets oplevert.
@TS: Betaal nu maar gewoon, het is gewoon niet jouw geld, het is diefstal. Probeer je voordeel ervan te trekken door een betalingsregeling te treffen ofzo.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 23:53 schreef noraliene het volgende:
Je komt er niet onderuit om het geld terug te storten. Je krijgt er wel problemen mee als je het niet doet.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 23:47 schreef edcetera het volgende:
[..]
2300 overmaken en geen 5000, want dan geef je toe aan laksheid van het bedrijf en misbruik van een incassobureau (bedijven, die enkel bestaanrecht hebben vanwege een corrupte overheid en mazen in de wet).
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:28 schreef Keuzer het volgende:
[..]
Leg dat eens uit... incassobureaus opereren juist op grond van de wet, niet door een maas in de wet..
Bovendien zijn die bedrijven de waarborg dat vervelende mensen hun vorderingen voldoen.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 13:56 schreef Tahiti het volgende:
Ontkennen dat je dat geld ontvangen hebt, gewoon altijd blijven ontkennen dan kunnen ze je niks maken
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 14:04 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ja totdat je bank laat weten dat je inderdaad dat bedrag ontvangen hebt
Ja hoor, dat gaat indruk maken bij de rechter. Vooral als je bank verklaart dat je het geld wel hebt ontvangen.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 13:56 schreef Tahiti het volgende:
Ontkennen dat je dat geld ontvangen hebt, gewoon altijd blijven ontkennen dan kunnen ze je niks maken
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 14:33 schreef Sokz het volgende:
Men kan toch het bedrag storneren? Zo heb ik eens de KPN op mn dak gehad omdat ik een telefoonrekening van ¤600 (!!!!) gestorneerd had.
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 21:41 schreef Nemo86 het volgende:
financieel ben ik nu ook niet in staat dit bedrag op te hoesten.
Dat dus. Valt me nog mee dat de optie 'storneren' nu pas voorbij komt. In zo'n discussie heb je altijd wel een droeftoeter die na twee reacties dat al roept.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 14:42 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat kan volgens mij alleen bij een automatische betaling
Zelfs alleen bij automatische incasso. Bij eenmalige incasso niet volgens mij.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 14:42 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat kan volgens mij alleen bij een automatische betaling
bij eenmalig ook.quote:Op maandag 26 juli 2010 14:47 schreef Piles het volgende:
[..]
Zelfs alleen bij automatische incasso. Bij eenmalige incasso niet volgens mij.
Maar daar zijn weer uitzonderingen op...quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |