abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84165200
Het hert in mijn atelier blies zijn laatste adem uit. Gelukkig was ik niet in de buurt. Wie wil er nu in een en dezelfde ruimte zijn met een stervend hert? Nu ja, ik dus niet. Waar ik wel was laat ik nog even in het midden, maar het was enkele honderden kilometers van mijn woning vandaan. Nouja oké, het was Leuven. In België is dat. Echt? Ja. De stad van tja, weet ik veel. Is er iets kenmerkends aan Leuven?

Sommige mensen kakken graag op openbare toiletten. Anderen wat minder. Het is mij om het even, en zodoende als ik in een café zit met koffie en een sigaret en de aandrang begin te voelen wil ik nog wel eens het gemak van de betreffende uitgaansgelegenheid bezoeken. Heeft u wel eens een cappuccino besteld in België? Dat gaat dus echt helemaal nergens over, een flinke dot slagroom op een kopje zwarte koffie en voilá, een gore bak zooi. Zodoende zat ik dus met tegenzin in een etablissement in de stad met het lelijkste stadhuis ter wereld (toch nog een kenmerk!) een bakkie pleur weg te werken, onderwijl genietend van de zomerse onweersbui die over de stad raasde en bij tijd en wijle enkele druppels regen door het open raam van het café ("In Den Engel") in mijn gelaat wierp. Doorgeregende speklappen op blote voeten en een fiets aan de hand probeerden tevergeefs een schuilplaats te zoeken voor het meteorologische geweld. Eentje glijdt op zijn bek en krijgt bijna de bus (Lijn 2, Heverlee Campus) tegen zijn smoel. Lachen!

Hoe dan ook, de cappuccino beviel niet en ik had al enkele sigaretten achter de kiezen. U voelt 'm al aankomen, en ik uiteraard ook: Dat wordt schijten. Snel de trap af gedraafd, een toilet uitgezocht (geen urinoir, dat zit niet lekker) en defeceren maar. Daar zat ik dan, lekker even rond te kijken. In mijn eigen stamcafé, dat ik om privacyredenen niet bij naam zal noemen, wacht, laten we het De Tapperij noemen, want hoe klein of groot een stad of dorp ook is, je zal zien dat er zich een horeca-gelegenheid aanwezig is die zich de Tapperij noemt, ik ben even de draad kwijt. Of De Luifel. Als er geen De Tapperij te vinden is in een dorp of stad of anderssoortige nederzetting kan je er prat op gaan dat er zich dan tenminste een De Luifel bevindt. Ik kan er zo een of beide van deze café's noemen in om het even, Ruurlo, Arnhem, Rotterdam, Dokkum en voor mijn part Klazienaveen.

Draad weer gevonden: in mijn eigen stamcafe (dat ik maar even De Luifel noem) wil ik ook nog wel eens een lekker potje kleien. Zodoende dat ik vergelijkingsmateriaal heb om mijn ervaringen in andere taveernes aan te boekstaven. Welnu, hier de verschillen: in In Den Engel mag gerookt worden maar is er geen asbak voorhanden op toilet, terwijl in De Luifel niet gerookt mag worden maar wel een asbak aanwezig is. Zodoende zit de toiletrolhouder in het Leuvense café vol brandplekken, iets dat in mijn stamcafé al sinds jaar en dag niet meer het geval is. In De Luifel zetten ze lekkere cappuccino. In De Luifel werken schone deernes, waar de waard (mooi woord, jammer dat het nog maar zo weinig wordt gebruikt) in het Vlaamse dranklokaal een oude man met baard is. Het toiletpapier is in mijn vertrouwde lokaliteit zachter maar wordt helaas dan wel weer verstrekt per velletje, waar ik toch de voorkeur geef aan de goede oude rol waar men zelf naar behoefte enkele decimeters papier vanaf kan scheuren. In De Luifel daarentegen heb ik dan weer nog nooit vertoefd terwijl er een hert in mijn atelier de pijp aan Maarten gaf. Kastelijn is ook zo'n mooi, ouderwets woord dat zijn herintrede in de Nederlandse taal mijns inziens nooit meer zal beleven.

De overeenkomsten: in beide café's heb ik, zelfs met minder dan een week ertussen, warm en droog voor het raam zitten genieten van het fenomeen dat men 'onweer' noemt. Dit vind ik een vreemd woord; van alle soorten weer vind ik donder en bliksem, gepaard met stevige neerslag en een ferme wind, nog wel het meeste weer. Het is bij lange na geen onweer, geen tegenstelling maar een superlatief. Superweer. Ultraweer. Gigaweer. Lekker hard knallen en flitsen en nat worden en op je bek glijden met een fiets aan de hand. Om de smaak van de cappuccino weg te spoelen bestelde ik maar een pintje. Het was een Jupiler.
pi_84165220
Tering wat een verhaal.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 12:39:04 #3
47190 MassimO
æ³o & h³æ
pi_84165267
tl:dr
Face, please don't hate me for this palm I am about to bestow upon thee.
AFCA
pi_84165273
Niet gelezen
Oh ik had niet zoveel prei moeten eten vanochtend!1!!:d:d;d
  zaterdag 17 juli 2010 @ 12:39:50 #5
267444 Skonk
Free Skonk
pi_84165288
tl;dr
pi_84165318
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 12:36 schreef picodealion het volgende:
Het hert in mijn atelier blies zijn laatste adem uit. Gelukkig was ik niet in de buurt. Wie wil er nu in een en dezelfde ruimte zijn met een stervend hert? Nu ja, ik dus niet. Waar ik wel was laat ik nog even in het midden, maar het was enkele honderden kilometers van mijn woning vandaan. Nouja oké, het was Leuven. In België is dat. Echt? Ja. De stad van tja, weet ik veel. Is er iets kenmerkends aan Leuven?

Sommige mensen kakken graag op openbare toiletten. Anderen wat minder. Het is mij om het even, en zodoende als ik in een café zit met koffie en een sigaret en de aandrang begin te voelen wil ik nog wel eens het gemak van de betreffende uitgaansgelegenheid bezoeken. Heeft u wel eens een cappuccino besteld in België? Dat gaat dus echt helemaal nergens over, een flinke dot slagroom op een kopje zwarte koffie en voilá, een gore bak zooi. Zodoende zat ik dus met tegenzin in een etablissement in de stad met het lelijkste stadhuis ter wereld (toch nog een kenmerk!) een bakkie pleur weg te werken, onderwijl genietend van de zomerse onweersbui die over de stad raasde en bij tijd en wijle enkele druppels regen door het open raam van het café ("In Den Engel") in mijn gelaat wierp. Doorgeregende speklappen op blote voeten en een fiets aan de hand probeerden tevergeefs een schuilplaats te zoeken voor het meteorologische geweld. Eentje glijdt op zijn bek en krijgt bijna de bus (Lijn 2, Heverlee Campus) tegen zijn smoel. Lachen!

Hoe dan ook, de cappuccino beviel niet en ik had al enkele sigaretten achter de kiezen. U voelt 'm al aankomen, en ik uiteraard ook: Dat wordt schijten. Snel de trap af gedraafd, een toilet uitgezocht (geen urinoir, dat zit niet lekker) en defeceren maar. Daar zat ik dan, lekker even rond te kijken. In mijn eigen stamcafé, dat ik om privacyredenen niet bij naam zal noemen, wacht, laten we het De Tapperij noemen, want hoe klein of groot een stad of dorp ook is, je zal zien dat er zich een horeca-gelegenheid aanwezig is die zich de Tapperij noemt, ik ben even de draad kwijt. Of De Luifel. Als er geen De Tapperij te vinden is in een dorp of stad of anderssoortige nederzetting kan je er prat op gaan dat er zich dan tenminste een De Luifel bevindt. Ik kan er zo een of beide van deze café's noemen in om het even, Ruurlo, Arnhem, Rotterdam, Dokkum en voor mijn part Klazienaveen.

Draad weer gevonden: in mijn eigen stamcafe (dat ik maar even De Luifel noem) wil ik ook nog wel eens een lekker potje kleien. Zodoende dat ik vergelijkingsmateriaal heb om mijn ervaringen in andere taveernes aan te boekstaven. Welnu, hier de verschillen: in In Den Engel mag gerookt worden maar is er geen asbak voorhanden op toilet, terwijl in De Luifel niet gerookt mag worden maar wel een asbak aanwezig is. Zodoende zit de toiletrolhouder in het Leuvense café vol brandplekken, iets dat in mijn stamcafé al sinds jaar en dag niet meer het geval is. In De Luifel zetten ze lekkere cappuccino. In De Luifel werken schone deernes, waar de waard (mooi woord, jammer dat het nog maar zo weinig wordt gebruikt) in het Vlaamse dranklokaal een oude man met baard is. Het toiletpapier is in mijn vertrouwde lokaliteit zachter maar wordt helaas dan wel weer verstrekt per velletje, waar ik toch de voorkeur geef aan de goede oude rol waar men zelf naar behoefte enkele decimeters papier vanaf kan scheuren. In De Luifel daarentegen heb ik dan weer nog nooit vertoefd terwijl er een hert in mijn atelier de pijp aan Maarten gaf. Kastelijn is ook zo'n mooi, ouderwets woord dat zijn herintrede in de Nederlandse taal mijns inziens nooit meer zal beleven.

De overeenkomsten: in beide café's heb ik, zelfs met minder dan een week ertussen, warm en droog voor het raam zitten genieten van het fenomeen dat men 'onweer' noemt. Dit vind ik een vreemd woord; van alle soorten weer vind ik donder en bliksem, gepaard met stevige neerslag en een ferme wind, nog wel het meeste weer. Het is bij lange na geen onweer, geen tegenstelling maar een superlatief. Superweer. Ultraweer. Gigaweer. Lekker hard knallen en flitsen en nat worden en op je bek glijden met een fiets aan de hand. Om de smaak van de cappuccino weg te spoelen bestelde ik maar een pintje. Het was een Jupiler.
Lang verhaal!
Doei
pi_84165332
quote:
. Kastelijn is ook zo'n mooi, ouderwets woord dat zijn herintrede in de Nederlandse taal mijns inziens nooit meer zal beleven.

pi_84165335
TT aanpassen

Cappuccino
Ook in moeilijke tijden.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 12:42:20 #9
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_84165362
Ik ben een wildkakker. Ik kan overal kakken.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_84165370
Godverdomme, toch weer cappuccino fout geschreven.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 12:43:05 #11
267444 Skonk
Free Skonk
pi_84165383
kappusjino is het toch?
pi_84165418
quote:
Het hert in mijn atelier blies zijn laatste adem uit.
Daar stopte ik met lezen

Bazenverhaal jonge, hoe smaakte hij
Auteur: Anna Reactie: In het Engels ken ik daar een mooie uitdrukking voor....
Sud the fuck off... Twats...
  zaterdag 17 juli 2010 @ 12:44:38 #13
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84165419
Goed topic.
pi_84165445
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 12:44 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Daar stopte ik met lezen

"Isaac Newton invented gravity because some asshole hit him with an apple"
  zaterdag 17 juli 2010 @ 12:46:02 #15
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_84165455
Dit is zo een vaag topic. Wel tvp.
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
  zaterdag 17 juli 2010 @ 12:59:45 #16
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_84165864
KLB. Niet gelezen. Te lang.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 13:02:16 #17
246425 Penisbaard
We zijn binnen.
pi_84165922
Toch zonde van al dat typwerk wel, TS. Echt niemand gaat dit allemaal lezen.
pi_84165988
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 12:42 schreef picodealion het volgende:
Je bent niet de enige. Ik zie het zelfs fout gaan bij
restaurants,grand cafés of bij een of andere eetgelegenheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gibson88 op 17-07-2010 13:13:27 ]
Ook in moeilijke tijden.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 13:06:55 #19
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_84166053
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 12:42 schreef picodealion het volgende:
Deed je dat toevallig expresso?
  zaterdag 17 juli 2010 @ 13:08:26 #20
267444 Skonk
Free Skonk
pi_84166108
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 13:06 schreef DuTank het volgende:

[..]

Deed je dat toevallig expresso?
Je kwam hier wel een beetje latte mee
  zaterdag 17 juli 2010 @ 13:10:14 #21
's gewoon goeien handel
pi_84166152
quote:

Even vertaalt naar normalemensenpauperstaal:

Ik was in Leuven, ik moest poepen, ging hiervoor naar een restaurant maar dronk eerst nog even een cappuccino die ik niet lekker vond, na een paar peuken ging ik dus schijten in de kelder waar me een paar dingen opvielen die met het rookverbod te maken hebben. Mijn gedachtes dwaalden af naar de naam van cafe's, toen dacht ik aan een ander café waar ze wel goede cappuccino hadden en er lekkere wijven achter de bar stonden. Toen ik klaar was met schijten en denken ging ik weer verder en bestelde in een ander café een biertje.

Er is dus geen klacht in dit topic, tenzij de slechte cappucchino.
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 13:02 schreef Penisbaard het volgende:
Toch zonde van al dat typwerk wel, TS. Echt niemand gaat dit allemaal lezen.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 13:13:14 #22
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_84166244
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 13:08 schreef Skonk het volgende:

[..]

Mwa, het grapje was ook best wel macchiato.
pi_84166269
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 13:08 schreef Skonk het volgende:

[..]

Vergeef het hem, hij heeft korsakoffie.
pi_84166413
We begrijpen de Koffie verkeerd
Ook in moeilijke tijden.
pi_84166451
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 13:18 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
We begrijpen de Koffie verkeerd
Ach, TS heeft gisteren gewoon te hert gezopen in Leuven.
pi_84166568
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 13:19 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Ach, TS heeft gisteren gewoon te hert gezopen in Leuven.
Ei rits covfie heeft 'm de Das (pas lekker) om gedaan
Ook in moeilijke tijden.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 13:27:11 #27
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_84166699
Dit topic heeft een hoog A.F.Th. van der Heijden gehalte. Simpel poepverhaal in een onleesbare vorm gegoten met de bedoeling om interessant over te komen.

Maar goed.. Ik neem aan dat de klacht België in zijn geheel is? In dat geval: terechte klacht
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zaterdag 17 juli 2010 @ 13:29:54 #28
's gewoon goeien handel
pi_84166772
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 13:27 schreef Ryon het volgende:

Maar goed.. Ik neem aan dat de klacht België in zijn geheel is? In dat geval: terechte klacht
pi_84166828
echt een lang stuk, geen idee wat je punt nu eigelijk is.
Solliciteer naar Column schrijver, het heeft misschien wel potentie =)
He'll rise higher than ever before, and then fall so much further.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 13:32:34 #30
's gewoon goeien handel
pi_84166846
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 13:31 schreef Olment het volgende:
Ja, dacht ik ook al.
pi_84166909
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 13:31 schreef Olment het volgende:
Al gedaan.
pi_84166981
Ik hou wel van een literaire klacht.
"If a kid asks where rain comes from, I think a cute thing to tell him is God is crying. And if he asks why God is crying, another cute thing to tell him is; Probably because of something you did." - Stages in Indonesië
pi_84182971
Vandaag een echte fatsoenlijke cappuccino gehad. Da's toch een verademing.
pi_84183025
tl;dr
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_84193985
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 22:48 schreef gers het volgende:
tl;dr
Reageer dan niet.
"I can't believe that I write this shit"
Tetten!
  zondag 18 juli 2010 @ 12:39:01 #36
246584 Ensaf
IK DACHT HET NIET.
pi_84194483
Verhaal afkomstig van http://www.halvesteunzool.nl/
¿sɐʍ puǝǝ uǝǝ ʞı sןɐ uǝzǝן ʞoo ʇɥɔıɹǝq ʇıp ǝɾ noZ
  zondag 18 juli 2010 @ 14:02:35 #37
's gewoon goeien handel
pi_84197390
quote:
Op zondag 18 juli 2010 12:39 schreef Ensaf het volgende:

HAHAHHA TS is de lul
pi_84198253
quote:
Op zondag 18 juli 2010 12:39 schreef Ensaf het volgende:
Kijk in m'n sig, pik.
pi_84199641
Mensen die een topic niet lezen omdat de OP "teveel letters bevat"
  zondag 18 juli 2010 @ 15:22:01 #40
299486 BaasD
GREED is GOOD!
pi_84199805
Het is KLB ja, rot op met die lange op
'wat niet rekt, dat scheurt'
pi_84200236
quote:
Op zondag 18 juli 2010 15:22 schreef BaasD het volgende:
Het is KLB ja, rot op met die lange op
Deze instelling zorgt voor de verloedering van KLB. Vroeger toen OP's van meer dan 20 woorden meer regel dan uitzondering waren was het beter.
  zondag 18 juli 2010 @ 15:37:58 #42
258010 mtx1680
Mijn ongezouten mening en ik.
pi_84200252
tl;dr
Een apotheker is tenslotte ook niets meer dan een legale drugsdealer.
pi_84205621
Het verhaal klopt niet. In Leuven serveren ze namelijk geen Jupiler, enkel Stella.
  zondag 18 juli 2010 @ 18:45:12 #44
310366 AwesomeFace
Who Was Phone?
pi_84205662
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 12:46 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Dit is zo een vaag topic.
Lost my ipod :`(
  zondag 18 juli 2010 @ 19:16:50 #45
301382 TheHundreds
Nu ook als Sint
pi_84206490
OP niet gelezen, te lang
picodealion topic
pi_84206715
Zit je nou gewoon een voorgeschreven column te posten?

Is een nieuw topic waardig.... "Mensen die...."
Tja
  maandag 19 juli 2010 @ 11:48:17 #47
246584 Ensaf
IK DACHT HET NIET.
pi_84228025
quote:
Op zondag 18 juli 2010 14:31 schreef picodealion het volgende:

[..]

Kijk in m'n sig, pik.
Dan nog Pijt, waarom dubbel posten? Niet genoeg aandocht op je weblog?
¿sɐʍ puǝǝ uǝǝ ʞı sןɐ uǝzǝן ʞoo ʇɥɔıɹǝq ʇıp ǝɾ noZ
  maandag 19 juli 2010 @ 11:50:03 #48
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_84228092
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 12:39 schreef MassimO het volgende:
tl:dr
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_84228339
quote:
Zodoende zat ik dus met tegenzin in een etablissement in de stad met het lelijkste stadhuis ter wereld (toch nog een kenmerk!) een bakkie pleur weg te werken,

Wat
pi_84301965
de koffie verkeerd van de lunchgarden en de koffie met hazelnoot van de hema zijn de beste van het beste
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')