Na lang contact te hebben gehad met een leuk meisje, ge-sms't, ge-MSN't en haar op school gezien, besloten we om eens te daten.
Nee, stop. Ik post geen foto's! Penisbaard heeft haar wel eens gezien en kan oordelen. We hadden al wel wat. Van alleen de sms'jes die ze stuurde kreeg ik al een 'fijn' gevoel dus dat moest bij die date helemaal goed komen.
Deze week woensdag hadden we afgesproken. Half 3 om precies te zijn. Ik kom 5 minuten te laat aangefietst en zie dat er een vriendin bij haar staat. We hadden toch alleen af gesproken? Gelukkig maar. Ik groette en de vriendin fietste weg met de smoes dat de melk te lang stond. Ik moest lachen toen. Een erg goed begin dus. Die avond daarvoor had ik al een plekje moeten bedenken om te daten. Ik vraag haar of we daar nou heen gingen fietsen. Ze vond het goed. We fietsen erheen...
Ik probeer het gesprek op gang te brengen, vraag haar dingen en bedenk onderwerpen. Het werkt niet. Haar gezicht staat op chagrijnig en het lijkt wel of ze geen zin heeft. We gaan op een bankje zitten. Steeds weer probeer ik het gesprek op gang te brengen. Alleen komt zij niet verder dan. "Oke", "Jij?" "Haha, ja", "Nee" en "Ja"... Ook is het probleem dat op het bankje wel een meter van mij af zit. Ik kan dus ook niks zien. Als jullie begrijpen wat ik bedoel... Dus schuif ik wat dichterbij.
Al dichterbij zittend zet zij haar zonnebril op en dat leek voor mij de uitgerekende kans: ik zet mijn zonnebril ook op en gluren maar.
Dan stel ik voor om een ijsje te gaan halen. Ik vraag wat ze wil en ik bestel het voor haar. Dan zegt ze dat ik even moet betalen omdat ze geen geld bij der heeft. Katjing. Daar gingen mijn zuurverdiende centen... Tot overmaat van ramp eet ze hem ook nog maar half op...
Dit was de druppel en realiseer me dat de date mislukt is. Ik vertel haar dat ik geen contact meer wil en dat ze helemaal niet leuk is. Daarna fiets ik snel weg. Bang voor wat komen gaat.
Klacht: date mislukt.
Klacht: meisje blijkt helemaal niet zo leuk.
Klacht: date kost me veel geld.
Klacht: niet goed kunnen 'kijken'.
Klacht: er spijt van hebben dat het uit is, omdat het wel een lekker meisje was.
Klacht: 9611Niels die dit berichtje stuurt:
[NAAM VAN MEISJE] IK BEN EEN GOEDEN VRIENDIN VAN [MIJN NAAM]. WIJ SPELEN SAMEN ALTIJD WORLD OF WARCRAFT! GROETJENS NIELS.
in de hoop dat ze denkt dat ik een nerd ben.