Als ik een Limburgse vriendin heb dan gaan mijn kinderen later ook zeker dialect spreken.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 20:04 schreef Alexxxxx het volgende:
ik zou me doodschamen als mijn kinderen ABN als normale spreektaal hadden
Hier in de grensstreek is het gewoon makkelijk om dialect te spreken, Duitsers, Belgen en zelfs mensen uit Luxemburg verstaan je dan zonder moeite..quote:Op vrijdag 16 juli 2010 20:04 schreef Alexxxxx het volgende:
ik zou me doodschamen als mijn kinderen ABN als normale spreektaal hadden
Al heb ik geen nederlandse vriend, mijn kinderen gaan sowieso venloos leren.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 20:06 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Als ik een Limburgse vriendin heb dan gaan mijn kinderen later ook zeker dialect spreken.
welke taal mijn vriendin ook spreekt, tegen mijn kinderen spreek ik Bildts. En ik hoop hun moeder haar moedertaalquote:Op vrijdag 16 juli 2010 20:06 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Als ik een Limburgse vriendin heb dan gaan mijn kinderen later ook zeker dialect spreken.
Nja, zag gisteren Robin Hood en in die tijd feestten ze ook zo: flink zuipen, dansen, zingen, lachen en iedereen doet mee. Dat zie je eigenlijk alleen nog maar met carnaval, best triest eigenlijk.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 20:06 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Die periode probeer ik altijd te vermijden.
ga een naar een festival graspop metal meetingquote:Op vrijdag 16 juli 2010 20:08 schreef Rifoki het volgende:
[..]
Nja, zag gisteren Robin Hood en in die tijd feestten ze ook zo: flink zuipen, dansen, zingen, lachen en iedereen doet mee. Dat zie je eigenlijk alleen nog maar met carnaval, best triest eigenlijk.
Hm, die muziek kan ik dan weer niet uit volle borst mee bleren.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 20:13 schreef postmortum het volgende:
[..]
ga een naar een festival graspop metal meeting
OMG wat een zin failquote:Op vrijdag 16 juli 2010 20:14 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik ga ze de taal ze elventaal van lord of the rings leren.
jhrfkhiriquote:Op vrijdag 16 juli 2010 20:15 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
OMG wat een zin failik moet terug naar bed
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met dit weerquote:Op vrijdag 16 juli 2010 20:14 schreef Tism het volgende:
IK ga even naar Bluesnight op het Kloosterwandplein in Roermond, lekker genieten van een biertje en (hopelijk) een paar goede bandjes..
Ik wil net de deur uitgaan begint het te hozen gek!!!..quote:Op vrijdag 16 juli 2010 20:25 schreef nattermann het volgende:
[..]
Met dit weer?
Voor de duidelijk: onweer, windstoten, zware regen in Roermond.
Klopt helemaalquote:Op vrijdag 16 juli 2010 20:06 schreef Tism het volgende:
[..]
Hier in de grensstreek is het gewoon makkelijk om dialect te spreken, Duitsers, Belgen en zelfs mensen uit Luxemburg verstaan je dan zonder moeite..
Et trekt naar het noorden he?quote:
quote:Op vrijdag 16 juli 2010 19:49 schreef ebke het volgende:
Dus bijna iedereen hier praat normaal gesproken plat
Thunderbolt and lightning, very, very frightening mequote:Op vrijdag 16 juli 2010 20:51 schreef Ivo1986 het volgende:
Verdomme nu begint het te donderen en te regenen...
quote:Op vrijdag 16 juli 2010 20:18 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
jhrfkhiriNee ik ga niet slapenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.gewoon wat rusten
quote:
Dat zeker.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 19:54 schreef Ivo1986 het volgende:
[..]
Limburgse klanten beginnen meteen in het Limburgsdan doe ik het automatisch terug
en van de meeste weet ik wel of ze Limburgs spreken of niet.
We moeten het ook blijven spreken, het mag never nooit uitsterven!
Ik zal het mijn kinderen in iedergeval leren
Ouk lekker!quote:Op vrijdag 16 juli 2010 20:58 schreef MPG het volgende:
[..]
Zeg det waal. Dan maar heej ein pilske kleppe.
Jij hebt ook nog tijd zat geloof ikquote:Op vrijdag 16 juli 2010 21:00 schreef ebke het volgende:
[..]
Dat zeker.
Als ik ooit nog kinderen mocht krijgen
Komt nog welquote:Op vrijdag 16 juli 2010 21:19 schreef RealBizkit666 het volgende:
Hier is geen druppel regen gevallen...![]()
Als 't dezelfde bui is van daarnet in Maastricht dan is ie goed te doen. Beetje nat worden is niet erg.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 20:35 schreef Tism het volgende:
Zo de regen is weggewaaid, ik ga, met paraplu dat dan weer wel, om 21;35 uur is de laatst verwachte bui weggetrokken boven Roermond aldus Buienradar.nl..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |