abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 juli 2010 @ 13:46:26 #26
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84196731
Het citaat komt dus uit dezelfde bron als de parafrase?

Zo niet, dan moet je én na het citaat én na de parafrase een nootnummer opnemen:
quote:
Bij een eerste verwijzing plaats je het nootnummer in de tekst onmiddellijk na de passage waarop de verwijzing betrekking heeft (in superscript; Word doet dit met de functie Insert Footnote automatisch); in de voet- of eindnoot zelf geef je een zo volledig mogelijke bibliografische verwijzing.
Niet meer actief op Fok!
pi_84197136
quote:
Op zondag 18 juli 2010 13:46 schreef Viking84 het volgende:
Het citaat komt dus uit dezelfde bron als de parafrase?

Zo niet, dan moet je én na het citaat én na de parafrase een nootnummer opnemen:
[..]


Het komt uit dezelfde bron ( boek, zelfde paragraaf zo een beetje). Moet ik het dan zo doen?

Klantbehoud

Om klantgericht te gaan ondernemen moet je goed inzicht krijgen in de klanten en klantengedrag. Klantbehoud staat centraal bij succesvol ondernemen, daarom moet er bij ( bedrijf x ) alles aan gedaan worden om klanten nog meer te behouden. Het winnen van nieuwe klanten leidt tot grote risico´s. Ruim 40 % van de Europese bedrijven hecht meer waarde aan het binnenhalen van nieuwe klanten, dan de activiteiten die op de lange termijn gericht zijn, zoals klantbehoud en klantenservice. Dat is ook niet zo raar aangezien jagen diep in onze genen zit en gelijk staat aan overleven. Door je als onderneming te nadrukkelijk te focussen op het binnenhalen van nieuwe klanten, loop je als onderneming het risico vooral notoire overstappers aan te trekken. Hierdoor kom je als onderneming in een neergaande spiraal terecht. Het kost namelijk veel tijd en geld op nieuwe klanten te winnen, waardoor er geen aandacht is voor loyaliteit aan de bestaande klanten, die uiteindelijk op zoek gaan naar andere goede aanbiedingen. Het is voor ( bedrijf x ) belangrijk om de bestaande klanten te behouden omdat het vaak drie tot zeven keer zo duur is om nieuwe klanten te winnen . Het is voor ( bedrijf x ) goed om te weten waarom een klant niet meer zou blijven kopen bij ( bedrijf x ).


Er is onderzoek gedaan naar de redenen waarom iemand van leverancier verandert .
• 3 % verlaat de markt
• 5 % ontwikkelt relaties met andere leveranciers, maakt gebruik van meerdere leveranciers.
• 9 % vindt de prijs te hoog.
• 16 % is ontevreden over de kwaliteit van het product.
• 68 % loopt weg door een klantonvriendelijke houding van de leverancier.


( dit is een citaat uit dezelfde bron, dit moet cursief, maar volgens mij moet je hier ook een voetnoot invoegen, omdat je bij een citaat de pagina nummer moet bijvoegen en bij een parafrase niet ? )

Opmerkelijk is dat er veel klanten overstappen vanwege een klantonvriendelijke houding van de leverancier. ( bedrijf x ) is een onderneming die bekend staat om zijn kwalitatief goede producten inclusief service en zijn kennis hiervan. Omdat het een ZZP bedrijf is, is het onmogelijk om deze service aan alle klanten te bieden. Op het moment dat deze service aan alle klanten wordt geboden, zal de kwaliteit hiervan dalen, waardoor de situatie ontstaat dat er niet meer voldaan kan worden aan de verwachtingen en er klanten zullen weglopen. In het ergste geval zijn dit de meest rendabele klanten.(hier de voetnoot )
  zondag 18 juli 2010 @ 13:58:56 #28
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84197224
quote:
Op zondag 18 juli 2010 13:56 schreef Givenchi3 het volgende:

[..]

Het komt uit dezelfde bron ( boek, zelfde paragraaf zo een beetje). Moet ik het dan zo doen?

Klantbehoud

Om klantgericht te gaan ondernemen moet je goed inzicht krijgen in de klanten en klantengedrag. Klantbehoud staat centraal bij succesvol ondernemen, daarom moet er bij ( bedrijf x ) alles aan gedaan worden om klanten nog meer te behouden. Het winnen van nieuwe klanten leidt tot grote risico´s. Ruim 40 % van de Europese bedrijven hecht meer waarde aan het binnenhalen van nieuwe klanten, dan de activiteiten die op de lange termijn gericht zijn, zoals klantbehoud en klantenservice. Dat is ook niet zo raar aangezien jagen diep in onze genen zit en gelijk staat aan overleven. Door je als onderneming te nadrukkelijk te focussen op het binnenhalen van nieuwe klanten, loop je als onderneming het risico vooral notoire overstappers aan te trekken. Hierdoor kom je als onderneming in een neergaande spiraal terecht. Het kost namelijk veel tijd en geld op nieuwe klanten te winnen, waardoor er geen aandacht is voor loyaliteit aan de bestaande klanten, die uiteindelijk op zoek gaan naar andere goede aanbiedingen. Het is voor ( bedrijf x ) belangrijk om de bestaande klanten te behouden omdat het vaak drie tot zeven keer zo duur is om nieuwe klanten te winnen . Het is voor ( bedrijf x ) goed om te weten waarom een klant niet meer zou blijven kopen bij ( bedrijf x ).


Er is onderzoek gedaan naar de redenen waarom iemand van leverancier verandert .
• 3 % verlaat de markt
• 5 % ontwikkelt relaties met andere leveranciers, maakt gebruik van meerdere leveranciers.
• 9 % vindt de prijs te hoog.
• 16 % is ontevreden over de kwaliteit van het product.
• 68 % loopt weg door een klantonvriendelijke houding van de leverancier.


( dit is een citaat uit dezelfde bron, dit moet cursief, maar volgens mij moet je hier ook een voetnoot invoegen, omdat je bij een citaat de pagina nummer moet bijvoegen en bij een parafrase niet ? )

Opmerkelijk is dat er veel klanten overstappen vanwege een klantonvriendelijke houding van de leverancier. ( bedrijf x ) is een onderneming die bekend staat om zijn kwalitatief goede producten inclusief service en zijn kennis hiervan. Omdat het een ZZP bedrijf is, is het onmogelijk om deze service aan alle klanten te bieden. Op het moment dat deze service aan alle klanten wordt geboden, zal de kwaliteit hiervan dalen, waardoor de situatie ontstaat dat er niet meer voldaan kan worden aan de verwachtingen en er klanten zullen weglopen. In het ergste geval zijn dit de meest rendabele klanten.(hier de voetnoot )
Voor zover ik weet zijn paginanummers sowieso niet verplicht, maar het maakt het voor de lezer wel gemakkelijker om iets na te zoeken (bij verwijzingen naar boeken is het dus wel gebruikelijk, bij artikelen niet per se). Ik zou op beide plaatsen een voetnoot neerzetten. Beter te veel dan te weinig voetnoten, nietwaar?
Niet meer actief op Fok!
pi_84197526
quote:
Op zondag 18 juli 2010 13:58 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Voor zover ik weet zijn paginanummers sowieso niet verplicht, maar het maakt het voor de lezer wel gemakkelijker om iets na te zoeken (bij verwijzingen naar boeken is het dus wel gebruikelijk, bij artikelen niet per se). Ik zou op beide plaatsen een voetnoot neerzetten. Beter te veel dan te weinig voetnoten, nietwaar?
Bij een citaat is het verplicht, dat weet ik zeker. Ik voeg nu wel gewoon de bron van een parafrase aan het einde van een paragraaf in. Moest namelijk aan mijn bronnen gaan werken.

Vorbeeldje: . Ruim 40 % van de Europese bedrijven hecht meer waarde aan het binnenhalen van nieuwe klanten, dan de activiteiten die op de lange termijn gericht zijn, zoals klantbehoud en klantenservice.

Hiervan wou mijn begeleider dus de bron weten, dus weet dat ik dan: Gelijk na deze zin een voetnoot invoegen. Mja toen kwam ik er vorige week dus achter dat parafraseren zonder bron dus ook plagiaat is. Nu haal ik dus de voetnoot achter die ene zin weg en voeg ik de voetnoot achter de laatste (.) van de paragraaf in.

Goed zo ? haha
pi_84198315
ligt eraan welke stijl je moet gebruiken.

Als je MLA moet gebruiken kan ik je aanraden om het "Wadsworth Handbook" eens te kopen
Ja doei.
  zondag 18 juli 2010 @ 14:46:12 #31
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84198691
quote:
Op zondag 18 juli 2010 14:33 schreef motorbloempje het volgende:
ligt eraan welke stijl je moet gebruiken.

Als je MLA moet gebruiken kan ik je aanraden om het "Wadsworth Handbook" eens te kopen
Dat zie ik TS niet doen, voor alleen bronvermeldingskwesties .

TS gebruikt nu kennelijk de Chicago-stijl, die vooral gangbaar is in de literatuurwetenschappen. APA vind je weer meer bij sociale disciplines (en dat is ook de stijl die ik altijd gebruik).
Niet meer actief op Fok!
pi_84198741
quote:
Op zondag 18 juli 2010 14:33 schreef motorbloempje het volgende:
ligt eraan welke stijl je moet gebruiken.

Als je MLA moet gebruiken kan ik je aanraden om het "Wadsworth Handbook" eens te kopen
Ik doe die chicago stijl. In de voetnoot hanteer ik dat auteur jaarsysteem:
Van Bel, 2007

In de literatuurlijst verwijs ik dan zo:
Bron 2: E.J. van Bel, ( 2007 ), Kloteklanten, Amsterdam, Kluwer
  zaterdag 31 juli 2010 @ 18:05:38 #33
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_84709127
Op de HRO krijg je toch gratis diploma's?
Tevens plagiaatkickje.
pi_84712571
Doen jullie het niet zo? :?

Ruim 40 % van de Europese bedrijven hecht meer waarde aan het binnenhalen van nieuwe klanten, dan de activiteiten die op de lange termijn gericht zijn, zoals klantbehoud en klantenservice (Van Bel, 2007).

Of met nummers (Vancouver-stijl)? Bijvoorbeeld: (4) bij één bron, (4,5) bij twee bronnen, (4-8) bij meerdere bronnen.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 20:02:44 #35
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_84713073
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 19:48 schreef Marurk het volgende:
Ruim 40 % van de Europese bedrijven hecht meer waarde aan het binnenhalen van nieuwe klanten, dan de activiteiten die op de lange termijn gericht zijn, zoals klantbehoud en klantenservice (Van Bel, 2007).
Bij zoiets is het vrij logisch dat je een bron vermeldt, omdat de lezer zich anders afvraagt waar je dat vandaan haalt. Dat is heel anders bij een redenatie die je van iemand leent, omdat de lezer die kan volgen, ziet dat hij juist is, en denkt dat jij die redenatie als eerste hebt gemaakt. Dat zijn dan ook de dingen waar je heel goed op je bronvermelding moet letten.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_84792751
wat voor een pretstudie doe jij als je bij het maken van je scriptie de regels voor annoteren nog niet weet?
pi_84801670
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 11:47 schreef Maarten1 het volgende:
bronvermelding erbij zetten, anders is het plagiaat
Klopt ja. De UvT-website die GlowMouse gaf is hier vrij uitgebreid qua uitleg in. Al vind ik het wat overdreven om die precies na te volgen. Belangrijkste is dat je gewoon je bron op geeft.
pi_84801681
Oh ja, zelfs als jij dat zelf bent. Van jezelf jatten is ook plagiaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')