abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84136734
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 16:12 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Elk labeltje is ooit door iemand bedacht.
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 16:13 schreef Alt_Gr het volgende:

[..]

Lastig, dit. Zo zijn er meer dingen die iemand ooit een naam heeft gegeven. Misschien is er ooit een moment waarop het wel zal worden erkend. Dan gaat jouw verhaal niet meer op..
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 16:14 schreef snakelady het volgende:

[..]

Alle woorden voor eigenschappen zijn ooit door iemand bedacht...
We hebben het over een schrijfster. Een persoon met een mening. We hebben het niet over decennia aan ervaring en inzichten uit de psychiatrie die er voor zorgen wat wel of niet een naam hoort te krijgen.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 16:17:55 #152
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84136746
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 16:05 schreef snakelady het volgende:

[..]

Het kan HS of HG zijn, hoos sensitief en hoog gevoelig.

Ik kwam er achter door mijn huisarts, ging naar hem toe ivm slaapproblemen, omdat als ik naar bed ga mijn hoofd vol zit met de ervaringen die ik heb opgedaan die dag en dan ga ik alles overdenken en dan is het te druk in mijn hoofd waardoor ik niet in slaap kan komen.
Na wat praten met mijn huisarts kwam hij op hoog gevoelig uit, ik moet die indrukken eerst verwerken eer ik kan gaan slapen.
Ik heb ook slaapproblemen gehad, bij mij hielp het enorm om voor het slapen effe een half uurtje te gaan wandelen, daar raakte m'n hoofd wat leger van .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_84136767
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 16:16 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Een zwak mens dus. Jammer . Ik vind dat zo zielig .
Ik vraag me overigens af of meer mensen gehuild hebben tijdnes het lezen van dit topique. Afscheid nemen en waarheid vertellen?
Je doet het erom he?
pi_84136769
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 16:17 schreef Disorder het volgende:

[..]

[..]

[..]

We hebben het over een schrijfster. Een persoon met een mening. We hebben het niet over decennia aan ervaring en inzichten uit de psychiatrie die er voor zorgen wat wel of niet een naam hoort te krijgen.
Klopt, maar ook een schrijfster kan mensen tot nieuwe inzichten brengen. Betekent niet meteen dat als iets begonnen is bij een schrijfster en men neemt dat over, dat het dan meteen onjuist is.
pi_84136774
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 16:17 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik heb ook slaapproblemen gehad, bij mij hielp het enorm om voor het slapen effe een half uurtje te gaan wandelen, daar raakte m'n hoofd wat leger van .
Nee joh, die mensen zijn hoogsensitief. Hier kunnen ze absoluut never nooit niet wat aan doen.
pi_84136800
quote:

[..]

Mijn broertje gebruikt daar drugs voor. Of roken. Maar dat kan je ook zien als drugs.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 16:19:50 #157
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_84136810
quote:

[..]

Bij mij werkt iets anders maar daarvoor zitten we in het verkeerde subfora.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_84136815
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 16:18 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Klopt, maar ook een schrijfster kan mensen tot nieuwe inzichten brengen. Betekent niet meteen dat als iets begonnen is bij een schrijfster en men neemt dat over, dat het dan meteen onjuist is.
Nee, maar komop zeg, je ziet het verschil toch wel? Ik geloof niet dat een term als hooggevoeligheid ooit door het gros van de psychotherapeuten serieus genomen zal worden. Nouja, door die met geitenwollensokken en ribbeltjesbroeken misschien wel.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 16:20:52 #159
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_84136854
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 16:18 schreef Disorder het volgende:

[..]

Nee joh, die mensen zijn hoogsensitief. Hier kunnen ze absoluut never nooit niet wat aan doen.
Goh, kan het nog wat denigrerender en kortzichtiger...
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  vrijdag 16 juli 2010 @ 16:21:00 #160
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84136857
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 16:18 schreef Alt_Gr het volgende:

[..]

Je doet het erom he?
Wat, waar heb je het over .
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_84136878
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 16:19 schreef Disorder het volgende:

[..]

Nee, maar komop zeg, je ziet het verschil toch wel? Ik geloof niet dat een term als hooggevoeligheid ooit door het gros van de psychotherapeuten serieus genomen zal worden. Nouja, door die met geitenwollensokken en ribbeltjesbroeken misschien wel.
Waarom een term als einzelganger wel dan?
  vrijdag 16 juli 2010 @ 16:21:56 #162
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84136889
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 16:19 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Mijn broertje gebruikt daar drugs voor. Of roken. Maar dat kan je ook zien als drugs.
ik deed vroeger ook blowen hiervoor maargoed dat had weer andere zij-effecten...
Een gedicht over Maanvis
pi_84136898
Ik laat het verder hierbij. Zoals ik al zei, mensen doen er graag cynisch over. Alles wat ze niet kunnen begrijpen is natuurlijk een makkelijk doelwit, zeker als je zwrt-wit bent ingesteld...

Iedereen alvast een goed weekend. Ik lees de uitslag van deze wedstrijd binnenkort wel
pi_84136903
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 16:20 schreef snakelady het volgende:

[..]

Goh, kan het nog wat denigrerender en kortzichtiger...
Gebruik je hooggevoeligheid nu eens als kracht!
  vrijdag 16 juli 2010 @ 16:22:59 #165
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84136933
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 16:19 schreef snakelady het volgende:

[..]

Bij mij werkt iets anders maar daarvoor zitten we in het verkeerde subfora.
ben je 'daar' ook hoogsensitief? .
Een gedicht over Maanvis
pi_84136939
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 16:21 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Waarom een term als einzelganger wel dan?
Wie zegt dat professionals zich wel met die term inlaten?
  vrijdag 16 juli 2010 @ 16:23:48 #167
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84136975
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 16:22 schreef Alt_Gr het volgende:
Ik laat het verder hierbij. Zoals ik al zei, mensen doen er graag cynisch over. Alles wat ze niet kunnen begrijpen is natuurlijk een makkelijk doelwit, zeker als je zwrt-wit bent ingesteld...

Iedereen alvast een goed weekend. Ik lees de uitslag van deze wedstrijd binnenkort wel
Voor iemand die hoogsensitief is ben je behoorlijk gevoelloos
Een gedicht over Maanvis
pi_84136985
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 16:23 schreef Disorder het volgende:

[..]

Wie zegt dat professionals zich wel met die term inlaten?
Als iemand bij een psycholoog komt en zich afvraagt waarom hij weinig behoefte heeft aan contact met mensen, zal die psycholoog hem dan niet vertellen dat hij gewoon een einzelganger is en zich nergens druk om hoeft te maken?
  vrijdag 16 juli 2010 @ 16:24:41 #169
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_84137000
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 16:19 schreef Disorder het volgende:

[..]

Maar hoog gevoelig is iets wat al gewoon zo lang als de mens, alleen in dezelfde of andere bewoordingen,
hoog gevoelig, erg gevoelig, extreem gevoelig enz.
Dat zijn gewoon al termen die er altijd al waren.

Alleen heeft een vrouw er een boek over geschreven en toen is het ineens in de aandacht gekomen omdat veel mensenb zich er in herkenen.
Zo zullen er vast ook wel boeken geschreven zijn over einzelgangers, alleen werden die voor dit populaire Duitse woord gewoon een eenling, een kluizenaar en een individualist genoemd.
pi_84137013
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 16:23 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Voor iemand die hoogsensitief is ben je behoorlijk gevoelloos
je leert er vanzelf mee omgaan hoor
  vrijdag 16 juli 2010 @ 16:26:13 #171
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_84137066
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 16:22 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ben je 'daar' ook hoogsensitief? .
Daar laat ik me maar niet over uit.
pi_84137138
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 16:24 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als iemand bij een psycholoog komt en zich afvraagt waarom hij weinig behoefte heeft aan contact met mensen, zal die psycholoog hem dan niet vertellen dat hij gewoon een einzelganger is en zich nergens druk om hoeft te maken?
Niet als het een goede is. 'Einzelganger'/'HSP-er' zijn wat mij betreft uiterst platte termen om emotionele onvolwassenheid te beschrijven. Niet meer en niet minder.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 16:30:03 #173
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84137217
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 16:24 schreef snakelady het volgende:
Zo zullen er vast ook wel boeken geschreven zijn over einzelgangers, alleen werden die voor dit populaire Duitse woord gewoon een eenling, een kluizenaar en een individualist genoemd.
Die noemden ze Asociaal en daar kreeg je een zwarte driehoek voor .
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 16 juli 2010 @ 16:30:14 #174
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_84137223
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 16:28 schreef Disorder het volgende:

[..]

Niet als het een goede is. 'Einzelganger'/'HSP-er' zijn wat mij betreft uiterst platte termen om emotionele onvolwassenheid te beschrijven. Niet meer en niet minder.
Dus iedereen die emotioneel anders reageerd dan jij zou doen is onvolwassen.

Narcisme is toch ook onvolwassen emotionele gedrag?
Je moet eens zoeken op NPS, je past zelf geloof ik aardig in dat hokje.
pi_84137229
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 16:28 schreef Disorder het volgende:

[..]

Dus volgens jou is er niemand die van nature geen behoefte heeft aan contact met mensen?
Ik denk niet dat elke einzelganger emotioneel onvolwassen is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')