abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83791102
Sorry, ik moet dit even van me afschrijven. Ik kom net van het ziekenhuis, een vriendin opgezocht die zo goed als terminaal is en niet lang meer te leven zal hebben. Na een periode van maandenlange behandelingen en ingrepen zijn de artsen er toch niet in geslaagd om waar ze aan lijdt te stoppen. Wegens privacy en dat het nogal een gevoelig kwestie is wil ik hier niet te diep in gaan. Het komt er op neer dat een goede vriendin van me niet lang meer te leven heeft volgens de artsen en hier nog niet van op de hoogte is, dat ze de hoop zo goed als opgegeven hebben.

Ik ben jarenlang goed bevriend geweest met dit meisje en ze heeft / speelt een belangrijke rol in mijn leven, nu heeft haar moeder gevraagd het haar te vertellen omdat ze het niet aankan. Ook wil ze zeggen voor ze sterft dat ze eigenlijk een ander vader heeft en een zusje, ik raakte in schok toen ik het hoorde, bovenop dat ze niet lang meer te leven heeft, wou haar moeder uitschelden voor hoer, leugenaar, lafaard, maar ik kon het niet. Heb me ingehouden en stilletjes ingestemd met haar verzoek, ik wist niet hoe ik mij moest gedragen, wist me geen houding aan te nemen, ik knikte alleen maar.

Op der best zou ze nog maar een paar weken te leven hebben, of ze dat pijnloos doet of bewust is nog een geheel ander verhaal. Ik weet me geen raad, hoe en wat ik moet gaan doen. Hoe zeg ik tegen haar de waarheid en neem afscheid. Natuurlijk heeft ze er recht op, maar weet niet wat voor invloed het op haar zal hebben, in beide gevallen ontstaat er een schuldgevoel en twijfels. Ik zit echt helemaal vast en weet me geen kant op te gaan.
pi_83791140
ja
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
  donderdag 8 juli 2010 @ 00:34:38 #3
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_83791144
Sterkte...

Verder denk ik niet dat ik het zelf zou kunnen vertellen Ondanks dat ze er recht op heeft lijkt het me de hele situatie geen goed doen...
Don't mistake my kindness, for weakness.
Op maandag 28 december 2009 21:48 schreef Boomfluisteraar het volgende:
Griekjeee _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik aanbid U, o Grote Griekjeee O+ O+ O+ _O_ _O_ _O_ _O_
  donderdag 8 juli 2010 @ 00:35:45 #4
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_83791189
Eat vind je zelf wat je moet doen? Kan jij het aan ? Moet je ook de problemen van de moeder vertellen?
pi_83791192
Haar moeder wilde het absoluut niet zelf vertellen? Ik krijg een beetje het idee dat ze dat probleem van zich afschuift naar jou toe.

Is daar niet iets aan te veranderen, zodat jij niet de zware taak krijgt?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_83791218
Ik zou het niet vertellen....denk ik dan...weet niet wat ik echt zou doen namelijk.
maar waarom zou je iemand nog belasten met die zware dingen? Het heeft totaal geen toegevoegde waarde.
  donderdag 8 juli 2010 @ 00:36:54 #7
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_83791233
Pff, moeilijk. Zou wel proberen het haar te vertellen, wie weet blijf je met een gigantisch schuldgevoel achter, zodra die vriendin het leven achter zich laat. Zoiets zou ik persoonlijk niet kunnen gebruiken, vooral niet omdat je het al zwaar genoeg hebt met het verliezen van een dierbaar persoon.
Tics van je petten.
pi_83791237
Hoe moeilijk het ook is, ik zou haar de waarheid vertellen. En welke invloed dat mogelijk heeft, kan niemand je vertellen vrees ik.

En verder heel veel sterkte de komende periode!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2010 00:39:23 ]
  donderdag 8 juli 2010 @ 00:37:54 #9
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_83791271
Lijkt me dat het weinig nut heeft een terminaal patient op te gaan zadelen met dat soort jerry springer idioterie. Ik zou protesteren. Maargoed je hebt er weinig over te zeggen. Het is haar dochter.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  donderdag 8 juli 2010 @ 00:37:57 #10
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_83791274
Jij moet op jouw manier afscheid nemen van haar, waar jij je prettig bij voelt, zodat je uiteindelijk het gevoel hebt dat je goed afscheid van elkaar hebt genomen.
Het is oneerlijk van haar moeder om jou met deze last op te zadelen in deze toch al moeilijke tijd.

Zelf zou ik het niet zeggen als moeder zijnde, wat is het nut er van?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_83791292
volg je gevoel....

sterkte!
pi_83791337
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 00:35 schreef maickeltje het volgende:
Eat vind je zelf wat je moet doen? Kan jij het aan ? Moet je ook de problemen van de moeder vertellen?
Ik zit hier nogal met dubieuze gevoelens tegenover, voor ik het slechte nieuws over haar conditie kon verwerken kreeg ik een verzoek van der moeder binnen. Ik wist niet hoe ik er op moest reageren, heb maar half geknikt van verbaasdheid. Ik hoop het wel aan te kunnen, maar ik weet dus echt niet of ik het over mijn lippen krijg zoiets
  donderdag 8 juli 2010 @ 00:41:57 #13
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_83791412
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 00:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik zit hier nogal met dubieuze gevoelens tegenover, voor ik het slechte nieuws over haar conditie kon verwerken kreeg ik een verzoek van der moeder binnen. Ik wist niet hoe ik er op moest reageren, heb maar half geknikt van verbaasdheid. Ik hoop het wel aan te kunnen, maar ik weet dus echt niet of ik het over mijn lippen krijg zoiets
Maar het is niet aan jou om dit te vertellen, het is erg onredelijk van die moeder om dat van jou te verwachten.
Jij hebt niks met die situatie te maken, dat is een familiekwestie.

Jij hebt ook het recht om zelf volwaardig afscheid te nemen van je vriendin.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_83791488
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 00:41 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar het is niet aan jou om dit te vertellen, het is erg onredelijk van die moeder om dat van jou te verwachten.

Dat vind ik eigenlijk ook.
Jouw relatie met haar staat hier gewoon helemaal buiten.
Misschien dat je afscheid moet nemen op de manier zoals jullie altijd met elkaar zijn omgegaan.

Maar ik zou wel even met die moeder gaan praten dat jij het niet gaat doen...haar onder druk zetten dat ze het zelf zegt als ze dat wilt.
Kun je daarna als ze het niet doet nog altijd beslissen wat je gaat doen.
pi_83791545
Fuck fuck fuck wat een kutsituatie...
pi_83791616
Ik zou het denk ik wel vertellen.

Als je het niet doet krijg je later misschien spijt of dat je later gaat denken van wat als ik het haar wel verteld had zegmaar.

Als jullie close waren snapt ze het best wel dat je niet anders kon.
Ofja, je kan het ook achterhouden natuurlijk, maar dan loop jij er de rest van je leven mee rond en het is heel cru, maar zij hoeft er maar een paar weken mee rond te "lopen".

Ik zou het gewoon vertellen
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_83791641
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 00:41 schreef snakelady het volgende:

[..]

Jawel, alleen ben ik bang dat als ik het wel / niet vertel dat ik met schuldgevoel achterblijf, en niet afscheid zou kunnen nemen zoals ik had gehoopt achteraf. Ik probeer me in te leven in de situatie en of ik het zou willen weten. Zelfs al zou der moeder niet van mij zoiets vragen en ik zou het weten, zou ik dezelfde twijfels hebben.
pi_83791666
Ik zou de taak terugschuiven naar waar ie hoort: de moeder. Dit is helemaal niet aan jou.
pi_83791669
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 00:48 schreef vosss het volgende:
Ik zou het denk ik wel vertellen.

Als je het niet doet krijg je later misschien spijt of dat je later gaat denken van wat als ik het haar wel verteld had zegmaar.

Als jullie close waren snapt ze het best wel dat je niet anders kon.
Ofja, je kan het ook achterhouden natuurlijk, maar dan loop jij er de rest van je leven mee rond en het is heel cru, maar zij hoeft er maar een paar weken mee rond te "lopen".

Ik zou het gewoon vertellen
Precies de argumenten die ik er voor en tegen heb eerlijk gezegd.
  donderdag 8 juli 2010 @ 00:50:20 #20
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_83791681
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 00:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik vind dat je tegen die moeder moet vertellen dat ze het zélf moet doen. Er zal vast iets achter zitten dat ze e.e.a. nog niet bekend heeft gemaakt, maar jou met die last opzadelen is wel erg laag.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_83791682
En je weet het nu dus. Dus of die moeder het inderdaad wel of niet van je vraagt jij zit er nu wel mooi mee in je maag.

Ik zou het haar moeder niet in dank afnemen en wel gewoon vertellen zodat dat de wereld uit is en zodat jij op je eigen manier afscheid kan nemen.

Sterkte alvast overigens
vosss is de naam,
  donderdag 8 juli 2010 @ 00:50:56 #22
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_83791697
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 00:37 schreef Techno het volgende:
Hoe moeilijk het ook is, ik zou haar de waarheid vertellen. En welke invloed dat mogelijk heeft, kan niemand je vertellen vrees ik.

En verder heel veel sterkte de komende periode!
De tering, dit dus.

Bedenk dit eens voor jezelf: als jij zelf nog maar even te leven hebt, wil je die tijd dan doorbrengen in een Leugen? De waarheid kan hard zijn, maar nooit zo hard als de wetenschap over het tijdstip van overlijden.
  donderdag 8 juli 2010 @ 00:52:05 #23
286493 raebyddet
teddybear maar dan omgedraaid
pi_83791726
Ik zou het niet doen, ik zou m'n vriendin niet meer belasten met die dingen nu ze niet meer lang te leven heeft.

En zoals snakelady zegt, het is een familiekwestie waar jij niets mee te maken hebt, een tweede kans op afscheid krijg je niet dus doe waar jij je prettig bij voelt, zodat je niet terugkijkt en denkt van, ik had het anders moeten aanpakken..

Ik wens je heel veel sterkte in deze moeilijke periode.
"Nothing astonishes people so much as common-sense and plain dealing."
pi_83791731
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 00:50 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Ik vind dat je tegen die moeder moet vertellen dat ze het zélf moet doen. Er zal vast iets achter zitten dat ze e.e.a. nog niet bekend heeft gemaakt, maar jou met die last opzadelen is wel erg laag.
Jamaar hij weet het dus nu al, dus het maakt niet meer uit of die moeder het zelf gaat vertellen of niet, TS zit er nu mee in zn maag en dat is dus gewoon een naaistreek eerste klas van die moeder.

Letterlijk en figuurlijk overigens.

vosss is de naam,
pi_83791768
quote:
En zoals snakelady zegt, het is een familiekwestie waar jij niets mee te maken hebt, een tweede kans op afscheid krijg je niet dus doe waar jij je prettig bij voelt, zodat je niet terugkijkt en denkt van, ik had het anders moeten aanpakken..
Of hij het nou zegt of niet, vroeg of laat denkt hij toch wel wat als. Dat blijf je toch houden.
Daarom is het ook gewoon een kutstreek van die moeder
vosss is de naam,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')