abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 juli 2010 @ 17:36:12 #126
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84203789
quote:
Op zondag 18 juli 2010 15:39 schreef Ascendancy het volgende:
Herzogenrath
Het lijkt wel wat veranderd ten opzichte van een jaar of tien geleden!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 18 juli 2010 @ 17:38:24 #127
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84203845
quote:
Op zondag 18 juli 2010 17:35 schreef Ascendancy het volgende:
Ik dacht het ook door die kap die je daarboven zag.
Ja ok, op zich begrijpelijk, maar Guillemins is helemaal nieuwbouw, het oude Guillemins was veel lelijker dan dat op de raadplaat. Hier een oud fototje van het huidige Guillemins:
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 18 juli 2010 @ 20:00:43 #128
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84207919
quote:
Op zondag 18 juli 2010 15:59 schreef greavy het volgende:
Jup! Ascendancy heeft hem geraden. De laatste hint maakte hem echter wel makkelijk

En de volgende:
[ afbeelding ]
Leuven
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 18 juli 2010 @ 20:26:03 #129
91409 JustinK
Lepel :+
pi_84208880
Voor stations raden hebben we toch al een topic voor:

Welk station is dit? #7 Waar we vrolijk verder raden..
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
pi_84209515
Kerels,

Is er ergens een overzicht waar ik kan zien wat de vertragingen waren van de NS treinen. Dit omdat ik laatst rond de 30 min vertraging had en ik me afvraag of ik geld terug kan vragen.
gr gr
  zondag 18 juli 2010 @ 20:42:36 #131
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84209580
quote:
Op zondag 18 juli 2010 20:41 schreef Quyxz_ het volgende:
Kerels,

Is er ergens een overzicht waar ik kan zien wat de vertragingen waren van de NS treinen. Dit omdat ik laatst rond de 30 min vertraging had en ik me afvraag of ik geld terug kan vragen.
Gewoon doen.

Het werkt hier niet zo van "voor deze en deze treinen mag je geld terugvragen" zoals in België
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84210082
quote:
Op zondag 18 juli 2010 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Gewoon doen.

Het werkt hier niet zo van "voor deze en deze treinen mag je geld terugvragen" zoals in België
Hoe werkt het dan?
Ze moeten toch controleren of de aanvrager echt wel die vertraging had?
gr gr
  zondag 18 juli 2010 @ 20:54:36 #133
91409 JustinK
Lepel :+
pi_84210119
quote:
Op zondag 18 juli 2010 20:53 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Hoe werkt het dan?
Ze moeten toch controleren of de aanvrager echt wel die vertraging had?
Treinkaartje meesturen (tenzij je abonnement hebt)
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
  zondag 18 juli 2010 @ 20:55:29 #134
258802 Yreal
henk..!
pi_84210159
quote:
Op zondag 18 juli 2010 20:53 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Hoe werkt het dan?
Ze moeten toch controleren of de aanvrager echt wel die vertraging had?
Zou het voor student een heel makkelijk zakcentje worden als die database online stond
pi_84210165
quote:
Op zondag 18 juli 2010 20:54 schreef JustinK het volgende:

[..]

Treinkaartje meesturen (tenzij je abonnement hebt)
Ja, ik begrijp hoe het aanvragen werkt, dat heb ik vaker gedaan.

Maar de NS moet toch controleren of mijn aanvraag terecht is, dus of ik echt de vertraging had die ik zeg dat ik had? (30+ of 60+ min)
gr gr
  Redactie Frontpage / Sport zondag 18 juli 2010 @ 20:57:17 #136
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84210224
quote:
Op zondag 18 juli 2010 20:55 schreef Yreal het volgende:

[..]

Zou het voor student een heel makkelijk zakcentje worden als die database online stond

Er was een keer iemand die het bijhield

Alleen zijn site werkt al tijden niet meer geloof ik.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport zondag 18 juli 2010 @ 21:02:51 #137
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_84210452
quote:
Op zondag 18 juli 2010 20:55 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Ja, ik begrijp hoe het aanvragen werkt, dat heb ik vaker gedaan.

Maar de NS moet toch controleren of mijn aanvraag terecht is, dus of ik echt de vertraging had die ik zeg dat ik had? (30+ of 60+ min)
NS kan het wel controleren adhv tijden in een prorail-systeem, gewoon aanvragen, als je het niet doet krijg je zeker niets
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 18 juli 2010 @ 22:25:07 #138
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84213948
quote:
Op zondag 18 juli 2010 20:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Leuven
You're right.
pi_84216857
Ik wist niet dat ze bij de NS ook HSL toestellen hadden .
Er staat ICE op en het zijn dezelfde als Die van de DB
pi_84216877
NS hispeed heeft enkele ICE 3M's
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 19 juli 2010 @ 00:21:52 #141
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84218656
Klopt, NS Hispeed heeft er 4. Die 4 rijden mee in de pool van ICE-3M's, en komen daardoor bijvoorbeeld ook in België terecht, ook al biedt NS zelf geen ICE-dienst naar België aan.
  maandag 19 juli 2010 @ 00:36:33 #142
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84219270
Klopt. Maar om de ICE dienst aan te bieden, dient iedere vervoerder (Deutsche Bahn, NS HiSpeed) een aantal ICE's ter beschikking te stellen, die dan ook flexibel ingezet kunnen worden. De Duitsers hebben er 13.
  maandag 19 juli 2010 @ 08:18:29 #143
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84223274
quote:
Treinbotsing India eist tientallen levens

NEW DELHI - Zeker vijftig mensen zijn maandag in India om het leven gekomen door een treinongeluk in het oosten van het land. Ongeveer honderd mensen raakten gewond, hebben functionarissen laten weten.

Een passagierstrein knalde met hoge snelheid tegen een andere, stilstaande passagierstrein in de stad Sainthia in de deelstaat West-Bengalen. ''Het gebeurde rond kwart over twee vanochtend'', kon een van de overlevenden navertellen. ''Ik kon mensen horen huilen en schreeuwen in het donker.''

Reddingswerkers
Door de harde klap waren enkele coupés de lucht ingeschoten. Een daarvan was beland op een brug. Reddingswerkers en omstanders trokken lichamen en gewonden uit de treinen. Sommige passagiers klommen zelf via de ramen naar buiten.

Hoe het mogelijk was dat de twee treinen op hetzelfde spoor waren, gaan de autoriteiten onderzoeken. Dagelijks reizen ongeveer 18 miljoen mensen in India met de trein. De Indiase spoorwegen kampen echter met achterstallig onderhoud en overbelasting.
Bron: nu.nl

R.I.P.
pi_84228465
quote:
Op zondag 18 juli 2010 20:55 schreef Yreal het volgende:

[..]

Zou het voor student een heel makkelijk zakcentje worden als die database online stond
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 19 juli 2010 @ 13:24:29 #145
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84231682
Afgelopen Dinsdag is er een kapotte bovenleiding bij een trein ingeboord. Hierdoor heeft het treinverkeer volledig stil gelegen.

Momenteel is er nog in een beperktere mate vertraging, en rijden enkele treinen niet.
De volgende aanpassingen zijn sowieso van toepassing (geweest):
* intercity Vlissingen / Dordrecht - Den Haag - Schiphol - Amsterdam (2100) : Amsterdam C-Leiden C via Haarlem/Leiden-Amsterdam via Schiphol (geen stop op Amsterdam Sloterdijk, was wel de planning).
* sneltrein Den Haag - Leiden - Schiphol - Amsterdam (2600) : extra stop op Hoofddorp
* stoptrein Hoorn Kersenboogerd - Hoofddorp (3300) : rijdt gewoon Hoofddorp-Hoorn Kersenboogerd.
* intercity Lelystad - Amsterdam Zuid - Schiphol (3700) : opgeheven
* intercity Lelystad / Amsterdam Centraal - Hoofddorp (3900) : opgeheven Amsterdam CS - Hoofddorp.
* stoptrein Lelystad / Almere Oostvaarders - Amsterdam Zuid - Hoofddorp (4300) : rijdt niet naar Lelystad Centrum maar gewoon tot Almere Oostvaarders (planning was tot Lelystad te laten rijden).

De defecten die sowieso in de tunnel zijn:
-Ca. 3km bovenleiding naar beneden is gekomen
-Ophangbeugels zijn van de tunnelwand geslagen
-Een trein beschadigd is geraakt door de brokstukken

Een aantal foto's ter plekke (Deeplinken naar foto's / Foto's elders gebruiken is niet toegestaan): Spoortechniek

De verwachting is dat het ongeveer 16 weken zal duren voor alles weer op orde is.
De constructie van de tunnelwand is namelijk zwaar beschadigd, en moet weer helemaal nagekeken worden over een minimale lengte van 3 kilometer. Verwacht word nog meer om overige problemen ook gelijk aan te pakken.

Op dit moment zijn er (als ik mij niet vergis) 2 sporen beschikbaar op dat deel.

[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 19-07-2010 13:30:37 ]
  maandag 19 juli 2010 @ 14:26:23 #146
258802 Yreal
henk..!
pi_84234375
quote:
Op maandag 19 juli 2010 13:24 schreef greavy het volgende:
Afgelopen Dinsdag is er een kapotte bovenleiding bij een trein ingeboord. Hierdoor heeft het treinverkeer volledig stil gelegen.

Momenteel is er nog in een beperktere mate vertraging, en rijden enkele treinen niet.
De volgende aanpassingen zijn sowieso van toepassing (geweest):
* intercity Vlissingen / Dordrecht - Den Haag - Schiphol - Amsterdam (2100) : Amsterdam C-Leiden C via Haarlem/Leiden-Amsterdam via Schiphol (geen stop op Amsterdam Sloterdijk, was wel de planning).
* sneltrein Den Haag - Leiden - Schiphol - Amsterdam (2600) : extra stop op Hoofddorp
* stoptrein Hoorn Kersenboogerd - Hoofddorp (3300) : rijdt gewoon Hoofddorp-Hoorn Kersenboogerd.
* intercity Lelystad - Amsterdam Zuid - Schiphol (3700) : opgeheven
* intercity Lelystad / Amsterdam Centraal - Hoofddorp (3900) : opgeheven Amsterdam CS - Hoofddorp.
* stoptrein Lelystad / Almere Oostvaarders - Amsterdam Zuid - Hoofddorp (4300) : rijdt niet naar Lelystad Centrum maar gewoon tot Almere Oostvaarders (planning was tot Lelystad te laten rijden).

De defecten die sowieso in de tunnel zijn:
-Ca. 3km bovenleiding naar beneden is gekomen
-Ophangbeugels zijn van de tunnelwand geslagen
-Een trein beschadigd is geraakt door de brokstukken

Een aantal foto's ter plekke (Deeplinken naar foto's / Foto's elders gebruiken is niet toegestaan): Spoortechniek

De verwachting is dat het ongeveer 16 weken zal duren voor alles weer op orde is.
De constructie van de tunnelwand is namelijk zwaar beschadigd, en moet weer helemaal nagekeken worden over een minimale lengte van 3 kilometer. Verwacht word nog meer om overige problemen ook gelijk aan te pakken.

Op dit moment zijn er (als ik mij niet vergis) 2 sporen beschikbaar op dat deel.
Juck
  maandag 19 juli 2010 @ 14:27:52 #147
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_84234452
Echt geweldig hoe ProRail zich in de reet heeft laten nemen door McKinsey...

Ik kom woorden tekort om die organisatie finaal uit te schelden...
pi_84234787
Greavy dat weten we toch allemaal al na een week

Er zijn inderdaad 2 sporen beschikbaar.
Je kan moeilijk de ophanding en bovenleiding vervangen als er direct naast(2 sporen per tunneldeel) treinen op volle snelheid rijden
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 19 juli 2010 @ 14:37:35 #149
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84234834
Dat klopt. Ze hebben te weinig onderdelen op voorraad, is nu ook gebleken. Daarom duurt het dus nog eens extra lang.
  maandag 19 juli 2010 @ 15:06:24 #150
258802 Yreal
henk..!
pi_84235905
het word wel feest al dadelijk den bosch -> utrecht uitloopt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')