abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84147456
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 21:00 schreef James1988 het volgende:
In Parijs kan het anders ook flink warm zijn hoor... bovendien hebben al die krappe tunneltjes wel zo z'n charme.

Niet te vergelijken met Rotterdam, waar het strak modern is en het oudste spul (type T) er alweer uitgaat terwijl het nog best 10 jaar mee zou kunnen.
Is er een probleem met dat de RET dat doen?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 juli 2010 @ 21:19:22 #77
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84148279
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 21:01 schreef Ascendancy het volgende:
Goh, de NS weet nu al precies wanneer over 2.5 dagen de problemen bij schiphol opgelost zijn.
Ik zet 10 euro op het niet halen van de deadline.

mja, het is idd de vraag of het gaat lukken.

Als dit waar is dan ben je wel ff zoet
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 16 juli 2010 @ 21:28:56 #78
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84148790
Dit zou weleens waar kunnen zijn. Draagconstructies in tunnels zijn andere koek dan buiten: je moet ze allemaal op een speciale manier ophangen en je moet afwachten of er voldoende reservemateriaal voorhanden is om 3 km te vernieuwen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 16 juli 2010 @ 21:46:22 #79
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84149721
Helleuw.

Ben weer terug in het land. Heb rond de 11 GB aan foto's + filmpjes, waarvan ik de mooiste van online zet (geresized).
  Redactie Sport vrijdag 16 juli 2010 @ 22:40:32 #80
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_84152761
Zo, voor vanavond al vast een foto:

Een Lint41 van HEX (HarzElbeExpres, onderdeel van Veolia) in het station van Thale, vanuit de kabelbaan op de foto gezet
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_84152789
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 21:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


mja, het is idd de vraag of het gaat lukken.

Als dit waar is dan ben je wel ff zoet
Als je die foto's ziet op die bron die daar vermeld wordt, is direct helemaal duidelijk hoe een ravage dat is geweest.
Je zou maar in die trein hebben gezeten.

Haarlem had er wel een leuke IC verbinding bij. Hoewel de IC Vlissingen-Amsterdam nu blijkbaar weer normaal rijdt
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  vrijdag 16 juli 2010 @ 23:25:09 #82
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_84154859
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 21:02 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Is er een probleem met dat de RET dat doen?
Algehele vernieuwing van het wagenpark.

Ik zie de nieuwe metrostellen geen 30 jaar halen, mits de politiek steeds nieuw nieuwer nieuwst eist...
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 juli 2010 @ 23:30:01 #84
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84155101
Dat gaat dus nog wel ff duren zo te zien
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 16 juli 2010 @ 23:36:48 #85
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_84155422
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 20:09 schreef Yreal het volgende:

[..]

En ongeveer elk station buiten kings cross is een fucking krot.
[ afbeelding ]

Dit is victoria station ofzo. Echt heel sneu, deze tent is groter dan utrecht CS en dan ligt het er zo bij.
Misschien heeft het te maken met de algehele hernieuwing van het voorstedelijke spoorwegnetwerk in Londen?
pi_84156775
Zijn de stations nog steeds baggerkrotten
pi_84160692
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 09:13 schreef Duvel het volgende:

[..]

Gechreven door Bassie van Adriaan of zo?
Een student journalistiek, die er best een paar treinrampen voor overheeft om de boel te privatiseren. Maar hij is serieus.... ik kan echt geen greintje sarcasme ontdekken.
quote:
"...of zelfs door meerdere vervoerders tegelijk op één route te laten rijden, zoals in Groot-Brittanië goed werkt"

"Op tijd boeken is weinig betalen. Zo is het mogelijk om van Londen naar Newcastle te reizen voor 22 euro. [...] Dit systeem zou Nederland ook goed doen."
Dus als ik eens op bezoek wil bij mijn tante in Heerhugowaard moet ik dat een maand of 3 van te voren boeken en reserveren, of de hoofdprijs betalen. Ik herinner me nog het nieuwsbericht dat het goedkoper is om van Londen naar Manchester te reizen met een taxi dan met de trein.

En dan het mooiste:
quote:
"Tegenstanders van dit model wijzen naar het Verenigd Koninkrijk en hebben deels gelijk. Daar ging bij de privatisering vanaf 1993 veel mis. Dat leidde in het begin tot dodelijke ongelukken. Maar inmiddels hebben de britten geleerd"... "
Och, we laten een paar treinen ontsporen, klappen er nog een paar frontaal op elkaar. Maar dan krijgen we wel een übertof volstrekt ondoorzichtig reserverings- en prijssysteem en treinen die nog slechter op elkaar aansluiten als nu. Oh, en vergeet niet het oerwoud aan OV-chip paaltjes op de perrons, zodat je bij de juiste vervoerder kan incheken.
  Redactie Sport zaterdag 17 juli 2010 @ 08:50:47 #88
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_84161074
Heeft er nog iemand koppelwagens in de aanbieding? NedTrain en DB Schenker zijn er een paar kwijt namelijk: http://www.somda.nl/forum/8827/p280695/Koppelwagens/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 17 juli 2010 @ 09:57:41 #89
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84161676
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 08:50 schreef dennistd het volgende:
Heeft er nog iemand koppelwagens in de aanbieding? NedTrain en DB Schenker zijn er een paar kwijt namelijk: http://www.somda.nl/forum/8827/p280695/Koppelwagens/


En voor de Mat'64 liefhebbers onder ons: De serie 12100 gaat per september volledig met Plan V gereden worden. 3 setjes van 2x Plan V is de planning. Echter gaan het aantal diensten van 126 terug naar 99, waarvan 15 op de Dijksgracht.

Keesje op Somda:
quote:
Alvast wat eerste nieuwtjes over het wijzigingsblad van 6-9-2010:

* Plan T heeft op papier nog 1 dienst: OND Mt.
* Plan V diensten van 126 naar 99, waarvan 15 als reserve op Dgr.
* Planmatig ICM op de IJssellijn: één dienst dat ma-vr 73615 Nm-Ht/3615/24/41/50/67/76/91 (nvr)/73691 Ah-Nm (nvr) rijdt met III+IV.
Op zaterdag gezamelijk 3623/32/49 en dan de IV solo 3658/75/84.
Op zondag 3620/37 en pikt dan te Rsd de III weer op om 3646/3663/3672/3689 te rijden.
* Mat. '64 na hele lange tijd weer terug in de 5800: 3 composities (veelal 2 of 3x Plan V) rijden hier ma-vr, in de stille uren aangevuld met wat slagen Asd-Hfd in de 3900. Ook in het weekend rijdt er Mat.'64 in de 5800.
Ook op zaterdag vinden we Mat.'64 zelfs in een dienst dat start in 5820 maar daarna via 3920 in 3933 naar Lls terecht komt en vervolgens de hele dag in de IC-diensten van de 3700/3900 rijdt. Nadat het overnacht in Llso, gaat ditzelfde duo weer de hele dag in de 3900 rijden en via 3977 en 5877 weer goed te Amf uit te komen voor de maandagse 5800.
Ook is Mat.'64 weer volledig terug in de 12100.
* Het aantal diensten voor ICR neemt ook af, hetgeen is af te leiden uit de hoeveel diensten van de BDs-en: van 24 naar 21. In de 1900 rijden nog 8 compo's, in de 3500 nog steeds in de bekende treinen en 5 in de 3600. De rest rijdt wat overbrengingsslagen of staan reserve te Mt.
* DDM1 heeft nog wel 12 diensten, maar allemaal GDST te Aswplz.
En de 4000/7400/17400/14700 gaat ook volledig met SLT gereden worden.
De serie 14500 staat gepland met 2x mDDM

[ Bericht 12% gewijzigd door greavy op 17-07-2010 10:04:11 ]
pi_84163361
ICM in de 3600... Boh vet Daar gaan we een leuk reisje voor plannen.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 11:34:55 #91
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84163559
Het is maar 1 omloop. Maar het is idd. wel vet, ICM in 3600. En dat er bijvoorbeeld IRM in de 12100 verdwijnt heeft te maken met de ETMET proef.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 17 juli 2010 @ 12:13:27 #92
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84164626
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 08:50 schreef dennistd het volgende:
Heeft er nog iemand koppelwagens in de aanbieding? NedTrain en DB Schenker zijn er een paar kwijt namelijk: http://www.somda.nl/forum/8827/p280695/Koppelwagens/

In Zwolle staan er als het goed is nog 2. Zijn gebruikt om een T'tje te verplaatsen.

Maar goed, ik denk niet dat ze die bedoelen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_84166411
Even een hersenspinsel weer van mij.
Waarom is er specifiek voor gekozen de 3600 tussen nijmegen en Arnhem te laten stoppen en niet 1 van de IC's uit Utrecht?
Daarmee zou je namelijk alle reizigers uit Tilburg, Breda, Den Bosch en Nijmegen een betere verbindig geven richting het noorden en het oosten.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Sport zaterdag 17 juli 2010 @ 18:57:41 #94
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_84175157
Dat komt omdat de 3600 (Arnhem-Roosendaal) en de 3700 (Zwolle-Nijmegen) aan elkaar gekoppeld zijn. Hierdoor staat de trein ook lang stil in Arnhem en Nijmegen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 17 juli 2010 @ 21:03:43 #95
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_84179553
Van de week zat ik in de kortste internationale trein (DK-DE) die ik ooit heb gezien:

  zaterdag 17 juli 2010 @ 21:05:11 #96
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84179602
Ah! Een broertje van de Wadlopers, wat lief!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84179759
En oude CTA's uit Nederland ?

[ Bericht 60% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2010 21:10:46 ]
  zaterdag 17 juli 2010 @ 21:46:48 #98
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84180911
Zelfde leverancier als de CTA's vermoed ik, bij de Berlijnse S-Bahn zie je zulke CTA's soms ook. Bijvoorbeeld bij Postdamer Platz.
  Redactie Sport zaterdag 17 juli 2010 @ 22:27:42 #99
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_84182300
Zo, hier dan de beloofde foto's:


V100 199 861
Rangerend met rijtuigen van de HSB, te Wernigerode


HSB 99 7239
Met een trein naar Nordhausen, te Wernigerode


HSB 187 019
Trein uit Eisfelder Talmühle, te Wernigerode


HSB 99 7241
Met een trein van Eisfelder Talmühle naar Wernigerode, te Drei Annen Höhe


HSB 99 7235
Met een trein van Wernigerode naar Eisfelder Talmühle, te Drei Annen Höhe


HSB 99 7239
Met een trein naar Drei Annen Höhe, op de Brocken


HSB 99 5906
Met een trein uit Gernrode, te Eisfelder Talmühle


HSB 187 018
Trein uit Nordhausen, te Eisfelder Talmühle


HSB 187 016
Trein naar Hasselfelde, te Stiege


HSB 187 017
Trein naar Nordhausen, te Alexisbad
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 18 juli 2010 @ 00:50:44 #100
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84187363
@Dennis: Nice pics!

In Veenendaal Centrum is de verlenging van het perron afgerond:

© Bjorn Lammers

Te Veenendaal West is er nog niet veel qua activiteit te zien, meldt hij op Somda.
Dit heeft te maken met de inzet van SLT straks op de lijn naar Rhenen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')