Nee. Zover was ik niet van huis. De foto's zijn in buurlanden Duitsland, België of Luxemburgquote:Op zondag 18 juli 2010 11:43 schreef MarkoAlmelo het volgende:
albufeira?
anders lijkt het er wel veel op
Dat oncomfortabele komt door de (nutteloze) verbouwing van een paar jaar terug. Jij hebt waarschijnlijk nog nooit in een origineel Mat'64-stel gereden.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 12:14 schreef kebabkever het volgende:
[..]
Ik vind ze zeker wat hebben, dat mat spul maar het zijn verdomd oncomfortabele treinen zeg. Ik rijd regelmatig van zwolle naar ommen c.q. hardenberg..
Ik vond het juist meer op België lijkenquote:Op zondag 18 juli 2010 15:34 schreef Ascendancy het volgende:
De ophanging van de draden lijkt wel op dat van Duitsland,
Het lijkt wel wat veranderd ten opzichte van een jaar of tien geleden!quote:
Ja ok, op zich begrijpelijk, maar Guillemins is helemaal nieuwbouw, het oude Guillemins was veel lelijker dan dat op de raadplaat. Hier een oud fototje van het huidige Guillemins:quote:Op zondag 18 juli 2010 17:35 schreef Ascendancy het volgende:
Ik dacht het ook door die kap die je daarboven zag.
Leuvenquote:Op zondag 18 juli 2010 15:59 schreef greavy het volgende:
Jup! Ascendancy heeft hem geraden. De laatste hint maakte hem echter wel makkelijk![]()
En de volgende:
[ afbeelding ]
Gewoon doen.quote:Op zondag 18 juli 2010 20:41 schreef Quyxz_ het volgende:
Kerels,
Is er ergens een overzicht waar ik kan zien wat de vertragingen waren van de NS treinen. Dit omdat ik laatst rond de 30 min vertraging had en ik me afvraag of ik geld terug kan vragen.
Hoe werkt het dan?quote:Op zondag 18 juli 2010 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gewoon doen.
Het werkt hier niet zo van "voor deze en deze treinen mag je geld terugvragen" zoals in België
Treinkaartje meesturen (tenzij je abonnement hebt)quote:Op zondag 18 juli 2010 20:53 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Hoe werkt het dan?
Ze moeten toch controleren of de aanvrager echt wel die vertraging had?
Zou het voor student een heel makkelijk zakcentje worden als die database online stondquote:Op zondag 18 juli 2010 20:53 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Hoe werkt het dan?
Ze moeten toch controleren of de aanvrager echt wel die vertraging had?
Ja, ik begrijp hoe het aanvragen werkt, dat heb ik vaker gedaan.quote:Op zondag 18 juli 2010 20:54 schreef JustinK het volgende:
[..]
Treinkaartje meesturen (tenzij je abonnement hebt)
quote:Op zondag 18 juli 2010 20:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zou het voor student een heel makkelijk zakcentje worden als die database online stond
NS kan het wel controleren adhv tijden in een prorail-systeem, gewoon aanvragen, als je het niet doet krijg je zeker nietsquote:Op zondag 18 juli 2010 20:55 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Ja, ik begrijp hoe het aanvragen werkt, dat heb ik vaker gedaan.
Maar de NS moet toch controleren of mijn aanvraag terecht is, dus of ik echt de vertraging had die ik zeg dat ik had? (30+ of 60+ min)
Bron: nu.nlquote:Treinbotsing India eist tientallen levens
NEW DELHI - Zeker vijftig mensen zijn maandag in India om het leven gekomen door een treinongeluk in het oosten van het land. Ongeveer honderd mensen raakten gewond, hebben functionarissen laten weten.
Een passagierstrein knalde met hoge snelheid tegen een andere, stilstaande passagierstrein in de stad Sainthia in de deelstaat West-Bengalen. ''Het gebeurde rond kwart over twee vanochtend'', kon een van de overlevenden navertellen. ''Ik kon mensen horen huilen en schreeuwen in het donker.''
Reddingswerkers
Door de harde klap waren enkele coupés de lucht ingeschoten. Een daarvan was beland op een brug. Reddingswerkers en omstanders trokken lichamen en gewonden uit de treinen. Sommige passagiers klommen zelf via de ramen naar buiten.
Hoe het mogelijk was dat de twee treinen op hetzelfde spoor waren, gaan de autoriteiten onderzoeken. Dagelijks reizen ongeveer 18 miljoen mensen in India met de trein. De Indiase spoorwegen kampen echter met achterstallig onderhoud en overbelasting.
quote:Op zondag 18 juli 2010 20:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zou het voor student een heel makkelijk zakcentje worden als die database online stond
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Juckquote:Op maandag 19 juli 2010 13:24 schreef greavy het volgende:
Afgelopen Dinsdag is er een kapotte bovenleiding bij een trein ingeboord. Hierdoor heeft het treinverkeer volledig stil gelegen.
Momenteel is er nog in een beperktere mate vertraging, en rijden enkele treinen niet.
De volgende aanpassingen zijn sowieso van toepassing (geweest):
* intercity Vlissingen / Dordrecht - Den Haag - Schiphol - Amsterdam (2100) : Amsterdam C-Leiden C via Haarlem/Leiden-Amsterdam via Schiphol (geen stop op Amsterdam Sloterdijk, was wel de planning).
* sneltrein Den Haag - Leiden - Schiphol - Amsterdam (2600) : extra stop op Hoofddorp
* stoptrein Hoorn Kersenboogerd - Hoofddorp (3300) : rijdt gewoon Hoofddorp-Hoorn Kersenboogerd.
* intercity Lelystad - Amsterdam Zuid - Schiphol (3700) : opgeheven
* intercity Lelystad / Amsterdam Centraal - Hoofddorp (3900) : opgeheven Amsterdam CS - Hoofddorp.
* stoptrein Lelystad / Almere Oostvaarders - Amsterdam Zuid - Hoofddorp (4300) : rijdt niet naar Lelystad Centrum maar gewoon tot Almere Oostvaarders (planning was tot Lelystad te laten rijden).
De defecten die sowieso in de tunnel zijn:
-Ca. 3km bovenleiding naar beneden is gekomen
-Ophangbeugels zijn van de tunnelwand geslagen
-Een trein beschadigd is geraakt door de brokstukken
Een aantal foto's ter plekke (Deeplinken naar foto's / Foto's elders gebruiken is niet toegestaan): Spoortechniek
De verwachting is dat het ongeveer 16 weken zal duren voor alles weer op orde is.
De constructie van de tunnelwand is namelijk zwaar beschadigd, en moet weer helemaal nagekeken worden over een minimale lengte van 3 kilometer. Verwacht word nog meer om overige problemen ook gelijk aan te pakken.
Op dit moment zijn er (als ik mij niet vergis) 2 sporen beschikbaar op dat deel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |