abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 november 2011 @ 13:31:25 #126
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_105004646
dit is de poort die m'n schoonvader voor m'n zwager heeft gemaakt.

Zoals je ziet zitten hier dezelfde krullen in, toen we die zagen wisten we ineens ook hoe we onze eigen hekjes wilden.
  maandag 26 maart 2012 @ 11:41:06 #127
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_109524384
Zo, weer eens een update...

Zaterdag heb ik de hekjes bij mijn schoonvader opgehaald. De beste man heeft helaas longkanker, trekt het niet meer en heeft de hekjes af laten maken door een oud-collega van hem.
Ik moet nog prijzen opvragen voor het verzinken en eventueel poedercoaten.
Planning is dat in ieder geval in de zomervakantie de hekjes en poorten gemonteerd zijn. Ik hoop zo van harte dat mijn schoonvader dat nog mee maakt.
Voordat de hekjes erin kunnen, moet ik echter nog wel wat muurtejs afvoegen, dar ga ik me de komende tijd op concentreren.

Andere plannen dan? Ja, enorme plannen!

Aangezien ons meisje gehandicapt is en moeders sinds een half jaar MS heeft, zijn we genoodzaakt in de nabije toekomst het een en ander aan de woning aan te passen.
Bedoeling was om voor meisje de garage te verbouwen tot slaapkamer en badkamer, maar nu moeders MS heeft, is het misschien niet geheel onverstandig ook al rekening met haar te houden en ook voorzieningen voor haar op de begane grond te maken.

Gisteren genietend van het zonnetje in de tuin, kwamen de plannen boven...
We verbouwen de garage niet alleen, bouwen er zelfs een stuk achter.

Simpel metselwerk als bestaand, een lessenaarsdak met een overstek. Per kamer terrasdeuren als bestaand richting de tuin. Dit gebouwtje wordt dan verbonden aan de woning middels een tussenlid met een plat dak.
Bestaande kozijn in de buitenwand van de berging wordt dan gewoon een gat, waardoor je in de aanbouw komt. In de garage zetten we een tussenwand en maken in de ontstane ruimte een badkamer met toilet, wastafel, douche, opstelplaats wasmachine en droger. De CV en warmwatervoorziening voor de aanbouw komt hier dan ook in.

Plattegrondje heb ik al, nu de gevels nog.

Kosten? Schat ik grofweg op ¤50.000,-. Wil dit gaan bekostigen door een stuk hypotheek, hulp gemeente/overheid en ik hoop op wat lokale steun (aannemer, installateur).
Ik hoop m'n achterbuurman dan nog te strikken voor een aantal PV-panelen.

Wanneer? Binnen een paar jaar, maar ik wil nu al het een en ander in gang gaan zetten.

Plaatjes....

:W
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 26 maart 2012 @ 11:53:44 #128
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_109524797
Goed idee ud, als je nu toch gaat verbouwen, kun je maar beter meteen alles meenemen. En het is denk ik ook een fijn idee om vlakbij je dochter te slapen. Dan kunnen jullie haar goed in de gaten houden.

Een vergunning is geen probleem?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 26 maart 2012 @ 12:05:52 #129
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_109525189
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 11:53 schreef Rewimo het volgende:
Goed idee ud, als je nu toch gaat verbouwen, kun je maar beter meteen alles meenemen. En het is denk ik ook een fijn idee om vlakbij je dochter te slapen. Dan kunnen jullie haar goed in de gaten houden.

Een vergunning is geen probleem?
Inderdaad! En mochten we het ooit verkopen, dan is het geld niet weg, want je zou de nieuwe aanbouw ook gemakkelijk kunnen verhuren of een B&B beginnen.

Vergunning zal geen probleem zijn, een bouwblok is er niet, zolang we maar niet meer dan 50% van de kavel volbouwen.

Morgen gaan we met meisje naar een longarts in Bochum en ik hoop dat ik wat tijd over heb om even bij de aannemer om de deur te kijken en hem hier eens aan te laten rekenen.
pi_109525369
Plannen klinken goed. Ik vind het slim om nu je toch wilt gaan verbouwen meteen alles mee te pakken zodat je ook voor de vrouw straks een mooi plaatsje beneden hebt.

Ben benieuwd naar hoe het gaat vorderen en ik wens je veel succes!
  maandag 26 maart 2012 @ 12:19:16 #131
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_109525572
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 12:11 schreef jdel het volgende:
Plannen klinken goed. Ik vind het slim om nu je toch wilt gaan verbouwen meteen alles mee te pakken zodat je ook voor de vrouw straks een mooi plaatsje beneden hebt.

Ben benieuwd naar hoe het gaat vorderen en ik wens je veel succes!
Dank!
Alle kudos gaan naar de vrouw des huizes hoor. Ik was hier totaal nog niet mee bezig (ja, ik wist hoe ik de garage om ging bouwen tot bad/slaapkamer voor meisje) en had er helemaal niet aan gedacht om een bijgebouw te maken.

Wat mij betreft gaan we begin volgens jaar dit realiseren, ik zie dit echt al helemaal zitten. :Y
Beetje finetunen, maar de basis is gewoon goed.
pi_109527091
Ik doe niet aan kudo's maar buiten dat een slim idee van de vrouw des huizes dan ;)
Wie weet verhuis ik ook nog een keer naar Duitsland vanwege de grotere bouwkavels... ik zou dit zelf ook graag doen.
pi_109985178
Lastige situatie zo.. schoonvader longkanker, je vrouw en dochter MS.... Vind het knap dat je nog positief onder blijft. :{.

Sterkte!
pi_109985658
De hekjes zien er leuk uit, met regelgeving zijn ze in Duitsland inderdaad net wat soepeler.

Ik woon net aan de andere kant van de grens (Schoonebeek), ik kan de jaknikkers van Wintershall zien als ik uit mijn raam kijk.
De grondprijs op het nieuwbouwproject waar ik nu zit viel ook nog mee, ik dacht dat ik ¤129 ex btw betaalde per m2.
  vrijdag 6 april 2012 @ 15:44:52 #135
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_109985939
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 15:26 schreef KeimpeHart het volgende:
Lastige situatie zo.. schoonvader longkanker, je vrouw en dochter MS.... Vind het knap dat je nog positief onder blijft. :{.

Sterkte!
Dank!!!!
Positief blijven moet echt wel, anders ga ik gewoon helemaal kapot, en m'n gezin erbij.
Trouwens, m'n dochter heeft geen MS, die is meervoudig gehandicapt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 15:38 schreef bluemoon23 het volgende:
De hekjes zien er leuk uit, met regelgeving zijn ze in Duitsland inderdaad net wat soepeler.

Ik woon net aan de andere kant van de grens (Schoonebeek), ik kan de jaknikkers van Wintershall zien als ik uit mijn raam kijk.
De grondprijs op het nieuwbouwproject waar ik nu zit viel ook nog mee, ik dacht dat ik ¤129 ex btw betaalde per m2.
Hekjes zijn inmiddels klaar, ik heb prijzen opgevraagd voor het verzinken en poedercoaten en dat valt me reuze mee. Bij Zincoat in Veenoord ben ik voor verzinken en 2x poedercoaten ¤550,- ex.btw kwijt.
Moet de hekjes her en der nog wat bijwerken, bramen eraf en wat lasnaden wegslijpen, maar het plan is om ze volgende maand weg te brengen.

Hee wat grappig, ik pak de C1000 in S'beek regelmatig mee en kom dan langs dat stukje nieuwbouw waar jij woont. Niet duur trouwens, die 129 euro. ^O^
pi_109989838
En beetje goede proffesionele metaalverf (en dan bedoel ik dus geen Hammerite) incl. goede primer en aflak kost ook aardig wat.
Stralen en spuiten laten bij een coatingbedrijf is dan vaak net zo duur.
Ik heb een paar jaar geleden een oude schoorsteenkap laten stralen en spuiten bij Hustraco (vestigingen in Coevorden, Klazienaveen en Nw Schoonebeek), dat kostte ¤35.
Als het metaal wordt gestraald heb je tenminste wel een goede hechting van je lak, anders moet je thuis rotzooien met staalborstels op een slijptol ofzo, dan is het maar afwachten of alle roest, walshuid en slak eraf is.

[ Bericht 2% gewijzigd door bluemoon23 op 06-04-2012 22:17:50 ]
pi_109993415
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 15:38 schreef bluemoon23 het volgende:

¤129,- per m2 is niet veel, ik betaal hier ruim ¤ 425,-.

Misschien dat ik jullie nog wel eens gezelschap kom houden daaar ;)
pi_109994000
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 19:17 schreef jdel het volgende:

[..]

¤129,- per m2 is niet veel, ik betaal hier ruim ¤ 425,-.

In Noord Brabant?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 6 april 2012 @ 22:56:57 #139
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_110005387
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 17:34 schreef bluemoon23 het volgende:
En beetje goede proffesionele metaalverf (en dan bedoel ik dus geen Hammerite) incl. goede primer en aflak kost ook aardig wat.
Stralen en spuiten laten bij een coatingbedrijf is dan vaak net zo duur.
Ik heb een paar jaar geleden een oude schoorsteenkap laten stralen en spuiten bij Hustraco (vestigingen in Coevorden, Klazienaveen en Nw Schoonebeek), dat kostte ¤35.
Als het metaal wordt gestraald heb je tenminste wel een goede hechting van je lak, anders moet je thuis rotzooien met staalborstels op een slijptol ofzo, dan is het maar afwachten of alle roest, walshuid en slak eraf is.
Dank voor de tip, kan daar ook wel eens informeren. Coevorden is 10 minuten verderop. Het moet echter wel verzinkt worden, het is allemaal kokerprofiel en buisprofiel, dus alleen spuiten is niet genoeg.

¤425/m2.? Dat is gewoon bizar, moet je net als hier een kavel van 820m2. hebben. Ben je alleen voor de grond al dik meer geld kwijt dan ik voor het complete plaatje...
pi_110008068
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 19:31 schreef blomke het volgende:

[..]

In Noord Brabant?
Ja. Absurd of niet... vond ik ook idd.
Het is dat mijn vriendin (nog) niet weg wilde hier maar anders wist ik het wel.

800 m2 is hier dus ook echt niet te doen voor ons.
pi_110015126
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 23:48 schreef jdel het volgende:

[..]

Ja. Absurd of niet... vond ik ook idd.
Het is dat mijn vriendin (nog) niet weg wilde hier maar anders wist ik het wel.

800 m2 is hier dus ook echt niet te doen voor ons.
Ben je al 3,5 ton kwijt.

Dit lijken prijzen die in N-H aan de kust, niet ver van Amsterdam, worden gerekend.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_110059198
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2012 22:56 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Het moet echter wel verzinkt worden, het is allemaal kokerprofiel en buisprofiel, dus alleen spuiten is niet genoeg.

Als je gaat verzinken moet je niet vergeten om gaatjes in de kokerprofielen en buizen te boren http://www.verzinkerijhee(...)van-gaten-boren.aspx en http://www.verzinkerijhee(...)zicht-boorgaten.aspx
Sommige verzinkerijen willen zelf ook wel gaten boren, maar dan betaal je ¤2 per gat ofzo.
  zondag 8 april 2012 @ 22:47:50 #143
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_110077737
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 15:36 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Als je gaat verzinken moet je niet vergeten om gaatjes in de kokerprofielen en buizen te boren http://www.verzinkerijhee(...)van-gaten-boren.aspx en http://www.verzinkerijhee(...)zicht-boorgaten.aspx
Sommige verzinkerijen willen zelf ook wel gaten boren, maar dan betaal je ¤2 per gat ofzo.
Dank voor de tip, maar daar is echt wel aan gedacht. M'n schoonvader is ruim 40 jaar lasser geweest, dus dat zit wel goed.
  maandag 9 april 2012 @ 00:39:43 #144
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_110083867
Ziet er mooi uit!
Is er een reden waarom de deur van de badkamer zo zit... Ik zou hem persoonlijk direct laten uit komen op de gang dus ongeveer waar het toilet zit en het toilet dan op de plek van deur. Mocht er dan een noodgeval zijn in de nacht ofzo en dan zeker met een elektrische rolstoel kan je gewoon doorrausen.
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  maandag 9 april 2012 @ 08:53:06 #145
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_110087140
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 00:39 schreef YskaFredriksson het volgende:
Ziet er mooi uit!
Is er een reden waarom de deur van de badkamer zo zit... Ik zou hem persoonlijk direct laten uit komen op de gang dus ongeveer waar het toilet zit en het toilet dan op de plek van deur. Mocht er dan een noodgeval zijn in de nacht ofzo en dan zeker met een elektrische rolstoel kan je gewoon doorrausen.
Danke!
Die hele gevel is de bestaande achtergevel van de garage nu. Als het kan wil ik daar zo weinig mogelijk aan slopen/veranderen. Ik snap je gedachte en als geld geen probleem was geweest, was dat ook mooier geweest.
pi_110087190
Wauw! Mooi man, als je het zo helemaal naar eigen wens kunt bouwen!

Ik vind het terras echt jaloersmakend!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  maandag 9 april 2012 @ 09:43:51 #147
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_110087617
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 09:01 schreef DancingPhoebe het volgende:

Ik vind het terras echt jaloersmakend!
Het terras was ook de aanzet om nieuw te gaan bouwen.
We maken dan ook erg veel gebruik van het terras. In de zomer is het onze 2e woonkamer.

Ik heb een vraag, misschien kan iemand me verder helpen.

Is iemand bekend met KTL-lakken?

Ik kan m'n hekwerken namelijk ook KTL-lakken, en dat is toch zo'n 25% goedkoper dan verzinken&poedercoaten.
M'n buurman kan dat verzorgen, die werkt bij een metaalconstructiebedrijf.

KTL is eigenlijk dompellakken en dan hoef ik niet te verzinken, maar is dat goed genoeg?
  maandag 9 april 2012 @ 14:02:22 #148
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_110093954
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2012 08:53 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Danke!
Die hele gevel is de bestaande achtergevel van de garage nu. Als het kan wil ik daar zo weinig mogelijk aan slopen/veranderen. Ik snap je gedachte en als geld geen probleem was geweest, was dat ook mooier geweest.
Ik snap het ;) de lotto valt vast deze maand op jullie adres ;)
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  PR/Manusje van alles woensdag 11 april 2012 @ 23:12:57 #149
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_110210684
Mooi huis! mooie aanbouw-plannen. _O_
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  donderdag 12 april 2012 @ 14:06:11 #150
78748 Amun-Ra
Fok! this shit!
pi_110228805
wow. voor het hele project niets anders dan lof en respect !
Ex nihilo nihil fit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')