Dank! Zijn er ook superblij mee, is echt ons huisje.quote:Op donderdag 21 juli 2011 13:54 schreef rubje het volgende:
@TS. allereerst complimenten voor jullie fraaie huis en hoe het is opgebouwd van zowel binnen als buiten.![]()
Ze doen hier niet echt moeilijk. Er ligt wel een rooilijn aan de voorkant en zijkant met de kavel mee, maar daarbinnen mag je bouwen wat je wil, met een maximum van 3 bouwlagen (als ik het goed heb).quote:mijn vraag echter is in hoeverre je in Duitsland te maken hebt gehad met allerlei,zoals in NL, gemeentelijke regeltjes/ambtenarendie over elk miezerig stukje extra grond oid vielen
( of voor mij part aanbouw oid) of is dat vanwege de grootte van Duitsland en dus aanweizige ruimte ontzettend meegevallen en geniet je als burger daar meer vrijheden voor het bouwen van het woonerf/ruimte/huis?
Dorp Emlichheim is 5km dacht ik en Hoogstede is 3km. Nordhorn, wat grotere plaats is 30km.quote:edit; En hoever ben je verwijderd van de stad/dorp waar je je inkopen kunt doen en hoe zit het met het OV daar in de buurt?
Jaloers hoef je niet te zijn hoor, met een gemiddeld inkomen kun je zelf ook zoiets hier doenquote:Op donderdag 21 juli 2011 15:09 schreef Worteltjestaart het volgende:
Wat een ontzettend fraai huis! Ikke jaloers.
Het enige dat ik vreemd vind aandoen, is de dakgoten aan de gevel. Ze vallen nu zo weinig op, dat het voor mij op de foto's visueel lijkt dat de pannen in het niks eindigen.
Ik doe m'n best. Het meeste heb ik wel geleerd te maken, maar het dan daadwerkelijk doen is een tweede. Heb gelukkig nog geen project gehad wat ik verprutst heb.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:53 schreef junkiexp het volgende:
Echt geweldig zeg, je kan echt onwijs goed met je handen werken ?
En 255K
Ik woon in een appartement wat als het af is 265K moet opbrengen, wat een verschil héquote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:59 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Ik doe m'n best. Het meeste heb ik wel geleerd te maken, maar het dan daadwerkelijk doen is een tweede. Heb gelukkig nog geen project gehad wat ik verprutst heb.
En ja, 255k. In NL betaal je in ieder geval het dubbele.
Dan wel ja. Maar ik dacht dat je het als 'hoofdverwarming' ging gebruiken.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:19 schreef ueberduitser het volgende:
Wij zijn gezelligheids stokers, alleen in de winter in het weekend af en toe. Ik red het met 2,5m3. makkelijk per jaar.
Volgens jouw eigen tekening zie ik slechts 2 x 1,80m voor het houthok, en van die 0,9 kan je nog wel 0,2m 'oversteek' afhalen, wil je je hout droog laten liggen:quote:Afmetingen zijn trouwens 5,4x1,5x0,9 en dan de schuinte nog.
Klopt helemaal, my bad! Ik zat ff niet op te letten.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dan wel ja. Maar ik dacht dat je het als 'hoofdverwarming' ging gebruiken.
[..]
Volgens jouw eigen tekening zie ik slechts 2 x 1,80m voor het houthok, en van die 0,9 kan je nog wel 0,2m 'oversteek' afhalen, wil je je hout droog laten liggen:
http://forum.fok.nl/templ(...)oteFoto-D4374QKX.jpg
Gelijk zoveel mogelijk scoren dan, niets kan tegen het comfort van een goede houtkachel op.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:45 schreef ueberduitser het volgende:
Moet nog wat hout zien te scoren, de buurman morgen maar eens vragen
Inderdaad! En mochten we het ooit verkopen, dan is het geld niet weg, want je zou de nieuwe aanbouw ook gemakkelijk kunnen verhuren of een B&B beginnen.quote:Op maandag 26 maart 2012 11:53 schreef Rewimo het volgende:
Goed idee ud, als je nu toch gaat verbouwen, kun je maar beter meteen alles meenemen. En het is denk ik ook een fijn idee om vlakbij je dochter te slapen. Dan kunnen jullie haar goed in de gaten houden.
Een vergunning is geen probleem?
Dank!quote:Op maandag 26 maart 2012 12:11 schreef jdel het volgende:
Plannen klinken goed. Ik vind het slim om nu je toch wilt gaan verbouwen meteen alles mee te pakken zodat je ook voor de vrouw straks een mooi plaatsje beneden hebt.
Ben benieuwd naar hoe het gaat vorderen en ik wens je veel succes!
Dank!!!!quote:Op vrijdag 6 april 2012 15:26 schreef KeimpeHart het volgende:
Lastige situatie zo.. schoonvader longkanker, je vrouw en dochter MS.... Vind het knap dat je nog positief onder blijft..
Sterkte!
Hekjes zijn inmiddels klaar, ik heb prijzen opgevraagd voor het verzinken en poedercoaten en dat valt me reuze mee. Bij Zincoat in Veenoord ben ik voor verzinken en 2x poedercoaten ¤550,- ex.btw kwijt.quote:Op vrijdag 6 april 2012 15:38 schreef bluemoon23 het volgende:
De hekjes zien er leuk uit, met regelgeving zijn ze in Duitsland inderdaad net wat soepeler.
Ik woon net aan de andere kant van de grens (Schoonebeek), ik kan de jaknikkers van Wintershall zien als ik uit mijn raam kijk.
De grondprijs op het nieuwbouwproject waar ik nu zit viel ook nog mee, ik dacht dat ik ¤129 ex btw betaalde per m2.
¤129,- per m2 is niet veel, ik betaal hier ruim ¤ 425,-.quote:Op vrijdag 6 april 2012 15:38 schreef bluemoon23 het volgende:
De hekjes zien er leuk uit, met regelgeving zijn ze in Duitsland inderdaad net wat soepeler.
Ik woon net aan de andere kant van de grens (Schoonebeek), ik kan de jaknikkers van Wintershall zien als ik uit mijn raam kijk.
De grondprijs op het nieuwbouwproject waar ik nu zit viel ook nog mee, ik dacht dat ik ¤129 ex btw betaalde per m2.
In Noord Brabant?quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:17 schreef jdel het volgende:
[..]
¤129,- per m2 is niet veel, ik betaal hier ruim ¤ 425,-.
Dank voor de tip, kan daar ook wel eens informeren. Coevorden is 10 minuten verderop. Het moet echter wel verzinkt worden, het is allemaal kokerprofiel en buisprofiel, dus alleen spuiten is niet genoeg.quote:Op vrijdag 6 april 2012 17:34 schreef bluemoon23 het volgende:
En beetje goede proffesionele metaalverf (en dan bedoel ik dus geen Hammerite) incl. goede primer en aflak kost ook aardig wat.
Stralen en spuiten laten bij een coatingbedrijf is dan vaak net zo duur.
Ik heb een paar jaar geleden een oude schoorsteenkap laten stralen en spuiten bij Hustraco (vestigingen in Coevorden, Klazienaveen en Nw Schoonebeek), dat kostte ¤35.
Als het metaal wordt gestraald heb je tenminste wel een goede hechting van je lak, anders moet je thuis rotzooien met staalborstels op een slijptol ofzo, dan is het maar afwachten of alle roest, walshuid en slak eraf is.
Ja. Absurd of niet... vond ik ook idd.quote:
Ben je al 3,5 ton kwijt.quote:Op vrijdag 6 april 2012 23:48 schreef jdel het volgende:
[..]
Ja. Absurd of niet... vond ik ook idd.
Het is dat mijn vriendin (nog) niet weg wilde hier maar anders wist ik het wel.
800 m2 is hier dus ook echt niet te doen voor ons.
Als je gaat verzinken moet je niet vergeten om gaatjes in de kokerprofielen en buizen te boren http://www.verzinkerijhee(...)van-gaten-boren.aspx en http://www.verzinkerijhee(...)zicht-boorgaten.aspxquote:Op vrijdag 6 april 2012 22:56 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Het moet echter wel verzinkt worden, het is allemaal kokerprofiel en buisprofiel, dus alleen spuiten is niet genoeg.
Dank voor de tip, maar daar is echt wel aan gedacht. M'n schoonvader is ruim 40 jaar lasser geweest, dus dat zit wel goed.quote:Op zondag 8 april 2012 15:36 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Als je gaat verzinken moet je niet vergeten om gaatjes in de kokerprofielen en buizen te boren http://www.verzinkerijhee(...)van-gaten-boren.aspx en http://www.verzinkerijhee(...)zicht-boorgaten.aspx
Sommige verzinkerijen willen zelf ook wel gaten boren, maar dan betaal je ¤2 per gat ofzo.
Danke!quote:Op maandag 9 april 2012 00:39 schreef YskaFredriksson het volgende:
Ziet er mooi uit!
Is er een reden waarom de deur van de badkamer zo zit... Ik zou hem persoonlijk direct laten uit komen op de gang dus ongeveer waar het toilet zit en het toilet dan op de plek van deur. Mocht er dan een noodgeval zijn in de nacht ofzo en dan zeker met een elektrische rolstoel kan je gewoon doorrausen.
Het terras was ook de aanzet om nieuw te gaan bouwen.quote:Op maandag 9 april 2012 09:01 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind het terras echt jaloersmakend!
Ik snap hetquote:Op maandag 9 april 2012 08:53 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Danke!
Die hele gevel is de bestaande achtergevel van de garage nu. Als het kan wil ik daar zo weinig mogelijk aan slopen/veranderen. Ik snap je gedachte en als geld geen probleem was geweest, was dat ook mooier geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |