SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Laatste vijf delen:
Geneeskunde [Deel 52]
Geneeskunde [Deel 53]
Geneeskunde [Deel 54]
Geneeskunde [Deel 55]
Geneeskunde [Deel 56]
Geneeskundewebsites voor studenten en co-assistentenGeneeskundestudent Arts en Student Medisch Student Co-motions VVAA NHG Standaarden Overzicht handige links van mol_air Medische rekenmachine Websurg - tekst en video's van voornamelijk laparoscopische chirurgie Artsus.nl - medisch weblog voor de jonge medicus
IB GroepLoten? Hoe en wat
Universiteiten (aantal studieplaatsen), toelatingsmogelijkheden en per universiteit de regelmatige posters (jaar van aanvang)
Rijksuniversiteit Groningen (410)Zij-instroom Decentrale Selectie (50 % van de plaatsen) 40 collegeweken per jaar einfach_mich (2005)
ArendBarend (2006)
MaxC (2007)
Pluizel (2006)
Starla (2002)
Honeymooner (2003)
Juzme (2009)
Davidov2009 (2008)
VU Amsterdam (350)Decentrale selectie (tot 50% van de plaatsen) Goodspeed.(2005)
DDM (2000?)
7.Leonardo (2007)
pmdomela (2008)
MindVision (2009)
Laertes (2009)
Universiteit van Amsterdam (350)Decentrale selectie (50% van de plaatsen) Zwaardvisch (2003)
Merel1808 (2008)
Christiaan (2009)
fusionfake (2009)
Kassaa (2009)
Universiteit Leiden (315)Zij-instroom 39 collegeweken per jaar intoxicated (2004)
Repeat (2005)
entwined (2004)
Dr.Plien (2004)
nlse (2004)
arabicangel667 (2005)
mol_air (2004)
Bhai (2005)
Asclepius (2001)
Hoolaa (2005)
Elby1988 (2007)
Universiteit Utrecht (344)Decentrale selectie, SUMMA (vierjarig) 40 collegeweken per jaar (vanaf 2006 BaMa, CRU'06) dr.dunno
Jan-Ton (2005)
darkie_blue (2003)
M1RR1E (2005)
gohan16 (2005)
Naoual17 (2005)
Leejow (2007)
iofn (2005)
Bellah (2007)
Erasmus Universiteit Rotterdam (410)Decentrale selectie (tot 50% van de plaatsen) Singa (2005)
Wuder (2004)
Heinekenner (2007)
Switchboy (2007)
Ludacriss (2010)
Radboud Universiteit Nijmegen (330)40 collegeweken per jaar Decentrale selectie (tot 50% van de plaatsen) fee-tje (2003)
ralfie (2003)
Kantar (2007)
dotKoen (2007)
Universiteit Maastricht (341)The_DopeMan (2003)
nevaeh87 (2005)
chriztiaan (2006)
DR878 (2005)
Duuvelke (2007)
Seam (2008)
BloodyVirginMary (2009)
AndersSven-
Spyronius (2006: Biomedische Wetenschappen Utrecht)
EricT (Biomedische Wetenschappen en Geneeskunde Groningen)
(staat je naam er niet bij en moet dat wel... meld ff in dit topicvoeg jezelf toe op de wiki pagina)
De bron van de OP vind je hier: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Geneeskunde
Schuldigquote:Op donderdag 15 juli 2010 14:49 schreef June. het volgende:
[..]
Nee, mensen uit het westen praten fijn met die rollende 'r'
Je weet dat er nu geen weg terug meer is hè? Een leven vol nacht-, weekend-, kerst- en oud&nieuw-diensten, geen sociaal leven, niet in je eigen kleding rondlopen (alsof je een Engels schooltrutje bent), nooit langer dan 1 week vakantie en in die week vast nog wel worden opgeroepen als de afdeling ontploft. Wees welkomquote:
Dramaqueenquote:Op donderdag 15 juli 2010 16:48 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Je weet dat er nu geen weg terug meer is hè? Een leven vol nacht-, weekend-, kerst- en oud&nieuw-diensten, geen sociaal leven, niet in je eigen kleding rondlopen (alsof je een Engels schooltrutje bent), nooit langer dan 1 week vakantie en in die week vast nog wel worden opgeroepen als de afdeling ontploft. Wees welkom![]()
Tevens tvp.
Mensen die niet voor dermatologie gaanquote:Op donderdag 15 juli 2010 16:48 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Je weet dat er nu geen weg terug meer is hè? Een leven vol nacht-, weekend-, kerst- en oud&nieuw-diensten, geen sociaal leven, niet in je eigen kleding rondlopen (alsof je een Engels schooltrutje bent), nooit langer dan 1 week vakantie en in die week vast nog wel worden opgeroepen als de afdeling ontploft. Wees welkom![]()
Tevens tvp.
Gelukkig ben ik al afgestudeerd als HBO-verpleegkundige en heb ik 2 jaar werkervaring op de afdeling (maag, darm en lever chirurgie). Ken de spelregels helaas maar al te goedquote:Op donderdag 15 juli 2010 16:48 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Tevens tvp.
quote:Op donderdag 15 juli 2010 16:48 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Tevens tvp.
Nee hij maakt grappas.quote:Op donderdag 15 juli 2010 17:38 schreef poolie het volgende:
[..]
![]()
...is dat echt zo erg?
Ik wil namelijk ook Geneeskunde doen in Utrecht, maar dit klinkt nogal kut.
hehe :pquote:Op donderdag 15 juli 2010 16:53 schreef Repeat het volgende:
[..]
Mensen die niet voor dermatologie gaan_!
Nou ja, je werkt natuurlijk - zoals in veel WO-functies met een grote verantwoordelijkheid - wel lange dagen. Arts-assistenten werken gemiddeld iets van 52 uur per week bij een contract van 48 uur. En ook op 1 januari moet er iemand voor zorgen dat niet alle patiënten doodgaan.quote:Op donderdag 15 juli 2010 17:38 schreef poolie het volgende:
[..]
![]()
...is dat echt zo erg?
Ik wil namelijk ook Geneeskunde doen in Utrecht, maar dit klinkt nogal kut.
Oh kijk dat klinkt al aangenamer.quote:Op donderdag 15 juli 2010 17:44 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Nou ja, je werkt natuurlijk - zoals in veel WO-functies met een grote verantwoordelijkheid - wel lange dagen. Arts-assistenten werken gemiddeld iets van 52 uur per week bij een contract van 48 uur. En ook op 1 januari moet er iemand voor zorgen dat niet alle patiënten doodgaan.
En gewoon 28 vakantiedagen, zoals in de meeste CAO's, dacht ik.
Word verpleeghuisarts. 3 dagen per week werken. Elke dag een beetje aan katheterzakjes trekken of ze nog wel goed zitten. 1 keer per week medicijnencheck of ze wel voldoende morfine krijgen. En bij calamiteiten:quote:Op donderdag 15 juli 2010 17:50 schreef poolie het volgende:
Aangezien de opleiding (Cardiologie, kinderarts lijkt me wel leuk) zelf al lang en zwaar genoeg is hoopte ik natuurlijk op een beroep waarbij je ook nog een beetje sociaal kan blijven en vrije tijd hebt voor jezelf (en je familie).
Met cardiologie en kinderarts kun je dat, zeker in je assistenten tijd, wel vergeten hoorquote:Op donderdag 15 juli 2010 17:50 schreef poolie het volgende:
[..]
Oh kijk dat klinkt al aangenamer.
Werken op feestdagen doe ik nu sowieso ook al, vind ik prima.
Aangezien de opleiding (Cardiologie, kinderarts lijkt me wel leuk) zelf al lang en zwaar genoeg is hoopte ik natuurlijk op een beroep waarbij je ook nog een beetje sociaal kan blijven en vrije tijd hebt voor jezelf (en je familie).
quote:Op donderdag 15 juli 2010 18:02 schreef starla het volgende:
[..]
Word verpleeghuisarts. 3 dagen per week werken. Elke dag een beetje aan katheterzakjes trekken of ze nog wel goed zitten. 1 keer per week medicijnencheck of ze wel voldoende morfine krijgen. En bij calamiteiten:
schouwen.
...sprak de wannabe-traumachirurgquote:Op donderdag 15 juli 2010 16:53 schreef Repeat het volgende:
[..]
Mensen die niet voor dermatologie gaan_!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |