abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84073595
quote:
De joodse vrouw uit Australië was samen met haar 89-jarige vader, die de Holocaust overleefde, en haar kinderen naar Polen gegaan om een bezoek te brengen aan het voormalige vernietigingskamp waar tijdens de Tweede Wereldoorlog ruim 1 miljoen mensen werden omgebracht.

Het leek Jane Korman een goed idee een soort eerbetoon te maken voor de slachtoffers door te dansen op de hit van Gloria Gaynor. Ze filmde haar familie onder het 'Arbeit Macht Frei'-teken in Auschwitz, maar ook werd er gedanst in het Duitse kamp Dachau en het Tsjechische concentratiekamp Theresienstadt. Haar vader trok ze daarbij een wit T-shirt aan met de tekst 'I will survive'.

Toen het filmpje opdook tijdens een Australische expeditie, kreeg ze woedende reacties van oorlogsslachtoffers. Er werd schande gesproken van het feit dat de familie danst op een plaats waar zoveel gruwelheden hebben plaatsgevonden. "Maar ik begrijp die kritiek niet goed. Het is juist een eerbetoon aan het leven", zegt Korman tegen de Daily Mail. "We zingen juist over het leven".

Websites van Neonazi's pikten het filmpje ook op en grepen de gelegenheid aan om racistische opmerkingen te plaatsen.

Volgens Korman wilde haar moeder, die ook wist te ontkomen aan de gaskamers, niet mee omdat ze de herinneringen niet aankon.
Bron

Tja, wat vinden we ervan? Humor of smakeloos?

[ Bericht 1% gewijzigd door Garincha op 15-07-2010 09:24:47 ]
Of toch niet?
  donderdag 15 juli 2010 @ 00:08:14 #2
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_84073648
Soms moet je kunnen inzien dat iets echt NIET grappig is.
Non possumus non loqui
  donderdag 15 juli 2010 @ 00:25:31 #3
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_84074328
Smakeloos.
En dan door zo'n man die de holocaust heeft meegemaakt. Domheid troef.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_84074445
Ik kan me goed voorstellen dat dit niet echt in de smaak valt.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_84074526
Die overlevende zou beter moeten weten. Zij ook allemaal.
  donderdag 15 juli 2010 @ 00:46:23 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_84074979
Snappen jullie het dan niet? Ze maken een lange neus naar de nazi's omdat het niet gelukt is hen uit te roeien en dat die oude man anno 2010 nog steeds een dansje kan maken in Auschwitz.

Apart, maar ik vind het goed.
The End Times are wild
pi_84075030
In feite stak deze familie toch een dikke middelvinger op naar de mensen die de joden allemaal wilden vernietigen?
quote:
Het leek Jane Korman een goed idee een soort eerbetoon te maken voor de slachtoffers door te dansen op de hit van Gloria Gaynor. Ze filmde haar familie onder het 'Arbeit Macht Frei'-teken in Auschwitz, maar ook werd er gedanst in het Duitse kamp Dachau en het Tsjechische concentratiekamp Theresienstadt. Haar vader trok ze daarbij een wit T-shirt aan met de tekst 'I will survive'.
Zal wel weer aan mij liggen, maar die man heeft zelf de ellende overleefd. Mag hij van mij op zijn eigen manier verwerken. Snap dan alleen weer niet waarom er dan een filmpje van gemaakt moet worden, maar de ophef (woedend zijn omdat ze dat deden)snap ik dus ook niet.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_84075080
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 00:46 schreef LXIV het volgende:
Snappen jullie het dan niet? Ze maken een lange neus naar de nazi's omdat het niet gelukt is hen uit te roeien en dat die oude man anno 2010 nog steeds een dansje kan maken in Auschwitz.

Apart, maar ik vind het goed.
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 00:48 schreef paddy het volgende:
In feite stak deze familie toch een dikke middelvinger op naar de mensen die de joden allemaal wilden vernietigen?
Zal wel weer aan mij liggen, maar die man heeft zelf de ellende overleefd. Mag hij van mij op zijn eigen manier verwerken. Snap dan alleen weer niet waarom er dan een filmpje van gemaakt moet worden, maar de ophef (woedend zijn omdat ze dat deden)snap ik dus ook niet.

Wat zij zeggen!

Laten we als buitenstaanders (wat hij dus niet is!) er even lekker geen oordeel over uiten
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_84075712
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 00:48 schreef paddy het volgende:
[..]

Voor moeder de vrouw die thuis gebleven is lijkt mij .. om dat dan wel met haar te kunnen delen: kijk liefje, het is geen spook dat ons eindeloos blijft achtervolgen, ik heb iets terug gepakt van wat mij/ons af is genomen
pleased to meet you
pi_84075760
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 01:22 schreef moussie het volgende:

[..]

Voor moeder de vrouw die thuis gebleven is lijkt mij .. om dat dan wel met haar te kunnen delen: kijk liefje, het is geen spook dat ons eindeloos blijft achtervolgen, ik heb iets terug gepakt van wat mij/ons af is genomen
Snap je niet. Ik veroordeel ze dus niet en begrijp deze dansende mensen, dus welk gedeelte van mijn post reageer je op?
edit- Op deze denk ik?
quote:
Snap dan alleen weer niet waarom er dan een filmpje van gemaakt moet worden

[ Bericht 5% gewijzigd door paddy op 15-07-2010 01:30:08 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  donderdag 15 juli 2010 @ 01:32:55 #11
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_84075899
Ze hebben er niet echt goed over nagedacht.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  donderdag 15 juli 2010 @ 07:30:23 #12
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_84077444
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 01:32 schreef VeX- het volgende:
Ze hebben er niet echt goed over nagedacht.
Of de rest niet..
pi_84078363
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 07:30 schreef Keltie het volgende:

[..]

Of de rest niet..
Precies.

Alsof zon plek alleen nog maar gezien mag worden als gruwelijk waar geen enkele vorm van geluk mag plaats vinden. De actie vind ik apart maar zeker niet te veroordelen Laat staan door mensen die er niet zelf bij waren.
pi_84078506
Lastig. Ik vind het allebei te begrijpen. Het getuigt aan de ene kant van kracht en karakter. Een dikke middelvinger naar de nazi's. Maar ik begrijp ook prima dat er veel mensen zijn die dit niet kunnen waarderen. Rouw en herdenking wordt in de westerse wereld over het algemeen niet met muziek en dans geassocieerd en in het jodendom al helemaal niet. Het was m.i. verstandiger geweest als ze het filmpje binnenskamers hadden gehouden.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_84078604
Mensen die het niet kunnen waarderen, kijken maar een andere kant op.
Iedereen neemt wel ergens 'aanstoot aan'.
  donderdag 15 juli 2010 @ 09:08:36 #16
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_84078649
Het filmpje ist weg
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  donderdag 15 juli 2010 @ 09:17:14 #17
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_84078825
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 09:00 schreef PhysicsRules het volgende:
Lastig. Ik vind het allebei te begrijpen. Het getuigt aan de ene kant van kracht en karakter. Een dikke middelvinger naar de nazi's. Maar ik begrijp ook prima dat er veel mensen zijn die dit niet kunnen waarderen. Rouw en herdenking wordt in de westerse wereld over het algemeen niet met muziek en dans geassocieerd en in het jodendom al helemaal niet. Het was m.i. verstandiger geweest als ze het filmpje binnenskamers hadden gehouden.
Pas geleden een begravenis meegemaakt van een vrouw die te vroeg was gestorven (kanker).
Die vrouw was getrouwd met een Ghanees, wat ervoor zorgde dat er veel Ghanezen aanwezig waren (sowieso veel verschillende nationaliteiten) maar die zongen ook tijdens de wandeling van de kerk naar de begraafplaats. Vrolijk en apart maar zeer zeker een verbetering.

EDIT:
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 09:06 schreef DennisMoore het volgende:
Ook dat jah.
pi_84079023
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 09:08 schreef MikeyMo het volgende:
Het filmpje ist weg
Nieuwe toegevoegd.
Of toch niet?
pi_84079093
Humor is het beste medicijn tegen trauma's.
De mensen die in dit topic van schande spreken hebben waarschijnlijk nooit iets gruwelijks meegemaakt. Of zijn erg slecht in verwerken.

In sommige landen geven ze een dik feest met drank en overvloedig eten als iemand het loodje legt. Zeker ook ongepast?.
pi_84079246
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 09:06 schreef DennisMoore het volgende:
Als het om een enkeling ging wel ja. Hier kun je van tevoren aanvoelen dat er hele volksstammen (pun intended) zich hierover zouden opwinden. En dat is nog begrijpelijk ook. Deze dame en haar vader hadden daar best iets gevoeliger voor kunnen zijn.
bron
  donderdag 15 juli 2010 @ 09:37:33 #21
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_84079321
Het zou een TROS familie kunnen zijn geweest
Intelligent, but fucked up.
pi_84079378
Op zich vind ik het redelijk smakeloos, maar ook weer niet iets om je druk over te maken.
٩๏̯͡๏)۶
  donderdag 15 juli 2010 @ 09:41:33 #23
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_84079406
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 09:34 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Als het om een enkeling ging wel ja. Hier kun je van tevoren aanvoelen dat er hele volksstammen (pun intended) zich hierover zouden opwinden. En dat is nog begrijpelijk ook. Deze dame en haar vader hadden daar best iets gevoeliger voor kunnen zijn.
Laat 'em, dit was waarschijnlijk de eerste keer dat die man daar kwam en een dansje mocht doen.
pi_84079443
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 09:34 schreef PhysicsRules het volgende:

Voor wie maakte ze het filmpje? Ging ze ermee op de markt staan? Drong ze het filmpje aan anderen op? Was het haar doel om de spot te drijven met e.e.a.?

Mensen moeten zich niet zo snel beledigd etc voelen en anderen de vrijheid (!) gunnen om zaken op hun manier te beleven.
pi_84079473
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 09:42 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Voor wie maakte ze het filmpje? Ging ze ermee op de markt staan? Drong ze het filmpje aan anderen op? Was het haar doel om de spot te drijven met e.e.a.?

Mensen moeten zich niet zo snel beledigd etc voelen en anderen de vrijheid (!) gunnen om zaken op hun manier te beleven.
Heb je wel gelezen wat ik eerder scheef? Dat ze dat dansje deden moeten ze vooral lekker zelf weten, maar hou dat filmpje lekker thuis.
bron
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')