Hmm; dat is niet bewust. Ik zal eens wat meer in de gaten houden wat je zoal post. Maar dat getroll met Autidude enzo: tsja dat is niet mijn ding; ik vind het ook niet passen in een serieus topic.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:08 schreef ikke043 het volgende:
[..]
@Ferrobar
Je stelt me teleurIk ben HB Asperger & op mij reageer je bijna nooit
"Gefeliciteerd". Zelf denk ik dat een diagnose niet negatief hoeft te zijn. Ik bedoel je was al wie je was en je had al autisme alleen weet je het nu en kun je er met wat extra hulp(middelen) wellicht beter mee omgaan.quote:Op woensdag 28 juli 2010 18:21 schreef DeepChord het volgende:
Vandaag eindelijk de uitslag gehad van mijn onderzoek bij het Leo Kannerhuis in verband met mogelijke aanwezigheid van autisme bij mij. En de uitslag is *tromgeroffel*: hoogfunctionerend autisme! *yay*
Dat is balen, zeg!quote:Dit vanwege enkele verdachte dingen in mijn jeugd zoals laat beginnen met praten, problemen met motoriek, afwijkende hobby's vroeger in vergelijking met andere kinderen. En daarnaast viel de betreffende psycholoog die het onderzoek deed wat op tijdens het interviewen van mij die aan autisme deden denken.
Ook al vanwege de economie mijn baan verloren, dus dit kan er ook nog wel bij..
Dat denk ik ook; en je positieve instelling helpt daar zeker bij.quote:Maar buiten dit veranderd er niet veel voor me. Het gaat sociaal en persoonlijk allemaal beter voor mijn gevoel, ondanks mijn "achterstanden" op het sociale gebied in vergelijking met anderen. Dat deert me in ieder geval niet er wat moois van (proberen) te gaan maken. Het wordt alleen maar beter denk ik..
Het is nimmer mijn bedoeling geweest om (terug) te trollen.. Jammer hoe het is gelopen.quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:36 schreef Ferrobarr het volgende:
[..]
Hmm; dat is niet bewust. Ik zal eens wat meer in de gaten houden wat je zoal post. Maar dat getroll met Autidude enzo: tsja dat is niet mijn ding; ik vind het ook niet passen in een serieus topic.
Thx!quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:42 schreef Ferrobarr het volgende:
Dat denk ik ook; en je positieve instelling helpt daar zeker bij.
Eeh, nee. Ik ben nog niet eens gediagnoticeerd. Ik heb erg last van koudwatervrees wat dat betreft.quote:Op donderdag 29 juli 2010 14:15 schreef DeepChord het volgende:
[..]
Thx!
De mensen van het Leo Kannerhuis wezen al op het beschikbaar zijn van heuse psycho-educatie enzo. Wie weet in welke mate het handig is om je leven nog beter in de hand te kunnen houden..
Al weet ik niet of psycho-educatie beter helpt dan van tijd tot tijd wat introspectie en reflectie, al dan niet met behulp van kennissen/vrienden enzo.
Heb jij al hulp gekregen met je autisme toevallig? En zo ja, wat hield dat dan in?
Koudwatervrees? Hoe dat dan? Second thoughts om de "hulpverleningsmallemolen" in te stappen ofzo?quote:Op donderdag 29 juli 2010 14:51 schreef Ferrobarr het volgende:
[..]
Eeh, nee. Ik ben nog niet eens gediagnoticeerd. Ik heb erg last van koudwatervrees wat dat betreft.![]()
Ik weet dat ik HB ben, dat ik niet altijd optimaal functioneer en dat ik veel herken van wat Aspergers hier posten. Dus de enige hulp die ik tot nu toe gehad heb zijn de reacties in dit topic (dank daarvoor allemaal).
Dat dusquote:Op donderdag 29 juli 2010 14:23 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik vind t wel heel positief om te lezen hoe hard je bezig bent met zelfontwikkeling, en nog positiever om te zien dat dit blijkbaar zijn vruchten afwerpten dan dusdanig dat een labeltje meer of minder eigenlijk niet meer zo veel uitmaakt
Dit kan ik best snappen, dat koudwatervrees. Zelf heb ik er ook last van, ik denk dat het te maken heeft o.a. met de mogelijke gevolgen ervan.quote:Op donderdag 29 juli 2010 14:51 schreef Ferrobarr het volgende:
[..]
Eeh, nee. Ik ben nog niet eens gediagnoticeerd. Ik heb erg last van koudwatervrees wat dat betreft.
Ik weet dat ik HB ben, dat ik niet altijd optimaal functioneer en dat ik veel herken van wat Aspergers hier posten. Dus de enige hulp die ik tot nu toe gehad heb zijn de reacties in dit topic (dank daarvoor allemaal).
Lijkt me vervelend als je niet genoeg geprikkeld wordt. Want: er zal toch vast eens een moment komen dat er binnen je functie geen mogelijkheid meer is om extra geprikkeld te worden? Bij werken horen toch ook vast werkzaamheden die steeds terugkeren en die verre van interessant zijn? Beetje in een impasse kom je dan lijkt mij.quote:Op donderdag 29 juli 2010 16:06 schreef Cassandra87 het volgende:
Nouja, de hoeveelheid werk is niet zo zeer t probleem. Raakte even in een dipje net. Wij hebben een bepaald aantal werkzaamheden. En die werkzaamheden heb ik binnen 2 weken tot een maand door. De ldt zat ik mij vorige maand op vast te bijten, doe t nu met 2 vingers in mijn neus.
Maar dit ís het. Meer komt er niet bij. Dus ik heb er een hard hoofd in hoe t eind dit jaar gaat. Ik wil wel meer verantwoordelijkheid vragen en op mij nemen, maar wel tegen een centje meer..
We zullen t zien.
(ik kan echt uitgeblust raken als ik geestelijk niet geprikkeld word)
Euhm... Waar staat die afkorting dan voor?quote:Op donderdag 29 juli 2010 18:13 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik heb het voordeel dat ik bij mijn sollicitatiegesprek al heb gezegd, ik leer extreem snel, maar raak ook snel mijn uitdaging kwijt. Wat dat betreft ben ik een groot voordeel (net als met de LDT, niemand wist van de hoed en de rand, we wisten amper waar de afkorting voor stond)
Ja ongeveer (bij UWV of gemeente of zoiets, met uitkeringen toch?) maar ik heb geen idee wat een langdurigheidstoeslag is eigenlijk, sorry...quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:58 schreef Cassandra87 het volgende:
langdurigheidstoeslag
Maakt niet uit.
Had al een paar keer wat gezegd over mijn werk dus vandaar dat ik dacht dat men t zo een beetje wist wat ik oa deed
En toch kan ik me het standpunt van je werkgever ook wel begrijpen. Zij hebben uiteraard iemand nodig die terugkerende klusjes - die niet altijd leuk zijn - gedurende een langere tijd wil uitvoeren. Natuurlijk moet er wat groei mogelijk zijn, maar ik denk zo dat er niet ieder half jaar bij wijze van een nieuwe groepstap aanwezig is op jouw afdeling.quote:Op donderdag 29 juli 2010 18:13 schreef Cassandra87 het volgende:
Maar dat was wat ik zo deprimerend *excuus voor de woordkeuze* vond. Hoe moet t verder? Ik ben 23, 8 jaar werkervaring binnen de gemeente, minstens 6 verschillende functies gehad in die periode. Dus ik denk dat ik een jobhopper ben (al is dat in t zelfde gebouw)
Zonder opleidingHoe krijg ik dat voor elkaar? Inmiddels is t bluffen. Qua werk ben ik behoorlijk arrogant. Ik weet dondersgoed wat ik in huis heb. Bovendien heb ik mijn sociale vaardigheden dusdanig mee dat ik mij goed kan presenteren. En t scheelt dat ik 8 jaar aan referenties heb opgebouwd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |