Iedere keer weer dit onderwerp..overigens heeft ie zelf adhd waar hij medicatie voor neemt & er zijn ook mensen die rijden met anti psychotica.quote:Op zondag 25 juli 2010 21:40 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Rijden met een slaappil op is nou niet echt mijn idee van veilig...
Dat is mooiquote:Op maandag 26 juli 2010 08:08 schreef Cassandra87 het volgende:
*gaap*
Ik heb echt de beste verjaardag ooit gehad
Ik heb mn TTT niet gehaald vanwege stress en angst.quote:Op maandag 26 juli 2010 01:17 schreef Satsuma het volgende:
Als men steeds weer valt over het onderwerp, gaat er dan niet een lampje branden?
Dat klinkt goedquote:Op maandag 26 juli 2010 09:22 schreef Cassandra87 het volgende:
Over inschatten in t verkeer. Hier geen ASS maar had er wel moeite mee.
Dat komt omdat ik met ondersteuning teveel leun op anderen. Met inwerken ben ik geneigd om te vaak te zeggen, hoe zat t ook alweer? Aan mn vriend vraag ik ook nog dikwijls welke kant ik ook alweer op moest.
Mijn leidinggevende had direct door hoe ze dat moest aanpakken, die zette me na een dag in mijn eentje neer, hup zoek t maar uit. En dan heb ik t vliegensvlug door
Mijn rijinzicht kwam pas nadat ik mijn rijbewijs gehaald heb. Dat ik was geslaagd was nog met wat mazzel (o.a. onzeker invoegen ivm achter een vrachtwagen die 60 reed, maar ik was verkeerd gereden waardoor ik per abuis opnieuw moest invoegen aan t einde van de rit) en inmiddels tuf ik al bijna 2 jaar rond in diverse auto's, maar zeker sinds ik in A'dam woon heb ik heel wat ervaring opgedaan.
Dus slecht(er) rijden tijdens lessen wil zeker niets zeggen over het rijden van de persoon zelf.
Gefeliciteerd.quote:Op maandag 26 juli 2010 08:08 schreef Cassandra87 het volgende:
*gaap*
Ik heb echt de beste verjaardag ooit gehad
Wel ik werd door verwezen van mijn psycholoog naar een psychiater.quote:Op maandag 26 juli 2010 20:42 schreef francis998 het volgende:
Ik wordt gestoord door de psych wordt er mogelijk weer gedacht aan ASS of iets anders maar denk vooral ass.
Nu 19 aug, gesprek met mijn ma en de psycholoog om mijn ontwikkeling van klein af aan te bespreken. En gezien bepaalde vragen van vandaag zoals, of ik gevoelig ben voor geluiden, ook wat over sociale situaties, mijn moeite met veranderingen, de emotionele explosies enzo.
En zo gaf heel duidelijk dat in dat gesprek oa. besproken zal worden wanneer ik leerde lopen, praten enz.
daardoor krijg ik toch het idee dat ze dat aan het onderzoeken zijn.
Hoe is de diagnose bij jullie eigenlijk gesteld???
Hm, ik ben dus al sinds Oktober in behandeling vanwege depressie voor de 2e keer en de HA was mijn sociale situatie opgevallen(geen sociale contacten). En tussendoor is eigenlijk mijn levensverhaal een beetje gedaan, met veel kenmerken enzo.quote:Op maandag 26 juli 2010 21:14 schreef Cheng het volgende:
[..]
Wel ik werd door verwezen van mijn psycholoog naar een orthopedagoog.
Ik kreeg in totaal 2 gesprekken waarin ik mijn gehele levensverhaal moest
gaan vertellen. Af en toe vroeg hij naar specifieke informatie die mogelijk
betrekking had tot een vorm van autisme. In het 2e gesprek moest ik
ook een soort vragenlijst invullen. Uit die test kwam uit dat ik mogelijke
een lichte vorm van autisme heb ( weet niet meer exact welke score ik had).
Wel na ongeveer 6 weken kreeg ik dus van de psycholoog te horen ( die de diagnose van de orthopedagoog ontving) dat ik PDD- NOS heb. En als het goed zal dit de officiële
diagnose zijn waarmee ik ook een PGB kan aanvragen en mogelijk een jaar extra studiefinanciering.
Trouwens kun je die diagnose ook zelf inzien?
Dat verbaasde mij ook inderdaad. Want volgens mij kan alleen een psycholoog of psychiater een diagnose geven.quote:Op maandag 26 juli 2010 21:59 schreef francis998 het volgende:
[..]
Hm, ik ben dus al sinds Oktober in behandeling vanwege depressie voor de 2e keer en de HA was mijn sociale situatie opgevallen(geen sociale contacten). En tussendoor is eigenlijk mijn levensverhaal een beetje gedaan, met veel kenmerken enzo.
En tussendoor ben ik dus getest via het WiSC ofzo,(soort puzzels maken, verhalen afmaken enz.) op autisme en andere stoornissen denk ik.
Maar goed, ik zat nu met een vraag naar aanleiding van jou reactie wat is een orthopedagoog eigenlijk, en hoezo heeft die de diagnose gesteld, en niet een psycholoog/psychiater?
Oh neem me niet kwalijk ik had het verkeerd begrepen. Ik haal al die verschillende benoemingen door de war.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:01 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat verbaasde mij ook inderdaad. Want volgens mij kan alleen een psycholoog of psychiater een diagnose geven.
Geeft niet.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 11:11 schreef Cheng het volgende:
[..]
Oh neem me niet kwalijk ik had het verkeerd begrepen. Ik haal al die verschillende benoemingen door de war.
Wel bij mij werd ik van de psycholoog door verwezen naar een psychiater die dus dat diagnose stelde.
Daarna werd ik van de psycholoog door verwezen naar een orthopedagoog voor verdere hulp.
Sorry het is voor mij allemaal onbekend terrein.
Ja, alleen tot nu toe heeft hij nog niet echt veel moeten doen voor mij.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 18:41 schreef ScarFace- het volgende:
Hebben jullie eigenlijk een jobcoach(of gehad)?
Ik had kort geleden een gesprek bij zo`n bureau, kreeg een beetje een depressief gevoel ervan.
Maar dat ben ik.
Misschien heeft 1 van jullie ervaringen ermee?
Vandaag was ook weer een rotdag trouwens, dont ask![]()
(pinkt traan uit oog emoticon*)
Dat gevoel heb ik ook. Alleen dan op een iets andere manier dan jou denk ik. Ik ben niet te goed genoeg voor de "normale" werkomgeving en te goed voor de sociale werkplaats. Oke dit klopt niet helemaal maar dat gevoel heb/had ik. Hetzelfde geldt voor dit topic soms. Ik voel mij geen autist maar normaal dat ben ik ook niet. Etc.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 19:23 schreef ScarFace- het volgende:
Ik ben gewoon niet de doelgroep.
Nergens ben ik de doelgroep.
En nog andere dingen die niet mee zitten.
Maar ja.
Bedankt cassandra87 voor knuffel*
Nee gelukkig niet. Ik ben gewoon een volwaardige collega alleen ik heb een aangepaste functie.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 19:31 schreef Cassandra87 het volgende:
He tijn ik snap wat je bedoeld. Heb je nu veel last van je werkomgeving overigens?
Bij ons in de sociale dienst werken ook onze klanten. Is heel dubbel. Aan de ene kant denk ik, top! Zo creeer je werk. Aan de andere kant..
Is niet de eerste keer dat ze hun eigen dossiers doorspitten, en die van hun collega's.
Maar goed, door cllega's worden ze letterlijk benaderd als, ben jij die arbeidspooler?
Terwijl het toch wel gelijkwaardige collega's zijn. Vind ik wel sneu..
Maar dat is t meest vervelende gevoel, op t randje zitten. Op die manier hoor je nergens thuis/bij
Ik hoef bepaalde werkzaamheden waar communiceren en veel dingen te gelijk doen niet te doen. Aan gezien ik dat toch niet kan. Op mijn werk zien ze de gevolgen alleen ze weten de oorzaak (Pdd-Nos) niet.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 19:37 schreef Cassandra87 het volgende:
in welke zin aangepast?
Wel positief dat je die kans krijgt!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |