Nouja, daar heb ik nu dus last van. Had gisteren ook een klant aan de balie, daar zit ik nu nog mee. Maar meer dat ik meer wil doen en betekenen. Ik moet dat echt zien te kunnen kanaliseren want buiten dat ben ik volgens mij wel geschikt als maatschappelijk werkster. Maar normaal nooit zo erg last van, misschien nu omdat ik mij niet zo happy voel @ the momentquote:Op donderdag 22 juli 2010 21:13 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je moet inderdaad los kunnen laten. Anders heb je kans dat het teveel van je eist.
Het scheelt inderdaad hoe je voelt op het moment. Toch denk ik dat het erg belangrijk is dat je dingen los kan laten en niet mee naar huis neemt. Anders hou je het denk ik niet vol. Hulpverlener zijn is geestelijk best zwaar.quote:Op donderdag 22 juli 2010 21:16 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Nouja, daar heb ik nu dus last van. Had gisteren ook een klant aan de balie, daar zit ik nu nog mee. Maar meer dat ik meer wil doen en betekenen. Ik moet dat echt zien te kunnen kanaliseren want buiten dat ben ik volgens mij wel geschikt als maatschappelijk werkster. Maar normaal nooit zo erg last van, misschien nu omdat ik mij niet zo happy voel @ the moment
Eerst naar België, en daarna met een vriend naar Bath in Engeland.quote:Op donderdag 22 juli 2010 20:09 schreef francis998 het volgende:
[..]
waarnaartoe? Als ik het mag weten?
Als ik niet écht iets heb met iemand, zal ik niet eens merken dat ie weg is. Mensen zijn voor mij toch voornamelijk decorstukken, hoe bot dat ook mag klinken.quote:Op donderdag 22 juli 2010 20:57 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik kan mensen, ook hier wel degelijk missen. Van Sempron vind ik het jammer dat hij niet meer post, althans in dit subforum.
Hoe lang ga je naar Bath? Leuke stad om te winkelen (en ik hou niet eens van winkelen). Verder nogal saai op zich. Langer dan een paar dagen hoeft niet zo, vind ik.quote:Op donderdag 22 juli 2010 22:28 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Eerst naar België, en daarna met een vriend naar Bath in Engeland.
Hoezo is Auti weg
Lijkt me wel leuk, Engeland ben ik nog nooit geweest(ja, als baby wel), maar lijkt me leuk. Ik wil een keer naar Londen, lijkt me een mooie stad. Maar als vakantie ga ik toch liever naar spanje, heeft weer met afkomst/cultuur te makenquote:Op donderdag 22 juli 2010 22:28 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Eerst naar België, en daarna met een vriend naar Bath in Engeland.
Hoezo is Auti weg
Dit is lastig te begrijpen voor een buitenstaander, maar toch snap ik het wel. En die botheid is soms lastig. Bij mijn zijn meerdere mensen ook decorstukken, het kost mij namelijk moeite om emotie richting iemand te krijgen, en zolang ik dat niet heb. Kan die persoon me ook weinig schelen, maar goed dat is logisch, je kan je moeilijk om iedereen bekommeren.quote:Op donderdag 22 juli 2010 23:07 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Als ik niet écht iets heb met iemand, zal ik niet eens merken dat ie weg is. Mensen zijn voor mij toch voornamelijk decorstukken, hoe bot dat ook mag klinken.
Ik zou zeggen ga lekker van je weekend genieten, en alvast fijne verjaardag.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 10:28 schreef Cassandra87 het volgende:
Satsuma crasht mijn droom. Dacht dat je mij wel zou missen![]()
Nee hoor.
Tsja vind t oprecht jammer dat auti weg is. Maar heb een beetje een allergie voor mensen met een bord voor hun kop die alleen maar horen en lezen wat ze willen.
Ik denk dat ik dingen nu te veel naar huis neem omdat ik te weinig kan doen. En dat ik niet geheel lekker in mn vel zat, want normaal heb ik er nooit last van.
Maar nu heb ik lekker weekend, zit gewoon een beetje te hangen met Detroit, kan ik ff lekker tot rust komen
En dan zondag mijn verjaardag maar vieren
Zonder tijn![]()
10 dagen. Vorig jaar ben ik er ook geweest (met dezelfde vriend en nog een andere vriend), maar toen bleven we daar 2 dagen ofzo ivm het schema wat we hadden (interrail). We willen vooral de omgeving verkennen en veel foto's/filmpjes makenquote:Op donderdag 22 juli 2010 23:08 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Hoe lang ga je naar Bath? Leuke stad om te winkelen (en ik hou niet eens van winkelen). Verder nogal saai op zich. Langer dan een paar dagen hoeft niet zo, vind ik.
Londen ben ik 1x geweest, een halve dag. Was erg drukquote:Op donderdag 22 juli 2010 23:29 schreef francis998 het volgende:
[..]
Lijkt me wel leuk, Engeland ben ik nog nooit geweest(ja, als baby wel), maar lijkt me leuk. Ik wil een keer naar Londen, lijkt me een mooie stad. Maar als vakantie ga ik toch liever naar spanje, heeft weer met afkomst/cultuur te maken![]()
Hmm...deels aardig lang verhaal. Voor het hele verhaal zou je toch moeten teruglezen denk ik. Maar de relatie tussen meerdere fokkers(ik noem geen namen en hoor er zelf ook wel bij) en auti begon erg stroef te lopen, door meerdere dingen die hier gepost werden. En het is niet mijn bedoeling om de rel weer op te wekken, maar auti voelde zich hier niet op zijn gemak ofzo en is gestopt met posten.
Dat is wat ik er een beetje van maken, zonder in details te treden, wil je het hele verhaal moet je toch ff teruglezen.
Soms moet ik keuzes makenquote:Op vrijdag 23 juli 2010 10:28 schreef Cassandra87 het volgende:
Nee hoor.
Tsja vind t oprecht jammer dat auti weg is. Maar heb een beetje een allergie voor mensen met een bord voor hun kop die alleen maar horen en lezen wat ze willen.
Ik denk dat ik dingen nu te veel naar huis neem omdat ik te weinig kan doen. En dat ik niet geheel lekker in mn vel zat, want normaal heb ik er nooit last van.
Maar nu heb ik lekker weekend, zit gewoon een beetje te hangen met Detroit, kan ik ff lekker tot rust komen
Zonder tijn![]()
Jo Cas, waar woon je?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 10:28 schreef Cassandra87 het volgende:
Nee hoor.
Zonder tijn![]()
Blijkbaarquote:Op vrijdag 23 juli 2010 19:52 schreef ScarFace- het volgende:
Hoor ik dat goed, een feest bij Cassandra87?
De omgeving is wel heel mooi.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 18:10 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
10 dagen. Vorig jaar ben ik er ook geweest (met dezelfde vriend en nog een andere vriend), maar toen bleven we daar 2 dagen ofzo ivm het schema wat we hadden (interrail). We willen vooral de omgeving verkennen en veel foto's/filmpjes maken
quote:
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 22:52 schreef Cheng het volgende:
Hallo,
Ik ben nu een paar weken achtergekomen dat ik PDD NOS heb.
Ik wilde verder nog wat meer te weten komen over jullie
persoonlijke ervaring met PDD NOS of een andere vorm van autisme.
( Wie interesse heeft kan hier beneden mijn persoonlijke verhaal lezen of je kunt het skippen
en meteen naar de vragen gaan).
Ik ben zelf een 19 jarige mannelijke student en zoals je kan afleiden uit mijn naam ben ik van Chinese afkomst.Ik ben wel in Nederland geboren en leef dus al heel mijn leven in Nederland.
Ik heb altijd gemerkt dat ik wat anders dan de doorsnee persoon.
Zo moest ik al op vroege leeftijd naar de logopedie omdat ik niet duidelijk en te snel praatte.
Ook moest ik als kleuter naar de motoriek die mijn achterstand in motorische vaardigheden probeert
te verbeteren. Door de jaren heen heb ik al het 1 en ander aan hulp gekregen. Zo heb ik op de basisschool Remedial Teaching gehad ,Diverse faalangst trainingen, huiswerkbegeleiding en nog
een paar.
Mijn cito score was 540 waardoor ik naar een Havo/ Vwo brugklas kon gaan.
Probleem was echter de talen waar ik nooit goed geweest in talen ( op de basisschool heb ik altijd voor begrijpend lezen een Zwak gescoord). Op de middelbare school scoorde ik voor Frans nooit hoger dan een 5 en hetzelfde geld voor Duits ( Nederlands en Engels haalde ik met veel moeite een 6). Afijn in de 3e gezakt naar de mavo en na de mavo diploma weer terug naar de havo waar ik dus geen frans en duits meer had.
Om een lang verhaal kort te maken ik behaalde mijn havo diploma maar wel met de nodige huiswerkbegeleiding en examen trainingen. Daarna de HBO opleiding Personeel en Arbeid gedaan.
Dat was van September tot en met December. Ik kreeg geen huiswerkbegeleiding meer wat een enorme domper was. En de tempo van de leerstof was schrikbarend hoog. Verder vond ik de studie ook niet meer leuk en na diverse gesprekken met mijn SLB decaan ben ik voor de kerstvakantie met mijn opleiding gestopt.
Januari - Heden 2010
Ik ben in die periode naar een psycholoog gegaan en die heeft me door verwezen naar
een orthopedagoog die dus een diagnose stelde ( uit 2 gesprekken ) waar pdd- nos uit kwam.
Verder ben ik ook naar een loopbaanadviseur gegaan. Zij gaf me als advies om eerst MBO te gaan doen.
Verder heb ik ook een meditatie training gevolgd om meer tot rust gekomen, fitness, assertiviteit training,
diverse vrijwilligers werk, diverse workshops gevolgd. En op dat gebied ben ik altijd een doorzetter geweest.
Ik ken mijn eigen goeie en slechte kanten. Zo ben ik punctueel, "te" eerlijk , analytisch, nauwkeurig,standvastig, en open voor nieuwe dingen ( alles behalve het laatste is kenmerkend voor iemand die PDD NOS heeft).
Mijn slechte kanten zijn: Slecht luisteren, snel praten/ dingen willen afkrijgen, moeite in het maken van beslissing/getreuzel, eigenwijs ( hoewel dat soms positief als negatief is).
Anyway ik heb ondertussen ook een andere leuke studie ontdekt. Dat is CMV ( Cultureel Maatschappelijk vorming) eh Sociaal work. Tja dat is dus niet de meest ideale studie waar je aan zult denken voor iemand die een vorm van autisme heeft.Ik heb een dag meegelopen met de studie en ik vond het erg leuk. Verder heb ik ook rondgekeken bij de andere HBO instellingen en studies. Maar telkens val ik terug op 2 studies Personeel en Arbeid en CMV. Wat wel kenmerkend is dat ik mensen wil helpen. Maar niet puur zakelijk als in een bedrijf maar ook niet in de zorg. Iets in het midden. En ik hoop dat CMV me daarbij toe kan brengen.
( Ik denk dat het wel is opgevallen dat mijn grammatica een ramp is ondanks spellingscontrole).
( Zinsbouw, d en t, het en de en weet ik wat nog meer argh).
Mijn vragen:
Centrum van Autisme:
- Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het centrum van Autisme in Zuid Holland?
+ Wat voor hulp kun je verwachten en heeft het nut gehad?
+ Hoe vaak ga je ernaar toe?
+ Wat is het belangrijke wat je daar heb geleerd?
Studie:
- Welke studie volg je?
+ Vind je het moeilijk?
+ Vind je het leuk?
+ Hoe kwam je op deze studie terecht?
+ Tips?
Hulp/begeleiding:
- Wat voor hulp krijg je momenteel?
- Helpt het?
- Hoeveel kost het en word het vergoed door je PGB?
Familie/vrienden:
- Ben je de enige in je familie die een vorm van Autisme heb?
- Weten je vrienden dat je een vorm van Autisme heb?
- Hoeveel vrienden heb je daadwerkelijk met wie je wat doet? ( ik heb er zelf maar 1 en het klinkt raar
maar ik heb wel behoefte aan wat meer vrienden maar ik kan me ook prima in me eentje vermaken).
Wel een heel verhaal maar het lucht wel op.
Alvast bedankt!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |