hm, tja, mischien kom ik heel "kind" over als iemand die het maar laat gebeuren. Maar dat komt ook doordat ik geen idee heb wat te doen met mijn leventje, in de zin van wat ik wil, waar ik van hou enz.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 11:45 schreef Ferrobarr het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn: zo kom je ook voor een groot deel over in de reactie die je geeft. Ik zie iemand die weinig sturing aan haar leven geeft en het allemaal maar laat gebeuren. Je werkt en leert al een tijdje niet en je maakt weinig aanstalten om daar verandering in aan te brengen. Dit resulteert onder andere in een steeds groter gat op je CV waarmee werk (op niveau) alleen maar moeilijker gaat worden in de toekomst, om maar eens een toekomstgericht scenario te schetsen.
[..]
Eens. Je laat het jezelf teveel overkomen i.p.v. zelf het heft in handen te nemen: als je het huis uit wilt, zorg dan voor een financiële buffer door te gaan werken (waarom had je dat deze zomer ook alweer niet gedaan?). Het gaat allemaal niet vanzelf hoor...
@Francis: misschien een domme vraag, maar: wat doe je nou zoal de hele dag?
[..]
Herkenbaar. Overigens word ik ook wel eens als traag gezien.
Vraagje, wat zijn snuffelstages? En hoe kom je daaraan vía acholen orzo?quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 19:14 schreef Cassandra87 het volgende:
Je houdt niet van werken, met zo'n instelling kom je natuurlijk nergens! Rijke vent trouwen, hoef je niet meer te werken.
Is het geen idee om korte snuffelstages te lopen? Gewoon ergens aankloppen, of je mee kan kijken, mbt studiekeuze.
Ik weet nu pas wat ik wil omdat ik in die richting werk
SF sorry, dankjewel! jij mailt mij ook niet terug
Weer schuif je de verantwoordelijkheden weg en zoek je geen oplossing voor je probleem.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 18:59 schreef francis998 het volgende:
[..]
hm, tja, mischien kom ik heel "kind" over als iemand die het maar laat gebeuren. Maar dat komt ook doordat ik geen idee heb wat te doen met mijn leventje, in de zin van wat ik wil, waar ik van hou enz.
En jullie zien ook niet het hele beeld, en dat is logisch. Maar ik doe momenteel mijn best om nu een studie te regelen, maar telkens als het zover is dat ik zeg:'"dit doe ik", raak ik helemaal van streek...en emotioneel gaat het dan mis. En dan krijg ik het niet voorelkaar om me in te schrijven enz.
Mischien denk ik er ook teveel over na, maar ik wil graag een keuze maken die mij geschikt lijkt, maar ieder moment is dat anders..het ene moment wil ik X en het andere moment Y.
Ik heb totaal geen richting, niet op profesioneel aspect als persoonlijk. Ik heb niet echt iets wat ik echt wil bereiken. Ja oké een stabiele en interesante baan, maar dan komt de vraag, wat is interesant voor mij? En daar kom ik maar niet uit...alles is leuk voor even, maar op bepaald moment is de "lol" er weer vanaf.
En het laten gebeuren is iets wat ik sinds kind doe, omdat ik zelf totaal besluitloos ben..en daarom is alles nog moeilijker. En als dan voor het ene kies, lukt het mij om erachter te blijven staan..ik verander steeds meer van richting tot ik het allemaal zat ben.
Het is vrij lastig uit te leggen, maar de situatie is niet handig.
En op dit moment, die ik niet zo heel veel dagelijks, op het studie orienteren na, en me proberen in te schrijven. Maar doordat ik niet weet wat ik wil kwa studie gaat het mis zodra ik daadwerkelijk 1 studie kies. En ik wil dolgraag een studie gaan doen nu..maar krijg mezelf gewoon niet zo ver.
En velen zullen het er niet mee eens zijn of dit kinderachtig of idioot vinden, maar ik hou niet van werken en nog minder met de diploma's die ik op zak heb.
En op de een of andere manier als ik ergens niet van hou, of doe omdat het moet ofzo, dan gaat het helemaal mis...het lukt mij niet. Als ik iets doe moet ik het met een grote overtuiging doen...anders gaat het uiteindelijk wel mis.
En waar bestaat dat "je best doen" dan uit? Noem eens een concreet voorbeeld van wat je gedaan hebt om een studie te 'regelen'?quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 18:59 schreef francis998 het volgende:
[..]
hm, tja, mischien kom ik heel "kind" over als iemand die het maar laat gebeuren. Maar dat komt ook doordat ik geen idee heb wat te doen met mijn leventje, in de zin van wat ik wil, waar ik van hou enz.
En jullie zien ook niet het hele beeld, en dat is logisch. Maar ik doe momenteel mijn best om nu een studie te regelen, maar telkens als het zover is dat ik zeg:'"dit doe ik", raak ik helemaal van streek...en emotioneel gaat het dan mis. En dan krijg ik het niet voorelkaar om me in te schrijven enz.
Mischien denk ik er ook teveel over na, maar ik wil graag een keuze maken die mij geschikt lijkt, maar ieder moment is dat anders..het ene moment wil ik X en het andere moment Y.
Ik vind dat inderdaad kinderachtig. Althans, niet dat je werken niet leuk vindt, maar wel dat je het laat omdat je het niet leuk vindt. Er zijn zo veel mensen die werk doen wat ze niet leuk vinden, maar de hypotheek/huur moet betaald en er moet eten op de plank. Daarnaast, als iedereen zo zijn zoals jij, hadden we geen sociale zekerheid meer. Ik werk ook niet in een hersenloze kutbaan omdat ik het leuk vind. Maar ik wil geen uitvreter zijn: als ik thuis op mijn reet zit, gaat dat ten koste van mensen die geld echt nodig hebben omdat ze niet kunnen werken. Uit die overtuiging werk ik. Dat ik bij wil dragen aan de samenleving, en graag wil dat ouderen normaal verzorgd worden, zieken een uitkering kunnen krijgen, etc.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 18:59 schreef francis998 het volgende:.
En velen zullen het er niet mee eens zijn of dit kinderachtig of idioot vinden, maar ik hou niet van werken en nog minder met de diploma's die ik op zak heb.
En op de een of andere manier als ik ergens niet van hou, of doe omdat het moet ofzo, dan gaat het helemaal mis...het lukt mij niet. Als ik iets doe moet ik het met een grote overtuiging doen...anders gaat het uiteindelijk wel mis.
Ik heb je PM`s netjes beantwoord?quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 19:14 schreef Cassandra87 het volgende:
Je houdt niet van werken, met zo'n instelling kom je natuurlijk nergens! Rijke vent trouwen, hoef je niet meer te werken.
Is het geen idee om korte snuffelstages te lopen? Gewoon ergens aankloppen, of je mee kan kijken, mbt studiekeuze.
Ik weet nu pas wat ik wil omdat ik in die richting werk
SF sorry, dankjewel! jij mailt mij ook niet terug
Ik laat francis in haar waarde? Altijd al gedaan. Alleen een opmerking als, ik houd gewoon niet van werken, ja daar kan ik niet goed tegen. Zal wel door die sympathieke klanten komen aan de balie die zelfs papier willen prikken, alles zolang ze maar niet op de bank hun geld vangenquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 19:36 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Ik heb je PM`s netjes beantwoord?
En niet zo vijandig doen tegen francis998 allemaal heiedereen is anders laat een ander gewoon in zijn waarde..dat doen we allemaal wel maar toch.
En satsuma ik geloof best dat francis998 haar best doet ze heeft in ieder geval contact met een psycholoog en whatever waarom zou je haar ondervragen geloof mensen gewoon
Waarom? Omdat wij dalijk allemaal mogen betalen zodat francis thuis kan blijven zitten omdat werk 'niet bij haar overtuiging past'. En omdat ze niet gewoon toegeeft (aan haarzelf) dat zij ervoor kiest om in deze situatie te blijven, maar blijft zitten doen alsof het allemaal aan de wereld ligt en zij er niks aan kan doen. Niet kiezen is ook een keuze.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 19:36 schreef ScarFace- het volgende:
Ik heb je PM`s netjes beantwoord?
En niet zo vijandig doen tegen francis998 allemaal heiedereen is anders laat een ander gewoon in zijn waarde..dat doen we allemaal wel maar toch.
En satsuma ik geloof best dat francis998 haar best doet ze heeft in ieder geval contact met een psycholoog en whatever waarom zou je haar ondervragen geloof mensen gewoon
"Ik houd gewoon niet van werken"quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 19:42 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Ik laat francis in haar waarde? Altijd al gedaan. Alleen een opmerking als, ik houd gewoon niet van werken, ja daar kan ik niet goed tegen. Zal wel door die sympathieke klanten komen aan de balie die zelfs papier willen prikken, alles zolang ze maar niet op de bank hun geld vangen
En verder was dat van een snuffelstage een oprechte tip
Interpreteer ík niet als wel moeite doen om maar aan de gang te gaan, maar meer als bij de pakken neer te zitten. En ik ben niet de enige als ik de posts van Satsuma leesquote:En velen zullen het er niet mee eens zijn of dit kinderachtig of idioot vinden, maar ik hou niet van werken en nog minder met de diploma's die ik op zak heb.
En buiten dat, dát gebeurt niet aangezien ze niet werkt.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 20:09 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
"Ik houd gewoon niet van werken"
Kan ook betekenen dat ze met een depressief leeg gevoel naar huis gaat elke dag of iets in die richting?
Kom op zeg.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 20:07 schreef Satsuma het volgende:
En 'geloof mensen gewoon'? Maak dan maar even 10.000 euro naar mij over. Ik heb namelijk een erfenis voor je, maar die kan ik pas vrij laten komen als ik eerst een boete van 10.000 euro betaal.![]()
Haar belang is eigenbelang. Mooier overkomen. Naar ons, maar ook haar eigen beeld van haarzelf bevestigen en bevestigd krijgen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 20:20 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Kom op zeg.
Ik ken iemand die me bijna aanviel omdat ik een hete pan op het aanrecht had gezet(pddnos had hij)
"Het aanrecht word zwart"
Dat is pas na 30 minuten ofzo![]()
dan vat je echt dingen te letterlijk op.
Conclusie:
Op internet, op forums(danwel topics) waar gewoon eerlijk word gesproken, word gewoon eerlijk gesproken, aangezien de poster er werkelijk 0,0 belang bij heeft te liegen
Eh ja. Ik snap ook totaal niet wat een pan ermee te maken heeft. Daarom negeerde ik dat stukje maar gewoon.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 20:35 schreef ScarFace- het volgende:
Hm. Dat was wel een vreemd voorbeeld/vergelijking van mij misschien.
Wat voor belang heb jij erbij om te liegen?quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 20:41 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Eh ja. Ik snap ook totaal niet wat een pan ermee te maken heeft. Daarom negeerde ik dat stukje maar gewoon.
Overigens, dat letterlijk denken, daar herken ik nou helemaaaaaaaaaaaaaaaaal niks van. lieg, lieg, lieg![]()
Dat hoeft ook helemaal nietquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 21:35 schreef Cassandra87 het volgende:
Is binnen
Heb alleen geen tijd om nu inhoudelijk te reagerenKomt vanavond of morgen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |