abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:03:16 #1
151199 tinoz
Alter Reality
pi_84035640
geloven jullie dat we stiekem gemanipuleerd worden met chemische stoffen in bijvoorbeeld shampoo of tandpasta ?

Poll: Er zitten geest-manipulerende stoffen in producten
  • Geloof ik niet
  • Ja dat geloof ik
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

of heb ik te veel TV gekeken ?
  • Save Us From Fashion !
    pi_84035659
    Geloof ik ook, en ik kijk zelden TV.
    pi_84035714
    Ik denk het ook.
    ik ben kaal dus gebruik geen shampoo, en sinds ik een kunstgebid heb voel ik me veel beter
    Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
    pi_84035799
    OPEN JE OGNE MENSEN
    Flesje bier
      woensdag 14 juli 2010 @ 11:09:48 #5
    302853 themole
    graaft totaal door.
    pi_84035924
    Niet altijd serieus
    pi_84035932
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 11:06 schreef Gezicht het volgende:
    OPEN JE OGNE MENSEN
    Nee, want dan prikt de shampoo!
      woensdag 14 juli 2010 @ 11:11:03 #7
    54884 Yi-Long
    Snorloze Zeiksnor
    pi_84035978
    Ja.
    pi_84036152
    ik denk dat jij door je medicijnen rare dingen gaat schrijven
    Free people own guns! Slaves do not!
    pi_84036309
    ---> BNW
    Juin uit Eigen Tuin!
      woensdag 14 juli 2010 @ 11:25:52 #10
    264415 Jahr00n
    Fakkelteit
    pi_84036629
    Ze strooien al tientallen jaren gif over ons heen met die vliegtuigen!!!! Voedsel zal ook al wel gif bevatten.
    pi_84036657
    Volgens mij is het niet altijd stiekem. Ze schrijven erop wat erin zit, maar mensen gebruiken het toch.

Dit is ook een mooie: http://www.msnbc.msn.com/id/30929880/

Geen wonder dat de kids zo verslaaft zijn tegenwoordig.
    白い付
    付いて行く
    pi_84038172
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 11:26 schreef Jungpionier het volgende:
    Volgens mij is het niet altijd stiekem. Ze schrijven erop wat erin zit, maar mensen gebruiken het toch.

Dit is ook een mooie: http://www.msnbc.msn.com/id/30929880/

Geen wonder dat de kids zo verslaaft zijn tegenwoordig.
    red bull cola drink.
    dus niet normale red bull en in cola zit altijd een heel klein beetje coke omdat het onmogelijk is alles eruit te krijgen
    pi_84038791
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 11:57 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

red bull cola drink.
    dus niet normale red bull en in cola zit altijd een heel klein beetje coke omdat het onmogelijk is alles eruit te krijgen
    waar zeg ik dat het specifiek om de normale red bull gaat? En wat maakt het uit?
    Is alleen om even aan te geven dat er soms ook dingen in zitten die juist niet op de verpakking staan. Op cola staat niet "cocaine" zo veer ik dat weet

hier nog meer:

http://www.etaiwannews.com/etn/news_content.php?id=963665&lang=eng_news&cate_img=316.jpg&cate_rss=news_Health

Of dat nou express gebeurd van boven af, of een fout is in de productie of een regionaale promotie-stunt, dat zal men moeten discusseren.
    白い付
    付いて行く
    pi_84040304
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 11:57 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

red bull cola drink.
    Tuurlijk niet. Vroeger zat er coca extract in. Nu niet meer.
    pi_84044248
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 12:10 schreef Jungpionier het volgende:

[..]

waar zeg ik dat het specifiek om de normale red bull gaat? En wat maakt het uit?
    Is alleen om even aan te geven dat er soms ook dingen in zitten die juist niet op de verpakking staan. Op cola staat niet "cocaine" zo veer ik dat weet

hier nog meer:

http://www.etaiwannews.com/etn/news_content.php?id=963665&lang=eng_news&cate_img=316.jpg&cate_rss=news_Health

Of dat nou express gebeurd van boven af, of een fout is in de productie of een regionaale promotie-stunt, dat zal men moeten discusseren.
    0.03 parts per billion of cocaine
    nee dat heeft ook echt effect op een menselijk lichaam
    pi_84044373
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 11:03 schreef tinoz het volgende:

geloven jullie dat we stiekem gemanipuleerd worden met chemische stoffen in bijvoorbeeld shampoo of tandpasta ?
    dat is zelf geen kwestie van 'geloven' maar gewoon een feit ......

vrijwel alle producten die je kunt kopen zitten vol met 'manipulerende chemische stoffen'...

bv in tandpastea zitten allerhande chemische stoffen die je mondhygiene manipuleren, tandvlees en aanwezigheid van tandplak doen veranderen, en shampoo's zitten vol met chemische zeepverbindingen die stevige invloed op je haar hebben, op je hoofdhuid.

Hooguit wanneer je begint je 'exacte' definitie van wàt jij onder 'manipuleren' vind vallen sterker inperkt valt er misschien wat te discussieren hierover, maar zoals je het nu stelt _is_ het gewoon zo... vrijwel alle producten zitten vol met chemische stoffen die een zekere invloed op je hebben, je 'manipuleren'
    "Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
      woensdag 14 juli 2010 @ 14:09:33 #17
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_84044480
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 14:07 schreef RM-rf het volgende:

[..]

dat is zelf geen kwestie van 'geloven' maar gewoon een feit ......

vrijwel alle producten die je kunt kopen zitten vol met 'manipulerende chemische stoffen'...

bv in tandpastea zitten allerhande checmische stoffen die je m,ondhygiene manipuleren en shampoo's zitten vol met chemische zeepverbindingen die stevige invloed op je haar hebben, op je hoofdhuid.

Hooguit wanneer je beginzt je 'exacte' definitie van wàt jij onder 'manipuleren' vind vallen sterker inperkt valt er misschien wat te discussieren hierover, maar zoals je het nu stelt _is_ het gewoon zo... vrijwel alle producten zitten vol met chemische stoffen die een zekere invloed op je hebben, je 'manipuleren'
    ik denk dat jij ook wel weet waarover het hier gaat
    Save Us From Fashion !
    pi_84044569
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 14:09 schreef tinoz het volgende:

[..]

ik denk dat jij ook wel weet waarover het hier gaat
    Nee, ik leg een hoge waarde aan een duidelijke en exacte uitleg .....
    (ik vermoed wel dat ik een beetje in kan schatten dat je een bepaalde richting op wil gaan, maar juist daarom vind ik het belangrijker dat je wat verder gaat dan 'hersenscheetjes')

Niet 'halve dingen roepen' en vooral veel overlaten aan wat 'interpretaties' en 'vrij en los 'erbijdenken' maar wees exact en duidelijk...
    Wil je een bepaalsde stelling bediscussieren, moet eerst heel duidelijk zijn wàt precies het onderwerp is... anders wordt het héél makkelijk 'langs elkaar heen te praten'.
    "Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
      woensdag 14 juli 2010 @ 15:03:12 #19
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_84047111
    welke gedeelte van "geest-manipulerende stoffen in producten" snapje niet ?
    Save Us From Fashion !
    pi_84047264
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 15:03 schreef tinoz het volgende:
    welke gedeelte van "geest-manipulerende stoffen in producten" snapje niet ?
    ik snap het best, maar ik leg je uit dat het veels te vaag en breed is ...

'geest' is een erg vaag begrip, daaronder kun je alles vatten als psyche, gevoelens, en ook bv onderbewustzijn....

bv shampoo bevat geurstoffen die een sterk psychische manipulatie genereren, bv geeven de gebruiken de indruk dat de shampoo naar bloemen ruikt of bv naar fruit...
    eveneens wordt er heel bewust de 'kleur' van shampoos bepaalt door kleurstoffen die het 'psychische effect' van deze shampoo versterken.

Tandpasta zal smaakstoffen bevatten welke heel specifiek een 'psychische werking' zal hebben op de gebruiker ... namelijk de indruk versterken dat zn mond 'schoner' is na het poetsen en ook een 'lekker' gevoel geeft.

Hooguit kan mischien het door jou in de OP gekozen wordje 'stiekem' nog een extra aspect aan de discussie geven... omdat fabrikanten geen stoffen in producten mógen verwerken die niet gedocumenteerd zijn ....
    alle stoffen moete dus op het etiket vermeld worden via E-nummers, alhoewel weinig gebruikers wérkelijk precies zullen weten _wat_ al die stoffen precies doen... en bv reclame-makers dolgraag allerlei 'suggesties' doen over de inhoud van producten door 'dure' en interssan te termen te gebruiken:
    'Bevat Hydro-gel' voor een product op waterbasis bv.

reclame zelf is natuurlijk ook een prima manier van 'geest-manipulatie' al worden daarbij , bij reclame als comunicatiemedium niet direkt chemische stoffen gebruikt (alhoewel er een nauwe grens is tussen 'reclame' en product-ontwikkeling' waarbij bv ook 'geur', 'smaak' en 'klank' vanuit een sterk comunicatief aspect 'ontwikeld' worden)
      woensdag 14 juli 2010 @ 16:35:36 #21
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_84051304
    Okay!

Misschien helpt dit je verder .

Ik zal het zo duidelijk mogelijk proberen te omschrijven.

De vraag die ik wil stellen heeft niets met geur of een fris gevoel te maken ; ik wil meer weten over de mogelijkheid dat het denken zelf beïnvloed wordt door chemische ingrediënten in producten die op grote schaal gebruikt worden .

Het creatief denken en een gezonde achterdocht die worden aangetast door een chemisch component in bijvoorbeeld shampoo of tandenpasta.

En zo ja , zouden de chemische componenten dan een direct effect op het denken hebben of zouden de chemicaliën kunnen dienen als contact maker ? In dat geval zou er een externe kracht door middel van het chemisch goedje draadloos in contact kunnen komen met het brein .....
    Save Us From Fashion !
    pi_84087019
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 16:35 schreef tinoz het volgende:

De vraag die ik wil stellen heeft niets met geur of een fris gevoel te maken ; ik wil meer weten over de mogelijkheid dat het denken zelf beïnvloed wordt door chemische ingrediënten in producten die op grote schaal gebruikt worden .

Het creatief denken en een gezonde achterdocht die worden aangetast door een chemisch component in bijvoorbeeld shampoo of tandenpasta.

En zo ja , zouden de chemische componenten dan een direct effect op het denken hebben of zouden de chemicaliën kunnen dienen als contact maker ? In dat geval zou er een externe kracht door middel van het chemisch goedje draadloos in contact kunnen komen met het brein .....
    Waarop baseer je je idee dat er een duidelijk definieerbaar verschil zou bestaan tussen iemand die zich 'fris en lekker voelt' of juist extra 'wakker' door een zeker product te gebruiken... én de 'geestelijke beinvloeding door chemische stoffen'...

Als je een blikje Red Bull drinkt, heeft dat een direkte invloed op je 'geest'... en die ontstaat door de chemische stoffen erin...

Wat je misschien ook denkt, maar wat wél grote onzin is... dat er in de directie van zulke fabrikanten iemand zou ziten die bepaalde stofjes in producten stopt... om heel 'gericht' waaraan mensen denken of hoe ze zich 'voelen en daarin een grote 'sturing' aan te brengen is ...

Nee, je kunt géén product maken waarvan mensen zich zomaar 'gelukkiger' gaan voelen of een bepaalde politieke overtuiging 'aannemen' enkel omdat zekere stoffen erin zitten....

precies zoals ook bv medicijnen die mensen voorgeschreven krijgen bij bv depressiviteit of anti-psychotica niet de problemen zelf wegnemen of wérkelijk de gevoelens 'veranderen... maar hooguit er een zekere 'sturing in aanbrengen qua 'beinvloeding'... door bv in het algemeen emotionele gevoelens eof opgewondenheid te onderdrukken (downers) of wat 'op te peppen'.
      donderdag 15 juli 2010 @ 18:13:10 #23
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_84099987
    Zo ver ik weet waren ze al een tijd bezig medicatie te ontwikkelen om soldaten met trauma's te helpen die gebeurtenissen te vergeten.

Misschien weet iemand er meer over.

Verder kan je natuurlijk mensen wel gelukkiger make met bijvoorbeeld XTC, maar waarom zou je dan niet het vrij denken kunnen indammen met chemische stoffen ?

Je doet of je weet waar je over praat en wilt zelfs mijn vraag sluitend beantwoorden met NEE,

Ben je afgestudeerd op Scheikunde ?
    Save Us From Fashion !
    pi_84101162
    quote:
    Op donderdag 15 juli 2010 18:13 schreef tinoz het volgende:
    Zo ver ik weet waren ze al een tijd bezig medicatie te ontwikkelen om soldaten met trauma's te helpen die gebeurtenissen te vergeten.

Misschien weet iemand er meer over.
    volstoppen met Prozac dus.
    quote:
    Verder kan je natuurlijk mensen wel gelukkiger make met bijvoorbeeld XTC, maar waarom zou je dan niet het vrij denken kunnen indammen met chemische stoffen ?
    Dat gebeurt ook.
    quote:
    Je doet of je weet waar je over praat en wilt zelfs mijn vraag sluitend beantwoorden met NEE,

Ben je afgestudeerd op Scheikunde ?
    Waarom scheikunde ? Biologie, natuurkunde, psychologie en relegie zijn net zo relevant.
    pi_84101426
    quote:
    Op donderdag 15 juli 2010 18:13 schreef tinoz het volgende:
    hoe had je dat voorgesteld ... alsof je zomaar een pilletje kunt nemen en al je gevoelens en psyche zou 'veranderen'....
    als jij weet van hebt hoe dat mogelijk is, kun je goud geld verdienen en de medicijnenfabrikanten zouden dolgraag zulk een medicijn kunnen maken...

Màár, hét probleem daarbij is dat beinvloeding door chemische stoffen helemaal niet zo 'fantastisch'
    gaat.... je kunt wel bepaalde gevoelens beinvloeden of sturen, maar nooit de enorm gecompliceerde lichamelijke functies overnemen die je zenwustelsel inneemt, welke ook gericht je hormoonhuishouding kan aanpassen aan bepaale situaties (ook bv psychische 'aanpassing'... bv voel je dat je hart sneller gaat kloppen als je aane eg 'spannende' situatie blootstaat, dat komt doordat je adrenaline-spiegel stijgt... iets dat je lichaam doet ... je kunt het ook door 'pilletjes' doen maar lang niet zo effectief als je lichaam zelf dat 'stuurt)
    quote:
    ehm... je vraag is gewoon een hoop onduidelijke vagigheid die dubbel interpreterbaar is en ik heb je meermaals duidelijk gevraagd gewoon beter te specificeren en exacter je definitie's
    'vast' te leggen, om heel duidelijk te maken wélke richting je op wilt..

volgens mij probeer ik ook constructief bepaalde voorbeelden te geven welke 'mogelijkheden' je over kunt hebben , inclusief beter uitgewerkte voorbeelden... waarbij ik verschilende kanten probeer te 'belichten'.

Serieus... het lichaam van de Mens, het centrale Zenuwstelsel en de hormoonhusihouding is iets heel moois ...
    je lijkt te denken dat je dat zomaar 'eventjes' kunt overnemen van buitenaf... maar dat is onzin ... enkel door bepaalde stoffen aan producten toe te voegen kun je nooit de 'geest' zo effectief 'besturen' omdat juist je lichaam zélf vele malen gecompliceerde en fijn afgeregeld is, amar ook individueel enorme verschillen zijn tussen mensen ...

dat merken bv ook artsen en psychiaters vaker, die ook moeten proberen iemands 'geest' enigszins te 'sturen' via bv medicatie, maar wat enorm lastig blijkt te zijn en vaak ook een lastig traject waarin men ook veel moet 'experimenteren' hoe een specifiek lichaam op medicatie reageert en op welke doses
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')