Wat een vooruitzichtquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:09 schreef boem-dikkie het volgende:
Jippie. Wat zullen onze plantsoentjes, parken en straten er heerlijk schoon uitzien nu er na de afschaffing van de studiefinanciering voor de wat minder bedeelde mensen geen kans meer is op studeren. Plus extra banen in de kledingindustrie aangezien er heel veel van die oranje hesjes bij zullen komen.
Nog meer voordelen, zitten er eigenlijk wel nadelen aan dit idee?quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:09 schreef boem-dikkie het volgende:
Jippie. Wat zullen onze plantsoentjes, parken en straten er heerlijk schoon uitzien nu er na de afschaffing van de studiefinanciering voor de wat minder bedeelde mensen geen kans meer is op studeren. Plus extra banen in de kledingindustrie aangezien er heel veel van die oranje hesjes bij zullen komen.
Ja, mensen die wel willen studeren maar waar het geld aan ontbreekt worden de dupequote:Op woensdag 14 juli 2010 11:10 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Nog meer voordelen, zitten er eigenlijk wel nadelen aan dit idee?
Je kunt geld lenen? en over 30 jaar afbetalen als je werk hebt?quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:09 schreef boem-dikkie het volgende:
Onzin, er is de mogelijkheid om te lenen. Denk je dat iedere student die uit een rijker milieu komt alles maar uit de hand van papa en mama krijgt?quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:09 schreef boem-dikkie het volgende:
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:11 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Je kunt geld lenen? en over 30 jaar afbetalen als je werk hebt?
Dus studeren is echt wel mogelijk hoor
Volgens mij juist een gevolg is van de financiering van scholen die een bonus krijgen per afgestudeerde, terwijl men een bonus zou moeten krijgen om 50% af te laten vallen in de eerste 2 jaar.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hetgeen een gevolg is van al jarenlange bezuinigingen op onderwijs. Ik zie niet in hoe dit mijn punt ontkracht eigenlijk.
Ja maar dat geeft niet want die kunnen dus bij de plantsoenendienst en bij de oranjejasjesmakerij werken.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:11 schreef 3keernix het volgende:
[..]
Ja, mensen die wel willen studeren maar waar het geld aan ontbreekt worden de dupe
Fuck yeah! "En toen ik 16 was begon ik dus bij de AH, en nu, op mijn 36e leid ik wel 12 mensen van 16!!!!quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:07 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Lijkt me een prima basis.
Als je niet weet hoe het onderaan eraan toe gaat, hoe kun je dan bovenaan sturen?
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:12 schreef Katth het volgende:
[..]
Onzin, er is de mogelijkheid om te lenen. Denk je dat iedere student die uit een rijker milieu komt alles maar uit de hand van papa en mama krijgt?
Motivatie en wilskracht om iets te bereiken in je leven moet de drijfveer zijn en niet dat je een bak geld krijgt van Den Haag.
Ja, want geld lenen voor je eigen ontwikkeling is taboe in deze wereld. Je kan beter geld lenen voor een dikke plasmaquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:09 schreef boem-dikkie het volgende:
Hoe? zelfs voltijd afgestudeerde HBO'ers hebben moeite om een baan te vinden nadat ze zijn afgestudeerd en komen nergens aan de bak, ja beneden niveau misschienquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:13 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ja maar dat geeft niet want die kunnen dus bij de plantsoenendienst en bij de oranjejasjesmakerij werken.
Daarnaast kunnen ze als ze écht willen studeren toch een lening nemen en die terug betalen?
Een drijfveer voor wat? Je hand blijven ophouden ipv zelf aan de slag te gaan? Op je luie reet zitten en verwachten dat de overheid het geld wel naar je toe komt brengen?quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:13 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Maar het krijgen van een extra ondersteuning bij je studie is zeker wel een drijfveer.
Ja, omdat de markt verzadigt is met middelmaat.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:14 schreef 3keernix het volgende:
[..]
Hoe? zelfs voltijd afgestudeerde HBO'ers hebben moeite om een baan te vinden nadat ze zijn afgestudeerd en komen nergens aan de bak, ja beneden niveau misschien
Ach god ja, studenten zijn arm en verdienen dit niet.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:15 schreef -Strawberry- het volgende:
Heel slecht dit. Studenten kunnen zelfs met stufi al moeilijk rondkomen. Dat wordt leuk....
Ja.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ach god ja, studenten zijn arm en verdienen dit niet.
Afgestudeerden kunnen nu al geen werk vinden, vanwege gebrek aan werkervaring.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:01 schreef TNA het volgende:
Prima idee. Afgestudeerden verdienen veel meer en kunnen die lening makkelijk aflossen.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:16 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja.
Op kamers gaan kunnen de meesten nu wel vergeten.
dat + een goede baanquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:16 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja.
daar heb ik niet om gevraagdquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:17 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Daarvoor hebben ze al hun gratis ov jaarkaart.
quote:
Dan reis je maar heen en weer. Of weet je wat; je leent geld voor je eigen ontwikkeling. Dat heet 'een ruggegraat kweken', en is zeer aan te raden.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:16 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een drijfveer voor wat? Je hand blijven ophouden ipv zelf aan de slag te gaan? Op je luie reet zitten en verwachten dat de overheid het geld wel naar je toe komt brengen?
Weet je hoe lang de reistijd voor mij is als ik naar de uni ga?quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:17 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Daarvoor hebben ze al hun gratis ov jaarkaart.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |