nee zwemmen gewoon in bikiniquote:
dat had ik met mijn Lada 111quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:28 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Een nadeel is dat de brandstof er zo snel doorheen gaat.
Oeh, dat lijkt mij ook wel schrikken jaquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:27 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik zat met een flink noodweer dat 4 uur duurde in de buurt van Bordeaux. Daar zijn toen doden gevallen. Op zich is het wel mooi wat de natuur kan klaarspelen.
Ik was toen met een klein tentje onderweg, en van de campinghouder moest iedereen die in een tent zat, naar een stacaravan die ook op de camping stonden. Op zich wel eens spannend en leuk om mee te maken. Totdat je achteraf hoort wat er had kunnen gebeuren, dan schrik je wel even.
Oh vast, maar ook dan voel ik die behoefte nietquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:28 schreef Ivo1986 het volgende:
[..]
Ik rij wel eens grote stukken in Duitsland, de snelheid scheelt wel een hoop tijd op een flinke afstand
Lang leve geen haast en een zuinige diesel met aircoquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:28 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Elke voordeel heb zijn nadeelquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:28 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:31 schreef Ivo1986 het volgende:
[..]
Elke voordeel heb zijn nadeel
Heb eigenlijk nog niet met 200+ op de verbruikmeter gekeken
Mijne geeft geen hoger verbruik van 1:4 weerquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:33 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Hehe. Dat ding van mij verbruikt 1:3 als ik plankgas rijd...
Heel wat. Van de meeste reizen staan er verslagen (of evenementeverslagen) op http://fotoalbum.dds.nl/ivo_mquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:01 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Wauw! heb je foto's?(ergens online dan he, waar ik ze ook kan zien
)
[..]
Wouw wist niet dat dds nog bestond, mijn eerste mailadres was van DDSquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:43 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Heel wat. Van de meeste reizen staan er verslagen (of evenementeverslagen) op http://fotoalbum.dds.nl/ivo_m
Volgens mij bedoel je het andersom, met lage toeren (sneller opschakelen) verbruik je in principe namelijk minderquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:38 schreef Ivo1986 het volgende:
[..]
Mijne geeft geen hoger verbruik van 1:4 weeral zal het met hogere touren wel zuiniger worden denk ik
Ik ga eens even kijkenquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:43 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Heel wat. Van de meeste reizen staan er verslagen (of evenementeverslagen) op http://fotoalbum.dds.nl/ivo_m
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:45 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Volgens mij bedoel je het andersom, met lage toeren (sneller opschakelen) verbruik je in principe namelijk minder
Naarmate je langer op hoge touren rijdt lijkt het mij juist logisch dat hij minder verbruikt aangezien hij minder moeite hoeft te doen om de snelheid vast te houdenquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:45 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Volgens mij bedoel je het andersom, met lage toeren (sneller opschakelen) verbruik je in principe namelijk minder
Same thoughts great mindsquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:46 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat is niet geheel waar. Je verbruikt het minste op het punt waar je koppel het hoogste is. Je zult dus heel goed moeten weten waar je koppel het beste is.
Bij lage toeren moet je motor soms harder werken dan bij hoge toeren.
Dat klopt, maar overal wordt wel verteld dat sneller opschakelen vaak economisch voordeliger is. Even snel een stukje van autoenvervoer.infoquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:46 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat is niet geheel waar. Je verbruikt het minste op het punt waar je koppel het hoogste is. Je zult dus heel goed moeten weten waar je koppel het beste is.
Bij lage toeren moet je motor soms harder werken dan bij hoge toeren.
Dit wordt niet alleen daar verteld, maar ook door de ANWB etcquote:Verkeerd schakelen
Zonder dat de autobestuurders het beseffen, gooien ze ook vele euro’s weg door verkeerd te schakelen tijdens het auto rijden. Volgens studies kan je hel wat geld besparen door traag op te trekken en door vlugger naar een hogere versnelling te schakelen. Een mogelijke verklaring hiervoor is dat de autoconstructeurs de automotoren zo stil maken dat de autobestuurder denkt in een juiste versnelling te zitten. We horen niet meer wanneer we moeten schakelen.
De algemene regel is:
benzinewagens: schakelen bij 2.500 toeren.
dieselwagens: schakelen bij 2.000 toeren.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:50 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Dat klopt, maar overal wordt wel verteld dat sneller opschakelen vaak economisch voordeliger is. Even snel een stukje van autoenvervoer.info
[..]
Dit wordt niet alleen daar verteld, maar ook door de ANWB etcDus echt, te laat schakelen kost je brandstof
Ik ben zelf niet technisch aangelegd, maar dit weet ik dan weer wel
En dat zou dus te hoog zijn volgens de dingen die ik geleerd heb in de theorie en van m'n instructricequote:Op woensdag 14 juli 2010 11:52 schreef Ivo1986 het volgende:
Mijn koppel is ronde de 3500 touren (225 Nm)
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:52 schreef Ivo1986 het volgende:
Mijn koppel is ronde de 3500 touren (225 Nm)
Nergens last van, maar als je waarde hecht aan vermogen dan moet je inderdaad niet snel opschakelen. Zo simpel is het wel, lagere versnelling, meer toeren, meer vermogen. Denk maar aan in de bergen rijdenquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:52 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Als ik mijn auto bij 2500 toeren schakel, dan schiet het voor geen meter op. Ik heb te maken met een turbogat. Dus het verhaal gaat gewoon niet altijd op.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:54 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Nergens last van, maar als je waarde hecht aan vermogen dan moet je inderdaad niet snel opschakelen. Zo simpel is het wel, lagere versnelling, meer toeren, meer vermogen. Denk maar aan in de bergen rijden
Mijne is nog geheel origineelquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:53 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat moet ik even opzoeken, ik weet het niet van buiten vanwege de chiptuning...
Tsja, maar jij hebt ook een gechiptunede ofzoquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:57 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Om de motor op toeren te brengen kost ontzettend veel brandstof. Als ik in het turbogat zit (onder 2500 toeren ongeveer), en dan plankgas geef, dan heb ik 20 seconden nodig om van 50 naar 100 op te trekken in de 5. In de 4 heb ik er 15 seconden voor nodig dan.
Zeker met de huidige turbo motoren die ieder merkt heeft, klopt de hele redenatie achter het vroeg schakelen niet meer.
Toffe foto's btw!quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:43 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Als het een goede chiptuning betreft is hij zuinigerquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:00 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Tsja, maar jij hebt ook een gechiptunede ofzoEn daar heb ik geen verstand van
Maar dat het je meer brandstof kost in hogere toeren is volgens mij in zijn algemeenheid wel te stellen, en als je harder rijdt dan verbruik je ook meer. Ik gok dat jouw auto meer verbruikt na alle modificaties dan toen ie in z'n originele staat was. Maar ik neem ook aan dat als je zo'n passie hebt met je auto, dat dat je geen ene reet kan schelen
![]()
Maar met een turbo diesel (zoals die van mijn vader) is het wel veel voordeliger om vroeg te schakelen hoor, alleen heb je dan inderdaad minder vermogen.
Echt? Kun je me uitleggen wat het is dan?quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:04 schreef Ivo1986 het volgende:
[..]
Als het een goede chiptuning betreft is hij zuiniger
Dan wordt de software aangepast (motormanagement) zodat deze efficiënter gaat werken.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:09 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Echt? Kun je me uitleggen wat het is dan?Want ik heb er wel eens van gehoord, maar wat het is al sla je me dood
Aha, tofquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:12 schreef Ivo1986 het volgende:
[..]
Dan wordt de software aangepast (motormanagement) zodat deze efficiënter gaat werken.
Is trouwens niet voor iedere auto rendabel, bij de mijne heeft het niet veel zin, heb dan maar een winst van 2 pk ofzo.
Nog steedsquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:53 schreef friekin_ het volgende:
Hoi. Ik ben verliefd.
Googlen en/of informeren bij een chipper bij je in de buurt / of autoclubquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:16 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Aha, tofIk dacht altijd dat ie dan alleen maar harder ging en dat er niets zuiniger zou gaan werken ofzo
![]()
En hoe komen mensen er dan achter of je auto daar geschikt voor is? De mijn sowieso niet, want die heeft amper elektronica en de "luxe" elektronica die ik wel had (mijn koplampen met een knopje in stand verstellen) bleek stuk te zijn
quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:12 schreef Ivo1986 het volgende:
[..]
Dan wordt de software aangepast (motormanagement) zodat deze efficiënter gaat werken.
Is trouwens niet voor iedere auto rendabel, bij de mijne heeft het niet veel zin, heb dan maar een winst van 2 pk ofzo.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:16 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Aha, tofIk dacht altijd dat ie dan alleen maar harder ging en dat er niets zuiniger zou gaan werken ofzo
![]()
En hoe komen mensen er dan achter of je auto daar geschikt voor is? De mijn sowieso niet, want die heeft amper elektronica en de "luxe" elektronica die ik wel had (mijn koplampen met een knopje in stand verstellen) bleek stuk te zijn
Ik heb me er echt nog nooit in verdiept, maar ik hoor het dus ook niet zo heel vaak.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:19 schreef Ivo1986 het volgende:
[..]
Googlen en/of informeren bij een chipper bij je in de buurt / of autoclub
Aha Ik denk dat ik het een beetje snapquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:21 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Die van mij heeft 43 PK meer (rollerbank, dus niet op papier). Het grote nadeel is dat je rechtervoet een stuk zwaarder lijkt als je weet dat je meer vermogen hebt. Maar bij dezelfde rijstijl zou het verbruik inderdaad om laag gaan.
[..]
Het heeft met meer dan alleen elektronica te maken. Maar chiptuning is het meest rendabel als er een turbo op de motor geschroefd zit.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:24 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ik heb me er echt nog nooit in verdiept, maar ik hoor het dus ook niet zo heel vaak.
[..]
Aha Ik denk dat ik het een beetje snapHet zou sowieso niets voor mij zijn, maar als je er van houdt en zolang de boetes niet te veel binnen stromen is het vast heel tof
quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:26 schreef Ivo1986 het volgende:
Ik heb mijn auto nu ruim 3 maanden en nog 0 boetes binnen
Hehe mijne is semi-automaatquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:27 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]![]()
Ik heb mijn eerste boete al gehadMaar dat was in een automaat van een vriendin van mij waar ik een beetje aan moest wennen
![]()
Dus 5 km te hard na correctie
Heb em cadeau gekregen van haar, dat was dan wel lief
Dat valt dan nog reuze mee!quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:26 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Sinds ik de auto heb, pas 3 boetes. En ik heb de auto 3,5 jaar.
Mijn hoogste is 200 euro, omdat een agent dacht op 500 meter afstand te zien dat ik 120 reed waar ik maar 80 mocht...
2 keer voor laten komen en er is in totaal 50 euro vanaf gegaan, het zou dus 250 euro zijn in eerste instantie... De rechter vond het normaal dat een agent dat kon inschatten op die afstand.
Wel als je normaal een schakelbak rijdt en dat dat de eerste 500 meter waren in een automaatquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:28 schreef Ivo1986 het volgende:
[..]
Hehe mijne is semi-automaatdus automaat rijden is geen excus
quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:29 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Dat valt dan nog reuze mee!
Oeh, da's wel sneu geld dan...En bijzonder dat ze mogen schatten, ik dacht dat dat niet kon... maar blijkbaar toch wel... Komt vast omdat je auto er zo snel uit zag
Maar balen is het wel...
Lekker danquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:33 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik had ook gedacht dat het niet mocht, maar ik kwam helaas bedrogen uit.
Even letterlijk wat de eerste zinnen bij de rechter waren:
Rechter: "Een VW Golf, nog een speciale uitvoering?
Ik: "Ja, een GTi."
Rechter: "Ah, daar rijd je al makkelijk veel te hard mee."
Ik. ".........."
Daarnaast nog een andere leuke situatie vanwege fouten op het proces verbaal:
Ik: "Ik heb ondertussen toch bewezen dat wat hier op papier staat theoretisch en praktisch onmogelijk is."
Rechter: "Agenten kunnen veel."
Ik. "........"
Ja ach. Wel eens kunnen zien hoe de rechtzaal van binnen uit ziet.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:39 schreef postmortum het volgende:
ik voel me ontzettend down , sinds vrijdag ontslagen al tientallen sollicitaties gedaan en krijg steeds te horen dat er geen werk voor mij is:
te hoog opgeleid , te laag opgeleid , te oud , te jong , past niet in het functieprofiel , niet voldoende werkervaeing , te veel werkervaring .
ik heb ze allemaal al tientallen keren gehoord
quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:39 schreef postmortum het volgende:
ik voel me ontzettend down , sinds vrijdag ontslagen al tientallen sollicitaties gedaan en krijg steeds te horen dat er geen werk voor mij is:
te hoog opgeleid , te laag opgeleid , te oud , te jong , past niet in het functieprofiel , niet voldoende werkervaeing , te veel werkervaring .
ik heb ze allemaal al tientallen keren gehoord
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |