quote:Op zondag 18 juli 2010 01:26 schreef aaipod het volgende:
[..]
Lees jij nog eens. Die brand was op een ander moment. Gewoon beter in de gaten houden dus of in een hokje stoppen zo'n beest.
quote:Op vrijdag 16 juli 2010 11:16 schreef Yenna het volgende:
[..]
Mijn katten komen normaal gesproken nooit los buiten.
Ik heb voor hun een mooie, grote ren met klim , verstop en schuilmogelijkheden...
Zo kunnen ze op een veilige manier een frisse neus halen.
Helaas is deze kat uit angst gevlucht.
Zoals eerder genoemd, heb ik een woningbrand gehad en dit dier heeft dat dus
meegemaakt.
Hij associeert de woning met zijn trauma...de brand.
Daardoor is hij in een onbewaakt ogenblik naar buiten geschoten...
Ik ben van mening dat als iemand een dier wil, dit zelf aan moet schaffen en dat
anderen geen overlast van mijn dieren hoeven te hebben.
Eensch, als één of andere incompetente idioot mijn Lisa weggeeft is ie zijn leven niet zeker.quote:Op zondag 18 juli 2010 03:51 schreef RTB het volgende:
Ik vind het nog best knap hoe de mensen hier in verhouding nog redelijk rustig blijven.
Als iemand mij verteld dat ze mijn huisdier hebben verkocht/aangeven dat ik eerst 100+ euro moet neerleggen omdat ze het huisdier een 2de keer hebben gechipt/gecastreerd omdat ze lui te waren om te checken, dan trek je zo iemand toch ook meteen over de balie heen.
Ik zou op zo'n moment echt niet voor mezelf instaan, van mijn huisdieren blijf je af als je zo incompetent bent.
Dit dier kwam nooit buiten.quote:Op zondag 18 juli 2010 01:26 schreef aaipod het volgende:
[..]
Lees jij nog eens. Die brand was op een ander moment. Gewoon beter in de gaten houden dus of in een hokje stoppen zo'n beest.
Die vriend van mij (met die kat die nu een paar chips heeft) is ook heel boos geworden maar wat moet je? Je krijgt je dier niet mee, die zit ergens achter in een kooi. En dat je het dier terug krijgt is toch wel het belangrijkste. Hij is bij de politie geweest en heeft met de gemeente en de dierenbescherming gepraat maar die zeggen allemaal dat zij er buiten staan en dat hij het met het asiel moet oplossen. Dan kan je natuurlijk via je rechtsbijstand of rechtshulp aan de gang maar tegen de tijd dat die procedures klaar zijn is die kat allang geadopteerd door een ander. Dus dan lap je inderdaad maar weer 75 euro zodat je je kat mee kan nemen.quote:Op zondag 18 juli 2010 03:51 schreef RTB het volgende:
Ik vind het nog best knap hoe de mensen hier in verhouding nog redelijk rustig blijven.
Als iemand mij verteld dat ze mijn huisdier hebben verkocht/aangeven dat ik eerst 100+ euro moet neerleggen omdat ze het huisdier een 2de keer hebben gechipt/gecastreerd omdat ze lui te waren om te checken, dan trek je zo iemand toch ook meteen over de balie heen.
Ik zou op zo'n moment echt niet voor mezelf instaan, van mijn huisdieren blijf je af als je zo incompetent bent.
quote:Op zondag 18 juli 2010 09:58 schreef Yenna het volgende:
[..]
Dit dier kwam nooit buiten.
Doordat ik vorig jaar die brand heb gehad en dt dier dat heeft meegemaakt,
is hij op een onbewaakt moment naar buiten geschoten kort ná de brand.
Terwijl ik voor mijn dieren bij mooi weer zelfs een grote ren heb, zodat ze
veilig buiten kunnen zonder dat andere mensen daar overlast van hoeven
te hebben...
De hele buurt is hier maanden naar hem op zoek geweest....
Ja, je hebt gelijk...quote:Op zondag 18 juli 2010 11:05 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Een kleine tip, stop jezelf te verantwoorden richting een troll.
Ik had als het mij overkwam per direct de centen heen gelegd en mijn kat mee naar huis genomen. Maar dat zou zeker niet het laatste zijn wat ze van me gehoord hadden.quote:Op zondag 18 juli 2010 10:57 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Die vriend van mij (met die kat die nu een paar chips heeft) is ook heel boos geworden maar wat moet je? Je krijgt je dier niet mee, die zit ergens achter in een kooi. En dat je het dier terug krijgt is toch wel het belangrijkste. Hij is bij de politie geweest en heeft met de gemeente en de dierenbescherming gepraat maar die zeggen allemaal dat zij er buiten staan en dat hij het met het asiel moet oplossen. Dan kan je natuurlijk via je rechtsbijstand of rechtshulp aan de gang maar tegen de tijd dat die procedures klaar zijn is die kat allang geadopteerd door een ander. Dus dan lap je inderdaad maar weer 75 euro zodat je je kat mee kan nemen.
Daarnaast heeft hij wel contact gezocht met de dierenambulance en een aantal van hen bij hen thuis uitgenodigd voor een gesprek. Zij weten nu dat deze kat geen zwerfkat is en dat hij er zo uitziet wegens ronduit lelijk geboren zijn en gezondheidsklachten en dat hij daarvoor alle verzorging die nodig is, ook krijgt. Inmiddels nemen zij die kat dus niet meer mee als ze er een melding over krijgen.
Persoonlijk was ik daarna ook alsnog een procedure tegen die asiels begonnen (heb ook aangeboden hem hierbij te helpen) maar hij heeft ervoor gekozen dat niet te doen. Tja, zijn keuze.
Iedereen met een afwijkende niet helemaal Flora en Fauna mening zoals jij is meteen een troll? Lekkere kijk heb jij op de wereld.quote:Op zondag 18 juli 2010 11:05 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Een kleine tip, stop jezelf te verantwoorden richting een troll.
En jij hebt wel een kijk op de wereld? Een kat kan nog wel eens ontsnappen, zeker na zo een brand. Als het asiel haar werk fatsoenlijk had gedaan was het opgelost, ipv halen ze truuken uit en verkopen de kat door, dit riekt naar zakkenvullerij.quote:Op zondag 18 juli 2010 15:25 schreef aaipod het volgende:
[..]
Iedereen met een afwijkende niet helemaal Flora en Fauna mening zoals jij is meteen een troll? Lekkere kijk heb jij op de wereld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |