abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84027945
Zag toevallig dat de vorige dicht was, dus maar even een nieuwe

Voor alles over het haar verven met henna, zie ook: http://www.hennaforhair.com

Laatste post:
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 00:06 schreef Bob. het volgende:
Ik heb het vanavond voor het eerst met henna geverfd en het is mooooi. Heel zacht en glanzend, en nog best rood! Terwijl ik donker bruin haar heb normaal.
Klopt niet helemaal met hoe het echt is, maar foto'tje:
[ afbeelding ]

Alleen heb ik mijn haar al eerder rood geverfd met normale verf waardoor ik iets donkerdere uitgroei had. En die uitgroei is nu nog steeds donkerder, en minder rood. Kan ik daar nog iets aan doen?
Vorige topic: Haar verven met henna
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_84031411
Ah, sorry! Ben daarna naar bed gegaan, dus had niet gezien dat hij dicht was.
pi_104587547
Super-revive-kickje omdat HENNA *O*

Ik verf al sinds mijn 13e ofzo mijn haren met henna, maar na een tijdje zonder het echte goedje (heb neutral henna een maand geleden gedaan), was het vandaag weer tijd om het te doen.
Vandaag dus henna in mijn haren gedaan: Henna uit Saudi-Arabië, gemixt met heet water, een scheutje zonnebloemolie en citroensap.

Over een paar uurtjes mag het gewassen worden, dus ben benieuwd :) De henna vlekt super snel op mijn handen, al na een paar seconden eigenlijk :o
pi_104588574
Oh waar heb je die henna gekocht, 3Dino?
En hoe lang laat je het intrekken?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_104589715
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 15:32 schreef Njosnavelin het volgende:
Oh waar heb je die henna gekocht, 3Dino?
En hoe lang laat je het intrekken?
Het is een cadeau van iemand die het in Saudi-Arabië had gekocht. Normaal laat ik het overnachten, maar heb vandaag niet zo'n zin. Ik ga hem rond 18-19:00 wassen, dan heeft het 4-5 uur ingetrokken.
pi_104598047
Hoi hoi mensen.

Ik heb nou al 10 jaar rood haar maar met dat chemische spul blijft t nooit lang vuurtoren rood.
Ik heb nou al een hele tijd de 'henne masria rapide burning red' thuis staan en nu was ik van plan om die binnen kort eens te proberen.
Er staat een kleine gebruiksaanwijzing bij maar die komt totaal niet overeen met wat ik allemaal op de forums lees.
Ik heb donkerblond haar op mn uitgroei (van een paar maanden) en de rest is rood. Het is ongeveer tot mn bh lang.

Nou vroeg ik me af of iemand verstand van dit merk heeft en me enigszins op weg kan helpen?

Alvast bedankt :D
pi_104601901
Haren gewassen, het is nu nog nat.. Ondanks slechte belichting hier op de kamer kan ik duidelijk een rode kleur zien! Succes dus *O*
pi_106286808
Kick :o

Late reactie, maar... pics?

Ik ga mijn haar waarschijnlijk morgen mijn haar na lange tijd weer met henna verven :o
Najaar 08 heb ik er bruin overheen gegooid, daarna ben ik naar lichtblond gegaan. Nu heb ik een jaar lang felle kleuren gehad, knalroze, paars, blauw! Maar, de verf is op en van het zomer ga ik als het goed is mijn diploma halen, dat betekent werk zoeken. Dus voorlopig maar weer even een iets normale kleur ;)

Eerst geprobeerd het bruin te verven, maar nu zie je er nog roze door heen (was er al bang voor). En nu heb ik me bedacht, bruin ga ik waarschijnlijk toch te snel saai vinden en ben toch bang dat ik het daarmee nooit helemaal kan verbergen.. of het komt met vervagen weer terug. Henna blijft goed zitten en is erg mooi, en ik mis het toch af en toe wel O+

Ik zou persoonlijk overigens nooit rommelen met vage pakjes, gebruikte altijd gewoon een zakje pure henna van de gezondheidswinkel. In die andere pakjes zitten soms toevoegingen die nare gevolgen kunnen hebben als je er 'gewone' haarverf over heen gooit.
pi_106287305
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 20:33 schreef VixenFromHell het volgende:
Kick :o

Late reactie, maar... pics?

Ik ga mijn haar waarschijnlijk morgen mijn haar na lange tijd weer met henna verven :o
Najaar 08 heb ik er bruin overheen gegooid, daarna ben ik naar lichtblond gegaan. Nu heb ik een jaar lang felle kleuren gehad, knalroze, paars, blauw! Maar, de verf is op en van het zomer ga ik als het goed is mijn diploma halen, dat betekent werk zoeken. Dus voorlopig maar weer even een iets normale kleur ;)

Eerst geprobeerd het bruin te verven, maar nu zie je er nog roze door heen (was er al bang voor). En nu heb ik me bedacht, bruin ga ik waarschijnlijk toch te snel saai vinden en ben toch bang dat ik het daarmee nooit helemaal kan verbergen.. of het komt met vervagen weer terug. Henna blijft goed zitten en is erg mooi, en ik mis het toch af en toe wel O+

Ik zou persoonlijk overigens nooit rommelen met vage pakjes, gebruikte altijd gewoon een zakje pure henna van de gezondheidswinkel. In die andere pakjes zitten soms toevoegingen die nare gevolgen kunnen hebben als je er 'gewone' haarverf over heen gooit.
Ben benieuwd naar je resultaat. Ik ga binnenkort weer met henna verven, voor een diepere kleur, post dan ook pics hier :)
pi_106337223
Ik heb mijn haren geverfd met gewoon haarverf. Heb ergens gelezen dat het verkeerd kan uitpakken als ik nu ineens Henna ga gebruiken. Weet iemand hier iets van?:)
pi_106349351
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 23:48 schreef Studente18 het volgende:
Ik heb mijn haren geverfd met gewoon haarverf. Heb ergens gelezen dat het verkeerd kan uitpakken als ik nu ineens Henna ga gebruiken. Weet iemand hier iets van?:)
Wat voor kleur heb je het geverfd? Volgens mij kan het groen uitslaan als je het nu blond geverfd hebt, maar ik weet het niet zeker. Misschien dat dat ook van de henna afhangt.
pi_106351148
Haha die vraag komt overal heel vaak langs. Veel mensen denken dat inderdaad, ook kappers roepen dat wel eens. In gebruiksaanwijzingen van haarverf staat ook vaak een waarschuwing. In werkelijkheid hangt het idd van de 'henna' af die je gebruikt. Als je een zakje echt pure henna neemt, zonder allerlei toevoegingen, dan kan het prima. Zelf ook al vaak gedaan.Maar sommige winkels verkopen ook pakjes waar andere stoffen bij in zitten, en die kunnen wel schade aanrichten! Om het zekere voor het onzekere te nemen (ze weten nooit wat jij gebruikt) waarschuwen ze er dus maar voor.

http://www.hennaforhair.com/freebooks/hennaforhair.pdf Hier leggen ze het goed uit, hoofdstuk 2 compound henna :) wel engels ;)

Zelf heb ik altijd de zakjes henna van Gezond&Wel gebruikt en dat is altijd goed gegaan :) ook ontkleurd, gewone verf er over heen, weer henna erover en alles :P
pi_106405665
Nooit tevreden lol :')

Het was uiteindelijk best een mooie kleur geworden over het bruin, maar mij toch iets te donker en nog teveel bruinig.. ben toch iets meer van het 'knallende' :P. Eens zien of ik het nog weer iets lichter kan krijgen :). Ken mezelf ondertussen wel een beetje, dit was me gewoon te saai :@

Foto komt wel als ik uit gerommeld ben _O-

Een oudje O+
pi_106405832
Leuk!
Wat voor henna heb je gebruikt voor die bruine kleur waar je het over hebt? Ik wil mijn haar namelijk wat donkerder hebben (ik heb nu lichtbruin haar), ik heb een paar keer donkere henna van Lush gebruikt maar ik zie nauwelijks verschil :{ .
pi_106407548
Heb het over een gewone bruine haarverf van Poly Palette gedaan. Ik gebruik alleen maar de zakjes henna van Gezond&Wel :) volgens mij verkopen ze zulke zakjes ook bij de tuinen. Maar die maken het niet echt donker of zo, dat was al. Pure henna geeft sowieso alleen een rode kleur. Met gewone henna kun je wel meerdere keren achter elkaar doen om het donkerder te krijgen, maar dat duurt wel even. Dat spul van Lush heb ik verder nooit gebruikt :)

Na het drogen bleek het zowaar toch lichter geworden :o

[ Bericht 11% gewijzigd door VixenFromHell op 04-01-2012 21:08:02 ]
pi_106453345
Haar met felle flits:

Keek een beetje stom dus tja.. ;)

En in het badkamer licht:

Foto in daglicht komt nog als het wat beter weer is, en dan ziet het er vast weer anders uit :P
pi_106454625
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 19:15 schreef VixenFromHell het volgende:
Heb het over een gewone bruine haarverf van Poly Palette gedaan. Ik gebruik alleen maar de zakjes henna van Gezond&Wel :) volgens mij verkopen ze zulke zakjes ook bij de tuinen. Maar die maken het niet echt donker of zo, dat was al. Pure henna geeft sowieso alleen een rode kleur. Met gewone henna kun je wel meerdere keren achter elkaar doen om het donkerder te krijgen, maar dat duurt wel even. Dat spul van Lush heb ik verder nooit gebruikt :)

Oh okee :)

Wauw het is wel mooi geworden, je haar :Y Vooral op de 2e foto komt de kleur mooi uit.
pi_106476740
Oh, ik zal eerdaags hier eens wat posten incl fotos. :)
  dinsdag 24 januari 2012 @ 19:59:25 #19
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_107191274
Ik heb pure henna gekocht, kleurloze (zo'n zakje van de Ekoplaza) en wil het graag uitproberen. Heb halflang haar ongeveer zoals de foto's hierboven... zou het erg zijn als ik 50g ipv 100g gebruik? Er zit toch geen kleur in...
pi_107236502
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 18:34 schreef Njosnavelin het volgende:
Leuk!
Wat voor henna heb je gebruikt voor die bruine kleur waar je het over hebt? Ik wil mijn haar namelijk wat donkerder hebben (ik heb nu lichtbruin haar), ik heb een paar keer donkere henna van Lush gebruikt maar ik zie nauwelijks verschil :{ .
Zelf haal ik het altijd bij een turkse winkel. En dan meng ik zwart met rood, op de een of andere manier wordt mijn haar daar donkerbruin van. :o
pi_107236545
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 19:59 schreef Zoheetik het volgende:
Ik heb pure henna gekocht, kleurloze (zo'n zakje van de Ekoplaza) en wil het graag uitproberen. Heb halflang haar ongeveer zoals de foto's hierboven... zou het erg zijn als ik 50g ipv 100g gebruik? Er zit toch geen kleur in...
Nee hoor, kleurloze kun je gewoon zien als een masker. Met 50 g komt het ook wel goed!
  donderdag 26 januari 2012 @ 02:31:04 #22
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_107246099
Oke thanks!

Om nog even verder logisch na proberen te denken: als je 50g pure henna (dus de rode) zou gebruiken, wordt de kleur gewoon minder intens dan wanneer je 100g+ gebruikt?
pi_107266548
quote:
2s.gif Op donderdag 26 januari 2012 02:31 schreef Zoheetik het volgende:
Oke thanks!

Om nog even verder logisch na proberen te denken: als je 50g pure henna (dus de rode) zou gebruiken, wordt de kleur gewoon minder intens dan wanneer je 100g+ gebruikt?
Die vind ik lastig. Logica is niet echt mijn sterkste punt.
Mijn gedachte zou zijn dat zolang je haar bedekt is met de henna, de kleur even intens zal zijn,
pi_107266755
Dat denk ik ook. Als je een minder intense kleur wil, moet je het niet te lang in laten trekken. Kan wel zijn dat 50 gewoon te weinig is om alles goed te bedekken en dat je dan geen mooi gelijkmatig resultaat krijgt.

Maar ja, daar heb ik zelf geen ervaring mee want ik laat het juist een hele nacht zitten voor het meest intensieve resultaat :P
  donderdag 26 januari 2012 @ 21:31:01 #25
162917 tuinfluiter
Ene FOK!ker is de andere niet.
pi_107274613
quote:
2s.gif Op donderdag 26 januari 2012 02:31 schreef Zoheetik het volgende:
Oke thanks!

Kleur blijft hetzelfde, maar 50 gram pure henna kan te weinig zijn
om al je haren te verven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')