Vorige topic: Haar verven met hennaquote:Op woensdag 14 juli 2010 00:06 schreef Bob. het volgende:
Ik heb het vanavond voor het eerst met henna geverfd en het is mooooi.Heel zacht en glanzend, en nog best rood! Terwijl ik donker bruin haar heb normaal.
Klopt niet helemaal met hoe het echt is, maar foto'tje:
[ afbeelding ]
Alleen heb ik mijn haar al eerder rood geverfd met normale verf waardoor ik iets donkerdere uitgroei had. En die uitgroei is nu nog steeds donkerder, en minder rood.Kan ik daar nog iets aan doen?
Het is een cadeau van iemand die het in Saudi-Arabië had gekocht. Normaal laat ik het overnachten, maar heb vandaag niet zo'n zin. Ik ga hem rond 18-19:00 wassen, dan heeft het 4-5 uur ingetrokken.quote:Op zondag 20 november 2011 15:32 schreef Njosnavelin het volgende:
Oh waar heb je die henna gekocht, 3Dino?
En hoe lang laat je het intrekken?
Ben benieuwd naar je resultaat. Ik ga binnenkort weer met henna verven, voor een diepere kleur, post dan ook pics hierquote:Op zondag 1 januari 2012 20:33 schreef VixenFromHell het volgende:
Kick
Late reactie, maar... pics?
Ik ga mijn haar waarschijnlijk morgen mijn haar na lange tijd weer met henna verven
Najaar 08 heb ik er bruin overheen gegooid, daarna ben ik naar lichtblond gegaan. Nu heb ik een jaar lang felle kleuren gehad, knalroze, paars, blauw! Maar, de verf is op en van het zomer ga ik als het goed is mijn diploma halen, dat betekent werk zoeken. Dus voorlopig maar weer even een iets normale kleur
Eerst geprobeerd het bruin te verven, maar nu zie je er nog roze door heen (was er al bang voor). En nu heb ik me bedacht, bruin ga ik waarschijnlijk toch te snel saai vinden en ben toch bang dat ik het daarmee nooit helemaal kan verbergen.. of het komt met vervagen weer terug. Henna blijft goed zitten en is erg mooi, en ik mis het toch af en toe wel
Ik zou persoonlijk overigens nooit rommelen met vage pakjes, gebruikte altijd gewoon een zakje pure henna van de gezondheidswinkel. In die andere pakjes zitten soms toevoegingen die nare gevolgen kunnen hebben als je er 'gewone' haarverf over heen gooit.
Wat voor kleur heb je het geverfd? Volgens mij kan het groen uitslaan als je het nu blond geverfd hebt, maar ik weet het niet zeker. Misschien dat dat ook van de henna afhangt.quote:Op maandag 2 januari 2012 23:48 schreef Studente18 het volgende:
Ik heb mijn haren geverfd met gewoon haarverf. Heb ergens gelezen dat het verkeerd kan uitpakken als ik nu ineens Henna ga gebruiken. Weet iemand hier iets van?:)
Oh okeequote:Op woensdag 4 januari 2012 19:15 schreef VixenFromHell het volgende:
Heb het over een gewone bruine haarverf van Poly Palette gedaan. Ik gebruik alleen maar de zakjes henna van Gezond&Welvolgens mij verkopen ze zulke zakjes ook bij de tuinen. Maar die maken het niet echt donker of zo, dat was al. Pure henna geeft sowieso alleen een rode kleur. Met gewone henna kun je wel meerdere keren achter elkaar doen om het donkerder te krijgen, maar dat duurt wel even. Dat spul van Lush heb ik verder nooit gebruikt
Zelf haal ik het altijd bij een turkse winkel. En dan meng ik zwart met rood, op de een of andere manier wordt mijn haar daar donkerbruin van.quote:Op woensdag 4 januari 2012 18:34 schreef Njosnavelin het volgende:
Leuk!
Wat voor henna heb je gebruikt voor die bruine kleur waar je het over hebt? Ik wil mijn haar namelijk wat donkerder hebben (ik heb nu lichtbruin haar), ik heb een paar keer donkere henna van Lush gebruikt maar ik zie nauwelijks verschil.
Nee hoor, kleurloze kun je gewoon zien als een masker. Met 50 g komt het ook wel goed!quote:Op dinsdag 24 januari 2012 19:59 schreef Zoheetik het volgende:
Ik heb pure henna gekocht, kleurloze (zo'n zakje van de Ekoplaza) en wil het graag uitproberen. Heb halflang haar ongeveer zoals de foto's hierboven... zou het erg zijn als ik 50g ipv 100g gebruik? Er zit toch geen kleur in...
Die vind ik lastig. Logica is niet echt mijn sterkste punt.quote:Op donderdag 26 januari 2012 02:31 schreef Zoheetik het volgende:
Oke thanks!
Om nog even verder logisch na proberen te denken: als je 50g pure henna (dus de rode) zou gebruiken, wordt de kleur gewoon minder intens dan wanneer je 100g+ gebruikt?
Kleur blijft hetzelfde, maar 50 gram pure henna kan te weinig zijnquote:Op donderdag 26 januari 2012 02:31 schreef Zoheetik het volgende:
Oke thanks!
Om nog even verder logisch na proberen te denken: als je 50g pure henna (dus de rode) zou gebruiken, wordt de kleur gewoon minder intens dan wanneer je 100g+ gebruikt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |