abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 augustus 2010 @ 12:38:58 #251
8369 speknek
Another day another slay
pi_85684235
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 12:04 schreef Heufje het volgende:
Ligt wel aan de hotels waar je slaapt, ik wil met mijn gezin wel in enigszins fatsoenlijke hotels slapen. Niet in een el-cheapo hotel met kakkerlakken op het plafond.
Moet eerlijk gezegd nog goed kijken naar de hotels, maar ik reken op ongeveer ¤75 per nacht. En dan nog eten/drinken en uitstapjes.
En daar heb je helemaal gelijk in, maar je kunt dus in Thailand in prima hotels slapen voor 50 euro per nacht; ik zal alleen wel aanraden ze van tevoren uit te zoeken.

(in Ayutthaya zaten we hier: http://www.tripadvisor.co(...)llage-Ayutthaya.html dat was echt fan-tas-tisch, en dat voor 20 euro)

Veel mensen gaan lekker op de bonnefooi door Thailand, en dat kan daar ook wel, maar je hebt binnen dezelfde prijsklasse levensgrote verschillen.
Ik ben overigens wel bang dat je nergens helemaal kakkerlakken vrij bent.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_85684288
quote:
[..]

Ik heb in allemaal goede hotels geslapen en dat heb ik bij lange na niet gehaald gemiddeld(ook als top niet hoor). En eten etc. kost natuurlijk geen flikker.
Dat is goed om te weten, dan moet het wel lukken met ons budget. Ga mij binnenkort eens verdiepen in de hotels, moeten natuurlijk wel altijd een 3e bed erbij hebben, maakt het wellicht iets duurder.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 12:42:52 #253
8369 speknek
Another day another slay
pi_85684373
Ik bedoel maar, vannacht in de Banyan Tree in Bangkok, 100 euro voor een king-size bedroom:
http://www.banyantree.com/en/bangkok/overview

En dan zit je op de duurste plek in een van de meest luxueuze hotels van het land.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_85684808
Ik heb in prima hotels geslapen voor minder dan 40 euro per nacht (en geen kakkerlak gezien. Gekko's daarintegen...:P), je moet inderdaad alleen even de tijd nemen en wat zoeken. Via Agoda, Asiarooms, LateStays, enz kan erg veel schelen met wat je bij het hotel zelf kwijt zou zijn.
!
pi_85685008
Ik zie steeds meer zitten, dat het wel moet lukken met het budget.

Speknek, mooi hotel in Bangkok! Veel plezier daar!
  woensdag 25 augustus 2010 @ 13:06:46 #256
8369 speknek
Another day another slay
pi_85685275
Nee ik bedoelde meer dat dat de prijs is als je er zou willen slapen, zit zelf niet in Thailand, noch ga ik daar naartoe de komende tijd :P.
pi_85685780
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 13:06 schreef speknek het volgende:
Nee ik bedoelde meer dat dat de prijs is als je er zou willen slapen, zit zelf niet in Thailand, noch ga ik daar naartoe de komende tijd :P.
Oops, jammer voor je, heb ik je verkeerd begrepen.
pi_85694363
Ik slaap wel eens in 't Lebua, is met goed zoeken ook voor 100 euro per nacht te vinden! Veel beter ga je ze niet vinden! http://www.lebua.com :)
"I'm not insane, my mom had me tested"
pi_85696954
Lebua heeft Sirocco
Banyan Tree heeft Vertigo

alletwee aanraders!
een betere locatie om te dineren of een drankje te doen is er gewoon niet
  woensdag 25 augustus 2010 @ 22:57:14 #260
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_85710081
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 21:27 schreef alkaholic het volgende:
Wij gaan voor het eerst naar Thailand,1e dagen in bangkok

In Kanchanaburi willen we graag overnachten in de river kwai jungle rafts. Is het verstandig dit te reserveren van te voren of is dat niet nodig?

Wij blijven daar 2 overnachtingen en willen naast o.a. de bridge over de river kwai ook naar de erawan watervallen. Is dat makkelijk te doen en te regelen? Ik las namelijk dat het veel te duur is om dit via river kwai jungle rafts te regelen.
Weet je zeker dat je in die Jungle Rafts wilt overnachten? Volgens mij nog steeds geen warm water en airco daar, en je word lek gestoken door de muggen. En het is een heel eind van de bridge en de omgeving van de guesthouses in Kanchanaburi. Beste guesthouse wat ik je kan aanbevelen is Ploy. Een aircon bungalow voor 650Bt incl ontbijt. Google maar eens op Ploy Guesthouse. Gewoon verrassend goed.

En die 1st class bus vanuit BKK Southern bus station gaat ieder uur naar K'buri.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  donderdag 26 augustus 2010 @ 08:29:32 #261
62913 Blik
The one and Only!
pi_85718037
De trein nemen naar Kanchanaburi is veel leuker, in de bus zitten doe je waarschijnlijk nog meer dan genoeg... :)
  donderdag 26 augustus 2010 @ 08:59:22 #262
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_85718444
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:57 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Weet je zeker dat je in die Jungle Rafts wilt overnachten? Volgens mij nog steeds geen warm water en airco daar, en je word lek gestoken door de muggen
Ontdekkingsreizen vanuit je luie stoel...
Afgezien van die muggen (DEET gebruiken) hoort dat er toch allemaal bij in de jungle?
  donderdag 26 augustus 2010 @ 10:35:11 #263
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_85721044
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 08:29 schreef Blik het volgende:
De trein nemen naar Kanchanaburi is veel leuker, in de bus zitten doe je waarschijnlijk nog meer dan genoeg... :)
Uurtje of 5 in een 3e klas trein op een houten bankje als het ook in 2,5 uur met de bus voor 100Bt kan of in 1,5 uur met een taxi voor 800Bt? Zo spannend is het uitzicht nu ook weer niet op die trip.
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 08:59 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ontdekkingsreizen vanuit je luie stoel...
Afgezien van die muggen (DEET gebruiken) hoort dat er toch allemaal bij in de jungle?
In de jungle misschien wel, Maar daar liggen die Rafts helemaal niet. Die liggen iets van 100 meter van de weg af, alleen aan de "verkeerde" kant van de rivier.

Mijn opmerking was dan ook meer bedoeld als dat het wel heel erg leuk lijkt, maar dat velen, wanneer ze de Guesthouse area in K'buri zien, spijt hebben dat ze in die Rafts geboekt hebben. Kijk alleen al maar naar de opmerking van dat ze bij die Rafts blijkbaar je het vel over de neus halen bij het boeken van een trip.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_85721273
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 08:55 schreef Guppyfriend het volgende:
Wij vliegen met KLM :') Na de vorige gezworen dat niet meer te doen, maar goed, rechtstreeks naar BKK is eigenlijk ook wel lekker :@
Heb hetzelfde en we zijn 740 euro p.p. kwijt dus dat valt ook mee.
Wij vertrekken deze maand nog.
pi_85721504
quote:

[..]

Weet je zeker dat je in die Jungle Rafts wilt overnachten? Volgens mij nog steeds geen warm water en airco daar, en je word lek gestoken door de muggen. En het is een heel eind van de bridge en de omgeving van de guesthouses in Kanchanaburi. Beste guesthouse wat ik je kan aanbevelen is Ploy. Een aircon bungalow voor 650Bt incl ontbijt. Google maar eens op Ploy Guesthouse. Gewoon verrassend goed.

En die 1st class bus vanuit BKK Southern bus station gaat ieder uur naar K'buri.
Bedankt voor je reactie. Ik ben er nog niet uit of ik het ga doen. Lijkt me wel leuk om mee te maken.
Maar wil wel makkelijk mijn uitstapjes kunnen doen naar o.a. erawan watervallen.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 12:25:40 #266
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_85725030
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 10:48 schreef alkaholic het volgende:
Bedankt voor je reactie. Ik ben er nog niet uit of ik het ga doen. Lijkt me wel leuk om mee te maken.
Maar wil wel makkelijk mijn uitstapjes kunnen doen naar o.a. erawan watervallen.
Bij de Erawan Watervallen en Hellfirepass zit je juist dichter in de buurt, je zit ongeveer halverwege Kanchanaburi en de EW, schat ik. Hoewel je dus wel eerst naar Resotel moet, maar als ik het me goed herinner, is dat een kwartiertje ofzo in de boot. Alleen 'even via een goedkope touroperator boeken' zit er dus niet echt in, je zult waarschijnlijk moeten gaan met wat het hotel biedt.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 12:48:27 #267
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_85725970
Oh, de airport link is trouwens open. De meningen zijn verdeeld, er schijnen nogal wat opstart probleempjes te zijn.
pi_85727932
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 12:48 schreef Gaoxing het volgende:
Oh, de airport link is trouwens open. De meningen zijn verdeeld, er schijnen nogal wat opstart probleempjes te zijn.
Die Airport Express-bussen blijven toch wel? (hoop ik)
pi_85727952
Dat ding reed toch al langer? Maar voor 100 baht hoor je mij niet klagen ;)
"I'm not insane, my mom had me tested"
  donderdag 26 augustus 2010 @ 14:00:27 #270
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_85729266
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 13:33 schreef lenticularis het volgende:
Nope, die rijdt sinds deze week. Weet je zeker dat je het over de trein hebt, en niet over de bus?
  donderdag 26 augustus 2010 @ 14:26:17 #271
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_85730405
quote:
De langzamere optie zelfs 15 baht.

Ik ga hem in januari wellicht uitproberen, dan wordt het dus gewoon de volle mep betalen (150 of 45). Is dat een normale prijs in Bangkok of zijn er goedkopere manieren aan te raden om van het vliegveld in de stad te komen?
  donderdag 26 augustus 2010 @ 18:51:03 #272
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_85739966
quote:
:) 100 THB is niet veel opzich, al kom je wel op een plek uit waar je weer verder vandaan moet om op een plek van bestemming te komen.
Dat is voor de vaste inwoner van Bangkok geen probleem, zeker niet degene die van en naar de airport moet en nu tot de minibus is veroordeeld.

Maar als je met 2 personen bent kost de skylnk dus 200 THB + taxitarief van terminal naar je bestemming in Bangkok.
De taxi is dan al goedkoper. En zelfs alleen, dan is de taxi wel duurder, maar 3 euro breek ook het totale vakantiebudget niet.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 19:59:23 #273
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_85742711
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 18:51 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

:) 100 THB is niet veel opzich, Dat is voor de vaste inwoner van Bangkok geen probleem, zeker niet degene die van en naar de airport moet en nu tot de minibus is veroordeeld.
Want? Wat verdient een vaste inwoner van Bangkok :?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  donderdag 26 augustus 2010 @ 20:19:30 #274
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_85743567
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 19:59 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Want? Wat verdient een vaste inwoner van Bangkok :?
Die neemt natuurlijk niet de expres, maar neemt de 8 stop trein naar de bestemming dat is vergelijkbaar met de kosten voor een minibus.
Daarnaast zal een Thaise zakenreiziger zich dat wel kunnen veroorloven.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_85758847
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 12:40 schreef Heufje het volgende:

[..]

Dat is goed om te weten, dan moet het wel lukken met ons budget. Ga mij binnenkort eens verdiepen in de hotels, moeten natuurlijk wel altijd een 3e bed erbij hebben, maakt het wellicht iets duurder.
Als je niet op de bonnefooi wilt reizen kun je ook altijd nog gebruik maken van sites als latestays en agoda. Ik heb het zelf een aantal keer gedaan als ik, na wat vage jungle bungalows waar net een bed in past en je geen warm water hebt, weer eens behoefte heb aan iets luxers.

Via Agoda heb ik in Krabi voor 17,50 per nacht kunnen boeken in een erg goed hotel. Gelegen op een paar honderd meter van de zee, midden in het centrum (zonder dat je last had van het verkeer), ruime kamer en inclusief ontbijt.
Nu heb ik gisteravond een hotel geboekt op Koh Samui omdat we even in iets luxers bij willen komen na wat geouwehoer op Phangan (zelf ziek geweest en vriendin gebeten door hondje dus allemaal gedoe met inentingen tegen rabiës). Dit hotel geboekt via Latestays. 3000 Baht voor 4 nachten inclusief hotel en als ze de reviews en foto's waar kunnen maken heb ik dat er graag voor over.

In ieder geval zijn beide sites mij goed bevallen. Ze geven leuke last minute kortingen en het is goedkoper dan dat je bij de receptie van het hotel zelf boekt.

Tripadvisor is overigens handig om erbij te houden, heeft veel persoonlijke reviews van zowat elk hotel dat er beschikbaar is.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:53:21 #276
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_85782161
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 02:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Dit hotel geboekt via Latestays. 3000 Baht voor 4 nachten inclusief hotel en als ze de reviews en foto's waar kunnen maken heb ik dat er graag voor over.

Tripadvisor is overigens handig om erbij te houden, heeft veel persoonlijke reviews van zowat elk hotel dat er beschikbaar is.
:) Toch fijn dat je bij 4 nachten boeken van een hotelovernachting voor 3000 THB een hotel erbij krijgt...

Overigens, over het algemeen is vooraf boeken in toeristenklasse hotels aan te raden, die tarieven zijn goedkoper dan als je voor de balie staat.
Dat is wat minder het geval als je in de backpackersgelegenheden staat, deze komen wat minder vaak voor op hotelwebsites.

Het is mij al vaker overkomen dat ik een nacht bij wilde boeken voor dezelfde prijs als werd aangeboden op een hotelwebsite, dat was dan niet mogelijk, maar in de lobby van het hotel met mijn laptop via hun wifi het hotel boeken op die website en betalen met de credit card kon het wel voor die goedkoper prijs. Nu snap ik trouwens wel het idee hierachter, (die sites hebben vaak opties op de kamers voor een lagere prijs), maar het blijft krom, want nu verdiend uiteindelijk het hotel minder aan mij omdat het hotel wel degelijk commissie aan de boekingsites moet afdragen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_85810944
Gisteren de Skylink Express genomen, laat je alleen niet naaien door de taxi's daar, die toeristen meenemen. Hij stelde 100 baht voor, voor mijn bestemming, maar ik zei meter! Uiteindelijk dus 140 op de klok, omdat die opgevoerd was. Ik wilde de centrale bellen om hem aan te geven, mocht ik gratis uitstappen ;)
pi_85810984
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 14:00 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Nope, die rijdt sinds deze week. Weet je zeker dat je het over de trein hebt, en niet over de bus?
Skylink (City Line) reed al langer, echter niet officieel.
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 19:44:57 #279
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_85813463
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 18:01 schreef Bowny het volgende:
Gisteren de Skylink Express genomen, laat je alleen niet naaien door de taxi's daar, die toeristen meenemen. Hij stelde 100 baht voor, voor mijn bestemming, maar ik zei meter! Uiteindelijk dus 140 op de klok, omdat die opgevoerd was. Ik wilde de centrale bellen om hem aan te geven, mocht ik gratis uitstappen ;)
:) Het advies om de taxi altijd de meter te laten gebruiken is een goede. Helaas weet een gemiddelde toerist niet of de meterprijs uiteindelijk goed of fout is en is het niet aan te raden om altijd zonder te betalen uit te stappen of dreigen met het bellen van de centrale.

Ik heb het slechts 1 keer gedaan omdat de taxichauffeur gewoon niet luisterde, en mij niet naar de bestemming bracht die ik wilde, (Die route heb ik zo vaak gereden, en ik weet wel wat hij wilde, want daar zinspeelde hij de rit al een hele tijd op, dat ik eerst even bij iemand langs zou gaan die hij kende, helaas reed hij zich vast voor een stoplicht en ben ik uitgestapt.

Skylink express klinkt leuk, en alleen misschien nog wel goedkoper maar met 2 personen of meer gebruik gewoon de taxi.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 23:00:49 #280
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_85819547
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 18:01 schreef Bowny het volgende:
Je weetz toch dat je nooooit in een multi colour taxi moet stappen want die zijn van prive eigenaren die maar wat aan klooien. Stap nu in het vervolg in zo'n roze taxi die die driver per dag huurt, dan heb je nooit gezeik met de meter.
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 23:32:17 #281
20758 Stringer
You have a nice day
pi_85820303
Mijn reis naar thailand is enigzins vertraagd, maar staat nu wel vast. 29 september vlieg ik voor 2 maanden naar azie *O*
"Als de toekomst een optelsom is van wat er mijn leven in het verleden is gebeurd, dan ga ik een ***vette tijd tegemoet."
  zondag 29 augustus 2010 @ 00:36:26 #282
213821 pistoletsopzondag
Professioneel lurker
pi_85821908
Ik heb een vlucht gevonden voor 546 euro retour (Brussel - Abu Dhabi - BKK)!
Ik woon in Brussel dus lekker makkelijk :P

Kan iemand enkele goede (niet teveel beestjes oa.) :{ en betaalbare hostels/guesthouses aanraden voor BKK?
De fanfare van honger en dorst.
  zondag 29 augustus 2010 @ 00:49:11 #283
20758 Stringer
You have a nice day
pi_85822294
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 00:36 schreef pistoletsopzondag het volgende:
Ik heb een vlucht gevonden voor 546 euro retour (Brussel - Abu Dhabi - BKK)!
Ik woon in Brussel dus lekker makkelijk :P

Kan iemand enkele goede (niet teveel beestjes oa.) :{ en betaalbare hostels/guesthouses aanraden voor BKK?
^O^

Welke airline?

Ik heb ¤465 met Emirates vanaf Dusseldorf, woon in de buurt.. helemaal top!
"Als de toekomst een optelsom is van wat er mijn leven in het verleden is gebeurd, dan ga ik een ***vette tijd tegemoet."
  zondag 29 augustus 2010 @ 20:56:30 #284
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_85847155
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 19:53 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
Het is mij al vaker overkomen dat ik een nacht bij wilde boeken voor dezelfde prijs als werd aangeboden op een hotelwebsite, dat was dan niet mogelijk, maar in de lobby van het hotel met mijn laptop via hun wifi het hotel boeken op die website en betalen met de credit card kon het wel voor die goedkoper prijs. Nu snap ik trouwens wel het idee hierachter, (die sites hebben vaak opties op de kamers voor een lagere prijs), maar het blijft krom, want nu verdiend uiteindelijk het hotel minder aan mij omdat het hotel wel degelijk commissie aan de boekingsites moet afdragen.
Dat is dus waarover ik me altijd weer verbaas in Thailand. Zelfs een Thaise hotel manager die uitstekend engels spreekt wilde mij echt 1500 Bt voor een nacht (extra) laten betalen terwijl ik diezelfde hotelkamer terplekke via Hotels2Thailand voor 900 Bt incl. boekingskosten kon boeken. En toen ving het hotel waarschijnlijk slechts 765 Bt, wat de basisprijs van een kamer op die site was. Maar het is Thailand, dus eigenlijk verbaas ik me ook weer niet.
pi_85861849
quote:

[..]

Ploy ziet er inderdaad goed uit. Klopt het dat je kan kiezen uit een "gewone" kamer of een bungalow aan de rivier?

Heb jij het ook van te voren op internet geboekt?
Want de prijzen verschillen anders:
room rate e-booker (7+)
Category 1 - garden tv Bldg. A 1000 700
Category 2 - garden tv Bldg. B 950 650
Category 3 - upstairs tv 1000 700
Category 4 - upstairs 750 570
pi_85861891
Als je van bangkok naar ayuthaya of kanchanburi wilt dan kan je met de bus.
Van waar vertrekken deze bussen?
Is er een busstop in de buurt van het treinstation?
Of kan je opstappen op khoa san road?
Ik heb ook ergens gelezen dat bangkok een northern- en southern busterminal heeft. Vertrekken ze van daar? En is daar makkelijk te komen?
  maandag 30 augustus 2010 @ 10:36:57 #287
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_85864231
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 08:40 schreef alkaholic het volgende:

[..]

Ploy ziet er inderdaad goed uit. Klopt het dat je kan kiezen uit een "gewone" kamer of een bungalow aan de rivier?

Heb jij het ook van te voren op internet geboekt?
Want de prijzen verschillen anders:
room rate e-booker (7+)
Category 1 - garden tv Bldg. A 1000 700
Category 2 - garden tv Bldg. B 950 650
Category 3 - upstairs tv 1000 700
Category 4 - upstairs 750 570
Ja, wij hadden inderdaad een kamer van categorie 2 voor 650 Bt per nacht. Was al een hele ruime kamer en ziet er inderdaad exact hetzelfde uit als op de foto's. Ploy is gewoon beter dan de meesate hotels. En inclusief een gratis onbeperkt ontbijt, waarbij de eieren terplekke voor je gebakken worden. Ik vind het gewoon het beste Guesthouse in K'buri. Ook voor je was rekenen ze belachelijk lage prijzen. Overigens had ik ook de eerste keer mijn twijfels toen ik een bungalow wilde boeken, maar die niet beschkbaar was. Geen spijt van gekregen.

En ja, ik denk dat ik daar ook via internet geboekt heb, al kan ik me dat niet helemaal meer herinneren.

[ Bericht 0% gewijzigd door buzz1291 op 30-08-2010 22:35:35 ]
pi_85874859
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 23:00 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Je weetz toch dat je nooooit in een multi colour taxi moet stappen want die zijn van prive eigenaren die maar wat aan klooien. Stap nu in het vervolg in zo'n roze taxi die die driver per dag huurt, dan heb je nooit gezeik met de meter.
Hoeft mij niets te vertellen, kom om de 3 maanden in Thailand :')

Het was ook een roze, maar het kan gebeuren, na 14 uur reizen ben je niet zo fris meer.
pi_85924345
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 07:01 schreef Heufje het volgende:
...

Toen stuitte ik op EgyptAir. Je gaat dan via Cairo. Ze vliegen niet op 4 juli vanaf Schiphol, wel 3 juli. Ik zit dan op een totaalprijd van ¤1371 voor dezelfde periode. De overstaptijd is ook niet eens zo beroerd. Dit lijkt mij een superdeal. Denken jullie ook niet? Of is er iets mis met EgyptAir?
De prijzen bij egyptair gaan nu al omhoog. Eind vorige week was het al bijna ¤1500. Zojuist weer gekeken, nu is het al weer bijna ¤1600. Vertrek een week later lukt nog wel voor ¤1371,50.

We hebben week lopen twijfelen, nu toch maar knoop doorgehakt. Zeker nadat ik had uitegerekend wat 2 weken Oostenrijk-Italie dit jaar gekost heeft. Daarvan moet het makkelijk lukken om bijna 3 weken in Thailand te vertoeven.

Zojuist poging gedaan om tickets te kopen, prima site, je kan gelijk stoelen kiezen, ook soort maaltijd kan je meteen opgeven. Alleen lukte het dus helaas niet. Limiet op mijn creditcard blijkt ¤1370 te zijn. Net 1,50 te laag dus. :( :( :(
Bank kon mijn niet meer helpen, morgen ze nog maar eens bellen om te zien of limiet verhoogd kan worden.
pi_85939281
Snap echt niets van die prijzen, vanmorgen waren de tickets ¤1369,73.

Heb dus maar meteen geboekt. *O* *O* *O*

Duurt nog heel lang, maar de voorpret kan alvast beginnen.
pi_85939791
Ik ga met kerst 10 dagen naar Thailand. Van 22-12 tot 3-1. Vlucht heb ik gister geboekt, met China Airlines.

Ik ben één dag in Bangkok (ik land 's ochtends vroeg). De dag erna 2 dagen naar een bruiloft in Lopburi. Na de bruiloft meteen door naar het zuiden. Weekje relaxen op een strand en wat eilanden bezoeken.

Nog tips wat ik in Bangkok echt niet mag missen, ook al ben ik er maar een dag? En wat zijn leuke plaatsen in het zuiden. Phuket, Phi Phi?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_85940870
quote:
Op woensdag 1 september 2010 09:54 schreef Strolie75 het volgende:
Ik ga met kerst 10 dagen naar Thailand. Van 22-12 tot 3-1. Vlucht heb ik gister geboekt, met China Airlines.

Ik ben één dag in Bangkok (ik land 's ochtends vroeg). De dag erna 2 dagen naar een bruiloft in Lopburi. Na de bruiloft meteen door naar het zuiden. Weekje relaxen op een strand en wat eilanden bezoeken.

Nog tips wat ik in Bangkok echt niet mag missen, ook al ben ik er maar een dag? En wat zijn leuke plaatsen in het zuiden. Phuket, Phi Phi?
1 dag in Bangkok is wel erg weinig! ;-) Maar ga in ieder geval naar de Grand Palace, eventueel aangevuld met Wat Pho en Wat Arun. Khao San Road is leuk om uit te gaan als je meer in de backpackersferen zit, anders kan je beter naar Silom of Sukhumvit.
pi_85940930
quote:
Op woensdag 1 september 2010 10:39 schreef Athlon_2o0o het volgende:
1 dag in Bangkok is wel erg weinig! ;-) Maar ga in ieder geval naar de Grand Palace, eventueel aangevuld met Wat Pho en Wat Arun. Khao San Road is leuk om uit te gaan als je meer in de backpackersferen zit, anders kan je beter naar Silom of Sukhumvit.
En waarschijnlijk ben ik die dag ook nog gaar van de vlucht. Is het de moeite om zo'n Tuk Tuk voor een dagje te huren om me een beetje rond te laten rijden langs alle bezienswaardigheden? Wat kost zoiets?
  woensdag 1 september 2010 @ 11:11:32 #294
8369 speknek
Another day another slay
pi_85941857
Ik zou in Bangkok geen Tuk-Tuks nemen, de helft is niet te vertrouwen, en bij de andere helft zit je uiteindelijk in de gruwelijke hitte tussen alle uitlaatgassen. Ik zou een koele taxi nemen. Die zijn ook niet te vertrouwen, maar rijden je niet langs winkeltjes waar je verplicht naar binnen moet.
pi_85942085
quote:
Op woensdag 1 september 2010 11:11 schreef speknek het volgende:
Ik zou in Bangkok geen Tuk-Tuks nemen, de helft is niet te vertrouwen, en bij de andere helft zit je uiteindelijk in de gruwelijke hitte tussen alle uitlaatgassen. Ik zou een koele taxi nemen. Die zijn ook niet te vertrouwen, maar rijden je niet langs winkeltjes waar je verplicht naar binnen moet.
Ah, ok! :D
Ik heb even naar de plattegrond gekeken. De Grand Palace en Wat Pho bezoeken, aangevuld met een lekkere lunch en diner lijkt me wel genoeg voor een dag! :D
pi_85945650
Dit hotel maar doen de eerste nacht.

http://www.shangri-la.com/en/property/bangkok/shangrila

Dicht bij de bezienswaardigheden die ik wil zien, zwembad om te relaxen en goed bereikbaar vanaf het vliegveld. :)
  woensdag 1 september 2010 @ 13:27:43 #297
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_85946613
quote:
Op woensdag 1 september 2010 09:29 schreef Heufje het volgende:
Snap echt niets van die prijzen, vanmorgen waren de tickets ¤1369,73.

Heb dus maar meteen geboekt. *O* *O* *O*

Duurt nog heel lang, maar de voorpret kan alvast beginnen.
ze zijn ook koers afhankelijk.

en je creditcard limiet zal toch niet precies 1370 zijn? Misschien heb je hem al eerder deze maand gebruikt en is de limiet 1500 of 2000.
pi_85946921
Waarom vliegen jullie zo duur? Via China Airlines kon ik rond de kerst (toch niet echt de goekoopste periode) voor ¤ 1112 rechtstreeks vliegen. :?
  woensdag 1 september 2010 @ 13:47:06 #299
78918 SeLang
Black swans matter
pi_85947432
quote:
Op woensdag 1 september 2010 11:11 schreef speknek het volgende:
Ik zou in Bangkok geen Tuk-Tuks nemen, de helft is niet te vertrouwen,
Ik ben er nog steeds niet achter waar die Tuk-Tuk's eigenlijk voor dienen. Ze zijn minder comfortabel maar wel duurder dan taxis :?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 1 september 2010 @ 14:06:51 #300
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_85948271
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:34 schreef Strolie75 het volgende:
Waarom vliegen jullie zo duur? Via China Airlines kon ik rond de kerst (toch niet echt de goekoopste periode) voor ¤ 1112 rechtstreeks vliegen. :?
Die EgyptAir prijs zal wel voor een heel gezin zijn ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')