abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83982314
Ik had voor aanvang van de finale wat zitten knutselen en een mooi sterretje gemaakt en die met dubbelzijdig tape op m'n Oranje shirt boven de leeuw bevestigd.

Het naarste moment was dat Spanje na afloop van de wedstrijd in het thuistenue met het rode shirt naar het bordes kwam lopen, waarbij ze al op die shirts de ster hadden gedrukt. Terwijl ik de ster van m'n Oranje shirt aftrok, hief Spanje de wereldbeker met de rode Spaanse shirts waar vanaf nu voor altijd die ster op zal prijken.

Dat was het naarste moment: het besef dat wij als voetbal natie nog steeds geen ster boven onze leeuw mogen zetten

Waar voelen jullie je het slechtst bij "the day after" nu je weer nuchter bent en alles op een rijtje hebt gezet ?

pi_83982385
Ben na het affluiten gelijk weggegaan. Kon de vreugde niet aanzien.
  maandag 12 juli 2010 @ 23:53:21 #3
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_83982433
die kanker stekelenburg die voor geen ene meter kan kiepen man
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_83982455
Ik vond vooral dat tegendoelpunt erg vervelend.
pi_83982480
quote:
Op maandag 12 juli 2010 23:53 schreef Klaploper het volgende:
Beste doelman van de wereld, maar daar weet jij natuurlijk niks vanaf.

Overigens het missen van Robben
pi_83982510
Vrolijke Spanjaarden met een beker. Kreeg het gevoel dat wij dat hadden kunnen/moeten zijn. Ultiem baalgevoel.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_83982512
dat deze generatie nog 3/4 jaar mee kan en er snel nieuwe talenten gescout moeten worden

dit had het moeten zijn ....
pi_83982521
quote:
Doe normaal sukkeltje
  maandag 12 juli 2010 @ 23:56:10 #9
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_83982531
De hoge temperatuur.
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
pi_83982536
De verregende beessies op de parkeerplaats van het station, en de resten van de 47 (door de kinderen ritueel doorgeprikte) oranje ballonnen die een maand lang zo'n mooie slinger in huis vormden.
  maandag 12 juli 2010 @ 23:56:41 #11
298997 Spaghettivreter
Tevens bierzuiper.
pi_83982553
quote:
Op maandag 12 juli 2010 23:54 schreef Thomas B. het volgende:
Ik vond vooral dat tegendoelpunt erg vervelend.
  maandag 12 juli 2010 @ 23:57:05 #12
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_83982565
Als ik alles op een rijtje zet dan verbaas ik me het meest over de kleine stap die we sinds de primaten blijken te hebben gezet. We zuipen, vechten, joelen, slopen en pissen waar we staan wanneer we bij elkaar gezet worden op een terreintje. Darwin zou zijn ogen uit kijken. Daar voel ik me slecht over.
Jawohl Herr Kaloin!
pi_83982578
Robben zijn mega kans

lekker faxen heel de dag echt genot
  maandag 12 juli 2010 @ 23:57:26 #14
302818 Made-In-Holland
Concurrent van China
pi_83982581
quote:
beste stuurlui staan aan wal
Dienstregelingen dient te allen tijde conform de trein te rijden.
  maandag 12 juli 2010 @ 23:57:30 #15
207149 Bo.
Fuck Shin Chan
pi_83982583
Op de terugweg naar huis realiseerde ik me hoe dicht bij we waren
dat was ronduit kut
  dinsdag 13 juli 2010 @ 00:01:33 #16
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_83982732
het gegeven dat het weer 30 jaar gaat duren
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_83982827
quote:
Krijg de kanker man.
pi_83982828
Robben die had moeten scoren.
pi_83982835
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 00:01 schreef Michielos het volgende:
het gegeven dat het weer 30 jaar gaat duren

'74
'78

'10
'14

'46
'50

★★★
  dinsdag 13 juli 2010 @ 00:06:54 #20
30646 Type-R
Cowabunga.
pi_83982916
De Jong

Idioot.
¯ _(ツ)_/¯
  dinsdag 13 juli 2010 @ 00:07:17 #21
37582 Snarf
Het is friet, geen patat.
pi_83982933
quote:
:-D I am Willem-Alexander Claus George Ferdinand van Oranje-Nassau and I approve this message.
pi_83982987
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 00:06 schreef Type-R het volgende:
De Jong

[ afbeelding ]

Idioot.
Die was wat overdreven ja.
pi_83983039
quote:
Op maandag 12 juli 2010 23:57 schreef Bo. het volgende:
hoe dicht bij we waren

dinsdag 13 juli 2010 @ 00:10:50 #24
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_83983065
Het was mogelijk. Dat is het kloterige eraan.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_83983268
quote:
Op maandag 12 juli 2010 23:55 schreef marcodej het volgende:
Vrolijke Spanjaarden met een beker. Kreeg het gevoel dat wij dat hadden kunnen/moeten zijn. Ultiem baalgevoel.
Dat vooral. Nu ik die beelden zie heeft dat me doen besluiten niet naar Amsterdam te gaan morgen. Het slaat eigenlijk ook nergens op ook.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_83983287
De anticlimax. Wekenlang verheugd op een groots feest en dan zit je daar een beetje beteuterd te wezen.
En daarna vond ik het kut dat de spelers uitgekotst worden door de buitenlandse media. Niet echt een eervolle tweede plaats zo.
pi_83983311
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 00:04 schreef DiegoRibasdaCunha het volgende:
Robben die had moeten scoren.
Dit dus, vooral ook omdat het niet de eerste keer is dat hij faalt in zo een situatie.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_83983344
En het feit dat de hele wereld doet alsof we een rotteam zijn dat slechts ging schoppen en slaan terwijl spanje veeeeeeeeeel beter was en wel met fairplay bezig was... Dirty dutch fuckers enzulks..

Ik vond het van beide partijen geen sportieve partij maar dat zat er al aan te komen, gevoed door een scheidsrechter die het complete nld elftal monddood maakt en tot waanzin drijft...
pi_83983350
quote:
De Jong

[ afbeelding ]

Idioot.

Boulah nummer 2
Geel krijgen voor zo'n actie
Alleen kon hij nog verder spelen
pi_83983351
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 00:17 schreef Kieswiel het volgende:
De anticlimax. Wekenlang verheugd op een groots feest en dan zit je daar een beetje beteuterd te wezen.
En daarna vond ik het kut dat de spelers uitgekotst worden door de buitenlandse media. Niet echt een eervolle tweede plaats zo.
dit dus.
pi_83983720
1. Eens in de zoveel jaar in de finale en weer niet halen
2. Bij elk balbezit van Spanje of Balverlies van Oranje me adem inmoeten houden en hopen dat het geen tegengoal opleveren.
3. Stiekem denken aan strafschoppen en dan 4 minuten daarvoor die tegengoal krijgen door een fout van de scheids.
4.Al die kaarten/overtredingen die nodig waren om Spanje redelijk te kunnen afstoppen.
5. De karatetrap van Nigel de Jong die nu de wereld overgaat ipv het stiftje van Arjen Robben.
Of saté?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 13 juli 2010 @ 01:52:09 #33
862 Arcee
Look closer
pi_83985695
Over dat er de hele wedstrijd niks te juichen viel voor Nederland. Er was tot drie en halve minuut voor tijd wel hoop dat het kon, maar er was alleen maar spanning en geen bevrijdende goal.

Oh ja, en dat we er zo dichtbij waren. Beide landen verdienden het niet om te verliezen, maar er moest er toch 1 verliezen.

Het voelde ook veel meer dat Nederland had verloren dan dat Spanje had gewonnen. Ook nu nog.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 07:31:10 #34
297051 schaal_9
Caissière B
pi_83987022
Dat we er zo dichtbij zaten, en nipt hadden verloren. Dan kun je beter met 3-0 verliezen.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_83987366
Die 2 momenten Van Robben gaan natuurlijk ook vaak door m'n hoofd, doet 'ie het net even anders dan staat het 1-0 of wordt Puyol eruit gestuurd.

Dan ben ik ook vrij teleurgesteld dat in de finale alleen Maarten Stekelenburg boven zichzelf uitsteeg, de andere spelers haalden op z'n best hun normale niveau. Ik had ook gehoopt dat Van Persie in de finale een beslissende actie ging maken, het is allemaal niet gebeurd.

Tja, dit soort dingen zal nog wel een tijdje aan mij blijven knagen
pi_83987373
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 08:25 schreef Arjan4all het volgende:
Die 2 momenten Van Robben gaan natuurlijk ook vaak door m'n hoofd, doet 'ie het net even anders dan staat het 1-0 of wordt Puyol eruit gestuurd.

Dan ben ik ook vrij teleurgesteld dat in de finale alleen Maarten Stekelenburg boven zichzelf uitsteeg, de andere spelers haalden op z'n best hun normale niveau. Ik had ook gehoopt dat Van Persie in de finale een beslissende actie ging maken, het is allemaal niet gebeurd.

Tja, dit soort dingen zal nog wel een tijdje aan mij blijven knagen
Dat dus.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 08:28:12 #37
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_83987388
Nergens over.
Ik heb erg naar de finale uitgekeken en was al dagen nerveus.
Maar net voor de finale werd mijn dochtertje plots geboren. Voor het eerst stelde voetbal voor mij even niet zoveel voor.

Achteraf baal ik natuurlijk van het missen van de titel maar is het voor mij niet iets om slecht over te voelen.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_83993316
Het mooie voetbal vervangen door resultaat voetbal, maar vervolgens niet het resultaat behalen.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:28:34 #39
149074 Sala-adin
Knuffelmoslim
pi_83993456
Ik had er zo een vertrouwen in dat ik ging wachten met een NL tenue te kopen vanwege die ster. En toen zag ik die spaanse spelers al pronken met hun nieuwe shirt

Wanneer krijgen wij nou ook zo een grote megafeest! Het duurt mij veelste lang!
pi_83993467
Robben die niet scoorde
pi_83993907
quote:
Op maandag 12 juli 2010 23:57 schreef wolfrolf het volgende:
Robben zijn mega kans

Sowieso alle mislukte pogingen tot een treffer, maar Robben zat er inderdaad héél dichtbij.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_83994537
Robben met gemiste kansen...

De finale verliezen met teleurstellend spel, zowel op technisch als op 'sportief' gebied. Zeker nu ik hier in het VK alleen maar lees over hoe 'onsportief' en 'dirty' de Nederlanders hebben gespeeld (en al die foto's van Casillas en die beker moet zien!) Erg jammer, zo heeft het WK voor mij een bittere nasmaak.

...en ik moest ook vaak denken aan die ster op het shirt. Wat zou dat mooi zijn, zeg.
all your heroes are whores
pi_83994874
Het vervelendste vond ik eigenlijk de provocerende mensen direct na afloop van de wedstrijd. Op het Neude liepen al een aantal figuren provocerende dingen te roepen en gek genoeg waren het allemaal, zonder uitzondering, Marokkanen. Zelfs de dag erna vonden Marokkanen het leuk om de trein door te paraderen terwijl ze Spanje toezongen.

Dat tuig heeft zich weer van zijn beste kant laten zien. Er waren achteraf ook rellen op het Neude toen ik al niet meer in de buurt was. Ik hoop van harte dat die Marokkanen de verkeerde hebben geprovoceerd.

Verder vond ik de Nederlanders die op 5 minuten na de wedstrijd al aangaven dat de tweede plek ook iets is om trots op te zijn ook niet heel prettig. Een paar uur na de wedstrijd had ik me er al bij neergelegd, maar op 5 minuten na de wedstrijd zat het me nog iets te diep.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_83994933
Ik had het niet erg gevonden als we zouden hebben verloren. Maar niet op zo'n manier. Als we 2-1 hadden verloren puur doordat Spanje velen malen beter was. Had ik het geaccepteerd.

Maar hoe we verloren hebben, was niet lauw.

[ Bericht 13% gewijzigd door Warrick21 op 13-07-2010 18:00:37 (Was blijkbaar te vroeg. Zinnen klopte niet.) ]
pi_83995025
Waar ik me overigens ook aan stoorde...

Robben heeft 4 jaar getraind op zijn specialiteit. Vallen als er niets aan de hand is. Er is geen moment voorbij gegaan of hij liet zich de afgelopen jaren weer eens vallen. Ik vond het verschrikkelijk. Toch was er gister één moment waar hij zich had MOETEN laten vallen. En wat doet meneer!? Hij blijft staan!!!

Toen had ik het ook niet meer.

Een rode kaart voor Puyol had het wedstrijdbeeld volledig verandert en een vrije trap op randje 16 kan er ook zomaar invliegen. Erg zonde. Erg zonde.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_83995765
Gemiste kans van Robben... Gepruts van die scheids en blije spanjaarden. Dat en het hosana gedrag over dat prachtige spel van spanje en het oh zo schandalige spel van Holland... Overdreven en hypocriet gelul.
  woensdag 14 juli 2010 @ 08:18:03 #47
61345 Brett-Anderson
ACCOUNT DISABLED
pi_84031522
Ik voel weer minimaal 2 jaar vol met gebluf aankomen van reservespelers e.d. die met het elftal van 1988 kampioen zijn geworden. Ex-voetballers die weer even komen vertellen hoe goed de chemie, de saamhorigheid en de sfeer was waardoor ze uiteindelijk dat toernooi hebben gewonnen. Nu is dat al een eeuwigheid geleden en nog heb je elke keer dat gezeik aan te horen dat alleen die spelers dat voor elkaar hebben gekregen. Wat ik totaal niet snap is waarom deze ex-voetballers zoveel aandacht krijgen, omdat het nagenoeg het hele zelfde elftal was dat het 2 jaar later geheel liet afweten tegen bijna dezelfde tegenstanders. In 1990 werd er weer tegen duitsland, engeland en ierland gespeeld en deze keer scoorde Wim Kieft geen doelpunt meer met zijn oor die er utieindelijk frommelend inrolde. Vooraf werd thijs libregts uit de groep gegooid en speelde ze een aantal zwaar bedroevende wedstrijden inclusief de zeer gelukkig verlopen kwalificatieronde. Maar dan zijn die spelers van 88/90 ineens stil en zwijgen als het graf aan welke chemie, saamhorigheid en sfeer dat had gelegen. Wim Kieft gedraagt zich als een filmster die bij een voetbal verslag 4 keer per wedstrijd iets in onverstaanbaar gebrabbel uitkraamt en komt op de grootste feesten, fuifjes en partijen. Waarom eigenlijk, voor dat ene doelpuntje tegen die Ieren? Nou dit is mijn punt, als die finale van afgelopen zondag werd gewonnen waren we eindelijk van die stokoude koeien uit de strontsloot verlost. Eindelijk rust, oude winnaars van 1988 eindelijk uitgeluld. Maar nee, we zullen het nog tot onze dood moeten aanhoren, we zullen die splijtpass op Van Basten nog tot in de treure moeten aanzien. Ek 1988 revanche op de duitsers in 1974.. ik snap het echt niet help me even.. 2 jaar later verslaat west-duitsland gewoon Nederland en wordt even wereldkampioen. Wie heeft er dan zijn revanche?

En inderdaad, dan waren we óók van dat eindeloze gejammer over 1974 en 1978 af! Ik vraag me dan ook wel eens wel eens af of de Duitsers nog ontroostbaar zijn over die finales van 1986,2002 en 2008. Nu hebben we er inderdaad weer een huil finale bij waar er tot in het oneindige wordt doorganalyseerd, doorgepraat, doorgegrapt, doorgespeculeerd dat die finale gewonnen had moeten worden. Jammer het heeft niet zo mogen zijn, zie je nou wat een goede redenen het allemaal zijn om afgelopen zondag gewoon wereldkampioen te moeten worden?
The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
pi_84031553
quote:
Euuhm volgens mij was hij de beste keeper van het WK balhaar

Ik vond het ergste het tegen doelpunt
EN HET NIET PASEN NAAR HEITINGA IN DE EERSTE HELFT (ROBBEN)
voor de genen die niet weten wat er was...
Heitinga stond vrij en kon zo een doelpunt maken MAAR ROBBEN MOEST WEERR EGO'en
pi_84035819
quote:
De Jong

[ afbeelding ]

Idioot.
Dit dus. Het aggressieve spel van Nederland, waarover ik nu in het buitenland aangesproken wordt A: In voorgaande wedstrijden speelden ze nog wel tactisch. En B: Wat kan ik er aan doen?
Als je geen goed voorbeeld kan zijn. Wordt dan een waarschuwing en geniet ervan!
pi_84059087
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:07 schreef bibaboerderij het volgende:

[..]

Dit dus. Het aggressieve spel van Nederland, waarover ik nu in het buitenland aangesproken wordt A: In voorgaande wedstrijden speelden ze nog wel tactisch. En B: Wat kan ik er aan doen?
nou en! heerlijk toch, die afgunst en jaloezie.....vooral van die engelsen, omdat ze zelf er geen reet van bakken en al tientallen jaren tot DE losers van de toernooien behoren
wat een kneuzen daar.
juist trots op mn landje dat we het zo ver geschopt hebben en eindelijk eens aan de goede kant van de intimidatie en provocatie lijn stonden ipv dat oeverloze gebrei achterin en dat eeuwige heen en weer getik!
pi_84059252
Ik blijf het gelul vinden dat het zo enorm hard was. Halve finale WK 74 Nl-Brazilië, dát was hard.

Dit viel echt wel mee. 9 gele kaarten, waaronder 3 voor praten, 2 voor schwalbes en dan houd je nog een handje over waar je 'm eventueel voor zou kunnen geven ja.

Ik blijf het ook geen rood vinden van de Jong. Hij blijft ook constant naar de bal kijken, hij heeft gewoon nooit verwacht dat Alonso de bal eerder zou halen dan hij. Absoluut geen intentie om Xabi Alonso dusdanig te raken.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')