Die site geeft alleen aan wat officieel geregeld is. Maar voor zover ik weet kun je ook Kroatië (en Bosnië en tegenwoordig ook Servië) gewoon met een ID-kaart in.quote:Op maandag 12 juli 2010 18:22 schreef Sapstengel het volgende:
Eerste result op google, zo moeilijk is het toch niet?
http://www.paspoortinform(...)dse_identiteitskaart
Lijkt me dus dat je nog even snel een tijdelijk paspoort moet regelen. Of ze bij de grens wat geld toeschuiven.
Ik heb in nog geen enkel land een stempel op m'n ID-kaart gehadquote:Op maandag 12 juli 2010 18:26 schreef Brembo het volgende:
Je loopt zo Kroatie binnen met ID-kaart. Je ontvangt alleen geen stempel. Kroatie accepteert de ID-kaart wel, maar is geen lid van de schengen landen.
Dan krijg je een briefje met een sticker of stempel? Dat was in turkije wel zoquote:Op maandag 12 juli 2010 18:29 schreef JustinK het volgende:
[..]
Ik heb in nog geen enkel land een stempel op m'n ID-kaart gehad
Wanneer ik met het vliegtuig ga levert dit in principe dus ook geen probleem op?quote:Op maandag 12 juli 2010 18:26 schreef Brembo het volgende:
Je loopt zo Kroatie binnen met ID-kaart. Je ontvangt alleen geen stempel. Kroatie accepteert de ID-kaart wel, maar is geen lid van de schengen landen.
Ik zou even nakijken bij je vliegmaatschappij. (Ryanair toevallig? Dan zul je iig een paspoort moeten hebben, bron)quote:Op maandag 12 juli 2010 19:26 schreef Exterminator het volgende:
[..]
Wanneer ik met het vliegtuig ga levert dit in principe dus ook geen probleem op?
Servie sinds vorig jaar juist niet meer. Mensen uit mijn trein werden bij de grens tegengehouden daarvoor.quote:Op maandag 12 juli 2010 18:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Die site geeft alleen aan wat officieel geregeld is. Maar voor zover ik weet kun je ook Kroatië (en Bosnië en tegenwoordig ook Servië) gewoon met een ID-kaart in.
Ik ben er met een paspoort geweest, maar aangezien we met de bus gingen was er verder geen controle/stempels etc. Officieel moet je een paspoort hebben, maar ID-kaart wordt gedoogd. Ik denk dat het wel een probleem is als je zal gaan vliegen..quote:Op maandag 12 juli 2010 18:26 schreef Brembo het volgende:
Vorig jaar kon het nog niet nee, pas sinds 12 juni 2010 mag je er met een ID-kaart in.quote:Op maandag 12 juli 2010 20:51 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Servie sinds vorig jaar juist niet meer. Mensen uit mijn trein werden bij de grens tegengehouden daarvoor.
laatmaarquote:Op maandag 12 juli 2010 20:54 schreef Igen het volgende:
[..]
Vorig jaar kon het nog niet nee, pas sinds 12 juni 2010 mag je er met een ID-kaart in.
Ja dûh, lees je überhaupt wat ik schrijf?quote:Op maandag 12 juli 2010 21:03 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen: in augustus 2009 heb ik met eigen ogen gezien dat mensen er met een ID niet in kwamen, om die reden.
O sorry, jaartal verkeerd gelezenquote:Op maandag 12 juli 2010 21:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja dûh, lees je überhaupt wat ik schrijf?
Ah okee.quote:Op maandag 12 juli 2010 21:08 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
O sorry, jaartal verkeerd gelezen![]()
Maar wat zegt de vliegmaatschappij? Maar je hebt iig een alternatief, als je niet kunt vliegen kun je altijd nog met de trein/bus/auto gaan.quote:Op maandag 12 juli 2010 21:02 schreef Exterminator het volgende:
Kroatië
De regering van Kroatië heeft besloten dat Nederlanders zowel met een geldig paspoort als met een geldige Nederlandse Identiteitskaart (NIK) naar Kroatië kunnen reizen. Voor meer informatie hierover kunt u contact opnemen met de Kroatische ambassade te Den Haag.
Aldus de site van de ambassade...
Alle passagiers dienen in het bezit te zijn van een geldig reisdocument, te weten een paspoort of identiteitskaart. Ook moet u beschikken over geldige documenten die noodzakelijk zijn voor het verkrijgen van toegang tot het land van bestemming. Het is uw eigen verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat u deze documenten tijdens uw reis kunt laten zien. Als u geen goed identiteitsbewijs kunt overleggen, wordt u geweigerd op de vlucht. transavia.com is dan niet verantwoordelijk voor hieruit voortvloeiende kosten.quote:Op maandag 12 juli 2010 21:11 schreef maok het volgende:
[..]
Maar wat zegt de vliegmaatschappij? Maar je hebt iig een alternatief, als je niet kunt vliegen kun je altijd nog met de trein/bus/auto gaan.
Uit de veelgestelde vragen:quote:Op maandag 12 juli 2010 21:15 schreef Exterminator het volgende:
[..]
Alle passagiers dienen in het bezit te zijn van een geldig reisdocument, te weten een paspoort of identiteitskaart. Ook moet u beschikken over geldige documenten die noodzakelijk zijn voor het verkrijgen van toegang tot het land van bestemming. Het is uw eigen verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat u deze documenten tijdens uw reis kunt laten zien. Als u geen goed identiteitsbewijs kunt overleggen, wordt u geweigerd op de vlucht. transavia.com is dan niet verantwoordelijk voor hieruit voortvloeiende kosten.
Lijkt me dus geen probleem als de regering van kroatie een ID-kaar toe laat?
bronquote:Naar welke landen mag ik reizen met mijn identiteitskaart?
Als Nederlandse staatsburger kunt u ervoor kiezen om te reizen met een paspoort dat geldig is over de gehele wereld of te reizen met een Europese identiteitskaart (ID-kaart) die geldig is in de meeste Europese landen. Een identiteitskaart is 5 jaar geldig. Op een identiteitskaart kunnen echter geen kinderen worden bijgeschreven. Een identiteitskaart kunt u uitsluitend aanvragen bij de gemeente waar u woonachtig bent en bij een beperkt aantal Nederlandse vertegenwoordigingen in Europa.
De Nederlandse identiteitskaart is geldig voor reizen naar de volgende landen: Andorra, België, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Groot-Brittannië en Noord-Ierland (inclusief de Kanaaleilanden), Hongarije, Ierland, Italië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Monaco, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal (inclusief Madeira en de Azoren), San Marino, Slovenië, Slowakije, Spanje (inclusief de Canarische eilanden), Turkije, Tsjechië, IJsland, Zweden, Zwitserland.
Ik zou i.i.g. op tijd heen gaan zodat je desnoods nog gauw een noodpaspoort kan aanvragen.quote:Op maandag 12 juli 2010 21:31 schreef Exterminator het volgende:
Hmm, word dan nog spannend morgenvroeg...
Als ik eraan denk zal ik wel even melden of 't mag of niet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |