Idd. Op de top van de Madeleine moet het toch flink uitgedund zijn. In de afdaling kunnen er dan misschien nog wel wat terugkomen, maar ik verwacht geen grotere groep dan 10 man aan de finish.quote:Op maandag 12 juli 2010 16:08 schreef Beregd het volgende:
Het "groepje favorieten" dat gisteren samen aankwam zou deze etappe toch zeker moeten gehalveerd worden.
Ik weet het, maar toch vind ik het altijd veel minder dan finish boven op de berg. Maar gelukkig is het niet zo een klote etappe als vorig jaar, toen na de tourmalet nog 60 km vlak werd gefietst en Freire nog bijna de etappe won.quote:
Ten Dam toenquote:Op maandag 12 juli 2010 16:19 schreef larry91 het volgende:
[..]
Ik weet het, maar toch vind ik het altijd veel minder dan finish boven op de berg. Maar gelukkig is het niet zo een klote etappe als vorig jaar, toen na de tourmalet nog 60 km vlak werd gefietst en Freire nog bijna de etappe won.
Ik weet het niet uit eigen ervaring, want ik ben 'm de andere kant opgefietst.quote:Op maandag 12 juli 2010 16:19 schreef Beregd het volgende:
[..]
is het een beetje een lastige afdaling, die madeleine?
als je hun daalkwaliteiten bij elkaar optel kunnen ze prima dalen hoorquote:
De etappe is toch niet heel anders als die naar Le Grand Bornand vorig jaar (gaat zelfs deels over dezelfde cols). Daar werd toch flink gekoerst.quote:Op maandag 12 juli 2010 16:26 schreef Ereinion het volgende:
Normaal gesproken wordt in de Tour in dit soort etappes nooit echt gekoerst, maar het gaat in de eerste helft wel constant op en af, en de Madeleine is echt wel heel lastig. Volgens mij zaten de afgelopen dagen sommige van de favorieten al te kraken, als er morgen gekoerst wordt kunnen zij wel eens overboord gaan.
Die etappe naar Le Grand Bornand was het nog 10 kilometer na de laatste top, in die 30 km na de Madeleine kan nog een hoop goed gemaakt worden. Die etappe was ook ver in de derde week.quote:Op maandag 12 juli 2010 16:30 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De etappe is toch niet heel anders als die naar Le Grand Bornand vorig jaar (gaat zelfs deels over dezelfde cols). Daar werd toch flink gekoerst.
Ze pakken de Madeleine wel van de 'makkelijke' kant, maar dat betekent weer wel dat 'ie gruwelijk lang is. En het einde is het lastigste volgens mij.
In een afdaling kun je ook tijd winnen (of verliezen).quote:Op maandag 12 juli 2010 16:37 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Die etappe naar Le Grand Bornand was het nog 10 kilometer na de laatste top, in die 30 km na de Madeleine kan nog een hoop goed gemaakt worden. Die etappe was ook ver in de derde week.
De Madeleine is vooral op het einde lastig ja. De laatste 12 km is constant tussen de 8 en 10 procent, erg zwaar dus voor Franse begrippen.
Dat zijn geen slechte dalers, alleen hebben ze problemen om een gat terug dicht te rijden als ze op de top niet zitten op te letten en er een ander wel vol aan de afdaling begint. In 't wiel kunnen ze best wel volgen.quote:
Er zit ook nog minstens 1 pittige helling in.quote:Op maandag 12 juli 2010 17:05 schreef solaire het volgende:
en toch 13 km vallei (met wind) daar kan je zomaar een minuut of meer verliezen als je alleen zit
Laatste 5 km is idd niet volledig vlakquote:Op maandag 12 juli 2010 17:13 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Er zit ook nog minstens 1 pittige helling in.
Dat wordt dus zaak voor de kanshebbers om 1-2 man mee te sturen in een vroege ontsnapping zodat die op dat punt kunnen helpen. Garate of Moerenhout bijvoorbeeld bij Rabo.quote:Op maandag 12 juli 2010 17:05 schreef solaire het volgende:
en toch 13 km vallei (met wind) daar kan je zomaar een minuut of meer verliezen als je alleen zit
Ik niet, ook nog eens late dienst.quote:Op maandag 12 juli 2010 18:55 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
+1. Ik ben morgen lekker vrij; ik ga heerlijk die etappe bekijken.
Daar geloof ik absoluut niets van. Gesink is nou ook weer niet zo'n slechte daler, dat is schromelijk overdreven. Bovendien moet er nog heel wat gebeuren voordat Gesink uberhaupt in de buurt komt van het podium.quote:Op maandag 12 juli 2010 19:27 schreef Lann555 het volgende:
Deze etappe kan wel eens het einde betekenen voor de podium-droom van Gesink. Hij zal bergop wel meekunnen, maar zal wel veel tijd verliezen in de afdaling
Als hij er tot de top bij kan blijven zal hij in de afdaling ook niets of weinig verliezen denk ik.quote:Op maandag 12 juli 2010 19:27 schreef Lann555 het volgende:
Deze etappe kan wel eens het einde betekenen voor de podium-droom van Gesink. Hij zal bergop wel meekunnen, maar zal wel veel tijd verliezen in de afdaling
Hij is geen super daler. Maar er zijn meer mannen met klassementsaspiraties die even slecht dalen.quote:Op maandag 12 juli 2010 19:27 schreef Lann555 het volgende:
Verschil is ook dat hij in Zwitserland waarschijnlijk niet verkend had, dat is morgen wel anders.quote:Op maandag 12 juli 2010 21:04 schreef No-P het volgende:
Precies, geen super daler maar zeker niet slecht. In de Ronde van Zwitserland verliest hij ook maar 25 seconde in 13 km op 6 achtervolgers. Daar zaten ook redelijk lange stukken bij waar je veel last zou kunnen hebben van de wind en tevens gaf hij aan redelijk veilig en dus rustig te hebben gereden. Hij zal bijna iedereen hier wel kunnen volgen.
En Nibali en Arroyo zijn er niet bij, daarentegen wel Sammie Sanchezquote:Op maandag 12 juli 2010 20:04 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Hij is geen super daler. Maar er zijn meer mannen met klassementsaspiraties die even slecht dalen.
Ik ook. Zou jammer zijn, want het parcours is meer dan zwaar genoeg.quote:Op maandag 12 juli 2010 16:34 schreef Gitank2 het volgende:
Kan bij koersen een leuke rit worden, maar het zal een vluchtgroep zijn en Evans die geel mag houden, tenminste, dat denk ik dan..
quote:
Wellicht zet hij Navarro weer op kop op de Madeleine, maar het is de vraag wat die nog kan. Ik verwacht in ieder geval geen aanval van Contador zelf.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 04:15 schreef j0rdiiii het volgende:
Zou Contador tijd willen pakken deze etappe?
Menchov liet zich toen toch ook van zijn beste kant zien door op kop te gaan beulen voor Freire?quote:Op maandag 12 juli 2010 16:23 schreef franklop het volgende:
[..]
Ten Dam toen
Volgens mij was het toen de etappe van de chasse patat van Frederik Willems
Misschien willen ze de tour zo lang mogelijk spannend houden?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 10:28 schreef DennisDeBengel het volgende:
Waarom finisht de etappe nou niet bergop? Op papier zo'n mooie etappe maar door het laatste stuk is het bijna uitgesloten dat de klassementsrenners wat gaan proberen..
Hmmm, juist op die laatste zaterdag lieten ze zich niet zienquote:Op dinsdag 13 juli 2010 10:34 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Misschien willen ze de tour zo lang mogelijk spannend houden?
Ik vind het ook jammer, vorig jaar lieten de klassementrijders zich nauwelijks zien tot de laatste zaterdag (Ventoux).
Van de Tour-site:quote:Op dinsdag 13 juli 2010 10:28 schreef DennisDeBengel het volgende:
Waarom finisht de etappe nou niet bergop? Op papier zo'n mooie etappe maar door het laatste stuk is het bijna uitgesloten dat de klassementsrenners wat gaan proberen..
Wat een redenering. Als er een aankomst bergop is wachten de klassementsmannen tot de slotklim, daarom gooien we nog een afdaling erna, waardoor ze waarschijnlijk helemaal niets gaan doenquote:After the first rest day, which the riders will have to get out of their system, this is the main Alpine stage, with the Col de la Colombière pass via Le Reposoir, the Col des Aravis pass, Les Saisies and the Col de la Madeleine pass. If Contador has lost five minutes on the cobbles, it is not unimaginable that he will be clawing them back a little every day on this sort of terrain. However, there is no summit finish, because there would have been too many on this Tour. We preferred to diversify the route more to avoid riders waiting for the summit finishes to open up the gaps. The favourites might not want to attack to avoid finding themselves alone on the flat, which means a big battle is an unlikely scenario. That said, those who are not good downhill riders could lose Le Tour in the finish to this stage.
Toen is Menchov nog op kop wezen sleuren voor Freire toch?quote:Op maandag 12 juli 2010 16:23 schreef franklop het volgende:
[..]
Ten Dam toen
Volgens mij was het toen de etappe van de chasse patat van Frederik Willems
Nee, dat was op een colletje van de 2e categorie toen zelfs Cavendish er nog redelijk makkelijk aan kon blijven hangen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:00 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Toen is Menchov nog op kop wezen sleuren voor Freire toch?
Oke, thnxquote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:06 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nee, dat was op een colletje van de 2e categorie toen zelfs Cavendish er nog redelijk makkelijk aan kon blijven hangen.
Als je mijn stukjes leest weet je het antwoordquote:Op dinsdag 13 juli 2010 10:33 schreef DecoAoreste het volgende:
Is dit nu precies de omgekeerde etappe van die in 2006 met de monstervlucht?
Waar is dat op gebaseerd?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:14 schreef JohnDDD het volgende:
Ik voorspel toch het einde van Contador vandaag. Sanchez en Schleck gaan er samen vandoor op de Madeleine, misschien met Gesink, Contador verliest in de afdaling 2-3 minuten.
Voorspelde uitslag:
1. Sanchez
2. Gesink op 23 sec
3. A. Schleck op 30 sec
4. Evans op 2.10
5. Basso 2.10
6. Contador 2.30
7. Menchov 3 minuten
Je hebt gelijk hoor, ook Menchov heeft op kop gereden voor Freire in een van die twee Pyreneeën ritten, volgens mij de etappe die Fedrigo won en waar ten Dam zo viel in de Tourmalet (maar ook op kop reed).quote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:10 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Oke, thnx
Ik onthou dat ook niet allemaal joh
Nee.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 10:33 schreef DecoAoreste het volgende:
Is dit nu precies de omgekeerde etappe van die in 2006 met de monstervlucht?
Ehm, juist in die etappe lieten ze zich niet zien i.t.t. naar Verbier (waar Contador won) en le Grand Bornand (waar F.Schleck won, met aankomst na afdaling) .quote:Op dinsdag 13 juli 2010 10:34 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Misschien willen ze de tour zo lang mogelijk spannend houden?
Ik vind het ook jammer, vorig jaar lieten de klassementrijders zich nauwelijks zien tot de laatste zaterdag (Ventoux).
Ik dacht dat hij op die andere etappe doelde van vorig? jaar. Maar dat was wel bergop.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:20 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Je hebt gelijk hoor, ook Menchov heeft op kop gereden voor Freire in een van die twee Pyreneeën ritten, volgens mij de etappe die Fedrigo won en waar ten Dam zo viel in de Tourmalet (maar ook op kop reed).
Ik denk dat Sanchez, Schleck en Gesink aan elkaar gewaagd zijn op de Madeleine, en dat Contador moet lossen. Hij zal op de Madeleine zelf niet veel tijd verliezen maar zal daarna het werk op moeten knappen in de afdaling/vallei en daar veel tijd verliezen, net als Menchov. Evans zal misschien meer tijd verliezen bergop en gaat dan in de afdaling Contador nog voorbij.quote:
Ja.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:10 schreef Tommeke het volgende:
@Wombcat: Is die Madeleine een beetje te doen?
Ik zit daar volgende week vlak in de buurt. Aan de voet van de Laffrey, waar ze morgen over moeten.
Ik ben er een vanquote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:27 schreef Falco het volgende:
Het gaat beginnen. Ben benieuwd hoeveel kijkers ze trekken, nu er ook gehuldigd wordt
.
Ohja, die arme Ten Dam. Maar wat heeft hij stoer gereden toenquote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:20 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Je hebt gelijk hoor, ook Menchov heeft op kop gereden voor Freire in een van die twee Pyreneeën ritten, volgens mij de etappe die Fedrigo won en waar ten Dam zo viel in de Tourmalet (maar ook op kop reed).
QFTquote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:31 schreef KoningKlabanus het volgende:
DIe huldiging kan me gestolen worden. Dat is een schertsvertoning. Alleen winnaars horen gehuldigd te worden.
Ik denk dat hij LL bedoelde, want het was uiteindelijk Moreauquote:
Dan maakt ie wel rare zinnen want hij had het over 2 "Basken"quote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:39 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik denk dat hij LL bedoelde, want het was uiteindelijk MOreau
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |