Idd. Op de top van de Madeleine moet het toch flink uitgedund zijn. In de afdaling kunnen er dan misschien nog wel wat terugkomen, maar ik verwacht geen grotere groep dan 10 man aan de finish.quote:Op maandag 12 juli 2010 16:08 schreef Beregd het volgende:
Het "groepje favorieten" dat gisteren samen aankwam zou deze etappe toch zeker moeten gehalveerd worden.
Ik weet het, maar toch vind ik het altijd veel minder dan finish boven op de berg. Maar gelukkig is het niet zo een klote etappe als vorig jaar, toen na de tourmalet nog 60 km vlak werd gefietst en Freire nog bijna de etappe won.quote:
Ten Dam toenquote:Op maandag 12 juli 2010 16:19 schreef larry91 het volgende:
[..]
Ik weet het, maar toch vind ik het altijd veel minder dan finish boven op de berg. Maar gelukkig is het niet zo een klote etappe als vorig jaar, toen na de tourmalet nog 60 km vlak werd gefietst en Freire nog bijna de etappe won.
Ik weet het niet uit eigen ervaring, want ik ben 'm de andere kant opgefietst.quote:Op maandag 12 juli 2010 16:19 schreef Beregd het volgende:
[..]
is het een beetje een lastige afdaling, die madeleine?
als je hun daalkwaliteiten bij elkaar optel kunnen ze prima dalen hoorquote:
De etappe is toch niet heel anders als die naar Le Grand Bornand vorig jaar (gaat zelfs deels over dezelfde cols). Daar werd toch flink gekoerst.quote:Op maandag 12 juli 2010 16:26 schreef Ereinion het volgende:
Normaal gesproken wordt in de Tour in dit soort etappes nooit echt gekoerst, maar het gaat in de eerste helft wel constant op en af, en de Madeleine is echt wel heel lastig. Volgens mij zaten de afgelopen dagen sommige van de favorieten al te kraken, als er morgen gekoerst wordt kunnen zij wel eens overboord gaan.
Die etappe naar Le Grand Bornand was het nog 10 kilometer na de laatste top, in die 30 km na de Madeleine kan nog een hoop goed gemaakt worden. Die etappe was ook ver in de derde week.quote:Op maandag 12 juli 2010 16:30 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De etappe is toch niet heel anders als die naar Le Grand Bornand vorig jaar (gaat zelfs deels over dezelfde cols). Daar werd toch flink gekoerst.
Ze pakken de Madeleine wel van de 'makkelijke' kant, maar dat betekent weer wel dat 'ie gruwelijk lang is. En het einde is het lastigste volgens mij.
In een afdaling kun je ook tijd winnen (of verliezen).quote:Op maandag 12 juli 2010 16:37 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Die etappe naar Le Grand Bornand was het nog 10 kilometer na de laatste top, in die 30 km na de Madeleine kan nog een hoop goed gemaakt worden. Die etappe was ook ver in de derde week.
De Madeleine is vooral op het einde lastig ja. De laatste 12 km is constant tussen de 8 en 10 procent, erg zwaar dus voor Franse begrippen.
Dat zijn geen slechte dalers, alleen hebben ze problemen om een gat terug dicht te rijden als ze op de top niet zitten op te letten en er een ander wel vol aan de afdaling begint. In 't wiel kunnen ze best wel volgen.quote:
Er zit ook nog minstens 1 pittige helling in.quote:Op maandag 12 juli 2010 17:05 schreef solaire het volgende:
en toch 13 km vallei (met wind) daar kan je zomaar een minuut of meer verliezen als je alleen zit
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |