Gelukkig bracht Bert nog wel Edson Braafheid inquote:Op maandag 12 juli 2010 10:41 schreef Jian het volgende:
Ik wil niet over van Marwijk lopen zeiken, maar ik vind dat één ding toch wel gezegd mag worden; Als je op z'n Duits-Italiaans op ontregeling, de lange bal en de snelle uitbraak gaat spelen moet je zorgen dat je een afmaker, een killer in de spits hebt, iemand die niet 2 x faalt die als hij, zoals Robben, alleen voor de keeper komt. Ik vind dan ook dat hij veel te lang is blijven doorsukkelen met van Persie en dat valt hem volgens mij wel te verwijten !
quote:Op maandag 12 juli 2010 11:00 schreef Jian het volgende:
[..]
Toch heb ik me wel afgevraagd wat er had gebeurd als hij Van Nistelrooij als invaller achter de hand had gehad, da's een koe in zijn kont kijken, maar toch
quote:
Precies, wat past in mijn ogen is een ingetogen welkom, waarin respect betoond wordt voor de prestatie van het halen van de Finale, niet vergetend dat ze die uiteindelijk hebben verloren en niet gewonnen. Een rondvaartquote:Op maandag 12 juli 2010 11:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar daar houdt de gemeente Amsterdam geen rekening mee.... die zouden een rondvaart doen, hadden besloten dat we dus kampioen zouden worden, en nu dat niet zo blijkt te zijn moet die rondvaart gewoon toch, want ze waren er al mee bezig hè.... plus dat het zo leuk is als de stad weer in beeld komt, waarschijnlijk wereldwijd, omdat men zich afvraagt waarom de verliezers in hemelsnaam net zo binnengehaald worden als de winnaars 22 jaar geleden.
quote:Op maandag 12 juli 2010 11:15 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Gelukkig bracht Bert nog wel Edson Braafheid in
Mee eensquote:Op maandag 12 juli 2010 11:18 schreef Jian het volgende:
[..]
Precies, wat past in mijn ogen is een ingetogen welkom, waarin respect betoond wordt voor de prestatie van het halen van de Finale, niet vergetend dat ze die uiteindelijk hebben verloren en niet gewonnen. Een rondvaartIdioten !
Hetzelfde als een paar uur geleden, maar nu met geplande rondvaart. Ze verwachten 1.000.000 mensen, ik denk dat ze zich een nulletje vergissen.quote:Op maandag 12 juli 2010 11:22 schreef Noek het volgende:
Zo, weg frustraties. Hoe is het hier jongens?
We zitten nog in de nabeschouwingenquote:Op maandag 12 juli 2010 11:22 schreef Noek het volgende:
Ze tellen de inwoners van Amsterdam kennelijk mee als zijnde presentquote:Op maandag 12 juli 2010 11:23 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Hetzelfde als een paar uur geleden, maar nu met geplande rondvaart. Ze verwachten 1.000.000 mensen, ik denk dat ze zich een nulletje vergissen.
Ach, PietjeStuk toch. Misschien wordt de wedstrijd nog wel opnieuw gespeeld.quote:Hetzelfde als een paar uur geleden, maar nu met geplande rondvaart. Ze verwachten 1.000.000 mensen, ik denk dat ze zich een nulletje vergissen.
Bizar, de gemeente faciliteert een feestje in de publieke ruimte en eventuele gedupeerden moeten zelf maar opletten?quote:Op maandag 12 juli 2010 11:25 schreef Scrutinizer het volgende:
Woonbootbewoners kregen het advies goed op te letten wie hun woonboot tot zinken brengt want volgens de gemeente kan dan de schade verhaald worden op de daders. Nou, dat zal een hele opluchting zijn.
Ik dacht dat de gemeente zou zorgen dat de woonboten niet toegankelijk waren voor ongewenste bezoekers??quote:Op maandag 12 juli 2010 11:25 schreef Scrutinizer het volgende:
Woonbootbewoners kregen het advies goed op te letten wie hun woonboot tot zinken brengt want volgens de gemeente kan dan de schade verhaald worden op de daders. Nou, dat zal een hele opluchting zijn.
We hebben net collectief aan transcendente meditatie gedaan en getracht om het allemaal terug te draaien, maar het is mislukt, toen we onze ogen open deden waren die Spanjaarden nog steeds Wereldkampioenquote:Op maandag 12 juli 2010 11:22 schreef Noek het volgende:
Arme jongens. stiekem heb je ze toch wel een knuffel gegevenquote:Op maandag 12 juli 2010 11:27 schreef Noek het volgende:
Ach, PietjeStuk toch. Misschien wordt de wedstrijd nog wel opnieuw gespeeld.
Haha, dat zei ik tegen de jongens en toen: Oh nee, zo werkt dat NIET!
ja, als ze zouden winnen, maar dat hebben ze niet gedaan dus nu is daar geen budget voorquote:Op maandag 12 juli 2010 11:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik dacht dat de gemeente zou zorgen dat de woonboten niet toegankelijk waren voor ongewenste bezoekers??
Daarbij, hoeveel woonboten liggen er aan de route? Negen toch??? Hoeveel man politie zetten ze in??
Zet 4 ME'ers bij iedere woonboot achter een paar drankhekken en je bent een heel eind lijkt me.
De teneur van supporters hier op Fok! zou het de schuld van de gemeente zijn als er een boot zinkt omdat de gemeente ze niet wegsleept. Ik neem aan dat het ook de schuld van de winkelier is als zijn etalageruit sneuvelt, dan had-ie 'm maar dicht moeten timmeren.quote:Op maandag 12 juli 2010 11:28 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Bizar, de gemeente faciliteert een feestje in de publieke ruimte en eventuele gedupeerden moeten zelf maar opletten?
Ik ga er vanuit dat Pistolen Bernard Welten al wel weer geprobeerd heeft de macht te grijpen.quote:Op maandag 12 juli 2010 11:32 schreef Jian het volgende:
De 1e wapenfeiten van Van der Laan ! Ik ben nu al hoopvol gestemd
Het is natuurlijk absurd dat mensen maar ergens opklimmen omdat het toevallig aanwezig is en ze kennelijk vinden dat het in de weg staat....quote:Op maandag 12 juli 2010 11:30 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
De teneur van supporters hier op Fok! zou het de schuld van de gemeente zijn als er een boot zinkt omdat de gemeente ze niet wegsleept. Ik neem aan dat het ook de schuld van de winkelier is als zijn etalageruit sneuvelt, dan had-ie 'm maar dicht moeten timmeren.
quote:Op maandag 12 juli 2010 11:30 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
De teneur van supporters hier op Fok! zou het de schuld van de gemeente zijn als er een boot zinkt omdat de gemeente ze niet wegsleept. Ik neem aan dat het ook de schuld van de winkelier is als zijn etalageruit sneuvelt, dan had-ie 'm maar dicht moeten timmeren.
quote:Op maandag 12 juli 2010 11:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is natuurlijk absurd dat mensen maar ergens opklimmen omdat het toevallig aanwezig is en ze kennelijk vinden dat het in de weg staat....
En helemaal als je weet dat er gewoon mensen in wonen.
quote:Op maandag 12 juli 2010 11:35 schreef Gert het volgende:
[..]
Het staat juist niét in de weg. Je kunt het beter zien bovenop zo'n drijvende woonwagen.
Gisteravond wel natuurlijk. Dikke tranen hah.quote:Op maandag 12 juli 2010 11:29 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Arme jongens. stiekem heb je ze toch wel een knuffel gegeven.
De straat staat hier al aardig blank, de tweede bui barst nu losquote:Op maandag 12 juli 2010 11:46 schreef hondjes het volgende:
http://www.weerheerhugowaard.nl/Radar/Onweer.html
Dan nemen we gewoon onweerradar, Teun.
quote:Op maandag 12 juli 2010 11:43 schreef Jian het volgende:
Dat vind ik ook zo'n drog, "Nederland als klein landje" Nederland is helemaal geen klein land als het op voetbal aankomt, zeker mondiaal gezien niet. Nederland is een voetballand met een rijke historie, goede jeugdopleidingen en een stevige structuur als het op voetbal aankomt. Uruguay is 2 x wereldkampioen geweest en nu 4e en heeft 3 en een half miljoen inwoners. Australië dicteert cricket, hockey en zwemmen met maar 20 miljoen inwoners, is dat ook een klein sportlandje dan ?
We hebben het rellen aan de spelers in de finale overgelaten.quote:Op maandag 12 juli 2010 12:19 schreef hondjes het volgende:
In ieder geval heeft het Oranje legioen zich prima gedragen .
Zonder rellen, verchpartijtjes, en met leuke oranje outfit hebben we de wereldpers veroverd.
Dat doen ze meestal wel, het zijn niet de hooligans die zover reizen.quote:Op maandag 12 juli 2010 12:19 schreef hondjes het volgende:
In ieder geval heeft het Oranje legioen zich prima gedragen .
Zonder rellen, verchpartijtjes, en met leuke oranje outfit hebben we de wereldpers veroverd.
Wat Leandra ook al zegt, er zijn vele landen met veel meer inwoners die gewoon veel minder presteren op voetbalgebied .... en natuurlijk doe je dan als Nederland op voetbalgebied wat goed, daar heb je gelijk in, maar Nederland heeft daar ook de faciliteiten en het geld voor, zaken die andere, qua inwoners en omvang grotere landen, weer ontberen. Dus op dat gebied is Nederland, mondiaal gezien, naar mijn mening helemaal niet zo'n "klein" voetballand. Om dat "kleine" continue alleen maar op te hangen aan omvang of aantal inwoners vind ik gewoon te beperkt gedacht. We zijn daarin ook niet uniek hoor, kijk bijvoorbeeld ook naar Portugal met zijn rond de 11 a 12 miljoen inwoners (dacht ik) , ook gewoon echt een voetballand.quote:Op maandag 12 juli 2010 12:03 schreef Gert het volgende:
[..]
Hoezo is het een "drog" reden dan? Er zit een gedachte achter. Namelijk dat Nederland een veel kleiner potentieel aan talenten heeft dan de grotere landen.
En ja het was óók knap van Uruguay, maar de laatste keer dat die het WK wonnen was in 1950.
Sinds 1954 hebben alléén Brazilië, Engeland, Argentinië, Duitsland, Italië en nu Spanje 'm één of meerdere keren gewonnen. Dat zijn stuk voor stuk landen met enkele tientallen miljoenen inwoners, tot zelfs 200 miljoen (Brazilië).
Dus: in een land waar voetbal lééft, heb je meer kansen op uitzonderlijke talenten naarmate je meer inwoners hebt.
Weet je daar als klein landje structureel tegenaan te schurken, dan doe je iets goed, bijvoorbeeld m.b.t. de opleiding of de sportmentaliteit.
Dat speelt zeker een rol en Nederland heeft 1,7 miljoen beoefenaars. Argentinië heeft er bijvoorbeeld 2,7 miljoen, dus zo groot is dat verschil nietquote:Op maandag 12 juli 2010 12:55 schreef De_Kardinaal het volgende:
Gaat het niet gewoon om het aantal actieve beoefenaars van de sport i.p.v. de populatie?
quote:Op maandag 12 juli 2010 12:52 schreef Jian het volgende:
[..]
Wat Leandra ook al zegt, er zijn vele landen met veel meer inwoners die gewoon veel minder presteren op voetbalgebied .... en natuurlijk doe je dan als Nederland op voetbalgebied wat goed, daar heb je gelijk in, maar Nederland heeft daar ook de faciliteiten en het geld voor, zaken die andere, qua inwoners en omvang grotere landen, weer ontberen. Dus op dat gebied is Nederland, mondiaal gezien, naar mijn mening helemaal niet zo'n "klein" voetballand. Om dat "kleine" continue alleen maar op te hangen aan omvang of aantal inwoners vind ik gewoon te beperkt gedacht. We zijn daarin ook niet uniek hoor, kijk bijvoorbeeld ook naar Portugal met zijn rond de 11 a 12 miljoen inwoners (dacht ik) , ook gewoon echt een voetballand.
quote:Op maandag 12 juli 2010 13:02 schreef Jian het volgende:
[..]
Dat speelt zeker een rol en Nederland heeft 1,7 miljoen beoefenaars. Argentinië heeft er bijvoorbeeld 2,7 miljoen, dus zo groot is dat verschil niet
quote:
Eens!quote:Op maandag 12 juli 2010 13:18 schreef Gert het volgende:
[..]
Kortom: dat is een goede prestatie en dat mag best gezegd worden lijkt me.
Ik had het natuurlijk eerst even opgezochtquote:Op maandag 12 juli 2010 13:23 schreef Gert het volgende:
[..]
Echt niet dat Nederland er 1,7 miljoen heeft. Minstens een half miljoen minder, uit m'n hoofd.
En in Zuid-Amerikaanse landen heb je ook veel alternatieve competities, zonder contributie en nette outfits, maar wél met scouts die dergelijke veldjes checken.
quote:Op maandag 12 juli 2010 13:28 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik had het natuurlijk eerst even opgezochtWat mij trouwens opviel is dat Argentinië vergeleken met Brazilië, Duitsland, Engeland, Italië, etc, ook relatief maar een "klein" voetballand is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |