quote:
Op maandag 18 oktober 2010 11:52 schreef Zith het volgende:Even een kick, ik ga probeen elke dag een uur (18-19km) naar mijn werk te fietsen en dan weer terug, zal dus wat meer moeten gaan eten denk ik.
Ben echter niet zo'n fan van koolhydraten, want daar krijg ik enorme vreetkicks van (dat je ff de supermarkt bezoekt voor 400gr chocolade ofzo

) maar lees dus ook dat je eigenlijk niet zonder kunt. Moet ik dan denken aan havermout oid? En als tussendoortjes/lunch? Nu doe ik vaak en blik tonijn met wat groente en soms wat extra eieren voor de proteines, nog tips?
voor dat eindje fietsen heb je niet veel meer nodig als je al een flinke voorraad vet hebt. Daar is vet immers voor bedoeld.
Indien iets, dan zou ik zeggen dat je boter, eieren en / of spek kunt gebruiken om jezelf toch te vullen en tegelijk de honger-impuls tot een minimum te beperken.
Zoals je al opmerkt ga je van koolhydraten uit granen en suikers alleen maar meer eten. Als het doel afvallen is, dan zul je daar dus omheen moeten eten, bij wijze van spreken.
Voor ondergewicht is het echter wel een manier om naar meer vet te gaan en kan het ook bijdragen aan je behoefte om aan spierstimulatie te doen zodat het lichaam weer sterker wordt. Uiteindelijk gaat het echter om de kracht van het lichaam en niet een of ander magisch gewicht.
Dingen als "anti-inflamminatie" reken ik daar ook maar meteen bij. Suiker is een ontstekingsfactor bij uitstek overigens.
Al is dit alles natuurlijk alleen mogelijk als je ook de vaak noodzakelijke vitaminen hebt. Koolhydraten uit granen bevatten ook weer anti-vitaminen, dus moet je daar ook rekening mee houden als je ze toch wilt gebruiken in je dieet. Tenzij je een bodybuilder of gewichtsheffer bent (of een kind / tiener) is het aanzienlijk makkelijker om granen gewoon uit je dieet te houden. Noten zijn een beter alternatief voor enige koolhydraten.
Het ligt er maar aan waar je comfortabel mee bent en wat je weet dat je werkelijk kunt volhouden. Als je na een dag of twee minder eten meteen een doos chips open trekt, dan gaat het natuurlijk allemaal heel lang duren. Pas je echter je inkoop- en eetroutines aan om andere dingen te gaan eten, dan beperk je automatisch je kans op jezelf dwarsbomen.
Lange post om te zeggen dat je het al prima deed.