quote:Op zondag 11 juli 2010 17:06 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Dat is een ander onderwerp. Maar als je mijn mening wil weten: hadden ze hun leven maar op de rit moeten krijgen want laag inkomen is een keuze (tenzij je een laag IQ hebt of arbeidsongeschikt bent).
Daarop kan ik alleen maar 'quote:Op zondag 11 juli 2010 17:29 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Mooi je krabbelt terug en ik heb mijn gelijk gekregen.
Ik ga me nu voorbereiden op de wedstrijd, misschien tot later.
Ah, dan ligt het dus toch niet aan mijquote:Op zondag 11 juli 2010 17:37 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Daarop kan ik alleen maar '' reageren.
Wat betreft de bronnelijst die je geeft: bij welk artikel hoort dit? Ik neem aan dat dit niet het nuttige product is van je eigen literatuurstudie.
Als ik zo de lijst eens naloop, zie ik dat het vooral over de breakdown van gezinnen (scheidingen/verbroken relaties), en de gezinsvormen die daaruit voortkomen.
Dat lijkt mij weinig zeggen over homostellen of gevallen als TS.
Ik geef die bronnen omdat men daar steeds om vraagt, ik geef alleen feiten en argumenten die ik niet uit bronnen hoef te halen, vooruit ik zal ze nog 1 keer speciaal voor jou opnoemen. Maar wellicht is het enige dat je hierop kunt zeggen dat het niet waar is? Of zal ik dan ook gaan vragen om bronnen die dat aantonen?quote:Op zondag 11 juli 2010 17:35 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Dit soort dingen (om er maar even ééntje uit te pikken) geeft toch al aan over wat voor situatie het gaat (scheiding etc etc), en dat dat absoluut niet relevant is voor het verhaal homoseksuele ouders? Of ligt het nou aan mij?
Overigens, Monco, misschien zou het helpen als je voortaan direct je standpunten onderbouwt, in plaats van 5 pagina's lang te zeggen dat "iedereen dat wel weet" of "mensen het zelf maar op moeten zoeken", en uiteindelijk met een gekopieerde lijst van nietszeggende bronnen en referenties te komen.
Pesten is slechts 1 aspect, het gaat om de achterstand die het kind oploopt en daar kies je bewust voor als je gaat voor de spermabank.quote:Op zondag 11 juli 2010 17:39 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Ah, dan ligt het dus toch niet aan mij
Tja... ik denk niet dat het heel veel zin heeft om hierover verder te discussieren, want volgens mij gaat meneer gbv er toch niets mee doen. Ik hoop alleen dat ie ooit nog eens in gaat zien dat, als een kind gepest wordt op school, de pesters de schuldigen zijn, en niet de ouders van het gepeste kind.
quote:Op zondag 11 juli 2010 17:44 schreef Monco10 het volgende:
ik geef alleen feiten en argumenten die ik niet uit bronnen hoef te halen
Dat er een vader mist natuurlijk. Alle beslissingen worden dan genomen door de vrouw alleen. En is geen ruimte voor discussie, zoals de moeder het wil zo zal het geschieden. Je wordt dus eenzijdig opgevoed.Plus dat een vrouw haar zoon geen mannelijke dingen kan lerenquote:Op zondag 11 juli 2010 16:56 schreef LadyBlack het volgende:
Ja tuurlijk, als een kind maar 1 ouder heeft, dan mist hij/zij volgens het traditionele plaatje de tweede ouder.
En ik kan alleen voor mezelf spreken (wederom: zouden meer mensen moeten doen!) maar ik ben er niet slechter van gewordenGewenster had ik niet kunnen zijn, en ik ben een blij mens met een masterdiploma op zak en een heerlijke relatie
Dus wat is nou precies ook weer het probleem voor kinderen van alleenstaande ouders?
Self-proclaimed life expert.quote:Op zondag 11 juli 2010 17:44 schreef Monco10 het volgende:
ik geef alleen feiten en argumenten die ik niet uit bronnen hoef te halen
Omdat we labiele mensen gewoon wegstoppen in een kliniek enzoquote:Op zondag 11 juli 2010 16:58 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Maar waarom moet alles rationeel zijn? En waarom moet een alleenstaande beter nadenken dan een stel?
Stellen kunnen uit elkaar gaan, met alle problematiek van dien (vraag Monco maar), en ook stellen kunnen te maken krijgen met ontslag en dus armoede.
Er zijn genoeg alleenstaanden (zoals TS) die hun zaakjes goed voor elkaar hebben en dan ook dán pas een kind willen. Dat is dan toch een heel weloverwogen keus?
quote:Op zondag 11 juli 2010 17:55 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
Je moet natuurlijk ook de rest van haar sociale leven erbij betrekken. Als ze genoeg (mannelijke) vrienden heeft of genoeg familie, en die vaak genoeg op bezoek komen zullen die ook een invloed uitoefenen op het kind.
Bij veel gezinnen is het juist de vader die voor de financiele problemen zorgtquote:Op zondag 11 juli 2010 17:56 schreef fs180 het volgende:
[..]
Omdat we labiele mensen gewoon wegstoppen in een kliniek enzoHet maken van de verkeerde keuzes kan in dit geval grote gevolgen hebben, het is raadzaam goed stil te staan bij de keuzes die je maakt, omdat ze neit alleen het hier en nu betreffen, maar ook de latere jaren van het kind. Een gezin kan altijd uit elkaar gaan, maar dan blijft er nog steeds een vaderfiguur,die alsnog kan voorkomen dat het gezin in financiele problemen komt. Bij Ts is dat dus niet zo.
Als je een goede school uitzoekt wel hoor. En iemand die zo bewust een kind krijgt gaat dat zeker weten ook doen. Dan lijkt het me eerder waarschijnlijk dat de andere kinderen er helemaal geen probleem van maken, wel belangstellende vragen stellen en vissen naar een uitnodiging om eens bij je kind te komen spelen.quote:Op zondag 11 juli 2010 17:04 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Door elke keer uit te moeten leggen dat hij een homo als vader heeft. Of denk je dat ze dat normaal vinden op school? Of het nou terecht is of niet doet niet ter zake.
Zoals wat? Staand pissen? De toekomstige schoondochter zal haar dankbaar zijnquote:Op zondag 11 juli 2010 17:51 schreef fs180 het volgende:
[..]
Dat er een vader mist natuurlijk. Alle beslissingen worden dan genomen door de vrouw alleen. En is geen ruimte voor discussie, zoals de moeder het wil zo zal het geschieden. Je wordt dus eenzijdig opgevoed.Plus dat een vrouw haar zoon geen mannelijke dingen kan leren
Ow jaquote:Op zondag 11 juli 2010 17:56 schreef fs180 het volgende:
[..]
Een gezin kan altijd uit elkaar gaan, maar dan blijft er nog steeds een vaderfiguur,die alsnog kan voorkomen dat het gezin in financiele problemen komt. Bij Ts is dat dus niet zo.
Sommige vrouwen ook hoor, kwaadspreken over hun ex-echtgenoot/partner terwijl daar helemaal geen reden voor is (met alle gevolgen voor de relatiie tussen vader en kinderen), kinderen weghouden bij de vader en noem maar op, sommige vrouwen zijn net zo erg.quote:Op zondag 11 juli 2010 18:17 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ow jaJe bedoelt dat het uitgesloten is dat vader het grootste deel van inboedel inpikt, zich met grote spoed een nieuwe vrouw uitzoekt en haar de foon op laat pakken, zodat als het kind belt om te vragen wanneer vader hem komt ophalen voor een bezoekje zei kan zeggen * je vader is niet thuis * ? Dat kan dus allemaal niet ? En dat vader zijn uiterste best doet om vooral geen alimentatie te hoeven betalen voor de kinders, ook dat kan niet ?
Nooit geweten dat ik last had van hallucinaties![]()
![]()
Sommige mannen wreken het op hun kinderen als hun vrouw echtscheiding aanvraagt.
Het kind van TS gaat dit gelukkig nooit meemaken.
Dat is nog wel het minste waar je je zorgen om zal maken.. Wat een man een man maakt natuurlijk! Een man kan zijn eigen boonjes doppen, en hoeft niet naar mamma te zeggen om haar advies over zijn zaken te moeten vragenquote:Op zondag 11 juli 2010 18:16 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Zoals wat? Staand pissen? De toekomstige schoondochter zal haar dankbaar zijn
't Is een beetje jammer dat dit topic nu ontaard is in statistische miskleunen en domme algemeenheden; een zinnig gesprek over de moderne gezinsvormen had ik wel leuk gevonden
Ik kan natuurlijk jouw post beantwoorden met 'misschien heeft het kind van last van freudiaanse trekjes en vermoord hij zijn vader. Maar dat zal ik niet doen, aangezien het beter is om niet in extreme te kijken maar naar de voorkomende eigenschappen. En normaal gesproken is de vader mede verantwoordelijk voor zijn kind tot het volwassen is. Maarja, ik zit hier in OUD tegen vrouwenlogica te beredeneren, misschien moet ik maar meedoen met hard labiel dingen roepen en doen alsof een vrouw haar kind net zo goed, danwel niet beter op kan voeden dan een normaal gezin, zijn jullie ook weer blijquote:Op zondag 11 juli 2010 18:17 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ow jaJe bedoelt dat het uitgesloten is dat vader het grootste deel van inboedel inpikt, zich met grote spoed een nieuwe vrouw uitzoekt en haar de foon op laat pakken, zodat als het kind belt om te vragen wanneer vader hem komt ophalen voor een bezoekje zei kan zeggen * je vader is niet thuis * ? Dat kan dus allemaal niet ? En dat vader zijn uiterste best doet om vooral geen alimentatie te hoeven betalen voor de kinders, ook dat kan niet ?
Nooit geweten dat ik last had van hallucinaties![]()
![]()
Sommige mannen wreken het op hun kinderen als hun vrouw echtscheiding aanvraagt.
Het kind van TS gaat dit gelukkig nooit meemaken.
Dat is zo dat was het punt ook niet. Het ging erom dat vaders niet altijd goed zijn voor hun kinderen en dat en kind zonder vader dus best ook gelukkig kan zijn.quote:Op zondag 11 juli 2010 18:28 schreef trovey het volgende:
[..]
Sommige vrouwen ook hoor, kwaadspreken over hun ex-echtgenoot/partner terwijl daar helemaal geen reden voor is (met alle gevolgen voor de relatiie tussen vader en kinderen), kinderen weghouden bij de vader en noem maar op, sommige vrouwen zijn net zo erg.![]()
Net zo goed is wat mij betreft prima en * normale * gezinnen bestaan niet. Het is daarmee net zoals in alle andere relaties : je kunt er wel tegenaan kijken maar niet erin.quote:Op zondag 11 juli 2010 18:38 schreef fs180 het volgende:
[..]
Ik kan natuurlijk jouw post beantwoorden met 'misschien heeft het kind van last van freudiaanse trekjes en vermoord hij zijn vader. Maar dat zal ik niet doen, aangezien het beter is om niet in extreme te kijken maar naar de voorkomende eigenschappen. En normaal gesproken is de vader mede verantwoordelijk voor zijn kind tot het volwassen is. Maarja, ik zit hier in OUD tegen vrouwenlogica te beredeneren, misschien moet ik maar meedoen met hard labiel dingen roepen en doen alsof een vrouw haar kind net zo goed, danwel niet beter op kan voeden dan een normaal gezin, zijn jullie ook weer blij
Datzelfde geldt ook voor een man alleen uiteraard.quote:Op zondag 11 juli 2010 18:39 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat is zo dat was het punt ook niet. Het ging erom dat vaders niet altijd goed zijn voor hun kinderen en dat en kind zonder vader dus best ook gelukkig kan zijn.
Nee hoor dat geloof ik niet. Waarom zouden ze dan opeens gelukkiger zijn ? En wat die betere opvoeding betreft : dat vind ik al helemaal de grootste onzin. Vaak zijn vader en moeder het niet eens over de opvoeding en dat kan ook problemen geven.quote:Op zondag 11 juli 2010 18:47 schreef fs180 het volgende:
[..]
Datzelfde geldt ook voor een man alleen uiteraard.
Maar was ook niet de insteek. De insteek was niet dat ze gelukkig kunnen zijn, maar dat ze met een vader+moeder gelukkiger! zijn. En natuurlijk een betere opvoeding krijgen.
quote:Op zondag 11 juli 2010 18:34 schreef fs180 het volgende:
[..]
Dat is nog wel het minste waar je je zorgen om zal maken.. Wat een man een man maakt natuurlijk! Een man kan zijn eigen boonjes doppen, en hoeft niet naar mamma te zeggen om haar advies over zijn zaken te moeten vragen
quote:Op zondag 11 juli 2010 18:56 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee hoor dat geloof ik niet. Waarom zouden ze dan opeens gelukkiger zijn ? En wat die betere opvoeding betreft : dat vind ik al helemaal de grootste onzin. Vaak zijn vader en moeder het niet eens over de opvoeding en dat kan ook problemen geven.
Er zijn vele wegen die naar Rome leiden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |