Da's toch geen reden om je kinderwens uit te stellen en maar te hopen dat je op korte termijn een geschikte partner met ook een kinderwens tegenkomt? Het risico dat dit niet gebeurt is voor haar te groot en dan heeft ze en geen partner en geen kind.quote:Op zondag 11 juli 2010 10:14 schreef Salatrel het volgende:
niet om te trollen hoor maar denk je dat het makkelijker word een partner te vinden als je eenmaal een kind hebt?
Iedereen neemt uit egoisme een kind, zowel mensen met als zonder partner. Daarnaast gaat een op de drie stellen met kinderen scheiden en dan groeit het kind alsnog op in een eenoudergezin. Als het kindje ergens gewenst is, dan is het wel bij TS.quote:Op zondag 11 juli 2010 10:17 schreef RemcoDelft het volgende:
Het bekende "het kan nog net kindje"?
Arm kind, geef kinderen toch de kans op een vader EN moeder i.p.v. uit egoisme een kind te nemen!
Neem een huisdier of zo...
niet om te trollen hoor maar denk je dat het makkelijker word een partner te vinden als je eenmaal een kind hebt?quote:Op zondag 11 juli 2010 10:41 schreef dippiedooh het volgende:
Een kind heeft zeker een vader figuur nodig, ook een moeder figuur. Anders zal er altijd wat ontbreken. De meeste kinderen van gescheide ouders hebben toch iets in hun bovenkamer, waardoor ze een stuk labieler wordenquote:Daar gaat het helemaal niet om. Een man is een leuke bijkomstigheid maar geen noodzaak.
Doe alsjeblieft normaal zeg.quote:Op zondag 11 juli 2010 10:58 schreef Moonah het volgende:
Overigens heb ik in een beetje vergelijkbare situatie gezeten als jij. Ik nam de optie om met een homostel een kind te maken serieus in overweging. Wellicht nog een idee voor je?
.
Dat jij het niet normaal vindt, betekent nog niet dat het niet mag. Of dat het slecht is. Of dat het kind slecht af is. Het zegt meer iets over je eigen bekrompen denkbeelden.quote:
Advertentie:quote:Op zondag 11 juli 2010 10:14 schreef Salatrel het volgende:
niet om te trollen hoor maar denk je dat het makkelijker word een partner te vinden als je eenmaal een kind hebt?
Het kan een ideale oplossing zijn. Het is voor homostellen nog steeds lastig om een kind te 'krijgen' (adoptie ofzo) en het is echt niet zo dat geen enkele homo/homostel een kinderwens heeft.quote:
Waar zeg ik dat het niet mag? Een kind hoort nu eenmaal gewoon een vader en een moeder te hebben die hem/haar opvoeden, punt uit. Ik zie al voor me dat mijn "ouders" twee kerels zijn,quote:Op zondag 11 juli 2010 11:43 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dat jij het niet normaal vindt, betekent nog niet dat het niet mag. Of dat het slecht is. Of dat het kind slecht af is. Het zegt meer iets over je eigen bekrompen denkbeelden.
Tegenwoordig zijn er diverse realtiemogelijkheden en gezinssamenstellingen. Eenoudergezinnen met alleen een moeder of alleen een vasder, twee moeders, twee vaders, vaders of moeders met een parttime kind vanwege co-ouderschap of andere afspraken mbt de regelingen.quote:Op zondag 11 juli 2010 11:56 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat het niet mag? Een kind hoort nu eenmaal gewoon een vader en een moeder te hebben die hem/haar opvoeden, punt uit. Ik zie al voor me dat mijn "ouders" twee kerels zijn,
Ja, alleen is het verschil dat je een kind neemt als bezegeling op je relatie, niet omdat er ergens een homo rondloopt die een kinderwens heeft en je elkaar maar even gebruikt. Ook erg fijn voor dat kind zelf, hoe wil zo'n kind alleen al zijn schooltijd doorkomen zonder trauma op te lopen.quote:Op zondag 11 juli 2010 12:01 schreef miss_sly het volgende:
In het geval van een alleenstaande vrouw met een donor van een homostel kan het kind dus wel een vader en moeder hebben, ze wonen alleen niet samen. Tja, dat geldt voor heel veel ouders.
Ik vind dit ook een beetje kortzichtig, hoor. Ik heb genoeg kinderen gezien met twee vaders/twee moeders, ja ook pubers, die gelukkig waren. Of ben jij van het type dat homogezinnen sowieso bij jeugdzorg wil aanmelden?quote:Op zondag 11 juli 2010 11:56 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat het niet mag? Een kind hoort nu eenmaal gewoon een vader en een moeder te hebben die hem/haar opvoeden, punt uit. Ik zie al voor me dat mijn "ouders" twee kerels zijn,
Dat is jouw mening.quote:Op zondag 11 juli 2010 11:56 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |