abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83907947
Ik ben de laatste tijd in een oriënterende fase omtrent donorschap.
Zelf ben ik 33 jaar en heb een enorme kinderwens. Helaas heb ik nog niet de geschikte partner gevonden om een gezinnetje mee te stichten. De tijd begint te dringen en doordat de wachtlijsten bij de kliniek ontzettend lang zijn heb ik het gevoel dat ik nu een beslissing moet nemen over mijn toekomst.

Ik ben dus een beetje aan het rondkijken wat voor mij de mogelijkheden zijn.
Ik kan natuurlijk de kroeg in gaan en de eerste de beste vent mee nemen en "er in luizen" maar ik moet zeggen dat de optie van de spermabank een zeer goed alternatief voor mij zou kunnen zijn.

Zijn er hier mensen met ervaringen op dit gebied?
Ik ben erg benieuwd naar jullie verhalen .....
pi_83908075
Foto?
pi_83908096
Wil mijn kwaliteitssprema wel inbrengen
pi_83908101
niet om te trollen hoor maar denk je dat het makkelijker word een partner te vinden als je eenmaal een kind hebt?
  zondag 11 juli 2010 @ 10:17:06 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_83908159
Het bekende "het kan nog net kindje"?
Arm kind, geef kinderen toch de kans op een vader EN moeder i.p.v. uit egoisme een kind te nemen!
Neem een huisdier of zo...
censuur :O
pi_83908505
quote:
Op zondag 11 juli 2010 10:14 schreef Salatrel het volgende:
niet om te trollen hoor maar denk je dat het makkelijker word een partner te vinden als je eenmaal een kind hebt?
Da's toch geen reden om je kinderwens uit te stellen en maar te hopen dat je op korte termijn een geschikte partner met ook een kinderwens tegenkomt? Het risico dat dit niet gebeurt is voor haar te groot en dan heeft ze en geen partner en geen kind.
pi_83908573
quote:
Op zondag 11 juli 2010 10:17 schreef RemcoDelft het volgende:
Het bekende "het kan nog net kindje"?
Arm kind, geef kinderen toch de kans op een vader EN moeder i.p.v. uit egoisme een kind te nemen!
Neem een huisdier of zo...
Iedereen neemt uit egoisme een kind, zowel mensen met als zonder partner. Daarnaast gaat een op de drie stellen met kinderen scheiden en dan groeit het kind alsnog op in een eenoudergezin. Als het kindje ergens gewenst is, dan is het wel bij TS.
pi_83908669
Een relatie biedt geen garantie voor een gelukkig papa-mama gezin ...

Overigens denk ik dat elk kind dan uit egoisme geboren wordt want ook al zou ik een relatie hebben dan nog zou ik mijn kinderwens in vervulling willen laten gaan.

Noem het egoistisch of niet. Het verlangen naar is te groot.
pi_83908684
Ja, weer een bijstandsmoeder erbij.
pi_83908710
[/quote]niet om te trollen hoor maar denk je dat het makkelijker word een partner te vinden als je eenmaal een kind hebt?
[quote]

Daar gaat het helemaal niet om. Een man is een leuke bijkomstigheid maar geen noodzaak.
pi_83908745
ik werk in de kinderopvang dus dat met die bijstand zit wel goed. Ben/werk al jaren zelfstandig en was niet van plan mijn hand ergens op te houden!
pi_83909080
quote:
Op zondag 11 juli 2010 10:41 schreef dippiedooh het volgende:
quote:
Daar gaat het helemaal niet om. Een man is een leuke bijkomstigheid maar geen noodzaak.
Een kind heeft zeker een vader figuur nodig, ook een moeder figuur. Anders zal er altijd wat ontbreken. De meeste kinderen van gescheide ouders hebben toch iets in hun bovenkamer, waardoor ze een stuk labieler worden
  zondag 11 juli 2010 @ 10:58:58 #13
11682 Moonah
Jolie femme
pi_83909182
Er is hier in OUD een moeder met kinderen van een donor. Zij zal zich vást melden (al dan niet per PM).

Overigens heb ik in een beetje vergelijkbare situatie gezeten als jij. Ik nam de optie om met een homostel een kind te maken serieus in overweging. Wellicht nog een idee voor je?

En mensen die het hebben over een huisdier: je hebt geen idee hoe sterk het verlangen naar een kind kan zijn.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_83909525
quote:
Op zondag 11 juli 2010 10:58 schreef Moonah het volgende:

Overigens heb ik in een beetje vergelijkbare situatie gezeten als jij. Ik nam de optie om met een homostel een kind te maken serieus in overweging. Wellicht nog een idee voor je?
.
Doe alsjeblieft normaal zeg.
  zondag 11 juli 2010 @ 11:26:04 #15
11682 Moonah
Jolie femme
pi_83909859
quote:
Op zondag 11 juli 2010 11:13 schreef Monco10 het volgende:

[..]

Doe alsjeblieft normaal zeg.
Wat is er niet normaal aan?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_83910020
quote:
Op zondag 11 juli 2010 11:26 schreef Moonah het volgende:

[..]

Wat is er niet normaal aan?
Wat denk jezelf?
  zondag 11 juli 2010 @ 11:38:31 #17
244933 trovey
Nachtoele
pi_83910204
Als je die drang hebt en je wilt het doen zonder vader ga dan het liefst naar de spermabank. Geen gedoe met een bekende donor. Ik heb helaas van de zijlijn gezien dat het fout ging en er naar de donor toe afspraken die van tevoren gemaakt werden niet werden nageleefd door de ontvangende partij. Dat grijpt sterk in in alle levens die ermee gemoeid zijn dan kun je beter iemand nemen die via de donorbank zijn bijdrage levert en die dus helemaal geen afspraken met jou heeft gemaakt en dat ook weet. Beter voor moeder, donorvader en kind.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_83910341
quote:
Op zondag 11 juli 2010 11:31 schreef Monco10 het volgende:

[..]

Wat denk jezelf?
Dat jij het niet normaal vindt, betekent nog niet dat het niet mag. Of dat het slecht is. Of dat het kind slecht af is. Het zegt meer iets over je eigen bekrompen denkbeelden.
  zondag 11 juli 2010 @ 11:49:30 #19
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_83910514
quote:
Op zondag 11 juli 2010 10:14 schreef Salatrel het volgende:
Advertentie:
Toekomstige moeder zoekt partner met kinderwens. Maar wees er snel bij want anders laat ik me bevruchten bij de spermabank.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  Moderator zondag 11 juli 2010 @ 11:53:55 #20
5428 crew  miss_sly
pi_83910669
quote:
Op zondag 11 juli 2010 11:31 schreef Monco10 het volgende:

[..]

Wat denk jezelf?
Het kan een ideale oplossing zijn. Het is voor homostellen nog steeds lastig om een kind te 'krijgen' (adoptie ofzo) en het is echt niet zo dat geen enkele homo/homostel een kinderwens heeft.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_83910753
quote:
Op zondag 11 juli 2010 11:43 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dat jij het niet normaal vindt, betekent nog niet dat het niet mag. Of dat het slecht is. Of dat het kind slecht af is. Het zegt meer iets over je eigen bekrompen denkbeelden.
Waar zeg ik dat het niet mag? Een kind hoort nu eenmaal gewoon een vader en een moeder te hebben die hem/haar opvoeden, punt uit. Ik zie al voor me dat mijn "ouders" twee kerels zijn,
  Moderator zondag 11 juli 2010 @ 12:01:08 #22
5428 crew  miss_sly
pi_83910899
quote:
Op zondag 11 juli 2010 11:56 schreef Monco10 het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat het niet mag? Een kind hoort nu eenmaal gewoon een vader en een moeder te hebben die hem/haar opvoeden, punt uit. Ik zie al voor me dat mijn "ouders" twee kerels zijn,
Tegenwoordig zijn er diverse realtiemogelijkheden en gezinssamenstellingen. Eenoudergezinnen met alleen een moeder of alleen een vasder, twee moeders, twee vaders, vaders of moeders met een parttime kind vanwege co-ouderschap of andere afspraken mbt de regelingen.

In het geval van een alleenstaande vrouw met een donor van een homostel kan het kind dus wel een vader en moeder hebben, ze wonen alleen niet samen. Tja, dat geldt voor heel veel ouders.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_83911032
quote:
Op zondag 11 juli 2010 12:01 schreef miss_sly het volgende:

In het geval van een alleenstaande vrouw met een donor van een homostel kan het kind dus wel een vader en moeder hebben, ze wonen alleen niet samen. Tja, dat geldt voor heel veel ouders.
Ja, alleen is het verschil dat je een kind neemt als bezegeling op je relatie, niet omdat er ergens een homo rondloopt die een kinderwens heeft en je elkaar maar even gebruikt. Ook erg fijn voor dat kind zelf, hoe wil zo'n kind alleen al zijn schooltijd doorkomen zonder trauma op te lopen.
  zondag 11 juli 2010 @ 12:09:15 #24
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_83911196
quote:

[..]

Ik vind dit ook een beetje kortzichtig, hoor. Ik heb genoeg kinderen gezien met twee vaders/twee moeders, ja ook pubers, die gelukkig waren. Of ben jij van het type dat homogezinnen sowieso bij jeugdzorg wil aanmelden?

Ooit wel een leuk verhaal gehoord over een kind in de kring. Het ging over de kleur van de ogen en wat de ouders hadden. Kwam op een gegeven moment een kind: ik heb groen en mijn ene moeder blauw en mijn andere moeder ook blauw.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_83911300
quote:

[..]

Dat is jouw mening.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')