quote:KNMI: zware onweersbuien op komst
Het KNMI waarschuwt voor extreem weer. Volgens het instituut kunnen vanmiddag en vanavond zware onweersbuien over het land trekken met veel neerslag. Daarbij kunnen windstoten voorkomen van 100 kilometer per uur.
Het oosten van het land krijgt te maken met de zwaarste buien. Het KNMI drukt mensen op het hart alert te zijn. Door het mooie weer trekken veel mensen erop uit om te gaan wandelen of te varen.
Plotselinge weersomslag
Vanwege de grote kans op zware buien moeten mensen er op bedacht zijn dat het weer plosteling kan omslaan. "Mensen worden gelokt door het mooie weer om te gaan wandelen of varen. Maar ze moeten heel alert zijn," zegt een woordvoerder van het KNMI op Elsevier.nl.
De VerkeersInformatieDienst raadt automobilisten aan niet de weg op te gaan als dat niet nodig is.
ja idd ik ookquote:Op maandag 12 juli 2010 11:40 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Geen idee ik kreeg het ook, zal wel iets mis zijn ofzo
Aachen, net over de grens bij Heerlen een 20 min geleden:quote:
quote:Op maandag 12 juli 2010 11:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Aachen, net over de grens bij Heerlen een 20 min geleden:
[ afbeelding ]
Er vloog een volle waslijn door de lucht hier.quote:Op maandag 12 juli 2010 11:51 schreef Qwea het volgende:
[..]zodra er hier iets noemenswaardigs plaats vindt maak ik wel ff een foto
Hier is het nu gewoon bewolkt
Estofex is een wetenschappelijke organisatie bestaande uit vrijwilligers, die dag in dag uit de stormkansen met alle bijbehorende randverschijnselen voor heel Europa in kaart brengt.quote:Op maandag 12 juli 2010 11:41 schreef Stali het volgende:
Heb het al even opgezocht wat estofex.org is. Het is een weerstation.
quote:Op maandag 12 juli 2010 11:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er vloog een volle waslijn door de lucht hier.
Ik heb wel vaker het idee dat het bij ons in Enschede extra hard tekeer gaat. We zullen wel zien, ben wel wat gewend, als het station maar niet weer onderloopt.quote:Het oosten van het land krijgt te maken met de zwaarste buien
Oei, lekkage.quote:Op maandag 12 juli 2010 12:32 schreef Xantalien het volgende:
Het plenst. Het is een vloek. Hagelstenen zo groot als ik ze nog nooit heb gezien, en er staat iemand op het dak te pissen ofzo want er gaan hier gele druppels langs de muren naar beneden.
quote:Op maandag 12 juli 2010 12:26 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Welke melding? Ik zie het nog steeds bij het KNMI. Of bedoel je een andere?
Andere jaren nooit last van gehad, nu wel. Het ziet er echt net uit als pis.quote:
Je was net sneller. Ik had nog ge-edit.quote:Op maandag 12 juli 2010 12:38 schreef Xantalien het volgende:
[..]
Andere jaren nooit last van gehad, nu wel. Het ziet er echt net uit als pis._!
Ik zie ook nog de waarschuwing voor extreem weer. En dat het hier tropisch warm is klopt ookquote:Op maandag 12 juli 2010 12:41 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Raar, bij mij staat het nog gewoon pontificaal op de KNMI frontpage.
dat dusquote:Op maandag 12 juli 2010 12:41 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Raar, bij mij staat het nog gewoon pontificaal op de KNMI frontpage.
foootooooquote:Op maandag 12 juli 2010 13:09 schreef Disana het volgende:
In Groningen is het pikkedonker en doodstil. Brrrrr.
Je zou niets zien tenzij ik de flits gebruik. Maar er is iets losgekomen, nu regent het tenminste.quote:
quote:Op maandag 12 juli 2010 13:15 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Daar is het ook Den Helder voor.
Dat is dat dorpje waar ik het over had , 4 km hier vandaanquote:Op maandag 12 juli 2010 13:55 schreef Adolecens het volgende:
"ARNHEM - In Vragender is een deel van een kerktoren door de harde afgeblazen, bevestigt de politie zojuist.
De bovenste punt van de toren, die zo'n dertig meter hoog is, is er afgeblazen en een deel van de toren is dwars door de voorgevel van een cafe gegaan, meldt een ooggetuige. De weg is ligt vol rommel en is afgezet. Er zijn geen gewonden gevallen.
Zware onweersbuien met veel neerslag en windstoten tot 100 kilometer per uur trekken over de provincie. De Verkeersinformatiedienst adviseert automobilisten om niet de weg op te gaan als dat niet per se nodig is."
http://www.omroepgelderla(...)KTOREN-INGESTORT.htm
quote:Op zaterdag 10 juli 2010 17:05 schreef RealZeus het volgende:
Als het KNMI dat zegt weer je zeker dat het weer beperkt blijft tot drie regendruppels en een onweersklap.
quote:
quote:Op maandag 12 juli 2010 @ 12:16 schreef Cluijt het volgende:Mot regen = extreem weer
quote:Op maandag 12 juli 2010 @ 12:17 schreef Revolution-NL het volgende:
KNMI = als: the boy who cried wolf.
quote:Op maandag 12 juli 2010 @ 12:42 schreef Mystic_HBC het volgende:
Nou, hier is het weer opgeklaard...
KNMI.. Weeralarms...
quote:Op maandag 12 juli 2010 @ 09:48 schreef OuweBaas het volgende:
KNMI
En je punt is?quote:
quote:Op maandag 12 juli 2010 14:19 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
En je punt is?
Wat snap je niet aan the "boy who cried wolf? "
Dat is toch precies wat er nu gebeurt? Door al die zinloze weeralarmen die er de laatste jaren geweest zijn neemt toekomstige meldingen niet meer serieus. Zie ook wat er vandaag gebeurt.
De geloofwaardigheid van het KNMI is 0,0
Geen idee, kwam via Twitter met tag Groningenquote:Op maandag 12 juli 2010 14:19 schreef Disana het volgende:
[..]
Meen je niet, waar is dat?
(woont in de stad)
Dat doe ik al het hele topic, maar op een gegeven moment volstaat een 'goed gedaan'.quote:Op maandag 12 juli 2010 14:22 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Kan je ook nog inhoudelijk reageren?
Vanavond maar even naar TV Noord kijken dan. Het is hier reuze nat, maar niet ondergelopen.quote:Op maandag 12 juli 2010 14:22 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Geen idee, kwam via Twitter met tag Groningen
Zal ook wel op het nationale nieuws verschijnen of op zijn minst bij het RTL/NOS weerbericht.quote:Op maandag 12 juli 2010 14:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Vanavond maar even naar TV Noord kijken dan. Het is hier reuze nat, maar niet ondergelopen.
Het KNMI heeft toch nergens gegarandeerd dat het noodweer wordt? Ze waarschuwden voor de mogelijkheid op, er is nergens iets gegarandeerd.quote:
Haha ja, een beetje sensatie doet het altijd goed. En bovendien: al dat water doet het een stuk beter dan die verzengende hitte van de afgelopen dagen.quote:Op maandag 12 juli 2010 14:25 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Zal ook wel op het nationale nieuws verschijnen of op zijn minst bij het RTL/NOS weerbericht.
Wel mooi om te zien stiekem.![]()
Ik quotte ze juist om de fail van de desbetreffende posters aan te tonen. I'm on your sidequote:Op maandag 12 juli 2010 14:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Het KNMI heeft toch nergens gegarandeerd dat het noodweer wordt? Ze waarschuwden voor de mogelijkheid op, er is nergens iets gegarandeerd.
quote:Op maandag 12 juli 2010 14:34 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Ik quotte ze juist om de fail van de desbetreffende posters aan te tonen. I'm on your side
Ik begrijp het prima, maar wat mij betreft ligt het aan mensen zelf als ze een duidelijke waarschuwing niet op waarde schatten.quote:Op maandag 12 juli 2010 14:36 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Zolang jij "the boy who cried wolf" niet begrijpt ben jij de grootste faler van dit topic.
quote:Op maandag 12 juli 2010 14:45 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
![]()
Dat huis kunnen ze ook wel afschrijven.
VOORquote:Op maandag 12 juli 2010 13:55 schreef Adolecens het volgende:
"ARNHEM - In Vragender is een deel van een kerktoren door de harde afgeblazen, bevestigt de politie zojuist.
De bovenste punt van de toren, die zo'n dertig meter hoog is, is er afgeblazen en een deel van de toren is dwars door de voorgevel van een cafe gegaan, meldt een ooggetuige. De weg is ligt vol rommel en is afgezet. Er zijn geen gewonden gevallen.
Zware onweersbuien met veel neerslag en windstoten tot 100 kilometer per uur trekken over de provincie. De Verkeersinformatiedienst adviseert automobilisten om niet de weg op te gaan als dat niet per se nodig is."
http://www.omroepgelderla(...)KTOREN-INGESTORT.htm
[ afbeelding ]
Dat zijn dan linkjes naar website's waar de foto's worden gehost, geen verhaal ofzo erbij vaak hoorquote:Op maandag 12 juli 2010 15:08 schreef Disana het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel leuk als er bij foto's ook even een linkje wordt gepost als het kan.
Ja nou ja, als je de geloofwaardigheid er toch een beetje mee zou kunnen toetsenquote:Op maandag 12 juli 2010 15:09 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Dat zijn dan linkjes naar website's waar de foto's worden gehost, geen verhaal ofzo erbij vaak hoor
De foto'squote:Op maandag 12 juli 2010 15:08 schreef Disana het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel leuk als er bij foto's ook even een linkje wordt gepost als het kan.
Is hier een wallpaper formaatje van?????quote:
Oh die zijn leuk. Alhoewel, ik ben blij dat mijn straat droog is.quote:Op maandag 12 juli 2010 15:15 schreef Kw4Kje het volgende:
http://www.flickr.com/photos/rtvnoord/4785917339/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |