Op diverse plekken in Rotterdam is zondag de WK-finale te zien op grote schermen. Zo komt het grootste scherm van Nederland met een oppervlakte van
88 92 vierkante meter op de
Binnenrotte te staan. De organisatie schat dat er zeker plek is voor 17500 mensen, maar dat lijkt mij persoonlijk veel te weinig. Ik denk echt dat het van Meent tot aan Blaak één grote mensenmassa wordt.

Een andere plek waar je kunt gaan kijken is natuurlijk het
Stadhuisplein, hier zou plaats zijn voor 7500 mensen. Maar dan ben je natuurlijk wel omgeven door grootste pauper kroegen van Rotterdam.

Daarnaast is er de mogelijkheid om naar het WK in 3D te kijken in de bioscoop op het
Schouwburgplein. Het commentaar is helaas wel in het Engels, maar volgens de organisatie is het beeld erg spectaculair om te zien, er is plaats voor 750 mensen.
Bron en bron.Genoeg plek dus om lekker in de open lucht (of in 3D) naar de wedstrijd te gaan kijken in Rotterdam. Ik ga zelf zeer waarschijnlijk naar de Binnenrotte toe. Hoe meer mensen hoe meer plezier. Voordeel voor degenen die van buiten Rotterdam komen is dat het ook goed bereikbaar is met de trein. Komt allen dus in Rotterdam kijken naar de WK-finale.
[ Bericht 5% gewijzigd door Bolkesteijn op 10-07-2010 02:49:10 ]