abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83867421
Ik heb ook wel eens gehoord dat groene thee je lichaam afkoelt, zelfs als je het warm drinkt. Dat maakt het natuurlijk een goede drank voor dit warme weer.

Zelf drink ik het hele jaar door.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
  vrijdag 9 juli 2010 @ 22:28:29 #77
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_83867449
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 22:27 schreef rijsttafel het volgende:

Zelf drink ik het hele jaar door.
Dat doen denk ik de meeste mensen!
The End Times are wild
pi_83867499
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 22:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik had de fout al gezien inderdaad, maar ik dacht.. laat maar staan, dat valt niet op
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_83867517
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 22:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik stop altijd in de winter
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 9 juli 2010 @ 22:29:41 #80
123170 alors
zlata1234
pi_83867525
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 21:52 schreef Redah het volgende:
Water houd ik nooit zo heel lang vol En moet er ontzettend van naar de WC de hele tijd en op een gegeven moment wil ik ook wel weer eens een 'smaakje'.

En de 100% vruchtensappen zijn vaak ook aardig gezoet, pak voor de grap eens een pak en je schrikt toch wel. In ieder geval ik wel, want je gaat er toch van uit dat daar niet zo heel veel suiker in zit
Daarom: gooi er een lading water bij. Die Roosvicee 50/50 die je noemde dat kun je zelf ook. Gewoon de helft water bij je vruchtensap gooien. Nagenoeg hetzelfde effect. 50% goedkoper
know'm sayin?
word? word.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 22:30:07 #81
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_83867548
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 22:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

TS wil geen vruchtensap omdat er zoveel suiker inzit, hij wil eigenlijk wel een gezond natuurlijk product maar zonder de suiker die van nature in dat product zit. Dan is het dus ook geen vruchtensap meer.
Daar begon het immers mee, met de "enorme hoeveelheid" suiker in vruchtensap, waar IMHO niets mis mee is.
je zei
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 21:56 schreef Leandra het volgende:
Het maakt nogal wat uit of een frisdrank gezoet is met suiker of een vruchtensap alleen natuurlijke suikers heeft.

Als je over het laatste gaat miepen (en ik drink nooit vruchtensap met toevegoegde suikers) dan is dat IMHO zo ongeveer hetzelfde als miepen dat er zoveel caloriën in een appel zitten...
Je heb nu al toegegeven dat je verhaal over vruchtensap met toegevoegde suiker gelul is, omdat dit helemaal niet verkocht mag worden.
quote:
Ik denk dat het lichaam meer moet doen om geraffineerde suiker te verwerken dan om vruchtsuikers te verwerken.
Je kwaakt dus maar wat onzin omdat je dit vind..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_83867603
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 22:11 schreef BrandX het volgende:
@pietverdriet, lees ook hier: http://www.water.nl/is_flessenwater_gezonder_dan_kraanwater.htm
[..]

In de verpakkingen van dat flessenwater (PET) zitten weekmakers. In blikken zit coating met bisfenol... Dusseh, zo gezond is dat net dat bronwater...

Doe mij maar kraanwater...
Whatever...
  vrijdag 9 juli 2010 @ 22:31:31 #83
45206 Pietverdriet
pi_83867617
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 22:24 schreef Tijn het volgende:

[..]

In de VS (of all places) is ice tea lang niet altijd standaard gezoet. Zelfs bij de McDonald's bijvoorbeeld kun je zelf je ice tea naar smaak zoeter maken met losse suikerzakjes.
Verbaasd me niets, Californie en Duitsland zijn waarschijnlijk het meest vooruitstrevend op het gebied van healthfood,
pi_83867681
Waarom drinkt TS geen water Ik drink vrijwel alleen water en af en toe vruchtensap / iets met alcohol / koffie . Gewoon méér water drinken dus.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_83867695
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 22:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Dat gezegd hebbende, liter vruchtensap drinken lijkt me puur door de hoeveelheid calorieën die je binnenkrijgt niet wenselijk en gezond.
Dat was dus ook wat ze me bij de sportschool vertelden, ik heb een hele tijd alleen maar (sinaas-)appelsap gedronken in de veronderstelling dat dit 'gezond' was, maar dat schijnt dus niet zo te zijn (en is een van de triggers geweest om eens wat vaker op de zijkant van de verpakkingen te kijken).
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 22:19 schreef rijsttafel het volgende:
Melk is volgens mij ook een drank met een relatief laag suikergehalte. Waarschijnlijk stukken minder dan het genoemde sinaasappelsap. Qua kcal zal het misschien wel weer hoger zijn.. dus als afvallen de motivatie van TS is dan werkt het niet.
Melk is idd ook een goeie... En nee het gaat me niet om de calorieën, maar ik wil gewoon minder suiker naar binnen werken
  vrijdag 9 juli 2010 @ 22:33:15 #86
45206 Pietverdriet
pi_83867714
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 22:22 schreef Nieuwschierig het volgende:
Karnemelk
oeh, ijskoude karnemelk, of kefir, goddelijk lekker.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 22:34:18 #87
45206 Pietverdriet
pi_83867766
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 22:32 schreef Redah het volgende:

[..]

Dat was dus ook wat ze me bij de sportschool vertelden, ik heb een hele tijd alleen maar (sinaas-)appelsap gedronken in de veronderstelling dat dit 'gezond' was, maar dat schijnt dus niet zo te zijn (en is een van de triggers geweest om eens wat vaker op de zijkant van de verpakkingen te kijken).

Appelsap bevat net zoveel suiker als cola, en is net zo corrosief
  Boks-Chick vrijdag 9 juli 2010 @ 22:40:23 #88
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_83868020
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 22:31 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

In de verpakkingen van dat flessenwater (PET) zitten weekmakers. In blikken zit coating met bisfenol... Dusseh, zo gezond is dat net dat bronwater...

Doe mij maar kraanwater...
och die weekmakers en die coating heb je niet zo snel last van hoor dat komt niet zo snel los.
Maar kraanwater blijft wel beter qua kwaliteit dan fleswater
lolwut
pi_83868096
gewoon bier
lekker gezond
geen toegevoegde suikers
tot stand gekomen via gisting
pi_83868140
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 22:40 schreef BrandX het volgende:

[..]

och die weekmakers en die coating heb je niet zo snel last van hoor dat komt niet zo snel los.
Bij herhaald gebruik van plastic flesjes schijnen die chemische stoffen dan weer wél te 'lekken'.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 9 juli 2010 @ 22:43:51 #91
45206 Pietverdriet
pi_83868150
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 22:40 schreef BrandX het volgende:

[..]

In theorie, ben een benieuwd wat er bij de meeste mensen uit de kraan komt als je hem opendraait, niet laat lopen en direct opvangt en meet. In soortgelijk onderzoek in Duitsland is er nogal eens wat metalen gevonden, afkomstig uit kranen, loden leidingen, etc.
Bij mijn man in de keuken smaakt het water in de keuken uit de kraan absoluut smerig als je de kraan open draait en het niet eerst even laten lopen.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 22:44:57 #92
45206 Pietverdriet
pi_83868197
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 22:42 schreef 5688 het volgende:
gewoon bier
lekker gezond
geen toegevoegde suikers
tot stand gekomen via gisting

Met warm weer is (veel) alcohol drinken niet altijd even verstandig of prettig.
pi_83868256
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 22:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

In theorie, ben een benieuwd wat er bij de meeste mensen uit de kraan komt als je hem opendraait, niet laat lopen en direct opvangt en meet. In soortgelijk onderzoek in Duitsland is er nogal eens wat metalen gevonden, afkomstig uit kranen, loden leidingen, etc.
Bij mijn man in de keuken smaakt het water in de keuken uit de kraan absoluut smerig als je de kraan open draait en het niet eerst even laten lopen.
In NL denk ik niet dat je nog veel loden leidingen tegen zal komen iig .

Overigens laat ik als ik opsta altijd de kraan even lopen totdat het 'oude' water eruit is voordat ik water pak.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 22:49:07 #94
230788 n8n
Pragmatisch
pi_83868342
Fles water (vullen) met stukken citroen, heel dorstlessend. Verder ben ik een killer voor boomgaardsap
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  vrijdag 9 juli 2010 @ 22:50:53 #95
45206 Pietverdriet
pi_83868413
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 22:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

In NL denk ik niet dat je nog veel loden leidingen tegen zal komen iig .

Overigens laat ik als ik opsta altijd de kraan even lopen totdat het 'oude' water eruit is voordat ik water pak.
Dat doe ik ook.
Ik zou in mijn huis trouwens ook alleen maar koperen leidingen willen, geen kunststof.
  Boks-Chick vrijdag 9 juli 2010 @ 22:52:41 #96
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_83868482
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 22:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

loden leidingen zijn er nog nauwelijks in Nederland, ze zijn de afgelopen 20 jaar nagenoeg allemaal gesaneerd. Hooguit heb je bijv. in Den Haag en Leiden nog eigen aanvoerleidingen (binneninstallatie dus) van lood, maar dat is van de huiseigenaar. Huiseigenaren hebben toentertijd bericht gehad om hun loden binneninstallaties te vervangen, daar deze bij zuigelingen (weliswaar in uiterste gevallen) licht gevaar op kunnen leveren.

Dat ligt op dat moment dus niet aan het water, maar aan de binneninstallatie van het huis. Die kan zeker de smaak van je water beinvloeden.

overigens doet elk waterbedrijf steeksproefgewijs monsters nemen bij mensen thuis. Wettelijk toe verplicht zelfs.
lolwut
  Boks-Chick vrijdag 9 juli 2010 @ 22:58:05 #97
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_83868712
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 22:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat doe ik ook.
Ik zou in mijn huis trouwens ook alleen maar koperen leidingen willen, geen kunststof.
tegenwoordig leggen ze zelden meer met koper aan op binnenleidingen. ze leggen bijna alleen nog maar binnenleidingen aan van gecoat kunststof (PE) ipv koper, omdat tegenwoordig met de huidige bouwnormen met koper niet goed meer gelegd kan worden. Daarbij geleid koper te veel wat ook risico's met zich meeneemt, nu aardig op waterleidingen niet meer toegestaan is en dus eventuele netspanning weer terugkomt zetten.

Dat PE is hetzelfde materiaal waarmee waterleidingen vanaf de hoofdleiding gebouwen in gaan. Niet kapot te krijgen.
lolwut
  vrijdag 9 juli 2010 @ 23:08:46 #98
45206 Pietverdriet
pi_83869083
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 22:58 schreef BrandX het volgende:

[..]

tegenwoordig leggen ze zelden meer met koper aan op binnenleidingen. ze leggen bijna alleen nog maar binnenleidingen aan van gecoat kunststof (PE) ipv koper, omdat tegenwoordig met de huidige bouwnormen met koper niet goed meer gelegd kan worden. Daarbij geleid koper te veel wat ook risico's met zich meeneemt, nu aardig op waterleidingen niet meer toegestaan is en dus eventuele netspanning weer terugkomt zetten.

Dat PE is hetzelfde materiaal waarmee waterleidingen vanaf de hoofdleiding gebouwen in gaan. Niet kapot te krijgen.
Dat klopt, maar de hoofdleiding stroomt eigenlijk altijd door, maar thuis staat het water soms langer stil en verhouding tot de wand is het veel minder volume. Heb de indruk dat de beroerde smaak van het water in de keuken daar door komt.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 23:10:00 #99
45206 Pietverdriet
pi_83869124
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 22:52 schreef BrandX het volgende:

[..]

overigens doet elk waterbedrijf steeksproefgewijs monsters nemen bij mensen thuis. Wettelijk toe verplicht zelfs.
laten ze het dan eerst even lopen of direct opvangen als de kraan smorgens wordt geopend na een nacht stilstaan?
  Boks-Chick vrijdag 9 juli 2010 @ 23:12:12 #100
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_83869192
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat klopt, maar de hoofdleiding stroomt eigenlijk altijd door, maar thuis staat het water soms langer stil en verhouding tot de wand is het veel minder volume. Heb de indruk dat de beroerde smaak van het water in de keuken daar door komt.
Dat kan heel goed idd. Advies is ook altijd om kranen die een dag of 2-3 niet gebruikt zijn, even te laten lopen voordat je het water zelf gebruikt. En als je een week van huis bent geweest, even alle kranen een minuut door laten spoelen, dan heb je weer supervers en kraakhelder water.
Ik heb bij mijn keuken dat de achterwand nu volop in de zon is overdag. Als ik dus thuis kom zet ik die kraan even open, anders heb ik gewoon lauw vies water.
lolwut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')