oh en als het zoet moet zijn, zet dan sterremunt thee, zoethoutwortelthee, sterrenmix, engelwortel thee.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 21:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Of maak een grote pot thee, laat hem afkoelen, doe het in een karaf, in de koelkast. Eventueel wat citroen erbij. Icetea zonder suikers, heerlijk.
Snap niet waarom dat niet te koop is, waarom icetea altijd gezoet moet zijn
quote:
Je kan ook teveel water drinken, meer dan 4 liter kom je echt hard in de buurt. Als het over de hele dag is gaat het, maar als je 4 liter water achter elkaar drinkt kan je daar aan dood gaan.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 21:50 schreef KapiteinLangzaam het volgende:
Ik drink momenteel serieus 4L water op een dag.
Vruchtensap (puur) heeft meestal ook gewoon veel suikers van nature ja. Jouw probleem lijkt te zijn dat je échte smaak wilt zonder de calorieën en zover is de voedingsindustrie nog nietquote:Op vrijdag 9 juli 2010 21:52 schreef Redah het volgende:
Water houd ik nooit zo heel lang volEn moet er ontzettend van naar de WC de hele tijd en op een gegeven moment wil ik ook wel weer eens een 'smaakje'.
En de 100% vruchtensappen zijn vaak ook aardig gezoet, pak voor de grap eens een pak en je schrikt toch wel. In ieder geval ik wel, want je gaat er toch van uit dat daar niet zo heel veel suiker in zit![]()
De thee in de koelkast zetten is nog best n goed idee, laatst zonder na te denken een pak Ice Tea gehaald en toen ik thuis eens op het pak keek zat er evenveel suiker in als in de Pepsi die ik in huis had. Ik ben dus in het 'thee' gedeelte van de naam getrapt![]()
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 21:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Mineraalwater drink ik hoogstens voor de bubbeltjes, in beschaafde delen van de wereld is het kraanwater net zo goed veel beter
quote:
ja, water is ook niet gezond, want als je 5 liter drinkt ga je dood, dat maakt het gevaarlijker dan zoethout,....quote:Op vrijdag 9 juli 2010 21:55 schreef Spanky78 het volgende:
Zoethoutthee is neit echt gezond, net als drop...
Verder is venkelthee ook lekker trouwens.
Oh ja, want suikers uit appels is goed en suiker uit bieten of riet niet?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 21:56 schreef Leandra het volgende:
Het maakt nogal wat uit of een frisdrank gezoet is met suiker of een vruchtensap alleen natuurlijke suikers heeft.
Vertel, welke vruchtensappen hebben toegevoegde suikers?quote:Als je over het laatste gaat miepen (en ik drink nooit vruchtensap met toevegoegde suikers) dan is dat IMHO zo ongeveer hetzelfde als miepen dat er zoveel caloriën in een appel zitten...
Dat ze eens opschieten dan?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 21:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Vruchtensap (puur) heeft meestal ook gewoon veel suikers van nature ja. Jouw probleem lijkt te zijn dat je échte smaak wilt zonder de calorieën en zover is de voedingsindustrie nog niet
er zitten meer verschillende mineralen in en de algehele samenstelling is beterquote:
Dat dusquote:Op vrijdag 9 juli 2010 22:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Oh ja, want suikers uit appels is goed en suiker uit bieten of riet niet?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
TS roept dat er zoveel suiker in vruchtensappen zit....quote:Op vrijdag 9 juli 2010 22:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Vertel, welke vruchtensappen hebben toegevoegde suikers?
Als je minder suikers of zoetstoffen binnen wil krijgen kun je jezelf daar beter aan ontwennen. Dan heb je dat helemaal niet meer nodig.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 22:05 schreef Redah het volgende:
[..]
Dat dusIk heb gewoon besloten dat ik wat minder suiker binnen wil krijgen en dat gaat me niet heel gemakkelijk af. Ook kan ik me nog levendig herinneren dat ik als klein kind bepaalde gedeeltes van het snoeprek vermeed omdat daar geen suiker in zat. En nu was ik laatst eens aan het zoeken naar suikervrij snoep bij de lokale Plus en Appie, maar ik kwam niet verder dan één zakje Werther's Originals (waar dan uiteraard weer zoetstoffen in zitten).
gelulquote:Op vrijdag 9 juli 2010 22:04 schreef BrandX het volgende:
[..]
er zitten meer verschillende mineralen in en de algehele samenstelling is beter. Mineraalwater is veel eenzijdiger.
Bronwater wordt nog gezuiverd en gefilterd voordat het de fles in gaat waarbij mineralen verloren gaan. Het is fabriekswerk (snel-snel) dus moeten ze dat wel zo doen.
Gelul, in grote delen van Nederland is het kraanwater precies hetzelfde als Barleducquote:Kraanwater wordt voor 99% gezuiverd door de natuur zijn werk te laten doen. Er wordt alleen zuurstof toegevoegd en zo nodig wat gedaan aan het kalkgehalte. That's it.
Dat klopt weerquote:Daarbij kost een liter mineraalwater tussen de 50 ct en 1 euro de liter, waar kraanwater gemiddeld 1,40 euro per 1000 liter kost
Ik heb nog nooit een syphon in handen gehad waarmee je goed spuitwater kon maken.quote:Enige wat je niet uit je kraan krijgt zijn de bubbeltjes als je koolzuurhoudend water wil hebben, maar ook daar zijn niet al te dure hulpmiddelen voor te koop.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |