Gadver jakkes bah, hier ook!!quote:Op donderdag 15 juli 2010 12:28 schreef ivetje het volgende:
Heb alleen een iets ander probleem, namelijk vliegen! Hoe houden jullie die klote-beesten weg bij de caviakooi. Ging hem nl. net schoonmaken en ja hoor...het was weer zover. Een aantal maaien gevondenHeb de bak nu schoongemaakt met chloor, maar het liefst hou ik die vliegen gewoon weg. Nadeeltje is dat ik tuindeuren heb en ze dus gewoon naar binnen komen. Elke avond mep ik ze allemaal neer, maar ze blijven komen. Iemand enig idee wat ik er tegen kan doen?
Zou je kunnen laten weten of de zak effectief is?quote:Op zaterdag 17 juli 2010 15:42 schreef ivetje het volgende:
Ik heb maar een zak besteld tegen de vliegen. Ben benieuwd! De kooi maak ik altijd op donderdag schoon, maar ga nu idd de natte plekken even in de gaten houden. Stinken doet ie niet echt, maar dat komt denk ik ook doordat hij bij ons in de woonkamer met open keuken staat en niet in een kleine ruimte. En de caafs zitten ook regelmatig buiten op het gras, dus hij wordt wel wat minder vuil dan in de winter. Alleen die vliegen is zo ranzig. Hopelijk werkt die zak een beetje, aangezien ik 14,20 kwijt was inclusief verzenden.
In wat voor kooi zit oppascaaf?quote:Op zaterdag 17 juli 2010 15:25 schreef CherryLips het volgende:
Man, ik heb de oppascaaf drie keer in een week schoongemaakt, plus pisvlekken eruit geschept. Hoe doen jullie dat? Want dit weerhoudt me er dus wel van om cavia's te nemen. Na twee, drie dagen hangt er al zo'n lucht om die kooi heen.
Aubiose is hennepvezel en wordt meestal verpakt in pakken van zo'n 20 kg.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 17:52 schreef ivetje het volgende:
Ik laat weten of die zak werkt natuurlijk! En ik heb idd een half dichte kooi dus misschien dat ie daardoor minder ruikt. En wat is aubiose? Waar kan ik dat halen en is het duur?
Ja, dat klinkt herkenbaar.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 18:18 schreef CherryLips het volgende:
hij ligt gewoon op het stro, dat hij onder kakt en vervolgens niet meer hoeft![]()
Hoe groot is jou kooi, en hoe hoog maak je de bodembedekking?quote:Op zaterdag 17 juli 2010 18:02 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Aubiose is hennepvezel en wordt meestal verpakt in pakken van zo'n 20 kg.
Dus als je de ruimte hebt voor zo'n baal dan is dat ideaal.
Ik betaal per baal 9,95 +4 nog wat aan verzendkosten, maar als ik het bij het veevoerbedrijf haal (waar ik balen hooi haal) dan kost het me 18 of 20 euro.
Ik heb in begin maart besteld en heb nu nog zo'n 5 kilo strooisel over.
Maximaal 5 maanden doe ik ermee.
3 cavia's en 1 kooi.
1 meter denk ik.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 21:19 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Hoe groot is jou kooi, en hoe hoog maak je de bodembedekking?
Ik kan in de Meern een pak gaan halen morgenmiddag. Iemand heeft het eerder deze week voor me opgehaald, want we treffen elkaar morgen daar toch namelijk..
Wellicht ga ik het mengen met gewone zaagsel om het toch maar een week vol te houden
Nee, ik gebruik bij hamsters geen van beide, daarom haal ik ze door elkaarquote:Op zondag 18 juli 2010 09:07 schreef zoeperzazke het volgende:
Hamsters hebben toch ook geen stro?
(en hooi op de bodem is weliswaar ongevaarlijk maar gaat evengoed heel hard stinken als ze het onderpissen)
Das boffen.quote:Op zondag 18 juli 2010 21:17 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Hier hebben ze het zelfs in het dorp zie ik![]()
![]()
![]()
OK, daar ga ik het de volgende keer wel halen.
Heb nu 20 liter hier staan haha
Dat is wel voordelig.quote:Op maandag 19 juli 2010 06:30 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik hoop wel dat ze dezelfde prijs aanhouden (10,40)
Awh... rustig in huis zeker?quote:Op woensdag 21 juli 2010 15:46 schreef CherryLips het volgende:
Oppascaaf is weer naar z'n bazinnetje.
Dat is wel aan de prijzige kant.quote:Op woensdag 21 juli 2010 19:53 schreef Sjowhan het volgende:
Dat Science Recovery, is dat ook van Gerty (paars/roze zak)? Zag zakken van dat spul liggen bij de dierenzaak hier in het dorp, maar dat kostte 24 euro voor 5kg ofzo. Behoorlijk duur
quote:Op woensdag 21 juli 2010 22:52 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Dat is wel aan de prijzige kant.
Ik betaal voor mijn SS 39 euro / 10 kilo.
Jij komt toch ook uit Den Haag, of ben ik nu in de war?
quote:Op donderdag 22 juli 2010 07:25 schreef zoeperzazke het volgende:
Overigens, er bestaan geen 5 kilo zakken van SS, deze worden verpakt in 300 (proefverpakking), 850 (kleine verpakking), 2 kilo (gewone verpakking) en 10 kilo (grootverbruikersverpakking). 2 kilo heeft een adviesverkoop rond de 10 euro, 10 kilo dus rond de 49 euro.
quote:Op donderdag 22 juli 2010 09:26 schreef CherryLips het volgende:
[..]
JaVooral als ik 's ochtends beneden kom
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |