http://www.villamedia.nl/(...)diging-oranje/48518/quote:SBS 6 heeft de exclusieve uitzendrechten gekocht van de inhuldiging van het Nederlands elftal dinsdag in Amsterdam. Als het zover komt, dan heeft SBS 6 exclusief een camera op de boot met de spelers en de boot met de staf en vervolgens op het podium op het Museumplein. Het is zover bekend de eerste keer dat geld wordt betaald voor de uitzendrechten van een inhuldiging. SBS wil niet zeggen hoeveel betaald is. Ook fotografen en de radio zijn niet welkom op de boten en het podium. Of SBS de beelden gaat delen met bijvoorbeeld de NOS wordt nog bekeken.
Volgen SBS-woordvoerder Eric Dekker is de zender mediapartner van de KNVB en is er contact opgenomen met de voetbalbond over de inhuldiging. Daarbij is nu afgesproken dat SBS dinsdag een compleet programma verzorgt rond de inhuldiging. Dat begint rond twee uur ‘s middags na de ontvangst bij de koningin. Als het tot een rondvaart komt (alleen als Oranje wereldkampioen wordt) is er rond zes uur een huldiging op een podium op het Museumplein in Amsterdam.
De NOS is teleurgesteld dat de inhuldiging verkocht is. ‘Zo’n evenement moet je in onze ogen non-exclusief houden’, zegt NOS-directeur Jan de Jong. ‘Het kost namelijk al een heleboel geld om zoiets goed in beeld te brengen.’
De NOS zal hoe dan ook de huldiging uitzenden. De Jong: ‘We laten zien hoe 1 miljoen mensen naar 23 mensen kijken, maar we zouden ook graag laten zien hoe die 23 mensen naar die 1 miljoen mensen kijken.’
Hij is in overleg met SBS over het delen van de productiekosten in ruil voor bepaalde beelden. ‘Ik hoop er uit te komen dat we gezamenlijk een mooie uitzending kunnen maken.’
quote:Op donderdag 8 juli 2010 23:17 schreef Weka het volgende:
Kut SBS, de NOSelke willekeurige omroep van het kaliber Radio Moorkop kan dat veel beter. Rot toch op.
Nou ja, nu is een WK Voetbal sowieso al niet bepaald gespeend van commercie...quote:Op donderdag 8 juli 2010 23:19 schreef marcodej het volgende:
Ach nee toch...
Dat wordt dus een commercieel feestje. :w spontaniteit
quote:Op donderdag 8 juli 2010 23:18 schreef Ferdo het volgende:
Ha leuk, met Hans Kraay Jr. op locatie en natuurlijk onderbrekingen met domme belspelletjes. Ik kan niet wachten.
Eens, maar kom op: SBSquote:Op donderdag 8 juli 2010 23:20 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Nou ja, nu is een WK Voetbal sowieso al niet bepaald gespeend van commercie...
quote:Op donderdag 8 juli 2010 23:23 schreef Jabberwocky het volgende:
Leuk, met Gerard Joling die inbreekt op de boot om Popstars aan te kondigen.
quote:Op donderdag 8 juli 2010 23:23 schreef Jabberwocky het volgende:
Leuk, met Gerard Joling die inbreekt op de boot om Popstars aan te kondigen.
quote:Op donderdag 8 juli 2010 23:24 schreef N-E-R-D het volgende:
Nou weet ik zeker dat ik naar de huldiging ga ipv er naar op tv te kijken
quote:
Ga je met de trein? Want dan hoop ik wel dat je daadwerkelijk op de huldiging aankomt.quote:Op donderdag 8 juli 2010 23:24 schreef N-E-R-D het volgende:
quote:Op donderdag 8 juli 2010 23:26 schreef alors het volgende:
Komt die schele zeker opeens in beeld met haar haar domme kop en dito sms prijsvraag:
Waar werd het WK gehouden?
A: België
B: Japan
C: Zuid-Afrika
of
Wie is de bondcaoch van het Nederlands elftal?
A: Bert van Marwijk
B: Marco van Basten
C: Ruud Gullit
etc![]()
Sbs
quote:Op donderdag 8 juli 2010 23:27 schreef beware_reageerd het volgende:
Ineens weet ik weer waarom ik tijdens de wedstrijd in het vliegtuig zit met het gezin.
Op weg naar onze vakantie en weg van die teringzooi die commercie heet.
Ik hoor het vanzelf wel, en dan bouwen wij ons feestje, zonder SBS.
Zonder reclame.
Warm bad eigenlijk, alsof je die daar nodig hebt.
Dat wel, maar kennelijk moeten ze wel de rechten voor de rest hebben.quote:Op donderdag 8 juli 2010 23:29 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Met de wedstrijd heeft SBS weinig te maken.
quote:Op donderdag 8 juli 2010 23:38 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik hoop dat dit niet waar is, dan krijg je Hart Van Nederland- en Shownieuws-achtige presentatie en verslaggeving.![]()
GMTAquote:Op donderdag 8 juli 2010 23:24 schreef N-E-R-D het volgende:
Heb ook tevergeefs gezocht.quote:Op donderdag 8 juli 2010 23:58 schreef julian6 het volgende:
Er is nergens een officieel bericht te vinden hierover dus ik zeg hoax.
Zo komt het wat dichter in de buurt, en nóg vermoed ik dat er stereotype sbs-kijkers zijn die het fout gaan beantwoordenquote:Op donderdag 8 juli 2010 23:26 schreef alors het volgende:
A: België Antartica
B: Japan Texel
of
B: Marco van Basten Gerard Joling
C: Ruud Gullit Koningin Beatrix
Hoezo, ze "verslaan de gebeurtenis" toch? Alleen de manier waarop.quote:Op donderdag 8 juli 2010 23:39 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Wat een gore belediging voor het woord verslaggeving. In één zin met Hart van Nederland en Shownieuws. Hoe kríjg je het uit je toetsenbord?
Ik hou het op ze kakelen er wat omheen. Iets verslaan is wat anders.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 00:12 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Hoezo, ze "verslaan de gebeurtenis" toch? Alleen de manier waarop.
ja ik ga er ook heen, maar neem het ook wel ff op voor laterquote:Op donderdag 8 juli 2010 23:24 schreef N-E-R-D het volgende:
Amen!quote:Op donderdag 8 juli 2010 23:24 schreef N-E-R-D het volgende:
Je kunt ook overdrijven hoor. Ik vind het erg jammer dat SBS6 het koopt, maar dit is wel hoe het tegenwoordig gaat.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 00:41 schreef Roel_Jewel het volgende:
Schandalig.
De KNVB heeft al minstens 20 miljoen aan het WK verdiend. Maar nee hoor, er moet nog meer bij
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 01:01 schreef piepie het volgende:
Is er al een tijdstip bekend hoe laat het allemaal begint?
quote:Dat begint rond twee uur ‘s middags na de ontvangst bij de koningin. Als het tot een rondvaart komt (alleen als Oranje wereldkampioen wordt) is er rond zes uur een huldiging op een podium op het Museumplein in Amsterdam.
In welk buitenland zit je? De NOS-stream gaat zeker niet lukken zonder proxy, maar in Europa (lees: EU) werkt Eurovisionsports wel vermoed ik.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 02:07 schreef Henno het volgende:
Leuk, ik zit in het buitenlandWordt dat ook allemaal live gestreamd dan. of mag ik het straks in stukjes van youtube halen?
Duitsland. De NOS streams werken prima als ik even via de VPN van m'n Nederlandse universiteit een verbinding opzet, dus als het daar allemaal wordt uitgezonden ben ik tevreden... maar ja als SBS die rechten krijgt?!quote:Op vrijdag 9 juli 2010 02:09 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
In welk buitenland zit je? De NOS-stream gaat zeker niet lukken zonder proxy, maar in Europa (lees: EU) werkt Eurovisionsports wel vermoed ik.
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 00:59 schreef Peter6000 het volgende:
Waarom is het eigenlijk zo erg dat het bij SBS wordt uitgezonden?
De NOS is toch ook commercieel, met hun reclameblokken rondom de wedstrijden?
Ik denk ook niet dat het niveau van de gesprekken op de boot hoger is als er een NOS-verslaggever staat, ipv Hans Kraay.
Ook heeft de NOS tig jaar ervaring op dit gebiedquote:HILVERSUM - De NOS verdient niets aan het WK voetbal. Bij het uitzenden van het evenement liggen de kosten voor de omroep hoger dan de extra Ster-inkomsten. Dat zegt NOS-directeur Jan de Jong in reactie op berichten dat het WK een lucratieve activiteit zou zijn voor de NOS. Volgens De Jong kost het verslaan van het WK voetbal 2,5 miljoen euro. Daar komt een paar ton bij nu Nederland in de halve finale staat. Inclusief de rechten wordt meer uitgegeven dan er aan reclame-inkomsten binnenkomt, stelt De Jong, die contractueel niet mag zeggen wat de NOS heeft betaald voor de WK-rechten.
De STER wil – vanwege de concurrentie – niet zeggen hoeveel geld wordt verdiend met het WK, wel hoeveel de duurste spotjes (in de rust) van 30 seconden kosten: vanavond 110 duizend euro en zondag 113 duizend, als Nederland de finale haalt. Zo zou de Ster vanavond in de pauze al ongeveer twee miljoen euro kunnen boeken. Dat geld gaat naar Den Haag, niet naar de NOS.
Volgens mij zijn de wedstrijden zelf ietsje belangrijker.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 02:24 schreef Yurithemaster het volgende:
misschien wel de meest historisch en belangrijkste uitzending op de Nederlandse TV ooit en dan komt het bij SBS6 terecht![]()
![]()
![]()
De NOS zou het moeten boycotten, kijken wat SBS6 dan kan doen met 3 camera's en Hansie.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 02:11 schreef sig000 het volgende:
Gewoon allemaal erheen en boycotten die TV.
vergeet de gierigheid van knvb nietquote:Op donderdag 8 juli 2010 23:26 schreef Dejannn het volgende:
Verassend, SBS stelletje mediahoeren.
Azijn zeikerquote:Op donderdag 8 juli 2010 23:18 schreef julian6 het volgende:
Worden in ieder geval onze belastingcenten niet gebruikt ervoor.
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 00:59 schreef Peter6000 het volgende:
Waarom is het eigenlijk zo erg dat het bij SBS wordt uitgezonden?
De NOS is toch ook commercieel, met hun reclameblokken rondom de wedstrijden?
Ik denk ook niet dat het niveau van de gesprekken op de boot hoger is als er een NOS-verslaggever staat, ipv Hans Kraay.
Ik heb me dr wel mee vermaakt andersquote:Op vrijdag 9 juli 2010 08:48 schreef Ronaldsen het volgende:
Ach ja, alsof NOS alles zo goed doet met hun waardeloze Bert Maalderink.
Of het slaapverwekkende Studio Sportzomer, waar met belastinggeld allerlei nietszeggende mensen worden ingevlogen in Zuid-Afrika
Bovendien wilde de KNVB de NOS een hak zetten omdat de NOS niet heeft meegeboden met de uitzendrechten voor de kwalificaties voor het aanstaande EK. Hierdoor heeft SBS het verhoudingsgewijs ´goedkoop´ binnen kunnen slepen, en de KNVB dus ietsje minder gekregen.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 08:26 schreef Peter het volgende:
Waarom betaalt SBS aan de KNVB? Net alsof de KNVB de huldiging betaalt.. Dat doet Amsterdam toch?
Right "jarenlange samenwerking" laat me niet lachenquote:SBS 6 wil niet zeggen hoeveel geld betaald is aan de KNVB voor deze exclusieve uitzendrechten. De deal is "een logisch gevolg van de jarenlange samenwerking tussen SBS 6 en de KNVB", aldus de woordvoerder.
Volgens mij kan je alleen een plekje op de boot van het NL Elftal kopen, alsmede het ´feest´ op het Museumplein.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 09:45 schreef ReWout het volgende:
Kanker KNVB snap niet hoe ze zoiets uberhaupt kunnen doen. Trouwens waarom "kan" de KNVB de uitzendrechten verkopen... het feest is in Amsterdam dus de gemeente zou eigenlijk toch moeten bepalen wie het uitzend.
De NOS gaat er ook met camera's heen alleen ze zitten niet òp de boot en achter de schermen met de spelers.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 09:45 schreef ReWout het volgende:
Als ik de NOS was zou ik gewoon daar naar toe gaan met camera en al. Laat het dan maar tot een rechtzaak komen.
Kanker KNVB snap niet hoe ze zoiets uberhaupt kunnen doen. Trouwens waarom "kan" de KNVB de uitzendrechten verkopen... het feest is in Amsterdam dus de gemeente zou eigenlijk toch moeten bepalen wie het uitzend.
Dit hoort zeker bij de NOS..Baal ook als een stekker.. Erg jammerquote:Op vrijdag 9 juli 2010 09:41 schreef ReWout het volgende:
NOS![]()
Dit hoort gewoon bij de NOS dit wordt gewoon een nationaal feest.
Verder
Right "jarenlange samenwerking" laat me niet lachen![]()
![]()
Moeten ze gewoon op de boot springen dan.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 09:48 schreef Parlay het volgende:
[..]
De NOS gaat er ook met camera's heen alleen ze zitten niet òp de boot en achter de schermen met de spelers.
Er hangt een beetje een sfeer van "we zijn wereldkampioen" in Nederland. Dat kan nog voor veel teleurstelling en onrust zorgen als er zondag verloren wordt.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 09:53 schreef ReWout het volgende:
[..]
Tuurlijk maar dat is het punt niet. Dit is gewoon een principe kwestie.
Alleen die rondvaart hangt af van of ze winnen. Het feest op het plein is er bij mijn weten sowieso, en daar staat SBS nu dus met hun kutlui en kutprogramma's.quote:
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 10:07 schreef Jivis het volgende:
Ik vind dit alleen kut als we wereldkampioen worden.
Nee, Bert en zijn jongens gun ik wel dat ze wereld kampioen worden..Is voor ons ook tof ..wie weet duurt het weer jaren dat wij zover komen..SBSquote:Op vrijdag 9 juli 2010 10:10 schreef N-E-R-D het volgende:
Je zou bijna hopen dat ze geen wereldkampioen worden
Ik kijk geen SBS, maar bellspellen mogen toch niet meer?quote:Op donderdag 8 juli 2010 23:19 schreef ForzaScuderiaFerrari het volgende:
Wordt een uitzending met veel reclames, pop-ups en belspelletjes
http://www.nu.nl/binnenla(...)chten-huldiging.htmlquote:Kamervragen CDA over uitzendrechten huldiging
Uitgegeven: 9 juli 2010 09:18
Laatst gewijzigd: 9 juli 2010 11:30
HILVERSUM - Het CDA stelt vrijdag Kamervragen over de exclusieve uitzendrechten van de huldiging van het Nederlands elftal die SBS 6 heeft bemachtigd.
© ANP
Kamerlid Joop Atsma vindt dat de KNVB dinsdag alle media in de gelegenheid moet stellen om voor een breed publiek verslag te kunnen doen van het volksfeest in Amsterdam.
SBS 6 mag exclusief bij de voetballers op het podium en backstage in een viptent komen. Ook bij de eventuele rondvaart door de hoofdstad, in het geval Nederland wereldkampioen wordt, mag alleen SBS 6 aan boord.
Publieksevenement
''Ik vraag me af of de overheden betrokken zijn bij de overeenkomst tussen SBS 6 en de KNVB en wat de inhoud is van de gemaakte afspraken. Ik vind dat de huldiging een publieksevenement is dat niet exclusief gegund kan worden aan een commerciële zender. Ook fotografen, cameraploegen en journalisten van de schrijvende pers moeten het evenement volop kunnen registreren'', aldus Atsma vrijdag.
''De KNVB speelt met vuur'', voegt Atsma daaraan toe. ''De overheden maken een huldiging mogelijk en dat kost veel geld in een tijd van bezuinigingen bij onder meer politiekorpsen. Het is een opmerkelijke vorm van eenrichtingsverkeer van de KNVB om vervolgens wel geld te vragen voor de uitzendrechten.''
NOS verbaasd
De NOS reageerde vrijdag verbaasd dat SBS 6 het alleenrecht heeft op interviews met de spelers en staf van het Nederlands elftal tijdens de huldiging in Amsterdam. NOS-directeur Jan de Jong gaat in gesprek met de commerciële zender om te komen tot samenwerking. ''Dit moet geen wedstrijd worden tussen SBS en NOS'', zei De Jong vrijdag.
De deal tussen SBS en de KNVB maakt het voor de NOS moeilijker om dinsdag een complete uitzending te maken van het feest. De Jong: ''De NOS kan dinsdag wel aan een miljoen toeschouwers vragen wat ze vinden van de spelers aan boord, maar we mogen de spelers en staf aan boord niet vragen wat ze vinden van de miljoen toeschouwers aan wal.''
Volgens de NOS-directeur is het, ook internationaal gezien, de eerste keer dat uitzendrechten van onderdelen van een huldiging van het nationale elftal worden vermarkt. Ook fotografen hebben volgens hem geen toegang tot het podium en de rondvaartboot.
In stijl afsluiten
De NOS besteedde op radio en televisie al bijna 250 uur aan het WK voetbal in Zuid-Afrika en wil de mondiale eindronde dinsdag in stijl afsluiten met de huldiging van Oranje. De Jong zei vrijdag met verbazing kennis te hebben genomen van de overeenkomst tussen de KNVB en SBS 6. ''De huldiging is van nationaal belang en geen evenement wat je moet vergeven op basis van exclusiviteit.''
De Jong: ''De NOS gaat een constructief gesprek aan met SBS. We moeten elkaar helpen, daar waar mogelijk, met inbreng en respect voor wat SBS verworven heeft. Ik kan me best voorstellen dat de KNVB tijdens de huldiging niet vijftig journalisten toelaat in de buurt van de voetballers. Maar het toelaten van een beperkt aantal journalisten lijkt me een werkbare oplossing voor iedereen.''
Wat een volslagen idiote deal tussen SBS en de KNVB is dit zeg. Zo erg dat ik het voor het eerst gewoon eens ben met die Atsma die over het algemeen nog in de jaren '50 leeft.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:37 schreef LangeTabbetje het volgende:
''De overheden maken een huldiging mogelijk en dat kost veel geld in een tijd van bezuinigingen bij onder meer politiekorpsen. Het is een opmerkelijke vorm van eenrichtingsverkeer van de KNVB om vervolgens wel geld te vragen voor de uitzendrechten.''
Ik vind die Atsma een naar gebakje, maar hier heeft ie wel een punt.
Raar gevoel is dat he ?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:40 schreef NJ het volgende:
[..]
Zo erg dat ik het voor het eerst gewoon eens ben met die Atsma die over het algemeen nog in de jaren '50 leeft.
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:40 schreef NJ het volgende:
[..]
Wat een volslagen idiote deal tussen SBS en de KNVB is dit zeg. Zo erg dat ik het voor het eerst gewoon eens ben met die Atsma die over het algemeen nog in de jaren '50 leeft.
Gelukkig is de NOS dat niet nee.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:35 schreef Urquhart het volgende:
Was te verwachten, ze zijn niet voor niets de mediapartner van de KNVB
Dat moet de overheid maar geen huldiging aanbieden... Sowieso, alsof de overheid niet genoeg verdient aan de WK gekte.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:37 schreef LangeTabbetje het volgende:
''De overheden maken een huldiging mogelijk en dat kost veel geld in een tijd van bezuinigingen bij onder meer politiekorpsen. Het is een opmerkelijke vorm van eenrichtingsverkeer van de KNVB om vervolgens wel geld te vragen voor de uitzendrechten.''
Ik vind die Atsma een naar gebakje, maar hier heeft ie wel een punt.
Amsterdam heeft aangeboden de organisatie te doen.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:51 schreef admiraal_anaal het volgende:
Als KNVB het feestje organiseert dan zijn toch ook alle kosten voor de KNVB? Beveiliging, organisatie enzo?
En verder eens met Atsma (ook voor het eerst)
Geen Jack, dat dan weer wel.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:59 schreef YazooW het volgende:
Ok jongens, geen SBS, maar wat dan. 80 cameraploegen op die boot waardoor de mensen langs de kant de spelers niet eens meer kunnen zien?
Dat is een pluspunt iddquote:
En met zo'n huldiging lijkt me dat nou juist de enige situatie waar dat gegeil van 'm op z'n plaats en van toegevoegde waarde zou zijn.quote:
Lijkt me duidelijk! Zeer goed punt!quote:''De overheden maken een huldiging mogelijk en dat kost veel geld in een tijd van bezuinigingen bij onder meer politiekorpsen. Het is een opmerkelijke vorm van eenrichtingsverkeer van de KNVB om vervolgens wel geld te vragen voor de uitzendrechten.''
quote:
Je zou het nog bijna gaan hopen ookquote:Op vrijdag 9 juli 2010 12:11 schreef Wilskracht het volgende:
1 voordeel als we verliezen kan SBS de rondvaartocht niet uitzenden.
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:30 schreef fruityloop het volgende:
Joop Atsma heeft kamervragen gesteld, oa hoe ze het bij de KNVB durven om aan de ene kant steeds weer een beroep te doen op overheden en politie voor het kunnen doorgaan van voetbalwedstrijden etc etc, en aan de andere kant zo blind met eurotekens in de ogen een commerciële zender alle rechten op de mogelijke intocht te verkopen.
Er komt sowieso een huldiging, alleen de grachtentocht vervalt bij verlies.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 12:48 schreef Klipnap het volgende:
ach als we verliezen heb ik nog een troost: SBS kan het niet uitzenden!!!
hier heb ik maar 2 woorden voor:
KUTSBS en EGOKNVB![]()
Laat ze dat geld wat ze krijgen dan wel overmaken naar de gemeente Amsterdam. Die huldiging wordt zowieso een duur grapje voor Amsterdam.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 12:07 schreef nikk het volgende:
Sowieso, de NOS mag toch gewoon verslag doen van de huldiging? Ik zie het probleem van Atsma niet. Andere partijen mogen alleen niet in de buurt komen van de spelers of in de VIP ruimten komen. Dat recht heeft de KNVB gewoon.
Dit is precies de reden waarom we verliezen, niet die octopus of wat dan ook.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 12:11 schreef Wilskracht het volgende:
1 voordeel als we verliezen kan SBS de rondvaartocht niet uitzenden.
Precies, de goden verzoeken dit met die kankerkesler voorop, STERF!quote:Op vrijdag 9 juli 2010 13:09 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Dit is precies de reden waarom we verliezen, niet die octopus of wat dan ook.
Alsof het die spelers een ruk interesseert.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 12:55 schreef FaxFrank het volgende:
Ik hoop dat de spelers en van Marwijk gewoon weigeren te praten/niet meewerken met SBS en hun verslaggevers.
Dan maar een dag later bij de NOS hun verhaal.
Tja, dat heeft SBS waarschijnlijk contractueel afgevangen. Dat spelers en trainers bereid zijn medewerking te verlenen aan een goede uitzending, dus inclusief interviews.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 12:55 schreef FaxFrank het volgende:
Ik hoop dat de spelers en van Marwijk gewoon weigeren te praten/niet meewerken met SBS en hun verslaggevers.
Dan maar een dag later bij de NOS hun verhaal.
Daarnaast zijn die interviews ook niks waard. Half zat gejoel in de microfoon zal het zijn. "Wesley, hoe was dit toernooi voor je?" "Kampioenuuuhh." *host verder*.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 13:20 schreef Tomatenboer het volgende:
Alsof het die spelers een ruk interesseert.
Inderdaad, het is toch het nationale elftal, dan moet het ook op de nationale TV, en dus bij de NOS. Al was het alleen maar vanwege het feit dat de staat al veel geld heeft gestoken in het bid voor het WK in 20xx, en ze dus ook regelmatig tegemoet komt als het om risicowedstrijden gaat etc etc. Een beetje fatsoen was hier wel op zijn plaats geweest. Dit komt ~ 1x per 30 jaar voor, dat wil je toch niet verkloten met belspelletjes voor een hyundai anus ofzo.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 12:47 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Daar heeft hij op zich wel een punt. Voor wat hoort wat.
Dat laatste.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:15 schreef Stansfield het volgende:
Heeft SBS nou het alleen recht op de uitzending of het alleenrecht voor een interviewer op de boot van de spelers?
Ik denk het niet. Moet je de beelden van '88 maar eens terugkijken. Tuurlijk, tijden veranderen, maar ik denk dat die interviews weldegelijk meerwaarde hebben.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 13:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Daarnaast zijn die interviews ook niks waard. Half zat gejoel in de microfoon zal het zijn. "Wesley, hoe was dit toernooi voor je?" "Kampioenuuuhh." *host verder*.
Heel snel hoop ik, de arrogantie van die manquote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:21 schreef W_Sneijder het volgende:
WANNEER GAAT DIE FUCKING HENK KESLER NO0U WEG
Eens. Als je nu die beelden uit '88 weer ziet (TV Tip: Vanavond Andere Tijden Sport 22:00 NED1) zie je pas hoe puur het toen nog was.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 16:03 schreef Breekfast het volgende:
Natuurlijk al belachelijk dat er rechten op zitten voor zon interviewer op de boot.
Begrijp ook wel dat de spelers geen massa aan journalisten erbij willen hebben, maar 2 verslaggevers moet kunnen toch?
De NOS hoort dit gewoon te doen.
Kesler![]()
Straks worden er ook nog kaartjes verkocht om aan de grachten te mogen staan, met overal 538 posters en muziek, en met standjes waar alleen coca-cola en heineken wordt verkocht, en je bij de toegang geen merknamen op je kleding mag hebben.
Daarnaast moeten de spelers een oranjeshirt met 538 logo aan en staan ze allemaal met heineken in beeld, terwijl er ondertussen rechtsboven in je tv scherm Gerard Joling opduikt met een popstars bordje in de hand![]()
Echt, commercie hoort gewoon niet thuis bij dit soort nationaal historische momenten.
Zie http://wetboek.mobi/Mw/72.html voor volledige tekst.quote:NOS mag, nee MOET volgens mij juridisch de huldiging uitzenden. art. 72 Mediawet: 'aanzienlijk belang samenleving'.
Euhm ik ga voor antwoorden A en Cquote:Op donderdag 8 juli 2010 23:26 schreef alors het volgende:
Komt die schele zeker opeens in beeld met haar haar domme kop en dito sms prijsvraag:
A: België
B: Japan
of
B: Marco van Basten
C: Ruud Gullit
etc![]()
Sbs
http://www.spitsnieuws.nl(...)s_6_is_tegenpre.htmlquote:NOS en SBS6 slaan handen ineen
Als het Nederlands elftal zondag wereldkampioen wordt, zullen SBS6 en de NOS de huldiging van de ploeg, dinsdag in Amsterdam, gezamenlijk in beeld brengen. Alle festiviteiten, inclusief een eventuele boottocht en de 'bordesscène' op het Museumplein, zijn zowel via SBS 6 als via de NOS op Nederland 1 live te volgen.
De omroepen hebben beklonken dat de NOS de gehele registratie van het evenement verzorgd en dat het de beelden één op één aan SBS 6 doorzet. Volgens de persverklaring gaat er een ‘neutrale’ voetbalverslaggever van KNVB TV mee om spelers en staf te interviewen voor SBS 6 en de NOS.
Volgens de KNVB is het geven van de uitzendrechten van de huldiging van Oranje aan SBS 6 overigens voornamelijk een tegenprestatie. De zender heeft tot 2014 de uitzendrechten van de wedstrijden van Oranje in handen.
Veel geld
"SBS is al jarenlang de hoofduitzender van de KNVB en blijft dit ook tot in ieder geval 2014. De bond vindt dat hier ook wat tegenover mag staan", aldus een verklaring op de website van de bond. Bovendien levert de overeenkomst veel geld op. "De aanstaande huldiging is een zeer kostbare aangelegenheid. De inkomsten van de rechten zal de bond dan ook gebruiken om een deel van deze kosten te dekken."
quote:De bond vindt dat hier ook wat tegenover mag staan
Geweldig, SBS6 gaat dus dik betalen, maar Nederland kijkt lekker via de NOSquote:Op vrijdag 9 juli 2010 16:54 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
http://www.spitsnieuws.nl(...)s_6_is_tegenpre.html
gelukkig maar
Dit toekomstbeeld is nog niet eens zo vergezocht eigenlijk!quote:Op vrijdag 9 juli 2010 16:03 schreef Breekfast het volgende:
Natuurlijk al belachelijk dat er rechten op zitten voor zon interviewer op de boot.
Begrijp ook wel dat de spelers geen massa aan journalisten erbij willen hebben, maar 2 verslaggevers moet kunnen toch?
De NOS hoort dit gewoon te doen.
Kesler![]()
Straks worden er ook nog kaartjes verkocht om aan de grachten te mogen staan, met overal 538 posters en muziek, en met standjes waar alleen coca-cola en heineken wordt verkocht, en je bij de toegang geen merknamen op je kleding mag hebben.
Daarnaast moeten de spelers een oranjeshirt met 538 logo aan en staan ze allemaal met heineken in beeld, terwijl er ondertussen rechtsboven in je tv scherm Gerard Joling opduikt met een popstars bordje in de hand![]()
Echt, commercie hoort gewoon niet thuis bij dit soort nationaal historische momenten.
Genee ofzo misschien? Geen NOS, geen SBS, dus neutraal lijkt me...quote:Op vrijdag 9 juli 2010 16:59 schreef Pino112 het volgende:
Neutrale verslaggever, zeker weer eentje die nergens wat van af weet?
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 16:54 schreef arj1o1 het volgende:
"De omroepen hebben beklonken dat de NOS de gehele registratie van het evenement verzorgd"
http://www.spitsnieuws.nl(...)s_6_is_tegenpre.html
Ja, welke idioot gaat nog naar SBS6 kijkenquote:Op vrijdag 9 juli 2010 16:58 schreef YazooW het volgende:
[..]
Geweldig, SBS6 gaat dus dik betalen, maar Nederland kijkt lekker via de NOS
Achteraf wel ja.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 17:13 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Dus uiteindelijk gewoon een storm in een glas water?
Zou wel typisch iets zijn voor zo'n pauper zenderquote:Op maandag 12 juli 2010 12:24 schreef Tomatenboer het volgende:
Waarschijnlijk toch een rondvaart. Wellicht omdat SBS hierop aangedrongen heeft?
Ik kom daar m'n reet dus niet voor afquote:Op maandag 12 juli 2010 13:28 schreef Haaibaaike het volgende:
Toch rondvaart door Amsterdam
AMSTERDAM - Het Nederlands elftal krijgt dinsdag toch een feestelijke rondvaart door de Amsterdamse grachten, voorafgaand aan de huldiging op het Museumplein.
verhaal
Of omdat de stad simpelweg teveel openligt om het elftal over de weg naar het Museumplein te krijgen en dat over het water makkelijker is.quote:Op maandag 12 juli 2010 16:47 schreef iBenny het volgende:
De reden waarom we die grachtentoch krijgen...
Omdat ze al die mensen anders niet kwijt kunnen
Verwacht nu wel een heel stuk minder mensen
quote:Op maandag 12 juli 2010 14:08 schreef Pino112 het volgende:
Hopelijk onweer het zo fucking hard morgen, dat alles wordt afgelast, en dat SBS al betaald heeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |