Ontbinden op basis van dwaling kan helemaal niet.quote:Op donderdag 8 juli 2010 21:07 schreef Socios het volgende:
Ja, je kan de koop ontbinden. Dwaling is bij wet verboden.
Maar... maar... maar... wat is dat persoonlijke verantwoordelijkheid nemen nou voor onzin man?!quote:Op donderdag 8 juli 2010 21:09 schreef Sjabba het volgende:
Het is algemeen bekend dat die auto's dat wegen, dat is geen verborgen gebrek. Hoort bij jou onderzoeksplicht dus gewoon kopen.
En dan moeilijk doen over 90 euro?quote:
Maakt dat zo veel uit dan? Als de auto gewoon goed is en je wil hem graag hebben (anders, ik wel.quote:Op donderdag 8 juli 2010 22:54 schreef HanssKazan het volgende:
Lol ik zie waar jullie heen willen gaan maar het gaat me erom dat de dealer niet eerlijk is geweest etc
Als de verkoper zelf aangeeft dat de auto een bepaald gewicht heeft, dan mag je daar rechtvaardig op vertrouwen dat dat ook zo is.quote:Op donderdag 8 juli 2010 23:42 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Je hebt in principe gewoon een onderzoeksplicht. Dat de auto meer woog had je kunnen weten en is dus geen grond voor ontbinding van de koopovereenkomst.
Dat er geen datum voor de betaling instaat betekent niet dat je niet verplicht bent om te betalen. En als die datum er niet instaat zegt de redelijkheid en billijkheid dat dit binnen een redelijke termijn moet gebeuren. Reken op een week of 2.
Jupquote:Op donderdag 8 juli 2010 22:27 schreef freako het volgende:
Een Mercedes willen rijden, en je dan druk maken om ¤90 extra wegenbelasting..
je hebt pas een punt als het gewicht invloed heeft op het product of de prijs.quote:Op donderdag 8 juli 2010 23:59 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Als de verkoper zelf aangeeft dat de auto een bepaald gewicht heeft, dan mag je daar rechtvaardig op vertrouwen dat dat ook zo is.
Des te meer reden om dit vantevoren beter uit te zoeken.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 00:20 schreef HanssKazan het volgende:
Op het kentekenbewijs staat 1451 geregistreerd maar volgens de dealer is het gewicht 1315
Staat verder geen rijklaar o.i.d
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |