Naast Lego

speelde ik vroegahh ook met ander speelgoed. Persoonlijk vind ik het speelgoed van eind jaren 80/begin jaren negentig het beste speelgoed ooit! (dit is objectief waargenomen

) wat een neppe goedkope meuk kwam er na die periode zeg... Er zal best al een topic bestaan over speelgoed, maar dit gaat over de gloriedagen van speelgoed eind jaren 80, begin jaren negentig: voor de digitale revolutie. Genoeg geluld: Ik ga nu een persoonlijke top 10 maken met hoogtepunten uit mijn kinderjaren! Misschien leuk om zelf ook een top 10, top 5 of top 3 te maken van speelgoed uit die periode:
Ik begin met mijn persoonlijke top 10:)
Op nummer 10: vaag speelgoed/poppetjes: Dit kan ik me nog herinneren
![]()
Op nummer 9: Speelgoed van m'n grote broer

. GI Joe, M.A.S.K., Dino Riders en Ring Raiders
![]()
![]()
Op nummer 8: Mighty Max. Een klein poppetje wat je neer kon zetten in een soort van setting. Ik had persoonlijk alleen die groene op de foto: het had wel iets mysterieus.
![]()
Op nummer 7: Niet echt speelgoed maar toch. Vergeet die kansloze Pokemon, dit was de shit begin jaren negentig. Wie kan zich nog die stickers herinneren met een kleine dino erin? En van die vage/vieze kaarten waar je een grotere puzzel mee kon maken.
![]()
Op nummer 6: Transformers. Waren voornamelijk ook van m'n broer. Kon er altijd wel van genieten: Devestator was mijn favoriet!
![]()
Op nummer 5: Standaard miniatuur speelgoed: Treintjes, racebaan etc.
![]()
Op nummer 4: Matchbox. Zegt genoeg. Autotjes had ik ook van een ander merk, weet niet meer welk merk
![]()
Op nummer 3: Star Wars Micro Machines. Nee ik schaam me er niet voor

Dit was echt mooi spul!
![]()
Op nummer 2: Jurassic Park. Speelgoed uit de film uit 1993! Damn wat was dat mooi haha
![]()
Op nummer 1: Lego natuurlijk! Die monorail had ik altijd graag willen hebben… helaas nooit gekregen…
![]()
Ik zal wel een hoop vergeten zijn, maar dit kan ik nog herinneren. Ik ben benieuwd naar jullie top 3, 5 of zelfs 10