quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:34 schreef bladibladibla het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:22 schreef Klipnap het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:26 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:12 schreef Netsplitter het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Klootzakken!
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
Ik dacht eerst 'Wat hangt daar nou voor raar beest in de lucht?', tot ik zag dat het aan de deur vast zatquote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit, dus.
quote:Op donderdag 19 augustus 2010 21:02 schreef Buitendam het volgende:
[..]Daar gingen ze niet vrijwillig in, denk eerder Sirius' huisSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
Ik denk eerder een eng hutje in het enge bos, na sirius huis.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 21:04 schreef Adelante het volgende:
[..]
Daar gingen ze niet vrijwillig in, denk eerder Sirius' huis
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:55 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Tijd terug dat ik het boek heb gelezen ;SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 15:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Tijd terug dat ik het boek heb gelezen ;SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
quote:Op donderdag 19 augustus 2010 21:05 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik denk eerder een eng hutje in het enge bos, na sirius huis.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 15:08 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ah, thanksSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 15:37 schreef Bellatrix het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 15:39 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
Ik denk eerder het huis van die Gauntsquote:Op donderdag 19 augustus 2010 21:05 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik denk eerder een eng hutje in het enge bos, na sirius huis.
Whehe, toen ik de boeken voor het eerst in het Engels ging lezen was ik ook helemaal gewend aan de Nederlandse namen. Ik heb toen een vertaling uitgeprint van alle karakters en die als boekenlegger gebruikt, omdat het soms het niet duidelijk was over wie het ging.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 00:53 schreef DeLuna het volgende:
Al die Engelse termen. Vrij lastig als je alles in het Nederlands hebt gelezen. Maar ik red me wel.
Welke druk heeft je broer?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 15:32 schreef Klipnap het volgende:
Ik heb t net opgezocht in de kamer van me broer (hij heeft de NL versies, ik de EN versies) en er stond Benno.
Ik d8 al Bella kan ik me niet herinneren
Ik vind de Nederlandse namen zo ontiegelijk lelijk.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 17:57 schreef wonderer het volgende:
Namen vertalen gaat me sowieso vaak wat ver. Als het iets betekent, okee, maar wat is in vredesnaam de meerwaarde van het vertalen van Blaise??
[..]
Welke druk heeft je broer?
Nou in deel 6 staan best veel spelfouten. Ik denk 1 van de eerste drukken.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 17:57 schreef wonderer het volgende:
Namen vertalen gaat me sowieso vaak wat ver. Als het iets betekent, okee, maar wat is in vredesnaam de meerwaarde van het vertalen van Blaise??
[..]
Welke druk heeft je broer?
Ik vind dat ook zoiets bij Dumbledore. Dat klinkt in het Engels een stuk minder saai en stoffig dan Perkamentus. Om over het verschil in betekenis nog maar te zwijgen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 17:57 schreef wonderer het volgende:
Typisch?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 20:16 schreef Netsplitter het volgende:
Ze hebben bijna elke naam vernaggeld behalve die van Harry en Ron.
Typisch....
Die zijn het makkelijkst te behouden in het Nederlands.quote:
Hmm, ik vind van wel eigenlijk. En toen ik 12 was las ik ook al de Engels boeken.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 20:21 schreef Daanus het volgende:
valt reuze mee lijkt me toch. Vooral de achternamen zijn veranderd, want McGonagal (Anderling) klinkt niet echt in een nederlands boek
Zo goed ben ik niet in Engels.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 20:23 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Hmm, ik vind van wel eigenlijk. En toen ik 12 was las ik ook al de Engels boeken.
Ik heb eigenlijk nooit zo begrepen waarom de Engelse namen altijd verandert worden.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 20:21 schreef Daanus het volgende:
valt reuze mee lijkt me toch. Vooral de achternamen zijn veranderd, want McGonagal (Anderling) klinkt niet echt in een nederlands boek
Ik ook niet maar moest wel, OOTP kwam uit.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 20:27 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Zo goed ben ik niet in Engels.Ik ben nog wel van plan ze in het Engels te lezen trouwens.
Maar ja, op zich speelt het boek wel in Engeland. Al snap ik op zich de beweegredenen wel van het vertalen, want het zijn natuurlijk jeugdboeken, maar ik vind ze soms (vaak) zo suf.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 20:21 schreef Daanus het volgende:
Ik wil inderdaad niet alles weten van de film. Gelukkig dat ik niet heb geklikt.quote:Op zondag 22 augustus 2010 11:42 schreef Butterfly91 het volgende:
Blijkbaar was er een screening gisteren.
Ik wil het niet lezen, maar misschien zijn er geïnteresseerden. Klikken op eigen risico!
En hier datzelfde stukje inclusief review.
De reviewers gaven aan dat het niet erg storend was, omdat de film heel erg goed is, las ik. Dat hoor ik graag!quote:Op zondag 22 augustus 2010 14:17 schreef Tha_Erik het volgende:
Even gescand, maar ik wil het allemaal nog niet weten. Stond wel dat bij de screening alle greenscreens en cranes nog te zien waren, dat lijkt me wel een enorme dooddoener voor het magische gevoel
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Feauteaux
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
quote:Op zondag 22 augustus 2010 11:42 schreef Butterfly91 het volgende:
Blijkbaar was er een screening gisteren.
Ik wil het niet lezen, maar misschien zijn er geïnteresseerden. Klikken op eigen risico!
En hier datzelfde stukje inclusief review.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
quote:Op zondag 22 augustus 2010 17:25 schreef wonderer het volgende:
[..]Jawel hoor, heb ik wel voorbij zien komenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Feauteaux
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
quote:Op zondag 22 augustus 2010 17:31 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Jawel hoor, heb ik wel voorbij zien komen
Ik deed een search en daar kwam niks uit, heb niet die hele lijst verder doorgelezen, ik wacht wel op de filmSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
Ah ok. Nouja hij wordt dus genoemdquote:Op zondag 22 augustus 2010 17:32 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik deed een search en daar kwam niks uit, heb niet die hele lijst verder doorgelezen, ik wacht wel op de film
Oh, in de tweede link, die had ik niet gelezen.quote:Op zondag 22 augustus 2010 17:36 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Ah ok. Nouja hij wordt dus genoemd
Je kunt het beste Mugglenet in de gaten houden voor de laatste stills. Daar hebben ze deze een tijdje terug in hoge kwaliteit geplaatst.quote:Op maandag 23 augustus 2010 12:30 schreef Woodpecker het volgende:
Deze fotoreeks kwam ik net tegen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vooral Rhys Ifans als Xenophilius Lovegood ziet er tof uit!
Ja ik had ze al gezien, maar wist niet of ik ze mocht plaatsen omdat je hier alles in spoilers moet plaatsen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 12:30 schreef Woodpecker het volgende:
Deze fotoreeks kwam ik net tegen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vooral Rhys Ifans als Xenophilius Lovegood ziet er tof uit!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |